Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autoverhuurbedrijven

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Autoverhuurbedrijven

Ik blijf me verbazen over dit soort bedrijven. En dan met name over de prijsverschillen.
    Voorbeeldje:een Fiat Panda huren in Italie voor 8 dagen. Klasse A dus, geen exotische opties etc. Normale huurperiode. Locatie: een vliegveld.
    Avis: 286
    Europcar: 190
    Hertz: 204
    Budget 224
    De voorwaarden zijn ongeveer gelijk, maar bijv Budget en Europcar hebben ongelimiteerde kilometers. Pluspunt zelfs.

Goed, dat kan natuurlijk. Ieder komt op zijn eigen manier aan z'n klanten, bijvoorbeeld doorgelinkt vanuit vliegmaatschappijen of reissites. Prima. Maar ik mag toch hopen dat het overgrote deel van het publiek verder kijkt dan z'n neus lang is? En weet hoe Internet werkt?
    En dan die maatschappijen zelf. Ik bedoel, die reserveringssites zijn door iedereen op te vragen via Internet. Dan kun je toch ook bij elkaar kijken wat de tarieven zijn?

Maar het wordt nog gekker. Leg eens de .nl, .it en .com sites van die auto toko's eens naast elkaar. Onderlingen verschillen die tarieven ook nog eens fors. Hertz.it: 204, Hertz.nl 281!!

Wat ik me dan wel kan voorstellen, tot op zekere hoogte althans, is het verschil tussen handbak en automaat. Hoewel, Een Micra 1.2 Automaat kost 527, net zo veel als een 159 1.9 handbak. Een Golf kost 140 euro minder.

Mijn eigenlijke zoekopdracht was een Fiat 500 voor 10 dagen. Die tarieven liepen uiteen van 275 tot maar liefst 484 euro...

Dat prijzen onderling verschillen tussen landen lijkt me nogal logisch. Auto's in NL zijn bijvoorbeeld stukken duurder. En de courantheid (restwaarde) kan per land ook fors verschillen.
    In Spanje/Italie moet je voor minder dan 2 tientjes zo'n Panda kunnen huren per dag, maar de prijsverschillen tussen die maatschappijen is inderdaad opmerkelijk.

Comment

Lennart, nope, het gaat om exact dezelfde huuraanvraag.

Dat Hertz voorbeeld wat ik noem is voor de huur in Italie van dezelfde auto voor dezelfde periode, gehuurd vanaf hetzelfde vliegveld!

Comment

Neem eens een taxi naar een stadje daar in de buurt en huur daar eens een Fiatje.... Zal verschil nog veel groter zijn.

Comment

ik ben ook bezig met het huren van een auto in Italië. Ik wil boeken via de Ryanair website
          Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Hertz is ook unlimited mileage hoor

Comment

Huur in Spanje voor een week:

Rate is Guaranteed
              Base Amount:
              Week: 1 Week at 131.33 EUR
              UNLIMITED FREE KM
              ExtraDay: [[extraBaseAmount]] at 18.76 EUR
              UNLIMITED FREE KM
              (MI = Miles KM = Kilometers)

Okay, het is dan wel een Peugeot Partner, maar wat ken mij dat skele :-)
              "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
              BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                ik ben ook bezig met het huren van een auto in Italië. Ik wil boeken via de Ryanair website
                Mijn advies: kijk eens rond ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                  Huur in Spanje voor een week:

Rate is Guaranteed
                  Base Amount:
                  Week: 1 Week at 131.33 EUR
                  UNLIMITED FREE KM
                  ExtraDay: [[extraBaseAmount]] at 18.76 EUR
                  UNLIMITED FREE KM
                  (MI = Miles KM = Kilometers)

Okay, het is dan wel een Peugeot Partner, maar wat ken mij dat skele :-)
                  Maar om dan daarmee naar Italië te rijden is ook weer overdreven.....
                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                    Maar om dan daarmee naar Italië te rijden is ook weer overdreven.....
                    Komt dan goed uit, was al van plan dat weekje in Spanje te blijven voor die prijs :-)

Comment

Ja, jij wel..... ;-)
                      Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamz Bekijk bericht
                        Mijn advies: kijk eens rond ;-)
                        dat heb ik al gedaan en goedkoper als via Ryanair bij Hertz ga jij het niet vinden denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                          dat heb ik al gedaan en goedkoper als via Ryanair bij Hertz ga jij het niet vinden denk ik
                          Dat klinkt als een uitdaging. Die ik niet voor je oppak, Kijk lekker zelf maar even rond. ;-)
                          Ik vlieg regelmatig naar Italie (ook met Ryanair) en Hertz is nog nooit de goedkoopste geweest. Maar goed, wellicht hebben ze geleerd.

Comment

33% korting nu he.......

Comment

Hertz was via Ryanair in Spanje ook de voordeligste € 131.33 voor een week.

Comment

jammer dat Hertz geen 500 heeft........zou ik wel leuk vinden

Comment

300us$ voor een 5pers pickuptruckje inc duikrek voor een weekje.

Leek ons prima. Ohja, inclusief Arko!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Arthur Bekijk bericht
                                    300us$ voor een 5pers pickuptruckje inc duikrek voor een weekje.

Leek ons prima. Ohja, inclusief Arko!
                                    In de USA bij Enterprise Car Rental verhuren ze de Smart. Voor $90 per dag in de exclusieve auto klasse, dezelfde prijs als een midsize SUV. Het dubbele van de huurprijs van een Ford Focus daar. Echt belachelijk, inclusief verzekering geloof ik $115 per dag.
                                    Nico

"Great thinkers have always encountered opposition from mediocre minds." - Albert Einstein

Comment

Tja, een Smart is daar net zo exclusief als een Corvette hier. Vinden we een leuk modedingetje, huren voor de bruiloft of zo. Geef ze eens ongelijk.

Europese toeristen huren gewoon een goedkope midsize sedan en lachen zich kapot om de benzineprijzen (die de locals weer exorbitant vinden).
                                      Mini Cooper Clubman
                                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                                      X