Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

audi s8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • audi s8

    ben van de week met een collega meegereden met een audi s8 (bouwjaar van ergens begin deze eeuw)

    zit een 4.2 liter v8 motor in , wat me opviel is dat dat ding voor zn motorinhoud veel toeren draaid door een relatief korte eindoverbrenging
    3000rpm bij 130 km/h
    het is een automaat , die gaan toch meestal in een lock up (soort overdrive modus)bij constante snelweg snelheden ?
    deze dus niet . door dat het een v8 (meer arbeidspulsen per omwenteling)is met een relatief hoog toerental , een relatief hoogfrequent zenuwachtig motorgeluid wat ook erg overstemmend in het interieur hing
    niet echt relaxed voor zon grote limousine op lange afstanden
    leek wel een hoog toerig jappanertje
    buiten de auto daarintegen beschaafd gedempde v8 roffel die nauwelijks te horen is
    windgeruis daarintegen was nauwelijks tot niet te horen in de auto
    auto is ook erg stug geveerd
    oh ja dashboard verlichting in het donker ;-)
    een cockpit van een 747 is er nix bij
    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

  • #2
    Ah dat is niks... mijn V8 maakt bij 100 al 3000 toeren in z'n 5! (Top Gear).
    Fiat Grande Punto 1.9 MultiJet 130 sport 2006
    Lancia Thema 8.32 1988
    Bimota SB6 1995
    Suzuki GSX-R750 1985
    Suzuki GSX-R750 1985
    Suzuki GSX-R50 1987

    Comment


    • #3
      Eh, ik zou de bak na laten kijken.. ( de 4.2 en de S8 waarin ik gereden heb draaiden minder toeren)
      Veritatis simplex oratio est

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
        Eh, ik zou de bak na laten kijken.. ( de 4.2 en de S8 waarin ik gereden heb draaiden minder toeren)
        ik weet niet of ie dat gaat doen , hij is al helemaal leeggelopen op wat reparaties
        kapotte nokkenasversteller en distributie kettingspanners
        en een kapotte (lekke)stuurbekrachtiging

        wat zou die bak moeten draaien kwa toerental?
        hij reed vrij sportief.... dus wellicht daarom niet in lockup modus?
        "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
        "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
        "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
        "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

        Comment


        • #5
          nou ja lock-up, hij moet gewoon doorschakelen naar de 5e trap.
          Volgens mij zo'n 500 toeren minder ( uit het geheugen..)
          Veritatis simplex oratio est

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
            nou ja lock-up, hij moet gewoon doorschakelen naar de 5e trap.
            Volgens mij zo'n 500 toeren minder ( uit het geheugen..)
            hij zou vanuit stilstand eens moeten tellen of ie idd op 5 uitkomt
            "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
            "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
            "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
            "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

            Comment


            • #7
              Eens met W220L, ik herken je beschrijving van toerental en snelheid ook niet.

              Klinkt als een gare automaatbak.

              Zou Frisia maar gaan bellen als ik die kennis van je was motroos.

              En dat kenmerkende S8 geluid (wat wel Úcht gaaf is) heb ik alleen gehoord de keren dat ik het gaspedaal door het schutbord trapte, bij cruisesnelheden was dat ding niet te horen.

              Comment


              • #8
                precies ik vond het toerental gevoelsmatig al hoog voor zon groot blok
                ondanks dat ik niet bekend ben met die wagens
                kan het niet zon zelflerende bak zijn? die zich aanpast aan de rijstijl?
                Last edited by motroosje; 12-09-09, 11:34.
                "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                Comment


                • #9
                  Is toch een tiptronic? Dan duw je de pook eens naar voren op de snelweg en kijk of-ie nog opschakelt. Wellicht wordt de huidige versnelling ook weergeven in een display.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                    Is toch een tiptronic? Dan duw je de pook eens naar voren op de snelweg en kijk of-ie nog opschakelt. Wellicht wordt de huidige versnelling ook weergeven in een display.
                    ik heb geen idee of het een tiptronic is (volgens mij stond zn pook alleen in D)
                    versnelling wordt niet weergegeven alleen de D van drive in zn dashboard
                    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                    Comment


                    • #11
                      En dan het pookje naar rechts bewegen, het sleufje met + en - .
                      Dan zou je toch echt in het display cijfertjes moeten zien..
                      Veritatis simplex oratio est

                      Comment


                      • #12
                        Ook ik heb ondanks alleen maar volle polle s8 ervaring de indruk dat t ding niet opschalelt aan je omschrijving te lezen.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                          En dan het pookje naar rechts bewegen, het sleufje met + en - .
                          Dan zou je toch echt in het display cijfertjes moeten zien..
                          Klopt als een bus, onderaan in het infoscherm tussen de twee grote klokken.

                          Comment


                          • #14
                            Zoals ik het lees, lijkt het ook op niet (goed) opschakelen. Ik heb een A6 met vijftraps automaat gehad met vier extra standen. Kan het zo zijn dat hij niet in D maar in 4 stond. Dan gebruikt hij 5 niet.

                            Zoals W220 aangaf, kun je de pook een tikje naar rechts geven om tiptronic in te schakelen. Dan verschijnt op het dash de versnelling waar je in zit.

                            Comment


                            • #15
                              @ motroosje, hoeveel km's heeft hij gelopen?
                              Heb met m'n BMW ook problemen gehad met de v-bak(360 k ),heb er eerst maar nieuwe olie op gedaan en de zeef in het carter schoongemaakt,hij knapte er wel van op maar had nog niet het gewenst resultaat,de oliedruk was wel hoog genoeg dus oliepomp was okÚ.
                              Na een week rijden (800 km) nog maar eens de olie bekeken,rook niet echt gezond (verbrand) heb toen maar een v-bak uit een schade auto getrokken (68 K).
                              Dus zou eerst maar eens het olie niveau controleren,en de pomp(olie)druk meten.
                              Chev's of the 50's.

                              Comment


                              • #16
                                ik zat achterin , heb ook niet echt zn pook van bovenaf gezien om + of min te zien
                                kon wel dat display zien in het dashboard en die stond in "D" er stonden wel cijfers bij , maar alleen de "D" was verlicht

                                kilometers...... geen idee eigenlijk volgens mij vallen die mee..zal het eens vragen
                                "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                Comment


                                • #17
                                  Zou idd wel eens de bak kunnen zijn. Collega heeft een A6 TDi met een automatische bak. Al twee keer gedonder met de electronica gehad. Niet meer op schakelen en/of uit z'n versnelling schieten.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Vergeet ik er ook bij te vermelden. Ik had de 2.5tdi V6 met 180pk. Heerlijke auto, maar 1 zwak puntje: de bak. Of eigenlijk 2: bak en elektronica.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Goed he, die Audi's ....

                                      Daarom was ik ook overgestapt naar Mercedes.


                                      Ook zo'n kwaliteitsprodukt.... ;-)
                                      Veritatis simplex oratio est

                                      Comment


                                      • #20
                                        Voor die Audi had ik een Alfa.

                                        Nooit problemen. Italiaanse degelijkheid :)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Idd, een vroegere klant van mij rijdt nog steeds rond met z'n 166 Tutti.
                                          Inmiddels wel privÚ, zakelijk een QP..

                                          Km-stand is nu zo'n 280K. ( echt nooit iets gehad buiten regulier onderhoud, lijkt wel een Lexus)
                                          Veritatis simplex oratio est

                                          Comment


                                          • #22
                                            Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                            Goed he, die Audi's ....

                                            Daarom was ik ook overgestapt naar Mercedes.


                                            Ook zo'n kwaliteitsprodukt.... ;-)
                                            Geweldig toch, dat cynisme van W220L, LOL :-)
                                            2 x ouwe premium meuk
                                            BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                            Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

                                            Comment


                                            • #23
                                              Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                              zakelijk een QP..
                                              Tja, daar moest ik ff over nadenken hoor... What the Fuck is een QP...maar ben eruit een ..... Quattroporte toch !?

                                              Koelkast, combimagnetron, sapcentrifuge :-)
                                              2 x ouwe premium meuk
                                              BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                              Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

                                              Comment


                                              • #24
                                                Sorry, maar ik weet nog steeds niet hoe ik 2 citaten in 1 bericht krijg.........en dat noemt zich moderator, de sukkel :-)
                                                2 x ouwe premium meuk
                                                BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                                Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                                  Sorry, maar ik weet nog steeds niet hoe ik 2 citaten in 1 bericht krijg.........en dat noemt zich moderator, de sukkel :-)
                                                  Twee keer het zelfde topic openen in twee browsers/tabbladen. En dan even copy-pasten vanuit het andere reply/quote vakje. En dan maar 1 van de twee submitten :-)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                                    Tja, daar moest ik ff over nadenken hoor... What the Fuck is een QP...maar ben eruit een ..... Quattroporte toch !?

                                                    Koelkast, combimagnetron, sapcentrifuge :-)
                                                    @Johh: Als je iemand over "m'n QP brak opeens uit vanachteren' hoort praten, dan heb je ook grote kans dat 'ie een BMW Z3 CoupÚ bedoelt. Als leek denk je dan vaak dat zo'n gast zijn Maserati goed gebruikt.... Of net als al die gastjes die praten over R32's met chiptuning e.d., maar dan opeens allerlei onnozele VAG-termen er tegenaan gooien ipv stoere Nissan Skyline kennis. Je moet wel scherp blijven, want voor je het weet mis je een heleboel interessante verhalen als mensen 't opeens wel over hun Maserati of Skyline blijken te hebben. :)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Tja.. Tis toch echt een Drietand Vierdeurs. ;-)
                                                      Veritatis simplex oratio est

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X