Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fijn, auto gewassen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Fijn, auto gewassen.

Ergens in juni heb ik schade gereden aan m'n auto. Een deuk in de dorpel aan de rechterkant van de "S". Ja, ik reed over een stoeprand, ha ha. Als jullie uitgelachen zijn, wil ik graag m'n verhaal even afmaken.

Die deuk zit dus rechts, waar ik 'm nooit hoef te zien. Niet bij het instappen en niet bij het uitstappen, en verder parkeer ik sindsdien zo dat ik bij terugkeer uitsluitend van links aan kan komen. Met andere woorden, ik heb die deuk sinds het schadegevalletje niet hoeven te zien.

Op zich een acceptable oplossing, al werd de auto intussen steeds stoffiger en viezer. Ik was en poets uitsluitend met de hand, wat zou betekenen dat ik die deuk niet alleen zou zien, maar zelfs aan zou moeten raken. Autowassen bleef ik dus steeds bijster effectief uitstellen. Tot gisteren! Ik moest er toch maar 's aan geloven: de auto op het gras geparkeerd (zodat het waswater tegelijk m'n gazon wat zou vergroenen), eerst een half uur de wielen geboend die zeker vóór bijna gunmetal zwart waren, en daarna de rest van de auto. Gewoon met de washand óver die deuk — een toonbeeld van wilskracht was ik, mijn emotie negerend.

En nou is-ie weer lekker schoon, de Honda. Van binnen en van buiten. En dat rijdt wel stukken fijner. Het leek mij logisch dat even met jullie te delen.

Ik lach me 'n deuk. Oh. Oops :)

Comment

Tja, een Honda :D

Comment

LOL @ Topicstarter:-)

Maar ff terugkomend op die deuk, foto's willen we...foto's :-)
        2 x ouwe premium meuk
        BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
        Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Goed gedaan, Laurens :) Hopelijk is alles goed verder met jullie daar!

Comment

lol, mooi verhaal. :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
              LOL @ Topicstarter:-)

Maar ff terugkomend op die deuk, foto's willen we...foto's :-)

Comment

Ouch die is pijnlijk. Is daar niets meer aan te doen zonder de halve zijkant te vervangen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                  Ouch die is pijnlijk. Is daar niets meer aan te doen zonder de halve zijkant te vervangen ?
                  De deur zelf is net niet geraakt; dus de dorpel, en dan het stuk van het achterpaneel wat is beschadigd maar uitdeuken ofzo. Ik ga niet betalen voor een heel paneel als er alleen maar een stukje onderin gescheurd is. Maar voorlopig doe ik niets. 't Is geen metaal, gek genoeg, dus roest het niet. Als ik straks tijd, geld, en zin heb ga ik 's langs bij het schadebedrijf.

Comment

Joh, even langs de Pep Boys om de hoek, die primeren die shit wel dicht, zie je niks meer van. :)
                    Mini Cooper Clubman
                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Oei, da's een gemene.

En iedereen hier maar lullen dat je de wagen dient te verlagen.....en ziehier het reusltaat:-)
                      2 x ouwe premium meuk
                      BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                      Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Je patriottische overbuurman heeft wel meteen de vlag uitgehangen van pure vreugde en opluchting, omdat jij eindelijk die stoffige S2000 hebt gewassen. :)

Van wat voor materiaal is die dorpel gemaakt als 't niet van staal is?
                        Vaak zijn er voor dit soort schades vervangingsdorpels beschikbaar (maar dat is doorgaans staal). Als er geen vervangingsdorpels zijn, dan moet je slijpen en nieuwe stukken inlassen, maar als 't geen staal is zal dat was lastiger worden. :)

Hoe is het daar verder? Ik kijk altijd uit naar je verhalen, zoals toen tijdens die rally, dus hoor graag nieuwe verhalen van jouw hand Laurens.

Comment

Ai, deze heb ik ook al anderhalf jaar in de Skoda zitten. Zelfde plek, maar gelukkig heel wat minder erg. Je ziet m bijna niet. Heb m wel gemeld maar nooit laten maken.
                          BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Working...
                          X