Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

STINGER lanceert de "Card"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • STINGER lanceert de "Card"

    STINGER lanceert de "Card"

    07-09-09 - Stinger, fabrikant van zo ongeveer de enige betrouwbare radar- en laseralarmering voor automobilisten, lanceert deze maand de ‘Card’
    De volledig in Nederland ontwikkelde en gebouwde Stinger ‘Card’ doet zijn naam eer aan, want het apparaat heeft daadwerkelijk het formaat van een credit card. Desondanks kan de Card met gps-module vrijwel hetzelfde als het non-plus-ultra in detectieland: de Stinger DSI.

    Vrijwel alle functionaliteiten
    Het enige dat de koper van een Stinger Card ten opzichte van de Stinger DSI moet ontberen, is de functie RitRegistratie, waarmee de privé- en zakelijke ritten kunnen worden geregistreerd. Verder zitten alle bekende Stinger-features in de Card: Spotlist Alarmering (waarschuwingen voor de vaste flitslocaties), Trajectcontrole Alarmering, Laser Alarmering (een module, meerprijs), Laser Shield (idem), radar-alarmering (mobiele flitsers), Safety Signals (waarschuwingen voor veiligheidssignalen) en Police Check, waarmee u geholpen bent indien u onterecht geflitst zou zijn.

    B&O-achtige kaart
    Los van dit alles is de Stinger Card een bijna B&O-fraai vormgegeven ‘credit card’, die in een ergens in het dashboard of tegen het plafond ingebouwde sleuf kan worden geplaatst. Inbouwtijd: vergelijkbaar met die van de Stinger DSI, reken op een uur drie.

    Aanzienlijk goedkoper
    Het mooiste nieuws moet nog komen: kost de Stinger DSI circa 1.700 euro, de nieuwe Stinger Card gaat de deur uit voor net geen 1.000 euro, exclusief inbouw. Wie al dan niet rondom beschut en bestand wil zijn tegen laserguns dient daarvoor modules aan te schaffen, maar dat is bij de DSI ook zo.

    Legaal of niet legaal?
    Veel landen binnen de EU hebben hun eigen regelgeving betreffende het waarschuwen voor – en omgaan met – snelheidscontroles. Stinger heeft het in dit verband over een “lappendeken aan regelgeving”. Vanuit dit oogpunt levert Stinger de nieuwe ‘Card’ in Nederland in een versie die niet geschikt is voor radar- en laseralarmering. Alleen is de software daarvoor binnen seconden te downloaden via www.stinger.com. Daarom is de optionele PC interface een nuttige extra. De betreffende software is ook weer met een druk op de knop te verwijderen.
    Niet te detecteren
    De andere functionaliteiten, inclusief het waarschuwen voor vaste flitslocaties, zijn volledig legaal. Stinger haast zich te melden dat de DSI en de nieuwe Card niet te detecteren zijn door de politie, omdat de fabrikant gebruik maakt van een andersoortige, uiterst geavanceerde antenne. Bovendien is de Card toekomstbestendig: nieuwe hardware kan er gewoon ‘bijgeklikt’ worden.

    Zie ook:
    http://www.stinger.com/
    http://www.carros.nl/autonieuws/stin...ceert-de-card/
    Stinger zet een card in om de wet te omzeilen en met 1 druk op de knop verwijder je (bij bijvoorbeeld aanhouding) de software die flitsers signaleert. Gaat dit werken of zal de flits-razzia met nieuwe wetten komen ?

  • #2
    Niets aan te doen.
    Veritatis simplex oratio est

    Comment


    • #3
      Het is bijna niks dat ding
      fka v164

      Comment


      • #4
        Dit ding kun je nog geen jaar 'legaal' gebruiken. Let maar op. De arm van Spee is lang. Erg lang.
        You know that reality is immaterial

        Comment


        • #5
          Dat denk ik ook, echter zal die lange arm voorlopig nog in het duister tasten omdat ze niet te detecteren zijn met de RDD.

          Trouwens wel een groot prijsverschil met de dsi.

          Comment


          • #6
            Ben benieuwd hoe dat gaat evolueren... Ik heb sinds vorige week een Mini-Coyote, wat eigenlijk een GPS ontvanger is die niet alleen zijn vaste flitspalen via GPRS download, maar ook mobiele flitsers kan melden door andere eigenaars die op een knopje mobiele flitsers kunnen melden aan het systeem... Het schermpje laat weten hoeveel andere eigenaars je route al gepasseerd zijn de afgelopen uren, en bijgevolg kan je dus al gokken hoe veilig het is om hard door te rijden. In Frankrijk heb je op de grote snelwegen al makkelijk +30 voorgangers die voor jou de snelweg 'clearen'... Daar kan je als politiedienst toch niets aan doen?
            2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

            Comment


            • #7
              Nope kunnen 'ze' niets tegen doen maar waren die apparaatjes die zelfs alleen maar vaste flitspalen in een database opslaan en op je Navi laten zien niet al verboden in Zwitserland ?

              Comment


              • #8
                Ja...,TomTom flitslocaties kan je ook beter verwijderen.
                Veritatis simplex oratio est

                Comment


                • #9
                  Ik wil eens voor de fun alle flitsplaatsen uitprinten op A4tjes en zo doorheen Zwitserland knallen met een wakkere navigator... :D
                  2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

                  Comment


                  • #10
                    En als je het weet te presteren een kaart uit te printen met dezelfde locaties? EDIT: Wooter was me voor. :-)

                    Het is absurd dat POI's verboden kunnen worden. Maar ja, dat is een verbod op signaal-ontvangst eigenlijk ook.
                    Every second of your life is a part of your song

                    Comment


                    • #11
                      Jep is 't ook. Als je op straat 2 agenten tegen elkaar hoort praten dat er morgen een controle op drank is op die en die weg is dat waarschijnlijk in de nabije toekomst ook strafbaar.

                      "Meneer, u luisterde !"

                      "Eh ja, uh sorry, tja ik had m'n oren aanstaan, ik dacht er niet bij na, 1000 maal excuses meneer de agent"

                      "Hoofdbrigadier 5e klasse meneer !"

                      "Eh nogmaals excuses hoofdbrigadier"

                      ".. 5e klasse meneer !"

                      "Eh ja *kruipt in schuld*"

                      "Dat wordt een fikse prent meneer !"

                      "Oh, wat is de schade meneer eh HoofdGribadier .. ehh HoofdBrigadier... eh .. 5e klasse ?"

                      "780 eurootjes meneer."

                      *slikt*

                      dus.

                      Comment


                      • #12
                        Leuk om te weten dat je gewaarschuwd wordt dat je zojuist gelaserd bent....
                        zo'n meting duurt nog geen seconde.Hoe kun je dan nog je snelheid aanpassen...? Niet dus.
                        All you need to remember is the number '70' .

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                          Nope kunnen 'ze' niets tegen doen maar waren die apparaatjes die zelfs alleen maar vaste flitspalen in een database opslaan en op je Navi laten zien niet al verboden in Zwitserland ?
                          Klopt. Dat controleren ze al sinds 2007 bij de grens

                          Comment

                          Working...
                          X