Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Running costs of a Bugatti Veyron

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Running costs of a Bugatti Veyron

Openbarend artikel over de kosten van het bezit van een Bugatti Veyron in gesprek met een eigenaar:

He’s owned his since new and instead of selling it on two years ago to cash a profit it’s still soldiering on despite racking up a few miles. Although still over the moon, he tells me when he first realised that owning a Veyron wouldn’t be easy, even by his very substantial bank account. “First was the initial million euros plus taxes, then after I’d sat down to sign the order the guy at Bugatti told me about the ongoing running costs”. “He said that if I were to keep it the first service would set me back £13,645. This is because it takes so long to check all the systems on the car as most customers would use its stealth mode to test its 252 mph top speed in the first week of ownership”. Thirteen grand is to my knowledge the most expensive first service on any car to date and to make it more unimaginable, the next service would be over £20,000. “Not only that, because the tyres are made to withstand its ferocious performance they have to be replaced every 2,500 miles at £6,325 each plus. The wheels also have to be changed every 7,500 miles costing a smidge under £30,000″ “You can’t shop around either as the tyres and wheels are only made by Bugatti and you have to go to their HQ in France to get them fitted”.

Needless to say, I know a Jaguar XJ220 owner whose car has only covered 700 miles but she says that the first service on that is near on £7,000. But, both are absolutely smitten with their pride and joy’s and wouldn’t sell them for love nor money.

So I suppose if you’ve got it you might as well flaunt it, even if a Veyron over 4 years of ownership would set you back over £56,000 in service costs alone and over £100,000 in tyres.

LAAT MAAR ZITTEN VOOR MIJ, ik behelp me wel met wat normaler spul.....

Ach, voor iemand die 1,6 miljoen bij aanschaf kan aftikken zijn bovengenoemde bedragen natuurlijk peanuts.
    Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Dat van de wielen lijkt mij overbodig als je een NL-bezitter bent. De wielen krijgen waarscijnlijk bij >400kmh flink op hun donder maar hier rijdt je zelden 200kmh (ik althans). Dan gaan die wielen gewoon eeuwig mee.Bandjes zal idd een ander verhaal zijn.

Maar als je een Bugatti Veyron aanschaft moet je niet gaan zitten mieren om die dure onderhoudsbeurtjes.
      All you need to remember is the number '70' .

Comment

Dat is dus maar 15% van de aanschafprijs in 4 jaar?

Dus zeg, 4% onderhoud/jaar. Moet je eens met een klassieker proberen te bereiken ;-)
        Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Dat met die banden en wielen vind ik overdreven, maar als je zoveel geld hebt, wil je geen risico nemen natuurlijk.
          De rest had ik wel verwacht. Beurt voor een McLaren F1 is ook zo 60K.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

de grindbak op Zandvoort kostte Michel Perridon ook 60k. Niet omdat er plaatwerkschade was, maar wel omdat de remmen, velgen en banden vervangen moesten worden.
            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Dus wel even opletten als je er over 6 jaar eentje op MP vindt voor 10k... :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
                Dat is dus maar 15% van de aanschafprijs in 4 jaar?

Dus zeg, 4% onderhoud/jaar. Moet je eens met een klassieker proberen te bereiken ;-)
                Of met een Alfa die ouder is dan een jaar. :)
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                  Of met een Alfa die ouder is dan een jaar. :)
                  Wouw, is het vandaag de dag al een jaar? Gaat goed met Alfa!
                  Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

Comment

Meer in de zin van: als je de running costs uitdrukt als een percentage van de aanschafprijs, zoals NoTVR deed. Alfa's schrijven snel af.

Mijn jaarlijkse running costs liggen ruim boven de 10% van de aanschafprijs! Dan valt die 4% van die Veyron nog mee... :)
                    Mini Cooper Clubman
                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Ach, dat jaarlijkse ritje naar de headquarters in France is geen straf, lijkt me.

Maar toch, had ik de centen liggen, zou ik er wat anders mee doen.
                      * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                      * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                        Mijn jaarlijkse running costs liggen ruim boven de 10% van de aanschafprijs!... :)
                        Mwah, 150 Euro valt wel mee....
                        Veritatis simplex oratio est

Comment

Ja voor jullie dliekeelmodaaltjes misschien, voor een gewone loonslaaf zijn dat knaken hoor.

*autotradert naar een 205 1.1*
                          Mini Cooper Clubman
                          "Jasper val dood." - RH

Comment

De runningcosts van dit exemplaar vallen wat hoger uit dan gedacht..

https://autos.yahoo.com/blogs/motora...131558950.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                              de grindbak op Zandvoort kostte Michel Perridon ook 60k. Niet omdat er plaatwerkschade was, maar wel omdat de remmen, velgen en banden vervangen moesten worden.
                              Maar wat was zijn laptime?

Comment

Het was inderdaad tijd om te lappen, bedoel je dat ?

Comment

Afgelopen week een Veyron in het wild gespot in Frankrijk: http://youtu.be/GG70-Rgkztk

Ik denk een soort proefrit voor de aflevering want ik zag Bugatti personeel en de wagen zat aardig in de beschermfolie. Gave ervaring en geweldig geluid.
                                  “You’re gonna need a bigger boat”

Comment

klinkt lekker ja!

Comment

Huuuuuuh klinkt evil :) dubbele V8 mooi man !
                                      Maar heeft dat ding een kleine facelift ghad ? Uitlaten, velgen, luchtopeningen achter voorwielen iets anders ?
                                      Wel mooi die folie, I8 kleurstelling LOL
                                      يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

afgelopen zondag 4 stuks in Rotterdam bij dat grote evenement. Waarvan 3 van Michel Perridon (ongelooflijke keuze).

Comment

Die vent leeft vandaag de dag, keurig vind ik dat !
                                          يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

oud draadje.....maar kan weer omhoog geschopt worden.

Perridon heeft een Chiron gekocht! Gaaf!

Comment

Is dan al bekend hoe dat ding uit ziet en welke motor er in zit?
                                              Last edited by Veloce; 07-10-15, 08:07.
                                              Giulia 1600 Super '65
                                              Abarth 595 Competizione '15

Comment

Bij de kopers wel neem ik aan. Wij paupers moeten het nog even met die Vision-yadayada conceptcar doen.

Comment

Working...
                                                X