Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Arrghhh fietser tegen deur!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Arrghhh fietser tegen deur!

Jaja, na al die jaren coupe rijden dan toch eindelijk een lichte schade en niet door mijn schuld!. Ik moest vanmiddag nog snel even in Enschede zijn om wat bij een klant langs te brengen en wilde de auto parkeren op het parkeerterrein bij De Heurne (naast polaroid zeg maar).

Omdat ik een bloedhekel heb aan deurgooiende lutsers parkeer ik de auto altijd zoveel mogelijk aan de buitenkant van een parkeerterrein. Rechts achterin was een mooi leeg stuk en rij er rustig naar toe, plots komt er uit het niets een student op fiets aan (van het fietspad af over een uitgesleten paadje in het gras) op mach 1 snelheid. Fietser kan niet meer remmen, gooit fiets dwars (best goede aktie!) en klapt vol in de de deur met gezicht tegen het raam.

Gelijk uitgestapt, eerst gevraagd of hij in orde was (niets aan het hand gelukkig) en daarna schade geinspecteerd. Op dat moment was de sachde moeilijk te bepalen (auto nogal vies), dus gegevens genoteerd en afgesproken dat ik eerst ga kijken of het er enigszins uit te poetsen valt.

Nou heb net de auto gewassen en het valt toch tegen, het is een behoorlijke plek met een hoop vrij diepe kleine krassen en een klein deukje ernaast. Aan de andere kant valt het gezien de klap eigenlijk nog mee, maar blijft kut natuurlijk.

Nou ben ik in de veronderstelling dat hij in ieder geval fout was. Ik reed gewoon netjes over een parkeerplaats en hij komt over een officieel niet bestaand paadje met noodgang het terrein op. Lijkt me toch dat mij niets te verwijten valt? En hoe los je dit het eenvoudigst op? Gewoon de persoonlijke wa verzekering aanspreken van de fietser? Kontant afhandelen zal vast niet lukken, het is een student ;-)

Zal zo nog wel even een foto van de schade plaatsen.

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen Bekijk bericht
    Jaja, na al die jaren coupe rijden dan toch eindelijk een lichte schade en niet door mijn schuld!. Ik moest vanmiddag nog snel even in Enschede zijn om wat bij een klant langs te brengen en wilde de auto parkeren op het parkeerterrein bij De Heurne (naast polaroid zeg maar).

Omdat ik een bloedhekel heb aan deurgooiende lutsers parkeer ik de auto altijd zoveel mogelijk aan de buitenkant van een parkeerterrein. Rechts achterin was een mooi leeg stuk en rij er rustig naar toe, plots komt er uit het niets een student op fiets aan (van het fietspad af over een uitgesleten paadje in het gras) op mach 1 snelheid. Fietser kan niet meer remmen, gooit fiets dwars (best goede aktie!) en klapt vol in de de deur met gezicht tegen het raam.

Gelijk uitgestapt, eerst gevraagd of hij in orde was (niets aan het hand gelukkig) en daarna schade geinspecteerd. Op dat moment was de sachde moeilijk te bepalen (auto nogal vies), dus gegevens genoteerd en afgesproken dat ik eerst ga kijken of het er enigszins uit te poetsen valt.

Nou heb net de auto gewassen en het valt toch tegen, het is een behoorlijke plek met een hoop vrij diepe kleine krassen en een klein deukje ernaast. Aan de andere kant valt het gezien de klap eigenlijk nog mee, maar blijft kut natuurlijk.

Nou ben ik in de veronderstelling dat hij in ieder geval fout was. Ik reed gewoon netjes over een parkeerplaats en hij komt over een officieel niet bestaand paadje met noodgang het terrein op. Lijkt me toch dat mij niets te verwijten valt? En hoe los je dit het eenvoudigst op? Gewoon de persoonlijke wa verzekering aanspreken van de fietser? Kontant afhandelen zal vast niet lukken, het is een student ;-)

Zal zo nog wel even een foto van de schade plaatsen.
    Gewoon contant afhandelen is makkelijkst denk ik.

Je kan het op de verzekering gooien volgens mij hebben fietsers niet altijd nu gelijk d8 ik. Als je maar aannemelijk kan maken dat de fietser echt schuldig was (hij moet dus bekennen lijkt me).

Comment

Hmm ja die fietser regel is beroerd inderdaad, maar vraag me af hoever dat gaat? Kun je als fietser gewoon willekeurig tegen auto's aanfietsen zonder dat je aansprakelijk bent ;-)

Het is moeilijk goed op foto te zetten, maar schade is aardig te zien hier:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen Bekijk bericht
        Hmm ja die fietser regel is beroerd inderdaad, maar vraag me af hoever dat gaat? Kun je als fietser gewoon willekeurig tegen auto's aanfietsen zonder dat je aansprakelijk bent ;-)

Het is moeilijk goed op foto te zetten, maar schade is aardig te zien hier:

Ik ben geen verzekerings expert, en dit is dus op voorbehoud:

Volgens mij is het zo dat bij een klapper met fietser dat de fietser gewoon direct van jou verzekering $$$ krijgt. Hier merk je niets van. Daarna wordt er "uitgevochten" wie er gelijk heeft, en je maakt tegenwoordig best kans tegen fietsers, mits de fietser toegeeft. Met getuigen sta je nog sterker. Dit had een opleider aan mij verteld. Maar in hoeverre dit waar is weet ik niet. Je kan dus ook gelijk krijgen!

Comment

Shit man!

Gaat die fietser bekennen dat het zijn schuld was of weet je dat niet?
          Werkt hij mee of moeten we met w220l, JC, Nico en Kleintje even bij hem langs? ;-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
            Shit man!

Gaat die fietser bekennen dat het zijn schuld was of weet je dat niet?
            Werkt hij mee of moeten we met w220l, JC, Nico en Kleintje even bij hem langs? ;-)

Precies, ik heb ook nog wel wat ongebruikte geslepen messen liggen ;-)
            Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Ga je het nog heel lastig mee krijgen. Fietser moet echt zwart op wit bekennen, want anders kost het je gewoon no-claim - door die k*tregel. Bij een eerder akkefietje van mij (nog lastiger doordat de ene fietser voor mijn auto stuurt, ik vol op de rem moet, waarna een andere fietser er vol van achteren inklapt) heeft het bijna twee jaar geduurd.

Fietsers hebben toch gewoon WA? Ik snap die hele bescherming niet. Maar ja, WA schijnt niet te gelden voor het verkeer.
              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

*krijgt visioen van fietser met neus tegen raam met mach1*

heb dat ooit eens gehad in Den Haag (zonder schade)
                fietser bekende gelijk schuld

maar in dit geval lastig denk ik

E
                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

zure schade. en je moet zelf flink achter de bekentenis van de fietser aanzitten. Die moet daar echt voor tekenen, voordat er een keer wordt uitbetaald.
                  Forza!

Comment

Balen Jurgen...

Heb je w220l, JC, Nico en Kleintje al gebeld? ;)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                      Maar ja, WA schijnt niet te gelden voor het verkeer.
                      Het wordt dus tijd dat alle verkeersdeelnemers verplicht worden een WA-verzekering te hebben.
                      Every second of your life is a part of your song

Comment

Dank voor het medeleven ;-) Tja het is kut zo'n schade en je wordt er uiteindelijk altijd slechter van. Klinkt raar, maar als het dan toch moet eigenlijk nog liever zo dan door vandalisme of een idioot die bij het parkeren je auto schampt en geen briefje achterlaat.

Ik heb zelf al wat dingen uit zitten zoeken, maar lijkt er inderdaad op dat ik uiteindelijk gewoon aan het kortste eind trek. Maar ik neem aan dat ik de verzekeraar wel gewoon kan bellen om advies in te winnen, zonder dat ik gelijk schade rapporteer?

Ik hoop alleen dat het een beetje fatsoenlijk te spuiten valt, het is een kleur met lichte parelmoer tint en veranderd dus iets van kleur bij andere lichtinval. Ik heb er al meerdere in deze kleur gespot die duidelijk spuitwerk hebben gehad, valt bij bepaalde lichtinval direct op. Is een vrij oppervlakkige schade zoals dit overigens bij te werken door een bedrijf als chipsaway?

Comment

Om het even over een hele andere boeg te gooien, in hoeverre is een werkgever aansprakelijk voor geleden schade aan een prive voertuig tijdens het uitvoeren van werkzaamheden?

Ik vind er op internet tegenstrijdige berichten over, ergens in de richting dat er geen verplichting is (geen wet o.i.d voor), maar dat verogoeding van geleden schade wel verwacht mag worden van een werkgever. Nou ben ik op zich op goede voet met mijn werkgever, dus zou het ter sprake kunnen brengen.

Comment

4 weken geleden ook een fietser van zijn fiets gereden. Wat krasjes op de voorkant maar die gaan er met goed poetsen wel uit. Fietser had lekke band....

Uiteindelijk had meneer zo'n haast om de trein te halen dat hij het wel best vond zo.
                            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Zeg, een WA verzekring is toch verplicht in dit land, ongeacht of je deel neemt aan het verkeer of niet?

En wat ik nooit zo goed begrijp, of iemand aansprakelijk is of niet, waarom hangt dat af van hoe ie verzekerd is? Of ie de centen kan opbrengen, dat hangt er (deels/soms) wel van af, dat begrijp ik dan weer wel.
                              * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                              * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Lullig dit Jurgen. Niet fijn. Ik weet hoe je je voelt als je onrecht aangedaan wordt...

Ik zou het bij je verzekering ook ter sprake brengen dat je de gegevens van de fietser hebt. En ik zou toch ook proberen (wellicht na overleg met je verzekeraar) de man in kwestie te benaderen en zien of hij inderdaad wil bekennen (schriftelijk) dat ie een poging deed door de Coupé te fietsen. Hij is, wat Slibbe al zegt, sowieso WA verzekerd. Dat moet eenmaal in dit land.
                                Oliestoken voor het goede doel

Comment

Ha, die Gummers;

Een WA-verzekering is dan wel verplicht voor gemotoriseerde verkeersdeelnemers, maar verder volgens mij niet, hoor....
                                  Scherven brengen gelul.

Comment

een WA verzekering is verplicht voor bezitters van een motorrijtuig en voor jagers staat me bij uit mijn studietijd
                                    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Idd, WA voor niet-gemotoriseerd verkeer in niet verplicht.
                                      Hopelijk is de fietser een persoon die inziet dat hij gewoon fout zat en daar ook voor wil tekenen. Ik zou het iig doen wanneer ik iemand zou aanrijden.

Dat wordt wat extra afwassen voor 'm... 500 euro ben je zo kwijt voor zoiets.

Comment

Hoe staat het ermee Jurgen?
                                        Is de fietser al in elkaar gerost? :)

Comment

Niet echt veel verder gekomen helaas, maar het is wel vrij duidelijk dat het via de verzekering spelen niet de beste manier is. Dat zou zelfs nog nadelig kunnen uitpakken.

Maar die knakker op de fiets reageert ook lekker nergens op, niet op mail en niet op telefoon. Zijn naam is wel de echte, als ik zoek op google dan vind ik wel een foto. Dus ja, what's next? Geld hoef ik blijkbaar niet te verwachten van die gast en verdere aktie ondernemen heeft ook nauwelijks zin. Dus ik mag denk ik zelf de knip trekken en langs het schadebedrijf.

Ik ben overigens wel all-risk verzekerd (bij centraal beheer), maar je valt zo'n eind terug in no claim dat het absoluut geen zin heeft dit te claimen. Vraag me nu alleen af waarom ik in hemelsnaam zo'n verzekering heb?

Comment

post z'n naam en die links even hier op gummen. Dan lossen we dat wel even met z'n allen op. >:)
                                            Forza!

Comment

Mmmmm...
                                              Misschien heeft de student een last-minute Lloret de Lam te pakken?
                                              Blijven proberen iig.

Want je wordt echt niet vrolijk als je een paar prijsjes opvraagt.

Comment

Tja, wetende wat ik nu weet had ik het heel anders aangepakt. Dan had ik meneer student ter plekke een verklaring laten tekenen en was de situatie waarschijnlijk een stuk eenvoudiger geweest.

Het kloterige is ook nog dat ik eigenlijk op het punt sta om de Coupe in de verkoop te doen / in te ruilen op korte termijn, dus eigenlijk zit ik er niet op te wachten om nu nog weer een hoop geld aan spuitwerk uit te geven. Maar met (lichte) schade loopt de verkoopprijs waarschijnlijk ook weer een stuk terug.

Comment

Goede reden om lekker met de Coupé door te blazen dus...;)
                                                  Want wat voor lekkers krijg je met je aangegeven budget terug? Over een jaartje ben ik wellicht in de markt voor je bijna-Alfa...:)

Comment

Nou ja, da's een beetje het probleem. Ik zit al maanden als een gek op autotrack.nl en mobile.de van alles aan te klikken en alles wat mij echt serieus leuk lijkt is net te duur. Een 147 GTA lijkt me namelijk ideaal als dagelijks vervoer waar ook nog erg leuk mee te sturen valt. Of een S2000 bijvoorbeeld, super auto die praktisch alles heeft wat ik leuk vind (cabrio, aardig vermogen, rwd, etc). Maar beide gaan richting de 20k voor een mooi exemplaar en dat ligt toch een beetje buiten bereik op moment.

Maar eigenlijk is de insteek van het verkopen van de Fiat eigenlijk geld besparen, dus dan schiet er ook weinig mee op om weer een ander snel hok te kopen :-) Dus dan zou het waarschijnlijk iets in de richting van een nette 147 2.0ts (met handbak) worden of een e46 320ci o.i.d. Maar daar komt nog wel een draadje over binnenkort :-)

Ik vraag me alleen af hoe lang een 'normale' auto mij kan blijven boeien, nu lijkt het me juist wel lekker om wat meer comfort te hebben en een wat nieuwere auto te rijden.

Comment

Ik vraag me alleen af hoe lang een 'normale' auto mij kan blijven boeien, nu lijkt het me juist wel lekker om wat meer comfort te hebben en een wat nieuwere auto te rijden.
                                                      Spijker op de kop; ik denk dat je heel snel uitgekeken bent op een normale auto tenzij je daar kansloos veel geld in pompt om 'm bijvoorbeeld op rails te laten gaan.

En dat onderstel heb je zelf aangepast hoor....;)

Comment

Euh ja dat klopt :-) Maar dat oude tipo platform is gewoon niet zo geweldig met het verwerken van dwarsrichels en kuilen, maar dat zul je zelf ook wel ervaren met de 145 denk ik? Overigens maken de bilsteins het eigenlijk juist comfortabeler, maar die eibach veren verpesten dat weer ;-)

Comment

Dwarsrichels en kuilen zorgen idd voor een concert in de auto. Met doffe klanken en veel gerammel...:)
                                                          Dat is ook de reden dat ik af en toe naar meer comfort neig.
                                                          Maar ergens op winnen betekent ook ergens op inleveren.

Een nieuwere auto weet die twee misschien beter op elkaar af te stemmen.

Comment

Working...
                                                          X
                                                          😀
                                                          🥰
                                                          🤢
                                                          😎
                                                          😡
                                                          👍
                                                          👎