Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hypothetisch: een auto samenstellen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hypothetisch: een auto samenstellen

Puur hypothetisch: Stel dat je met 4 vrienden 4 auto's in onderdelen mag kopen en dat jullie de uitdaging aangaan om per 'deelnemer' van alle vier de auto's, de volgende componenten mag kiezen, maar je mag slechts van iedere auto n component gebruiken!:

- Motor
    - Chassis
    - Aandrijving
    - Vering

Daarnaast zijn er 4 gadgets te verdelen, die je als bonus mag toevoegen.

Wielen en remmen zijn vrij en doen er dus niet toe, net als kleur.

Alle onderdelen zijn op alle auto's uitwisselbaar (hypothetisch you know!). De motoren zijn zowel in de lengte als breedte in te bouwen. Het leuke is dat jij als eerste mag kiezen! Hoe stel jij je auto samen?

Auto 1
    Motor: 2 liter twinturbo diesel (170 pk en veel koppel)
    Chassis: buizenframe met kunststof panelen (500 kg)
    Aandrijving: dogleg sportbak met 5 versnelling + rwd
    Onderstel: Semi-track instellingen op Dubbele wishbones voor, bladveren achter, starre achteras

Auto 2
    Motor: 4 liter V8 (350 pk, 450nm)
    Chassis: huis tuin en keuken stationwagon (1500 kilo)
    Aandrijving: handgeschakelde 5 bak, 4wd met centrale sperwerking middendiff
    Onderstel: McPherson, normale setup, onafhankelijk geveerd rondom.

Auto 3
    Motor: 1.6 16v 20v met throttlebodies, injectie + maatwerk motormanagement (180 pk)
    Chassis: zeer strakke middenmotor coup met motor achter voorstoelen (1000 kg)
    Aandrijving: semi automaat (DSG7) + transaxle
    Onderstel: Volledig instelbaar race onderstel van topkwaliteit

Auto 4
    Motor: Wankelmotor met twin turbo (250 pk) + electromotor
    Chassis: 2 deurs roadster/cabrio met motor voorin, net achter de vooras (850 kg),
    Aandrijving: CVTautomaat + RWD
    Onderstell: Hydropneumatisch a la citroen (actief)

Gadgets:
    - Sperdifferentieel
    - Prachtig op maat gemaakt interieur met alle luxe die je kunt bedenken zoals airco, electrisch verstelbare stoelen, high end audio etc.
    - FIA gekeurde race kuipstoel, rolkooi etc.
    - Tankpasje
    ------------------------------------------------------

Barst maar los. En verklaar je nader. :)
    Last edited by Dennis Cavallino; 07-09-09, 08:22.

Klaar. :)
    You know that reality is immaterial

Comment

Voorbeeldje:

Auto 1

Auto 2

Auto 3

Auto 4
      Chassis: 2 deurs roadster/cabrio met motor voorin, net achter de vooras (850 kg),

Gadgets:
      - FIA gekeurde race kuipstoel, rolkooi etc
      ---

Gaaf racertje. Maar er zijn nog meer mogelijkheden die me wel aanspreken.

Comment

Voorspelbaar, Dennis.... :-)
        Veritatis simplex oratio est

Comment

Weinig te doen Cav ? :-)
          "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
          BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
            Was ook mijn eerste gedachte...
            ;-)

Comment

Aandrijving: semi automaat (DSG7) + transaxle
              Gadgets:
              - Sperdifferentieel
              ------------------------------------------------
              We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Ja, da's voor mij veel te moeilijk he, begrijp de helft niet.

Maar je bedoelt dus feitelijk 1 soort multifunctionele wagen?
                Nou ja doe dit dan maar:
                http://ww2.autoscout24.nl/nieuws/mer...g/44276/68819/

Of was dat niet de bedoeling? :-)
                2 x ouwe premium meuk
                BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Zal er volgende keer als ik meer tijd neem dan 10 minuten, om er plaatjes bij te doen, speciaal voor jou John.

Creativiteit van velen hier valt me tegen. :)

Comment

We hebben gewoon minder droomtijd te besteden.......
                    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                      Was ook mijn eerste gedachte...
                      ;-)
                      Mijn idee...

Comment

*zet Cav in het gummers hokje "geeft op over hoge functie, maar heeft hele dag niets te doen" samen met Jb en de rest en loonslaaft weer verder*

Comment

Ook gummers zijn weleens vrij. Dit draadje was in een paar minuten getypt trouwens. Het idee ontstond zondagmiddag toen ik zat te brainstormen over het bouwen van een eigen auto bij 't lezen van de Classic & Sportscars toen ik dacht: zou ik een auto kunnen bouwen met een vooroorlogse uitstraling, moderne techniek, aangepast met ouderwetse technieken en trucjes? Indien zoiets lukt, is 't dan acceptabel? Of is 't leuker om een wat modernere auto, zoals een BMW M1, te voorzien van echt moderne BMW techniek met een V8, moderne remmerij en instelbare onderstellen.

Toen had ik opeens in een split second bedacht dat 't wel cool is om diverse concepten met elkaar te gaan husselen en je niet te laten beperken door kan-niet-mag-niet compromissen, budgetten etc. Aangezien je dan helemaal los kunt gaan, leek 't me leuk om uit 4 opties te kunnen kiezen. Dat heb ik vervolgen snel uitgewerkt toen ik dit draadje tikte.

Anyway, al die moeite voor jan lul... ik zal nog eens proberen 't geneuzelgehalte hier te doorbreken met autogerelateerde draadjes en ideetjes uit mijn geniale brein! :)

Het wachten is op Brun en V4, die vast wel iets verrassends weten samen te stellen.
                          Last edited by Dennis Cavallino; 07-09-09, 15:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                            zal nog eens proberen 't geneuzelgehalte hier te doorbreken met autogerelateerde draadjes! :)
                            Gek.....dan moet je op dat andere forum zijn, hier zitten alleen maar poetsers, dat is je toch allang bekend:-)
                            2 x ouwe premium meuk
                            BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                            Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht

Klaar. :)
                              Jij mag niks zeggen SS. Je had zo'n hok voor een appel en een ei mee kunnen nemen en dan lekker (FUCK DH-style) BPM vrij op NL platen kunnen rijden...

Comment

Nee, kan ik niet. Ben een sneue loonslaaf die bij z'n baas en z'n vrouw onder de plak zit, dat weet je toch? :)
                                You know that reality is immaterial

Comment

Nou laat ik eens serieus antwoorden dan..

Motor: 7,2 liter V8 (500 pk, 850nm)
                                  Chassis: mooie grote coupe (1800 kilo)
                                  Aandrijving: bak met 5 versnelling + rwd
                                  Onderstel: ouwe meuk rondom.

Gadgets:
                                  - Tankpasje

Oftewel deze van de zaak wel andere velgen bitte...

BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Het wachten is op Brun en V4, die vast wel iets verrassends weten samen te stellen.
                                    Nou Cav, toevallig had ik hiervoor het antwoord klaar.

- het chassis (en body) van de Murena
                                    - blok Alfa 3 liter V6; doe maar een 12 klepper voor koppel onderin en de inbouwruimte zal wel te krap zijn voor een 24v
                                    - bak van de MX-5 (dat ie zo heerlijk vanuit de pols te schakelen is)
                                    - onderstel van een Xantia Activa (niet verrassend)

Ook in het kader van 'het ideale wagenpark'-draadje zou het een handige combinatie zijn, want dit bespaart me zo 2 of 3 auto's :-)

Comment

(...) Het idee ontstond zondagmiddag toen ik zat te brainstormen over het bouwen van een eigen auto bij 't lezen van de Classic & Sportscars toen ik dacht: zou ik een auto kunnen bouwen met een vooroorlogse uitstraling, moderne techniek, aangepast met ouderwetse technieken en trucjes?(...)
                                      Streep door "vooroorlogse" en maak ervan "Healey-eske" en je hebt het business plan van Wiesmann :-)
                                      Hubraum statt Spoiler

Comment

Dus het mag wat kosten?

4 Wielaandrijving, met ieder wiel een eigen elektromotor, waarvan het wiel zelf de rotor is. Eventueel in de achterwielen extra hydromotoren.

Een accu erin waarmee je 10km file kunt rijden, en een hoog rendement powerplant om de generatoren aan te drijven; waar die op loopt maakt niet uit.

Uiteraard wat elektronica, dusdanig geprogrammeerd dat het een RWD biased auto wordt, maar in te stellen via software.

Om de boel licht te houden alles van carbon en titanium.
                                        Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Uit welke auto's haal je al die onderdelen dan?

Comment

"Ook gummers zijn weleens vrij. Dit draadje was in een paar minuten getypt trouwens. Het idee ontstond zondagmiddag toen.."

Zo hee, vol in de verdediging nog wel, happerdehap. :)

Zal eens een poging wagen..

Comment

Ok, dus... wishfull writing. Ik heb de eerste regel niet gelezen ;-)

Goed. Nee, met wat er nu bestaat valt niks te maken. Hoop gedoe om niks dus. Doe maar gewoon 4 leuke bestaande auto's dan.

[e] ok dan. De header ng een keer goed gelezen. Beetje minder drinken in het weekend, Cav ;-)
                                              Last edited by NoTVR; 07-09-09, 17:55.
                                              Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Auto 1
                                                Auto 2
                                                Chassis: huis tuin en keuken stationwagon (1500 kilo)
                                                Auto 3
                                                Auto 4
                                                Motor: Wankelmotor met twin turbo (250 pk) + electromotor
                                                Gadgets:

Tja, ik wilde niet de voorspelware weg van een roadster/Atom achtig hok nemen, maar een groot praktisch hok waar ik ook nog mee kon raggen en eens een trackday meenemen. Liefst een leuke sedan of coupe, maar in dit geval is de station mn enige optie. Daarmee is de V8 dus helaas geen optie meer, dan maar de versie die daarna het meeste oomph heeft, de Rotary.

Bijkomend voordel is dat mijn sloep een stuk lichter wordt dan de v8, neem ik dan aan. Die electromotor is dan weer zwaar natuurlijk, dus die sloop ik er eventueel af :)

DSG-7 vond ik dan weer te afstandelijk worden icm de grote sloep, dus daarmee kom je automatisch uit op de 5bak en het raceonderstel, als goedmakertje voor al dat gewicht.

Ten slotte de rolkooi en stoel voor de circuitfahigkeit en passieve veiligheid.

Zo. nou tevreden? :)

Comment

@RC : Nu ben ik helemaal tevreden hoor :) Eindelijk iemand die uitlegt wat voor compromissen hij moet sluiten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
                                                    Ok, dus... wishfull writing. Ik heb de eerste regel niet gelezen ;-)

Goed. Nee, met wat er nu bestaat valt niks te maken. Hoop gedoe om niks dus. Doe maar gewoon 4 leuke bestaande auto's dan.

[e] ok dan. De header ng een keer goed gelezen. Beetje minder drinken in het weekend, Cav ;-)
                                                    Haha, jij draait de feiten wel heel makkelijk om zuiplap. :)

Comment

Puur hypothetisch nog steeds, maar eigenlijk kan niemand hier iets zinnig over schrijven, tenzij je het doel vh vehikel erbij zet, en/of iedereen ernaast nog iets anders heeft cq aanhoudt.

Doe anders auto 2 maar, met pasje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht

Doe anders auto 2 maar, met pasje.
                                                        Eens met Josh.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                                                          was ook het eerste wat ik dacht. maandagochtend om 9.18 starten met zo'n post.

Dan heb je echt geen fuck te doen :-)
                                                          Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

Auto 1

Auto 2

Auto 3

Auto 4

Gadgets:

DSG en andere electro meuk is voor de niet puristen, dus dat valt zo wie zo af. Liefset een 4 rotor Wankel zonder turbo, maar die komt niet voor als te kiezen optie dus dat valt af ;)

Maximale beleving en puur staat voorop: dus moet de auto licht zijn en rwd hebben. Bij voorkeur open (wel zo lekker).

Comment

Working...
                                                            X