Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Naafloze velgen..

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Naafloze velgen..

Misschien al eens voorbij gekomen hier, maar ik zag dit zojuist.

Is dit nu een soort über Solex, of hoe werkt die aandrijving?
    Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Hier heb je een link met meer informatie.

http://www.osmoswheel.com/pages/concept.asp?lang=en

grtz

Comment

Voor t geval je geen Frans jou wel kent, jij Frans niet. :-) Even een korte uitleg.

De motorfiets is al gemaakt in 2004 en de opbouw van het wiel bestaat uit een velg met band die over een andere ring met lagers is gemonteerd.

In het binnenste gedeelte van deze "velg" die dus stilstaat zit de voorvork aan vast.
      De band en de velg waar deze op gemonteerd zitten draaien dus eigenlijk om een grote trommel met lagers.

En die uitsteelksels zijn gewoon sier moeren...kwestie van eraf halen en er dop moertjes opzetten.

Grtz

Comment

3 keer is scheepsrecht. De wikipagina:

http://en.wikipedia.org/wiki/Hubless_wheel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door De Baron Bekijk bericht
          Voor t geval je geen Frans jou wel kent, jij Frans niet. :-) Even een korte uitleg.

De motorfiets is al gemaakt in 2004 en de opbouw van het wiel bestaat uit een velg met band die over een andere ring met lagers is gemonteerd.

In het binnenste gedeelte van deze "velg" die dus stilstaat zit de voorvork aan vast.
          De band en de velg waar deze op gemonteerd zitten draaien dus eigenlijk om een grote trommel met lagers.

En die uitsteelksels zijn gewoon sier moeren...kwestie van eraf halen en er dop moertjes opzetten.

Grtz
          De voorvelg snap ik. Toen ik nog haar op mijn hoofd had zag ik al eens zoiets bij een creatie van Sbarro.
          Wat ik op die video niet kan zien is hoe nu de aandrijving is geregeld.
          Toegegeven, ik kijk hier op een laptop met een waardeloos beeldscherm. Maar ik zie gewoon niet hoe ze dat achterwiel aandrijven in dit geval. Ik zie geen riem o.i.d. Gebruiken ze soms een duwrol of zo?

In ieder geval bedankt voor het zoekwerk. :-)
          Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KMvrtr Bekijk bericht
            De voorvelg snap ik. Toen ik nog haar op mijn hoofd had zag ik al eens zoiets bij een creatie van Sbarro.
            Wat ik op die video niet kan zien is hoe nu de aandrijving is geregeld.
            Toegegeven, ik kijk hier op een laptop met een waardeloos beeldscherm. Maar ik zie gewoon niet hoe ze dat achterwiel aandrijven in dit geval. Ik zie geen riem o.i.d. Gebruiken ze soms een duwrol of zo?

In ieder geval bedankt voor het zoekwerk. :-)
            De aandrijving gaat dmv een aangedreven rol die op de achterband geduwd wordt.

Comment

Dus toch een gepimpte Solex...

Comment

Working...
              X