Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tunen leaseauto aangepakt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • tunen leaseauto aangepakt

    Als uw lease-auto vanwege zijn lage CO2-uitstoot in een gunstige bijtellingcategorie valt, let niets u om naar een goede tuner te rijden en het motorvermogen flink op te voeren. Dat het verbruik dan stijgt, maakt niet uit: uw bijtelling blijft laag. Het ministerie van FinanciŽn is hier niet blij mee en is bezig met maatregelen.
    Had u deze truc al bedacht? U zoekt een leuke lease-auto uit die in een gunstig bijtellingtarief valt. Bijvoorbeeld een VW Golf 1.4 TSI met 160 pk en DSG-transmissie. Deze auto zit met een CO2-uitstoot van 139 gram per kilometer net 1 gram onder de beruchte 140-grens en komt dus voor het lage tarief in aanmerking. Scheelt bijna honderd euro per maand. Vervolgens rijdt u na ontvangst meteen naar een goede tuner en u voert het motorvermogen flink op naar bijvoorbeeld 200 pk. Het verbruik van de auto stijgt dan natuurlijk ook, maar uw bijtelling blijft lekker laag. Het klinkt misschien merkwaardig, maar dit is gewoon toegestaan. Voor het bepalen van het bijtellingstarief is alleen belangrijk wat de auto officieel uitstootte toen hij op kenteken werd gezet. Het mag geen verrassing heten dat men bij het Ministerie van FinanciŽn niet blij is met deze ontsnappingsroute. Staatssecretaris De Jager werkt daarom aan nieuwe wetgeving om het opvoeren van leaseautoís met lage bijtelling een halt toe te roepen, zo bevestigt een woordvoerder tegen AutoWeek . ďDe staatssecretaris is niet blij met deze ontwikkeling en wil daarom met nieuwe regels komenĒ, aldus een woordvoerder.

    Nieuwe regelgeving
    Tijdens Prinsjesdag zal bekend worden hoe de nieuwe regelgeving eruit komt te zien. Het is erg onwaarschijnlijk dat men daadwerkelijk zal verbieden dat (zakelijke) autoís worden opgevoerd, maar een toevoeging aan de wet dat een eventuele lagere bijtelling alleen geldt als het motormanagement ongewijzigd is, is relatief gemakkelijk.
    De overheid heeft vervolgens wel een ander probleem: de handhaving. Hoe controleer je of iemand zijn auto wel of niet heeft opgevoerd zonder heel leaserijdend Nederland op de rollenbank te zetten? Zelfs leasemaatschappijen hebben moeite met het betrappen van berijders die zonder toestemming hun lease-auto van wat extra pk voorzien. Dit zorgt meestal voor hogere kosten, denk aan extra slijtage van banden en versnellingsbak, en een hoger brandstofverbruik. Dit is daarom meestal verboden tenzij er toestemming is gevraagd aan de leasemaatschappij. Vervolgens krijg je de vraag wie verantwoordelijk is. Op dit moment is de werkgever verantwoordelijk voor het juist inhouden van de bewuste belasting. Stel dat een werknemer zijn auto opvoert: is de werkgever dan aansprakelijk? FinanciŽn kon AutoWeek op deze vragen nog geen antwoord geven. ďWe zijn nog bezig met de exacte invulling van de regeling.Ē Met Prinsjesdag horen we ongetwijfeld meer.
    Bron: Autoweek
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

  • #2
    Whoehahahaha LOL zeg.

    Wat een klein burgerlijkheid weer zeg.

    1) een wagen in de 14% aanschaffen
    2) deze gaan dan ook nog eens gaan tunen
    3) de overheid die staat te steigeren

    Dus...............

    E
    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

    Comment


    • #3
      Sowieso is die hele bijtelling kut natuurlijk. Gewoon niet aan meedoen dus.

      Maar als je dan toch als megaschraper zo nodig 14% wilt bijtellen, dan moet je daar de consequenties wel van aanvaarden natuurlijk. En niet lafjes achteraf dat ding gaan tunen. Vraag me trouwens wel een aantal dingen af: allereerst beweren veel tuners dat tuning het verbruik en de uitstoot niet negatief beinvloedt. En ten tweede: hoe gaan we dit controleren, Den Haag? Rollenbankje naast de A4? :)
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

      Comment


      • #4
        Ach, Athlon liet laatst weten dat de Prii en Civic Hybrid rijders gemiddeld 25% meer verstookten dan de fabrieksopgave; overige benzine-rijders + 10 % en de dieselaars +11%.

        Hoogste tijd voor een nieuwe Europese verbruikscyclus.

        Comment


        • #5
          >allereerst beweren veel tuners dat tuning het verbruik en de uitstoot niet negatief beinvloedt

          Je zou dus kunnen stellen: die tuners zijn onbetrouwbaar. Een tuner die dat beweert ga ik sowieso al helemaal niet mee in zee.

          Op zich kan tuning heel simpel worden vermeden:
          verzegelen stekkers en ECU
          boete: getuned naar 25% bijtelling met terugwerkende kracht

          Maar de hele maatregel gaat idd nergens over, want de auto's die de beste verbruikscyclus halen zijn ontworpen op die cyclus. Het uitgangspunt van de hele regeling is waanzin. Het feit dat een auto van 1600kg in dezelfde klasse kan vallen als 1 van 750kg. Wie heeft het in vredesnaam kunnen verzinnen?
          Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

          Comment


          • #6
            verzegelen stekkers en ECU

            en OBD tuning dan? Of dacht je dat ze niet eerst de software moeten kraken en er zo maar in kunnen?
            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

            Comment


            • #7
              Jongens, zijn we nou echt roomser dan de paus? Die maas-in-de-wet-oplossing aangaande E-bij-B is toch precies hetzelfde? Daar hoor je toch ook niemand over?

              Oliestoken voor het goede doel

              Comment


              • #8
                en OBD tuning dan? Of dacht je dat ze niet eerst de software moeten kraken en er zo maar in kunnen?

                Dat gaat niet draadloos. Ze kunnen dus de stekkers voorzien van een loodje of zo, net als bij vliegtuigen. De dealert controleert dit.
                Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                Comment


                • #9
                  Soms is de dealert ook de tunert. Heb ik me laten vertellen.

                  Maar ik betaal dan ook geen bijtelling. :)
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

                  Comment


                  • #10
                    Alles wat men kan doen om die bullshit belastingpraktijken te omzeilen is goed werk. Vooral doorgaan!
                    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                    Comment


                    • #11
                      Gewoon een Prius man, fcuk [email protected][email protected]
                      Mini Cooper Clubman
                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                      "Jasper val dood." - RH

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
                        en OBD tuning dan? Of dacht je dat ze niet eerst de software moeten kraken en er zo maar in kunnen?

                        Dat gaat niet draadloos. Ze kunnen dus de stekkers voorzien van een loodje of zo, net als bij vliegtuigen. De dealert controleert dit.
                        hoe bedoel je? Er gaat een stekker in het dashboard en via daar wordt de software geupload
                        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                        Comment


                        • #13
                          Als er voldoende / te veel A-rijders in de fuik zitten, wordt die 14% opgeschroefd. Niet meer dan redelijk.

                          Speciaal voor de getunede prius-rijders:

                          http://www.autojunk.nl/clips/view/158198

                          Comment


                          • #14
                            Begrijp ik goed dat als je een auto van de zaak rijdt, die niet geleast (ja, dat is goed nederlands) wordt, dit niet geldt? :-)

                            Het is natuurlijk het bewijst dat zowat niemand zo'n 14% auto rijdt voor het miljeu, maar omdat het zo lekker goedkoop is in de bijtelling.
                            Zelf rij ik ook zo'n 14% ding, het was het enige dat ik kon kiezen, maar ik zou al blij zijn als ik op 25% afwijking kwam.

                            Waar een klein land groot in kan zijn...

                            Trouwens, het kan best zo zijn dat een getunede auto zuiniger is bij dezelfde rijstijl, maar niemand kan met droge ogen beweren dat hij voor chiptuning kiest, omdat het dan zuiniger is. Get real. Waarom zou je meer uitgeven en meer betalen, als je de voordelen niet terugziet in de portemonnee? Natuurlijk wordt het gestegen vermogen ook gebruikt.
                            Last edited by Lennart; 19-08-09, 23:21.

                            Comment


                            • #15
                              Dat zou een echte dijenkletser zijn zeg
                              Per 01-01-2010 alle 14% kneuzengroep1wagentjes in de 25% bijtelling
                              Ik zou die smoelen wel willen zien

                              Wat vervolgens hilarisch zou zijn als al die bijtellingssoapslachtoffers vervolgens in slooppremie waardige CO2 brakende en roetknallende mercedessen uit het jaar kruik prive gaan rijden en dus de 14% wagen die net 25% is geworden, helemaal uit de bijtelling halen.

                              Dat is fokking priceless.

                              :-)

                              E
                              يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                              Comment


                              • #16
                                prima dat ze al die schrapers aanpakken! Lijkt mij idd lachen als er zo'n sneue hybride rijder wordt betrapt met een opvoersetje van de plaatselijke tuningsboer en dat ie dan 25% moet aftikken. Dat wordt elke maand spaghetti met rooie saus eten.

                                Ik ga straks lekker mijn 320d een zakje paprika geven. ik betaal toch al 25% en het zal mij jeuken.
                                Last edited by 6bakkie; 19-08-09, 23:32.
                                Bmw f11 525d e46 330 cabrio

                                Comment


                                • #17
                                  Oh ja verbruikscijfers in NL liggen enorm veel hoger door files, onjuist afgestelde stoplichten, en Opel Zafiras die in de weg rijden.

                                  LOL

                                  E
                                  يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tja gewoon 2 autos dan maar hoor. Cheapo leasert met weinig motor en daarnaast je amerikaan met V8 op LPG die met 10 kilometer rijden zeker 150 km label A kilometers driedubbel compenseert :)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                      Soms is de dealert ook de tunert.
                                      Vertel JB, vertel:-)
                                      2 x ouwe premium meuk
                                      BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                      Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kom op jongens we zijn hier toch allemaal autoliefhebbers...een Golf 1.4TSI die 139 gram uitstoot en dus 14% bijtelling heeft ff sjippen naar 200PK en dan toch maar 14% betalen ik vind het briljant...je haalt het maximale met het minimale...

                                        Comment


                                        • #21
                                          Is zo een soort situatie in BelgiŽ niet al jaren aan de gang? Daar betaal je toch (verkeers)belasting naar het vermogen van een auto?
                                          BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Welke makkelijk te chippen auto valt in het 14% bijtellingstarief?
                                            Handhaving: ieder jaar een verplichte dragrace-dag voor alle leasekabouters (al dan niet met een nog kleiner pikkie...).

                                            Comment


                                            • #23
                                              Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                              Bijvoorbeeld een VW Golf 1.4 TSI met 160 pk en DSG-transmissie

                                              ^^^^^
                                              Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                                              Comment


                                              • #24
                                                Oorspronkelijk geplaatst door ninosins Bekijk bericht
                                                Kom op jongens we zijn hier toch allemaal autoliefhebbers...een Golf 1.4TSI die 139 gram uitstoot en dus 14% bijtelling heeft ff sjippen naar 200PK en dan toch maar 14% betalen ik vind het briljant...je haalt het maximale met het minimale...
                                                Correctie: pas onder de 110 gram uitstoot zit je in het 14% tarief.

                                                Van 110 t/m 140 gram is het 20%.

                                                Op een auto van 25K scheelt dat dus 1250 bruto per jaar, 525 netto voor de meeste- n/Golf-rijders, minus de chipkosten en eventuele kosten om aanwezigheid van chip bij onderhoudsbeurten te vermijden.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                                                  Welke makkelijk te chippen auto valt in het 14% bijtellingstarief? .
                                                  De Snelle Leeuw in Utrecht heeft recentelijk een 107 (67pk, 106gram, dus 14%) naar iets meer dan 90 pk gemasseerd. Is 30% meer paardjes in 800 kilo.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Hoewel er veel van verkocht worden zijn dit natuurlijk niet de auto's waar De Jager op doelt.
                                                    Gewoon aanpakken die VAG-schrapers!

                                                    Of ben ik een dag te vroeg...? :)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
                                                      De Snelle Leeuw in Utrecht heeft recentelijk een 107 (67pk, 106gram, dus 14%) naar iets meer dan 90 pk gemasseerd. Is 30% meer paardjes in 800 kilo.

                                                      Tuig is het, tuig van de richel....

                                                      ( ik kan geeneens een standkachel in de S400 HYBRID krijgen, of knappe 19 inchers... :-) )
                                                      Veritatis simplex oratio est

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
                                                        De Snelle Leeuw in Utrecht heeft recentelijk een 107 (67pk, 106gram, dus 14%) naar iets meer dan 90 pk gemasseerd. Is 30% meer paardjes in 800 kilo.
                                                        En daardoor sterven 3 eekhoorns dit jaar een vroegtijdige dood in Neerlandsch bossen. Het zou verboden moeten worden !

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          >hoe bedoel je? Er gaat een stekker in het dashboard en via daar wordt de software geupload

                                                          Bij mijn TFSI ging dat direct op de ECU via een seriele poort, maar ik bedoel:

                                                          Die stekker in het dashboard kun je voorzien van een verzegelde kap. De dealert brengt die aan. Als de dealert fraudeert... enz enz. daar weten ze bij de belasting wel raad mee.

                                                          Belastingen die worden geheven opmdat er meer belasting moet worden betaald dienen te worden omzeild. Dit soort maatregeln gaan alleen maar daar over.
                                                          Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X