Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Einde chiptuning?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Einde chiptuning?

    http://www.autoweek.nl/autonieuws/12...lastingplannen

    BPM-naheffing bij opvoeren zuinige auto
    Op dit moment gelden er allerlei belastingvoordelen voor zuinige auto’s. Maar als deze na kentekening worden opgevoerd, stijgt mogelijk de CO2-uitstoot. Het kabinet gaat de wet zo aanpassen dat in dat geval naheffing van BPM mogelijk is. De overheid meldt nog niet hoe men dit wil handhaven, maar dit zorgt in theorie voor behoorlijk wat problemen. Stel bijvoorbeeld dat een leaserijder zijn auto laat opvoeren en dat hij hier op betrapt wordt, dan krijgt de eigenaar van de auto, in veel gevallen de leasemaatschappij, de naheffing. Wordt vervolgd dus.
    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

  • #2
    Is al voorbij gekomen... :-)
    Veritatis simplex oratio est

    Comment


    • #3
      In het vorige geval ging het toch alleen om bijtelling? Dit is namelijk wel vervelend. ;-)
      Every second of your life is a part of your song

      Comment


      • #4
        Ach, sowieso zijn de 14-procenters zielig. :-)

        "Ben zo blij met m'n hybride" Ja, tot kotsen aan toe....
        Veritatis simplex oratio est

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
          Ach, sowieso zijn de 14-procenters zielig. :-)

          "Ben zo blij met m'n hybride" Ja, tot kotsen aan toe....
          Toe maar W220l, maak van je hart vooral geen moordkuil. ;-)))

          Niet dat ik het oneens ben met je als het gaat om onze mede-autoliefhebers die de staat denken te fucken. ;-))

          Groet
          GJ

          Comment


          • #6
            Gelukkig heb ik geen bijtelling.
            2 x ouwe premium meuk
            BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
            Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
              Gelukkig heb ik geen bijtelling.
              Zo zijn er meer John :-)
              Veritatis simplex oratio est

              Comment


              • #8
                I know:-)
                2 x ouwe premium meuk
                BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

                Comment


                • #9
                  Prima deal toch?
                  Dan wel de rijders belonen/compenseren die minder de lucht in blazen dan waarvoor was afgerekend (met BPM-korting cq. -straf dan wel bijtelling)

                  Daar heeft een leasemaatschappij natuurlijk volledig inzicht in.
                  De linkerbaan Priuspiloot zou gewoon 25% bijtelling moeten kunnen aftikken.

                  Comment


                  • #10
                    Want de BPM is ook gekoppeld aan uitstoot. Mmmm dan mag ik mn gechipte diesel (met toestemming) wel snel inleveren. Daar is geen naheffing gedaan agv de tuning namelijk....

                    Raar verhaal.
                    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

                    Comment


                    • #11
                      BPM is gekoppeld aan milieulabel en aan uitstoot, maar milieulabel en uitstoot worden berekend op basis van de geijkte verbruikswaarden. Betaal je 14% bijtelling, maar haal je met je wagen in standaard trim al niet de beoogde verbruikscijfers. En eens je gaat chippen, wie gaat dan bepalen in hoeverre mate het meerverbruik door de chip komt, door je rijstijl of door het standaard al meerverbruik?
                      2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

                      Comment


                      • #12
                        Brengt me op het volgende.
                        Bijtelling, BPM redelijk duidelijk.
                        MRB voor dit soort wagens gaat volgend jaar naar 0 toe, maar nu in het gekke geval....ik wil in m'n Prius LPG om NOG voordeliger te rijden, hoe lossen we dat dan weer op?
                        2 x ouwe premium meuk
                        BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                        Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

                        Comment


                        • #13
                          Nog meer:
                          http://www.autoweek.nl/autonieuws/12...n-nieuwe-autos

                          Vreemd verhaal. Want gaan ze steekproefsgewijs alle nieuwe auto's controleren op uitstoot?
                          Zo ja, stel dat je je auto niet gechipt hebt en de auto voldoet niet aan de norm, dan krijg je een naheffing omdat de fabrikant feitelijk de opgegeven uitstoot niet kan waarmaken.
                          All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk bericht
                            BPM is gekoppeld aan milieulabel en aan uitstoot, maar milieulabel en uitstoot worden berekend op basis van de geijkte verbruikswaarden. Betaal je 14% bijtelling, maar haal je met je wagen in standaard trim al niet de beoogde verbruikscijfers. En eens je gaat chippen, wie gaat dan bepalen in hoeverre mate het meerverbruik door de chip komt, door je rijstijl of door het standaard al meerverbruik?
                            Juist! Wie zegt mij dat een verhoogde uitstoot komt door meer vermogen? Hoe willen ze dit gaan controleren? VAG blokken hebben standaard al meer vermogen, krijg je dan altijd een naheffing?
                            BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

                            Comment


                            • #15
                              En kennelijk is het niet meer bijtelling waar het om gaat, maar alle autorijders. Naheffing BPM op grond van wat? BPM gaat verdwijnen en wordt vervangen door CO2-tax, dus kan me alleen voorstellen dat als je auto bij controle meer CO2 uitstoot dan dat de fabrikant had opgegeven je opeens moet dokken.
                              All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                              Comment


                              • #16
                                Ha, die Gummers;

                                En wat is de volgende stap? Naheffing BPM als je in de praktijk niet aan de opgegeven verbrukswaarden bent gekomen?
                                Scherven brengen gelul.

                                Comment


                                • #17
                                  En de 'Ich habe es nicht gewusst' exemplaren?

                                  Stel je koopt als particulier een ex-leaseauto van 2 jaar oud. De gloep6leasetuffer had z'n VAG-olieboot laten chippen en heeft die boot inc chip ingelevert. Leasetent verkoopt de bak als 'standaard' want die weet niet (in dit geval) dat ie gechipt is/was.

                                  Dus jij denkt 'ha lekker, die 95-diesel-pks in het vooronder werken prima!', terwijl het er 165pk zijn spontaan.

                                  Wie gaat dan die BPM-naheffing schokken bij een controle?

                                  Vragen, vragen...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik vraag me af of dit wel te controleren is. De test-cyclus naspelen geeft bij standaard wagens waarschijnlijk al een hoger verbruik. Een (niet-standaard)software-update lijkt mij op zichzelf te weinig houvast geven(hoeft niet meer te verbruiken en zo ja hoeveel?).

                                    En wat als je ervoor zorgt dat je auto zuiniger wordt(overbodig gewicht verwijderen), krijg je dan geld terug? :-)
                                    Every second of your life is a part of your song

                                    Comment


                                    • #19
                                      Precies. Stel je hebt een hok die net niet aan de 14% eis voldoet, maar je gaat eigenhandig knutselen zodat die dat wel haalt? Kan ik ff vangen?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ik verbruik met de S 20% minder dan het door de lease-mij opgestelde norm-verbruik van 8,6l/100 km...

                                        Ja, en nou ???

                                        ( niet dat het me echt kan boeien, maar ik moest van m'n hart geen moordkuil maken, las ik. ;-) )
                                        Veritatis simplex oratio est

                                        Comment


                                        • #21
                                          Grappig gewoon van die vermogensbank controles op de hoek net als met scooters...

                                          Agent: "Ahhh een herriemakende leaseauto achtig uitziende TDI, die is vast gechipt.. Op de rollerbank ermee.."
                                          ----------------------------------------------------
                                          F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
                                          ----------------------------------------------------

                                          Comment


                                          • #22
                                            TSM: "Ik heb d'r net pure premium GTL ingegooid. Ik mag hopen dat ie meer vermogen levert


                                            en jammer genoeg minder uitstoot."

                                            ;-)
                                            Every second of your life is a part of your song

                                            Comment


                                            • #23
                                              Er wordt hiet een paard achter de achterste wagon ingespannen geloof ik.

                                              De fabrikanten hebben sowieso al een dikke laag bedorven boter op hun hoofd met hun verbruiksopgaven, ingegeven door normen die om fraude vragen.

                                              Hoe makkelijk kan het zijn...

                                              Bij de APK wordt de computer uitgelezen. Deze heeft het gemiddelde verbruik over de gereden kilometers bijgehouden. Uiteraard dient er een norm te komen op de nauwkeurigheid van deze berekening, behorend bij de typegoedkeur.

                                              Laat de bijtelling of houderschapsbelasting afhankelijk zijn van het verbruik van het afgelopen jaar. Ben je een zuinig rijder betaal je minder, rij je minder zuinig, dan...

                                              Fraudegevoelig. Tellers resetten en zo, waarden aanpassen.

                                              Kwestie van de boetes hoog genoeg maken. Bijvoorbeeld ter hoogte van de nieuwwaarde van de auto.

                                              Heel vervelend als je een boete van 40k krijgt als je 300 Euro wilde besparen.
                                              Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                                              Comment


                                              • #24
                                                Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
                                                Laat de bijtelling of houderschapsbelasting afhankelijk zijn van het verbruik van het afgelopen jaar. Ben je een zuinig rijder betaal je minder, rij je minder zuinig, dan...

                                                Fraudegevoelig. Tellers resetten en zo, waarden aanpassen.

                                                Kwestie van de boetes hoog genoeg maken. Bijvoorbeeld ter hoogte van de nieuwwaarde van de auto.

                                                Heel vervelend als je een boete van 40k krijgt als je 300 Euro wilde besparen.
                                                Prachtige 'eerlijke' oplossing, maar waarom zou je dat niet gewoon aan de benzineprijs overlaten? :-) Waarom zou je iemand die 100km in een jaar rijdt, maar wel 1 op 2 100% of meer bovenop zijn normale bijtelling of houderschapsbelasting laten betalen? Of ga je ook nog rekening houden met het aantal kilometers? Met rekeningrijden probeer je mensen te stimuleren niet op de drukste tijden van de wegen gebruik te laten maken, maar dit is een pure verbruikskwestie en die kan je niet eerlijker oplossen dan met de brandstofprijs.
                                                Every second of your life is a part of your song

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Simpel voor jou en voor mij.

                                                  Met mijn gechipte V GTI reed ik gemiddeld 1:12

                                                  Was het een leaseauto geweest, dan was het 1:7 geworden.
                                                  Hard rijden is leuk, maar het moet toch niet ál teveel kosten.

                                                  Hard rijden met een Fabia, sterker, laat dat hard maar weg, is niet leuk. Dus wil je zo weinig mogelijk uitgeven aan brandstof.

                                                  Als je als leaser niet wordt gestraft als je nooit verder schakelt dan III gaat het niet werken.
                                                  Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tja, je moet mensen met een tankpasje ook weten te raken, maar daar moet je toch een betere oplossing voor verzinnen dan deze(alleen de bijtelling verhogen is dan een goede :-)).

                                                    Maar iemand die niet privé rijdt heeft geen bijtelling...
                                                    Every second of your life is a part of your song

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Niet waar. Je kan perfect op basis van normverbruik * aantal kilometers bepalen wat iemands budget hoort te zijn voor benzine. Gekker rijden = bijleggen.

                                                      Of dacht je dat die zeikers met hun 40tonners voor hun plezier tergend traag aan de rode lichten vertrekken of een heuvel oprijden? Nee, zuinig rijden = ecobonus ontvangen in de transportsector. Ca-ching!
                                                      2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Als iemand z'n woon-werk km's zonder bijtelling met 1:2 rijdt, dan klopt dat hele bijtelling verhaal niet. Maar daar waren we het met z'n allen toch al over eens dacht ik.

                                                        Sowieso kun je als overheid al besluiten dat woon-werk kilomers niet in een Audi S8 worden gemaakt, maar in een Aygo.

                                                        Ik vind het onbegrijpelijk dat dikke brandstofslurpers waar 5 of 7 personen in passen zonder bijtelling kunnen worden gereden als je als overheid probeert een milieubeleid na te streven.

                                                        Dus alles wat meer verbruikt dan 1:18 of zo kan sowieso niet worden vrijgesteld. Dát lijkt mij nou weer logisch.
                                                        Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          LOL
                                                          Tis weer zover, er wordt hier weer heerlijk gepleit voor extra regels die dan een ander moeten treffen. Die moet maar meer gaan betalen. Zelf zijn we perfect.

                                                          Tsk, tsk...

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            En NoTVR, als je dus zelf je Golf GTI geleasd had gekregen, had je er dus ook maar op los geknald !? OK.

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              De groene leugens.. schandalig. Eigenlijk zou men zich moeten schamen weer een geld-hark-kwestie uit te vechten over de ruggen van de bomen en de beestjes.



                                                              (effe stoken)

                                                              Maar als nou straks die lelijke Priussen op de 2e hands markt staan weg te rotten, waar gaan we dan met al die accu's naar toe ? Denkt onze slimme regering daar eigenlijk ook al over na ?
                                                              Oh nee, het ging over CO2..


                                                              ...hoeveel steenkool-centrales kreeg China er de aankomende tijd ook al weer bij ?

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
                                                                En NoTVR, als je dus zelf je Golf GTI geleasd had gekregen, had je er dus ook maar op los geknald !? OK.
                                                                Eh.. ja!
                                                                Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X