Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe verkeerssborden a2?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• nieuwe verkeerssborden a2?

ik reed sinds een hele poos weer eens via de a9 naar de a2 richting utrecht
    en gezien de al lange tijd durende werkzaamheden zag ik dat men nieuwe verkeersborden hadden geplaatst
    echter het lijken "duitse" stijl verkeersborden te zijn
    voorbeeld: alslag abcoude richting utrecht afslag pijl buigt schuin af ipv onder een rechte hoek , alslag nr is omcirkeld pijlpunt is langwerpig en spits
    rechte pijl is gespleten
    verderop zag ik meerdere van dat soort borden
    gaat op termijn meer van onze borden door deze "duitse" vervangen worden?
    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Yeah, nieuwe stijl. Zie ook de A4 ter hoogte van de splitsing A44, zuidwaarts.
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

toch jammer vindt "onze" verkeersborden erg overzichtelijk kwa vormgeving
      en onderscheidend van andere landen

net zo goed als onze mooie bankbiljetten van voor de euro itt tot de saaie buitenlandse vodjes
      "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
      "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
      "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Laat ze dan ook gelijk van de buren een aantal van die "adviessnelheid 130 km/u' borden meenemen...

Comment

Beetje oud nieuws....

http://www.refdag.nl/artikel/1345336...ende+pijl.html

Het schijnt te helpen tegen files.
          $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Het zal vast aan mij liggen, maar ik vind de nieuwe borden eigenlijk helemaal niet zoveel duidelijker/natuurlijker. Ik moest er iig even over nadenken toen ik ze zag en dat is bij borden op de snelweg toch niet echt de bedoeling lijkt me...
            Aprilia RSV Mille '01

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
              Beetje oud nieuws....

http://www.refdag.nl/artikel/1345336...ende+pijl.html

Het schijnt te helpen tegen files.
              Sorry Geelhoed, het Reformatorisch dagblad wordt hier nou niet heel veel gelezen. Kan de website op zondag zelfs niet eens benaderen :)
              Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

RefDag was de krant met de meest uitgebreide omschrijving.

Maar als je je beter thuisvoelt op http://www.flitsservice.nl/phpBB/ver...12-t37566.html , ga je gang.
                $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Borden worden niet meer geleverd door ANWB
                  Maar door Tebodin (BAM)

E
                  يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

De tekst ”afrit” maakt plaats voor het internationaal gebruikte afritsymbool. De kleine bordjes met afritnummer -”afrit 7”- die de afgelopen jaren massaal onder andere bovenop de grote zijn gesleuteld, verdwijnen.
                    Ik hoop dat ze die afritnummers dus op een andere manier nog steeds laten zien, right ? Verdomd handig om gewoon afrit 11 te pakken ipv Dinxperlo-Oost en West-Vriendiga-Op-De-Polder als je in die twee plaatsen helegaar niet hoeft te zijn.

Comment

Goh, dat 't je nooit eerder is opgevallen, motroos? Kom je nog weleens ergens in 't land? Overal waar nieuwe portalen (of hoe heten die dingen?) worden geplaatst, komen er van die borden in Duitse stijl. Op de A12 tussen Veenendaal en Arnhem en op de A15 staan ze ook, en als ik deze snelwegnerds mag geloven, op nog veel meer plaatsen:

http://www.wegenforum.nl/viewforum.php?f=247

Even los van de vaststelling dat ze te 'overdesigned' zijn, vind ik vooral de 'combinatieborden' (alles op één bord voor rechtdoor en rechtsaf) razend onduidelijk. En dan ook nog lelijk, zoals bij de afrit Alphen op de A4, waarbij het deel voor rechtsaf hoger is dan het deel voor rechtdoor. En dan ook nog met vier keer een E-nummer erbij...

Brrr... Ik zie dat 't ook onder de bordenfetisjisten op dat forum leidt tot heel wat azijngezeik.

Ook de Duitse tactiek om op de afslagborden niet de grote 'rechtdoor'-bestemming te noemen, maar de naam van de volgende afslag hebben we overgenomen. Zo dus:

Ook niet echt een aanwinst; doe 't dan op de Franse of Amerikaanse manier, met aparte borden die de volgende afritten op een rij zetten. Kan makkelijk als je de afritten toch nummers geeft.

Ik snap niet waarom we zonodig de Duitsers hierin moeten kopiëren. Kijk, dat we die verschrikkelijke Belgische borden niet moeten nalopen, da's duidelijk, maar ons oude systeem is al helderder en de nieuwe snelwegborden van de Fransen zijn nóg weer veel beter. De hele basis van blauwe borden voor snelwegen, groene borden voor N-wegen en witte borden voor D-wegen is sowieso geniaal. Dus áls je dan iets uit het buitenland wilt jatten, doe 't dan goed.
                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Aaargh...

"No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Sluit me bij Dutch aan, er was niks mis met de ouwe borden, en als je dan TOCH gaat uniformiseren doe het dan Frans!
                          Mini Cooper Clubman
                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                            Goh, dat 't je nooit eerder is opgevallen, motroos? Kom je nog weleens ergens in 't land? .

ik rij 25000 km per jaar , maar de laatste 2 jaar hoofdzakelijk in het zuiden van het land , en daar heb ik ze nog niet gezien
                            was in geen tijden meer op de a2 geweest , en prompt viel het me op

Comment

Iemand al opgevallen dat er een gele bom op/rond de A2 ontploft is, thv Den Bosch

Tering zeg

Gele geluidschermen, gele matrixbordenportalen, gele bordjes op de flyovers, alles geel, geen gezicht

Waar is dat dan goed voor ?

E
                              يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Als heimelijk bordenfapper myself ben ik eens gaan lezen op dat forum, waar zich trouwens ook een JasperB duchtig roert, onder meer met superduper lijntekeningen. Ja, hip hoor, Jasper!

Er zijn wel duidelijke redenen voor de keuze voor het Duitse systeem, blijkt daar. Rijkswaterstaat wil namelijk dat de borden niet alleen de weg wijzen, maar ook het verkeer begeleiden, of beter gezegd: in goede banen leiden.

Stel: je hebt een afrit naar een andere snelweg die begint met één rijstrook eraf, waarna zich verderop een tweede erbij voegt. Dan moeten de nieuwe borden voorkomen dat mensen allemaal rechts in de rij gaan staan voor de eerste rijstrook eraf en in plaats daarvan duidelijk maken dat ze ook kunnen doorrijden en verderop kunnen uitvoegen via de tweede rijstrook eraf. Dat kan alleen op één bord, met pijlen omhoog, met dan ook nog een gevorkte pijl in het midden, vindt RWS. Met de lengte van de pijlen wil men ook nog eens laten weten hoe ver verwijderd de keuze nog is: lange pijlen = nog verweg, korte pijlen = nu kiezen. In Frankrijk (en in ons oude systeem) zijn er alleen gescheiden borden en losse pijlen van gelijke lengte, daar kan dat niet mee.

RWS schermt graag met de verminderde filedruk bij knooppunt Velperbroek op de A12, waar ze dit als eerste hebben getest.

Hiermee wordt wel helder uitgelegd wat je kunt bereiken met de systemen van verschillende landen:

'Waar' wil zeggen waar je het beste kunt rijden (twee verkeersstromen kunnen één strook delen).
                                'Waarom' wil zeggen waarom je op de doorgaand-uitziende rijstrook kunt blijven rijden, ook al wil je afslaan.
                                'Wanneer' wil zeggen wanneer het punt komt dat je moet ingrijpen om niet rechtdoor te gaan.

Het probleem is alleen dat het nieuwe systeem nu al niet consequent wordt doorgevoerd. Die borden hierboven op de vernieuwde A2 zondigen allemaal tegen de regels, zo begrijp ik.

Comment

Fok, man ... wanneer doet die JB dat allemaal, Bank Amahoela, hij is gewoon verkeersborden designert, werkt waarschijnlijk op oude macintosh en fapt heimelijk op een oude Miller stoel. :-)
                                  Rock on. RS.

Comment

En ook dat Jasper stiekem naar grefo-Gouda is verhuisd, heeft hij hier wijselijk stil gehouden. ;-)

Comment

Als ik het overzicht zo zie ga ik voor het Franse systeem. Ik vind de pijlen naar beneden - die dan naar het stuk wegdek wijzen waar je op rijdt - duidelijker dan de pijlen richting hemel...
                                      Aprilia RSV Mille '01

Comment

Working...
                                      X