Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke importbak gaat het worden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Welke importbak gaat het worden?

Goed. Bij een nieuwe baan ander hoort natuurlijk ook nieuw vervoer. Hoewel, nieuw...het mag ook een okkasie zijn. Dus ben ik even gaan surfen op de bekende sites...uiteraard ook bij onze Oosterburen. Ik was er al snel uit. De voordelen van importeren zijn evident. Veel meer keus en meestal een stuk goedkoper.

M’n wensen? Ik denk aan een Alfa, BMW, Audi of Volvo. Heel misschien een Mercedes. Voor minder doen we het niet. ;-) Liefst ook een sedan en.....een diesel. Hij moet een beetje leuk zijn uitgerust. Cruise- en climatecontrol zijn eisen, liefst ook PDC en stoelverwarming. En ook goede stoelen. Kilometerstand maximaal 60 dkm. Budget is max. 30K inclusief eventuele BPM. Aangezien ik bijtelling zal gaan lappen: nieuwprijs liever niet meer dan 45K.

Dus dan kom ik uit op de 159, 318 of 320D, A4 van het nieuwe model of een S60. En wellicht een C-klasse. Maar die laatste zal meestal dik over de 45K gaan. (een 320d ook wel he)

Deze A4 lijkt me wel wat: sportstoelen!

*KlikKlik*

Of deze 159.. leuke velgjes!

*Klikklik*

Andere suggesties zijn welkom.

Hoe minitieus is eigenlijk de BPM-berekening bij importeren? Is het meer een schatting of loop de douane echt alle voertuiggegevens na om te kijken met welke opties je gebakje oorsponkelijk werd geleverd? Dan kan het bij die premiumhokken behoorlijk oplopen natuurlijk.. Die 159 TI bijvoorbeeld werd ook in NL al bijna full-option geleverd, dus dan weet je aardig waar je aan toe bent bij de BPM calculatie.
    Last edited by Taeke; 14-09-09, 21:43.

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
    Deze A4 lijkt me wel wat: sportstoelen!
    Kein Fahrzeug gefunden!
    Andere suggesties zijn welkom.
    Een fully loaded Citroen C5 2.2 HDiF lijkt me bepaald geen straf.
    Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Taeke neem anders eens ff kontakt op met Edwin.
      Die gaat voor mij ook binnen niet al te lange tijd 2 wagens bij onze oosterburen vandaan halen.

Maarre, vind de wagens redelijk onvergelijkbaar.
      Wat foto's beteft is de Alfa natuurlijk One a Kind, maar hoe groot zijn potdikkie die velgen 24":-)
      2 x ouwe premium meuk
      BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
      Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Hmmm, kreeg bij de eerste klikklik een A3, dus daarom onvergelijkbaar.
        2 x ouwe premium meuk

Comment

@netraam dank, linkje is aangepast. C5, bloedmooie bak die sedan. Zoals deze: *Klik*klik

John, dat klopt dat ze nogal verschillen. Ik weet eigenlijk nog nauwelijks wat ik wil. Misschien moet ik bijvoorbeeld eerst eens gaan proefrijden in een nieuwe A4. :-)
          De 159 is én mooi én betaalbaar én rijdt goed. Dus die maakt zeker een kans. Maar voor Audi heb ik ook altijd een zwak gehad..
          Last edited by Taeke; 14-09-09, 21:49.

Comment

Aha, ik zie het nu een A4 dus, maakt het weer een stuk moeilijker..tja..tja...OK doe we die ene:-)
            2 x ouwe premium meuk

Comment

En nog wat: het moet een handbak zijn.

Comment

A4? Pffff, wat een anonieme "net-niet" auto is dat zeg! (qua design/voorkomen hè, niet qua prijs...)

Die 159 is echt een beauty! Fantastisch!
                Aprilia RSV Mille '01

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht

Hoe minitieus is eigenlijk de BPM-berekening bij importeren? Is het meer een schatting of loop de douane echt alle voertuiggegevens na om te kijken met welke opties je gebakje oorsponkelijk werd geleverd? Dan kan het bij die premiumhokken behoorlijk oplopen natuurlijk..
                  Die berekening is redelijk minitieus en zeker geen schatting.
                  Dus bij premiumhokken met veel opties kan de BPM nog een minder leuk bedrag worden.

Comment

De BPM berekent de douane aan de hand van de opties die er volgens de Autotelex opzitten. Als die er naast zit kun je daar iets van zeggen, want je betaalt uiteindelijk over wat er écht op zit, dus in die zin heeft leegtrekken en op winterdoppen keuren uiteindelijk wel zin... Vraag is of 't zich loont als je 't afzet tegen uren werk e.d.

Uit het rijtje dat jij noemt vind ik de 159 er uit springen, helaas in negatieve zin. Paar collegae met zo'n ding en da's toch gewoon ouderwets Alfa. Lampje hier, kiertje daar. Eentje heeft zelfs 6 maand met 'n verkeerde kleur leer op 't achterportier gereden omdat de goede kleur maar niet leverbaar was... Wat mij daarbij ook nog eens tegen viel is het rijden. Daar is niets Alfa aan. Saai. Lomp. Sloom. Log. Last but not least: die 159 heeft wel 'n héél ander afschrijvingspatroon... Wat dat betreft is een C5 IMHO ook écht géén optie...

Ik zou zeggen ga rijden met een Ovlov, A4, Benz en Dreier en kijk waar je de beste click mee hebt...
                    Hubraum statt Spoiler

Comment

Gaan we dan met je importbak weer een rondje over de Ring doen, Taeke? :-)
                      ''Thank God for the internet experts''

Comment

Jij mag altijd mee hoor Jeroen, Rossi ook trouwens. :-)

Eens dat de A4 een wat al te veilige keuze is. Maar die auto klopt gewoon wel wat ik er van hoor. Eerst maar es rijden. Faf thanks voor de info. Goed opletten dus dat ik niet één of ander afgeladen Individual-ausstattungs hok naar de douane breng, hoe verleidelijk dat ook mag zijn.

Comment

Saab 9-3

Ook een alternatief

Comment

Hele mooie 9-3! Heb er toevallig vorige week nog een Estate bekeken in Den Haag. (maar geef mij maar een sedan)

Comment

Ik zou zeggen zoiets (deze heeft wat veel km's).

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...ne&tabNumber=1
                              BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Een km-stand van een ton hoeft helemaal geen probleem te zijn. Mijn Volvo was na een ton ook nog pico bello. Jammer is dat het interieur van veel auto's met die km stand van binnen zijn uitgewoond.

Lexus IS is(..) niet verkeerd maar wel een beetje krap voorin.

Comment

159 is meest afschrijvende auto van het moment

oftewel: ideaal als 2e hands bak.

die diesels zijn onverwoestbaar. auto is gewoon mooi en degelijk

ga maar voor de alfa!

Comment

Lexus zal niet minder ruim zijn dan een S40 toch?
                                    En RWD, een heerlijke diesel, lexus bouwkwaliteit en VEEL mooier dan al die andere meuk.
                                    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Is een Accord diesel geen optie. Goeie wagens hoor.
                                      All you need to remember is the number '70' .

Comment

Met deze houd je nog geld over. Fijne motor trouwens. Beter dan die 4 cylinder meuk.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...e&pageNumber=1
                                        Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bqfcur2yupft

BMW 545i, 2004, 22k km, Euro 19.500,-

(Dunno of ie minder dan 45k nieuwprijs kostte :))

Comment

Ha, die Arthur;

Die 545i is een amerikaanse import. Beetje eigenaardig misschien. Moeilijk om de historie te checken.
                                            Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                              Ha, die Arthur;

Die 545i is een amerikaanse import. Beetje eigenaardig misschien. Moeilijk om de historie te checken.
                                              Zeker met je eens. Het was dan ook niet direct als serieuze kandidaat bedoelt ;)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sitechris Bekijk bericht
                                                Met deze houd je nog geld over. Fijne motor trouwens. Beter dan die 4 cylinder meuk.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...e&pageNumber=1
                                                Huhhh, een diesel die in 5,5 jaar tijd 43K heeft gelopen????
                                                2 x ouwe premium meuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                                  Huhhh, een diesel die in 5,5 jaar tijd 43K heeft gelopen????
                                                  Yep, Duitschers he...

Komt wel meer voor, overigens ook bij de Zuiderburen.
                                                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Ja , in Dld. rijden ze soms diesel omdat ze dat fijner vinden rijden. Maakt daar qua kosten ook minder uit. Hier in NL staat er gegarandeerd een ton op na 4 jaar.

Comment

Je kan dus ook voor 25k een auto met een hogere nieuwprijs halen en 5k reserveren voor die extra bijtelling?
                                                      2019 Volvo V60 T6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
                                                        Je kan dus ook voor 25k een auto met een hogere nieuwprijs halen en 5k reserveren voor die extra bijtelling?
                                                        Z'n werkgever zal de aanschafprijs betalen he. Daar merkt Taeke niet direct iets van. Van de bijtelling wel :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Arthur Bekijk bericht
                                                          Z'n werkgever zal de aanschafprijs betalen he. Daar merkt Taeke niet direct iets van. Van de bijtelling wel :-)
                                                          Jezus, goeiemorgen zeg, ben duidelijk nog niet helemaal wakker ;-)
                                                          Maar, voor mijn beeld, om hoeveel bijtelling zou het gaan als je het hebt over een auto van 60k tov van eentje van 45k?
                                                          2019 Volvo V60 T6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
                                                            Jezus, goeiemorgen zeg, ben duidelijk nog niet helemaal wakker ;-)
                                                            Maar, voor mijn beeld, om hoeveel bijtelling zou het gaan als je het hebt over een auto van 60k tov van eentje van 45k?
                                                            Even uitgaande van 52% schaal: 1950e netto/jaar extra.

Comment

Mwah, modaaltje.. ;-)
                                                              Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ___JC___ Bekijk bericht
                                                                Lexus zal niet minder ruim zijn dan een S40 toch?
                                                                En RWD, een heerlijke diesel, lexus bouwkwaliteit en VEEL mooier dan al die andere meuk.
                                                                Toch een aardige suggestie van JC, ik kom net terug van een uurtje sturen in een IS220d. Met de ruimte valt het inderdaad mee, als je de stoel goed instelt. Wel blijft het knus. Afwerking is mooi al zijn sommige schermpjes (airco, radio) een beetje goedkoop en slecht afleesbaar zoals bij wel meer Japanners.

De motor is zeker een fijn apparaat, geen mooi geluid (wat wil je) maar hij trekt wel als een DOLLE. 80-120 in 3 in 5 seconden, zo heb ik even vanuit de losse pols geklokt. Daarbij is ie mooi stil en trekt moeiteloos door naar de 180 en meer. RWD is ook zeker een voordeel bij zoveel koppel. Overigens moet je 'm wel boven de 2000 toeren houden want daaronder is-ie niet thuis. Bij die 2000 rpm rij je trouwens relaxed 140 in z'n 6.

Het onderstel vond ik een ideale mix van comfort en scherpte. De BMW E90 waar ik laatst in reed stuurde nog scherper, maar was minder comfi.
                                                                De stoelen hadden helaas geen lendesteunverstelling, maar zaten uitstekend, viel me echt mee. Tel daarbij op dat de stereo die er standaard in zit ook dikke prima is, en ik heb mijn keuze gemaakt....?

Nee dus. Want ik had het nog niet over de zwakste schakel gehad: De versnellingsbak. Wat een klereding. Je verwacht in zo'n auto een strak schakelende bak met korte slagen, zoals m'n S40 die had. Helaas heeft de IS220 een bak die schakelt als een 20 jaar oude Renault met 3 ton op de teller. Met lange, hakerige slagen. De hoge middentunnel helpt ook niet echt. Uiteindelijk gaat het wel door je arm daar op te leggen en vanuit je pols te schakelen. Ik zei dit tegen de verkoper, maar die snapte niet waar ik het over had. Dus ga ik er vanuit dat al die bakken zo schakelen.

Offerte meegekregen, maar ga nog even rondkijken naar ander spul de komende tijd. Was de versnellingsbak beter geweest, dan was de Lexus hoog op m'n shortlist komen te staan. Bovenaan zelfs, want voor de rest is het een zeer fijne en complete auto die nog mooi is ook.

Comment

Working...
                                                                X