ben van de week met een collega meegereden met een audi s8 (bouwjaar van ergens begin deze eeuw)
zit een 4.2 liter v8 motor in , wat me opviel is dat dat ding voor zn motorinhoud veel toeren draaid door een relatief korte eindoverbrenging
3000rpm bij 130 km/h
het is een automaat , die gaan toch meestal in een lock up (soort overdrive modus)bij constante snelweg snelheden ?
deze dus niet . door dat het een v8 (meer arbeidspulsen per omwenteling)is met een relatief hoog toerental , een relatief hoogfrequent zenuwachtig motorgeluid wat ook erg overstemmend in het interieur hing
niet echt relaxed voor zon grote limousine op lange afstanden
leek wel een hoog toerig jappanertje
buiten de auto daarintegen beschaafd gedempde v8 roffel die nauwelijks te horen is
windgeruis daarintegen was nauwelijks tot niet te horen in de auto
auto is ook erg stug geveerd
oh ja dashboard verlichting in het donker ;-)
een cockpit van een 747 is er nix bij
zit een 4.2 liter v8 motor in , wat me opviel is dat dat ding voor zn motorinhoud veel toeren draaid door een relatief korte eindoverbrenging
3000rpm bij 130 km/h
het is een automaat , die gaan toch meestal in een lock up (soort overdrive modus)bij constante snelweg snelheden ?
deze dus niet . door dat het een v8 (meer arbeidspulsen per omwenteling)is met een relatief hoog toerental , een relatief hoogfrequent zenuwachtig motorgeluid wat ook erg overstemmend in het interieur hing
niet echt relaxed voor zon grote limousine op lange afstanden
leek wel een hoog toerig jappanertje
buiten de auto daarintegen beschaafd gedempde v8 roffel die nauwelijks te horen is
windgeruis daarintegen was nauwelijks tot niet te horen in de auto
auto is ook erg stug geveerd
oh ja dashboard verlichting in het donker ;-)
een cockpit van een 747 is er nix bij
Comment