Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ontwerpfoutjes in auto's/irritante dingen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ontwerpfoutjes in auto's/irritante dingen

Ik bedoel zaken aan andere auto's waar jij als medeweggebruiker last van hebt. En dan bedoel ik niet het uiterlijk van een Dacia. :)

Voorbeeld: de achterlichtklusters van een Peugeot 207. Die reflecteren onder bepaalde hoeken het zonlicht ZO fel, dat het net lijkt of de auto ineens op de rem gaat. Heeft me al een paar keer even heel kort doen schrikken.

De chroomstrip achterop veel Opels (Astra station, Vectra) reflecteert zo goed jouw koplampen dat je jezelf staat te verblinden.

De constant brandende oranje lampjes aan de zijkant van het oude type Volvo V40. Waarschijnlijk ingegeven door Amerikaanse eisen, maar ik denk soms als ik "ineens" die dingen zie dat die V40 z'n knipper aan heeft gegooid en naar links komt.

Nog meer?
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Voorwielaandrijving. :)
    You know that reality is immaterial

Comment

Het irritantst vind ik die nep/cheapo-bochtenverlichting.
      Zag ik laatst bij een Clio of 207 ofzo. Rijdt de rotonde op, dus stuurt naar rechts en zijn rechtermistlamp ging aan...
      Ik dacht even dat hij naar rechts knipperde, maar nee het is cheapskate bochtenverlichting en levensgevaarlijk wat mij betreft.
      Direct verbieden dat geknipper met die mistlampen.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oh ja!! Dat zag ik laatst ook op een Skoda. Ontzetten duf, en inderdaad link.
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

[email protected]
          Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Dat is idd irritant.

En wat je vooral bij BMW's vaak ziet, wat zeg ik, wat er gewoon vanŕf druipt, dat ze Financial geLeased zijn. Je zíet dan ook gewoon voor je dat er een stel sleutels van een huurhuis aan de stuurkolom bungelt. Dat ze hun werk in een huurpand doen. Dat de vrouw en de kinderen thuis de broek aan hebben.

Oh man, daar kan ik me echt zó over opvreten. Met mij heb je niet gauw ruzie, maar als ik zoiets ook maar vermoed, echt, dan slaan de stoppen door.

Comment

Lease-BMW's zijn inderdaad volslagen kansloos. Vooral gouwe met minder dan 6 cilinders. :)
              Mini Cooper Clubman
              "Jasper val dood." - RH

Comment

Heauheau, operational leasing is natuurlijk prima! :-)

Wat ik irritant vind: auto's waar je niet doorheen kunt kijken. Ik kijk graag ver vooruit in het verkeer, maar geblindeerde ruiten of andersoortige doorzichtbelemmers verhinderen dat.

Comment

Sowieso is 60% tegenwoordig MPV of SUV, en zit je dus tegen een stuk staal aan te kijken. Goed punt inderdaad!
                  Mini Cooper Clubman
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Versleten F5 toets? :-)

Comment

Nee, ik zag je post, en ben het met je eens. :)
                      Mini Cooper Clubman
                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Gepruttel van vier-cylinders.
                        En vooral de diesels. Vreselijk! wat een vies geluid.
                        Iedere automaker heeft toch een afdeling akoestiek? Ga dan toch 's aan het werk, zou ik zeggen.

En dan esthetische aspecten:
                        Uitlaten met sierstuk, en dan vooral premium auto's die zich hiertoe hebben laten verleiden. Bijvoorbeeld de Jaguar XF. Wat een afknapper, en bovendien dom als je het mondeo-gevoel probeert te ontstijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                          Het irritantst vind ik die nep/cheapo-bochtenverlichting.
                          Zag ik laatst bij een Clio of 207 ofzo. Rijdt de rotonde op, dus stuurt naar rechts en zijn rechtermistlamp ging aan...
                          Ik dacht even dat hij naar rechts knipperde, maar nee het is cheapskate bochtenverlichting en levensgevaarlijk wat mij betreft.
                          Direct verbieden dat geknipper met die mistlampen.
                          Zou idd verboden moeten worden. Sterker nog, IS het niet verboden?? Volgens mij mag je nog steeds niet je mistlampen aanhebben overdag, bij goed zicht, en 1 lamp tegelijk al helemaal niet.

Comment

Ook irritant is, wanneer je je linkerarm op de armsteun neerlegt, je net niet lekker bij het stuur kunt met je hand. Vooral op lange afstanden is het fijn wanneer je op die manier je arm kunt rusten het stuur kunt vasthouden, maar als je er net niet lekker bij kunt, krijg je last van je arm/elleboog.

Een Giulia of Giulie Bertone is wat dat betreft ideaal. Niet vanwege de goed gepositioneerde armsteun, in tegendeel, maar je zit precies zo achter het stuur dat je je arm op je bovenbeen legt en dan precies lekker het stuur kunt vasthouden. Ideaal voor non-stop ritjes naar Rome of zo :-).

Comment

Die nep-bochtenverlichting zit tegenwoordig op Mercedes E-klasses ook. Kan me niet voorstellen dat dit nu zoveel extra verkeersveiligheid met zich meebrengt.
                              There are no stupid questions,
                              but there are a LOT of inquisitive idiots.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                De constant brandende oranje lampjes aan de zijkant van het oude type Volvo V40. Waarschijnlijk ingegeven door Amerikaanse eisen, maar ik denk soms als ik "ineens" die dingen zie dat die V40 z'n knipper aan heeft gegooid en naar links komt.
                                Dat heb ik ook bij de Dame Edna-fünfer.

Vorige week moest ik een Mitsubishi L200 afleveren aan een klant. 160km op de teller. Je kijkt neer op mensen in een X6, maar zithouding is köt. Het dashboard is zo vlak dat de middenconsole niet uitstuilpt zodat je je rechterknie tegen de middenconsole kan laten leunen. Dus zit je de hele tijd lateraal kracht op je bovenbeen te leggen om je rempedaal ingeduwd te houden aan een rood licht. Bij regen merk je ook dat het gewoon geen Europese wagen is als je de intervalstand wil opzetten en het iele armpje ter bediening van de ruitewisser knal in overdrive-stand flikkert na een tikje.

En in elke bocht glij je uit je zetel.
                                2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

De knik in de achterruit van de Citroen C4, op gelijke hoogte van de achteruitkijkspiegel.

Comment

De naam 'Volkswagen'......dan weet je toch zeker dat je in een burgerbak zit
                                    :-)

De meest slechte naam die je aan een auto kan geven imo.
                                    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

TM, je moet echt beter leren trollen, dit is echt voor iedereen genant.

Even de discussie aanscherpen: ik heb het dus niet over ontwerpfouten waar je last van hebt als je ZELF in die auto rijdt, zoals bv. die C4-achterruit. Het moeten dingen zijn aan andere auto's die irritant zijn, of onveilig.
                                      Mini Cooper Clubman
                                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Eerder genoemde oranje ledjes van de E60. Maakte daar vroeger zelf ook wel weer gebruik van om de snelheid uit auto's te halen die dan rechts naast me reden, Je ziet de meeste bestuurders dan gewoon opschrikken en gas loslaten.

Dagrij verlichting van die Renault Scenics. Die middelste grote kijkers lijken wel op grootlicht te staan.

Automatische verlichting op veel Franse auto's....gaan pas aan als de bestuurders zelf niets meer voor ogen zien.

Comment

Dashboardverlichting die aanstaat als de verlichting uit staat. Veel nono's rijden dan idd tot in 't pikkedonker zonder verlichting aan. Levensgevaarlijk en ze snappen je ook echt niet als je een paar goedbedoelde hand/lichtsignalen geeft.

Comment

De dagrijverlichting van een nieuwe Audi S6 is ook serieus fel trouwens.

Omgekeerd: de piepkleine achterlichten van de Alfa 156 en GT. 2 fietslampljes achterop, niet echt goed zichtbaar. De 155 had 4 achterlichten.

Comment

De plaats van de alarmlichtenknop bij de E39. De Duitse methode is als je echt hard moet remmen om gelijk alarmlichten aan te knallen. Die vind je dus niet intuďtief als je ineens van 180 terug moet naar 40 op de Autobahn.

Comment

Daarom zit 't tegenwoordig helaas standaard op auto's, zodat je tijdens een sportieve rit vaak voor lul rijdt met je alarmlichten aan in de buurt van scherpe bochten...

Comment

De "automatische" ruitenwissers van Renault. Deze zouden automatisch aan moeten gaan wanneer het begint te regenen dmv een sensor achter de voorruit, Helaas werkt dit slecht. Ze beginnen pas veel te laat of gewoon niet waardoor je ze zelf maar aanzet. Ze zouden hun tempo aan de hoeveelheid regen moeten aanpassen, maar zitten er meestal naast. Hierdoor springen ze soms in standje turbo bij 3 druppels regen of in standje 3x per 5 minuten bij een wolkbreuk.

Comment

Je herkent ze gelijk, de Renaultrijders. :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                                      Zeg......SS, ff dimmen he, bannen is hier een fluitje van een cent:-)
                                                      2 x ouwe premium meuk
                                                      BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                                      Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                                        Ex-Renaultrijder.

Tegenwoordig rijd ik Honda. Grootste manko van die Hybrid bakken vind ik toch wel de CVT transmissie. Bij een beetje gas intrappen schiet het toerental meteen naar 6000+, maar duurt het nog vele seconden/minuten voordat dit toerental daadwerkelijk naar de wielen wordt overgebracht. Pas wanneer de gewenste snelheid is bereikt zakt het toerental weer. Elke inhaalaktie gaat daardoor gepaard met de herrie van een underpowered 1.3tje op 6000+ toeren.

Comment

In 2008 een tijdje met een 207 Féline gereden met 'echte' bochtverlichting. Even wennen, want in het begin schrok ik dan vh plotseling extra omgevingslicht, dus denk je dat er ergens opeens een auto/brommer/whatever voor/naast je zit.

Comment

Als je daar al van schrikt... pas maar op dat je dan niet in een verlicht make up spiegeltje kijkt. :)

Comment

De slimme brandstof meter in de S2000..... *zucht*

Ding geeft niet de resterende inhoud aan van de brandstof tank, maar maakt een berekening en het boogje geeft de verwachting van de te overbruggen afstand weer.

En dat ding heeft het nog wel eens mis.

- planken op zandvoort. Door de bochten komt de brandstof niet tot rust, meten is dus niet helemaal okay.
                                                              Vervolgens rij je het circuit af (rustig) en geeft de meter half-vol aan.

Om vervolgens vlak na het bp-station op leeg te springen.......

Ik wil gewoon weten hoeveel liter er nog inzit, dat rekenen zoek ik zelf wel uit........
                                                              http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Alfa spider (916)..

- gebrek aan stijfheid in het chassis
                                                                - korte harde stoelen

*ooh wacht* daarom heb ik die toen niet gekocht.... *Dooh*

;-) (Sorry Jasper)
                                                                http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Working...
                                                                X