Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Circuittraining

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Circuittraining

Komende zaterdag heb ik als leuke incentive een circuittraining gekregen op lelystad.

Het wordt gegeven door deze club: http://www.gp-elite.nl
    en het gaat om deze training: http://www.gp-elite.nl/gpdrive_basiscircuittraining.php

M"n eerste gedachte is om de 911 mee te nemen, waarmee ik, op dat circuit, naar verwachting meer lol zal hebben dan met de GTA. Ik ken het circuitje wel aardig, omdat we met Autovisie daar regelmatig auto's gingen testen, en dat is geen feest voor de voorbanden voor een 147 GTA.

Hebben nog meer ervaring met deze training / club? nog tips?
    Forza!

911 meenemen natuurlijk, je krijgt niet iedere dag de kans om met een 911 op dat leuke baantje te rijden!

Mafkees!!!!! Of is dit weer zo'n verkapte patsdraad? :)

Have fun. Ken die gast die dat organiseert niet volgens mij, maar je komt niet zomaar op die LSOP baan en Papenburg terecht als organisator.

Comment

Patsen met een oude alfa en een oude 964 waar vandaag in allerijl nog een oliekoeler van vervangen moet worden. (wie zei ookalweer dat porsches nooit olie lekken) Is het al zo erg met gummen? :)

Maar weinig ervaring met deze mensen dus. Ik wacht het dan maar gewoon af, het kan nooit doodvervelend worden.
      Forza!

Comment

Ik zal hier nog even op terugkomen, want ik heb toch wel een erg leuke dag gehad.

Het was 9:15 verzamelen in Lelystad. Een beetje dubbel gevoel omdat je het politie trainings centrum oprijdt en gebroederlijk naast wat witte auto's met feeststrepen parkeert :)

Ik ben uiteindelijk met de 964 gegaan en m'n vader, die ook mee was, had besloten om z'n 911 2.4E uit '71 mee te nemen. De rest van de deelnemers varieerde van gehuurde race-E30's via Lancer Evo, Lotus Exige, opel speedster en toyota yaris (!) naar een nieuwe Corvette. Nog een opvallende was een nette Ferrari 348.

Binnen volgde een korte instructie over zitpositie, handen op kwart voor 3 en na de melding dat het verboden is om elkaar te rammen konden we aan de gang. Het idee van een training is niet dat je gaat racen maar dat je bochten- en remmen-gedrag van je eigen auto goed onder de knie krijgt en dat je daarbij de goede lijnen rijdt.

De baan is verdeeld in 3 delen en ook de auto's auto's werden ingedeeld in groepjes van 5 auto's. Elk groepje wordt bijgestaan door een ervaren circuitrijder. 'Onze' man heeft veel op zandvoort (oa clio cup) en de Nürburgring (24h) gereden. De eerste rondjes rijdt hij met jouw auto om het voor te doen, en daarna stapt hij over in de volgende auto en rijdt je zelf met het groepje mee. Wanneer hij in alle auto's heeft 'voorgedaan' gaat hij naast je zitten om te kijken hoe je het doet en verbetert waar nodig, of beloont je met goedkeuring.
        Gaandeweg pusht hij je ook om nog later te remmen, wat harder aan te komen bij de bocht etc. Wat zo af en toe resulteerde in shift lock, een eenmalig tripje door het gras of blokkerende wielen (geen ABS) maar daar leer je weer van :)

Nu klinkt dit misschien wat gezapig, maar er wordt flink doorgereden en je merkt al snel verbetering in je rijstijl. Ondanks dat je misschien denkt dat je al een prima coureur bent (de meeste van ons waarschijnlijk ;) )

Tussen de middag een prima lunch gekregen met uitzicht op de start/landingsbaan van Lelystad. Ook leuk om te zien, al die LVS studenten die hun touch-and-go's moeten oefenen.

Eind van de dag, rond 17:30, ben je zelf en je banden versleten, maar je gaat voldaan naar huis. Ik merk nu ook dat ik op de weg veel harder met die auto rijdt. Je voelt je een stuk zekerder op de weg.

al met al een leuke dag die zeker ook gummers wel aan zal spreken.

Attached Files
        Forza!

Comment

er stond nog een foto op m'n camera van m'n band aan het eind van de dag:

Je kunt niet zeggen dat ik niet m'n best heb gedaan :)
          Attached Files
          Forza!

Comment

Gast, die bril. Je rijdt niet op de boulevard hoor ;-)

Maar klinkt als een leuke dag! Was dit op het politiebaantje? Of binnen het RDW terrein?

Comment

:) man, die bril is superhip en belangrijker: superlicht (qua gewicht) plus qua merk helemaal geschikt voor de situatie: carrera

Maar dit was het politiebaantje inderdaad. Technisch best een leuk baantje, er zit vanalles in.
              Forza!

Comment

En qua weer lijk je 't ook getroffen te hebben, mooi man.

Comment

Leuk hoor, lijkt mij ook wel wat.

Lijkt serieuze en enthousiaste club, naar wat er op hun site staat, en zo te lezen heb je volop lol gehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                    Maar dit was het politiebaantje inderdaad. Technisch best een leuk baantje, er zit vanalles in.
                    Leuk baantje inderdaad, ben er een 6 jaar geleden ook eens geweest, was toen georganiseerd door Autovisie samen met de HRO. Toen deed oa Gijs van Lennep het door scudetto omschreven zelfrijden en meerijden.

Ik meende alleen begrepen te hebben dat de Politie niet zo happig meer was op andere mensen op hun circuit.

Comment

Dan zullen we ze duidelijk moeten maken waar hun salaris vandaan komt. Ze hoeven er bovendien vast geen vrij voor te nemen.

Comment

Het is inderdaad een enthousiaste en behoorlijk serieuze club. Gijs van Lennep heb ik niet gezien :) (lijkt me helemaal gaaf trouwens!)

Autovisie huurt het baantje ook geregeld voor tests. Sowieso kun je als bedrijf de baan wel huren, want de politie zit er niet continu op en het is, zoals gezegd inderdaad, gebouwd van belastinggeld.

Volgens mij screenen ze wel behoorlijk voordat je het kunt afhuren en er wordt regelmatig gechecked of je niet de hele baan kapot drift of achteruit de strontbulten omploegd.
                        Forza!

Comment

Ik heb op hetzelfde baantje, of in ieder geval een deel daarvan een tijdje geleden een driftcursus gedaan via driftsport. Die baan wordt vaker verhuurd dan dat de politie er op rijdt volgens mij.

[email protected] zonnebril patsen

Comment

Is dat baantje niks voor een gummen-uitstapje of wordt 't al snel even duur als 2 uur Zandvoort ? (Waar kan je de layout vinden en de toko die 't verhuurt ?)

Comment

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=e...02738&t=h&z=16

en het telefoonnummer voor Harry :)

Oefencircuit Lelystad - ISB
                              Eendenweg 12
                              8218 NC Lelystad
                              Tel: +31(0)320 - 28 89 11

Maar ik heb er een hard hoofd in dat ze het verhuren aan 'clubjes' die voor de lol rondjes willen draaien.
                              Forza!

Comment

Lelystad zouden ze zo om kunnen toveren tot een mega commercieel auto en motorsportcentrum.

Was vorige week zondag voor een drifttraining, op het RDW terrein binnen de oval.

En dan heb je midlands, en het politiebaantje en de oval zelf.

Maak er eens een fatsoenlijk gebeuren van zeg ik :-)

GP is dus ok begrijp ik ?

LOL

E
                                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Er is zelfs sprake geweest van een nieuw circuit daar, eentje die wél Formule 1 kan huisvesten. Het provinciebestuur wilde het wel (EU subsidiemogelijkheden, werkgelegenheid, uistraling en gewoon gaaf om te doen) weet ik uit 1e hand.

Lelystad heeft alles om een goed gastheer te zijn voor de F1.
                                  - Plek zat voor een circuit met alle fasciliteiten
                                  - Geen gezeik met files tijdens raceweekenden (icm mooi weer), zoals in Zandvoort
                                  - Geen motorcircuit dat moet worden omgebouwd, zoals Assen
                                  - VVD provinciebestuur (dat ondernemerschap, innovatie en vrijheid/blijheid wil stimuleren én uistralen)
                                  - Nog steeds subsidiemogelijkheden vanuit de EU omdat 't een 'achtergebleven' gebied is
                                  - Eigen vliegveld
                                  - Veel automotive gerelateerde ondernemingen: RDW, Spyker, Donkervoort etc.

Spyker zag 't wel zitten om dat circuit te bouwen toen ze in de F1 stapten... en daarmee vervlogen ook de kansen, helaas!

Maar goed, wat niet is kan nog komen. Ik zag 't in ieder geval helemaal voor me.

@Scudetto: Leuk verhaal, klinkt goed en leerzaam. Zo hoort 't ook.

Comment

Er is inderdaad nog ruimte zat voor een compleet nieuw circuit in de Flevopolder. Helaas zijn er veel meer mensen die een dergelijk plan liever afschieten dan er de voordelen van in te zien. Zeker nu 'groen' en 'ecologisch verantwoord' de speerpunten zijn in elk provinciaal project.
                                    Forza!

Comment

Volgens mij screenen ze wel behoorlijk voordat je het kunt afhuren en er wordt regelmatig gechecked of je niet de hele baan kapot drift of achteruit de strontbulten omploegd.
                                      Ja dat klopt wel.
                                      En auto's met lekkage worden er direct afgehaald.
                                      Daar zijn ze op andere circuits minder streng in.

Ik had (toen) in de luchpauze even olie gepeild en met mijn domme hoofd de peilstok niet goed er ingedrukt. Dus kwam daar wat olie door naar buiten wat op het circuit lekte. Best wel balen als je er dan afgehaald wordt, maar ook wel logisch...

Comment

Er is inderdaad nog ruimte zat voor een compleet nieuw circuit in de Flevopolder. Helaas zijn er veel meer mensen die een dergelijk plan liever afschieten dan er de voordelen van in te zien. Zeker nu 'groen' en 'ecologisch verantwoord' de speerpunten zijn in elk provinciaal project.
                                        Mooie uitdaging: een Co2 neutraal circuit, dat groen en ecologisch verantwoord is.

Of krijgen we dan een 2e Duindigt?

Comment

Dit ziet er wel gaaf uit ja!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Dennis, als je er 7 miljoen bomen omheen zet, moet dat toch lukken ?
                                            En geen frisdrank met bubbels laten verkopen.

Comment

Ha, die Gummers;

Gewoon een voormalige veeweide een nieuwe bestemming geven; een paar rondjes gummen per week geeft veel minder CO2-uitstoot dan een 24/7 ruftende kudde koeien.
                                              Scherven brengen gelul.

Comment

En als je dus even googlet op 'co2 uitstoot van een koe' komen er ruim 9000 reacties ! LOL.

Comment

Working...
                                                X