Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SUV.....over de kop....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• SUV.....over de kop....

Klik klik

Grappig natuurkunde met al die krachten.

En de veroorzaker rijdt lekker door...
    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

I was like, Oh My God! Fijne linksplakkert ook, die juut.
      Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

flinke koprollen!

Zie ik trouwens nou een SAAB 9-5 als politieauto ( 1:47) in de USA?
        Forza!

Comment

Is VS he, dus je mag er rechts voorbij, dan hoef je je ook niet te irriteren.

In NL zie ik dit soort situaties ook regelmatig. Vooral tijdens 80 km/u trajecten merk je dat mensen je zowat lijken te 'vergeten' als je met dezelfde snelheid naast ze rijdt enkele 100-en meters.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
            flinke koprollen!

Zie ik trouwens nou een SAAB 9-5 als politieauto ( 1:47) in de USA?
            Police car
            The 9-5 is used for patrol and undercover in several parts of its native country, Sweden, alongside the Volvo V70. Several Police forces in the UK also use the 9-5 in their fleets, mostly in Aero guise.
            The City of Aspen, Colorado, used Saabs as patrol cars from early 1970s until 2005, when the 9-5 was discontinued in favor of Volvo XC90.[4]
            The town of Vail, Colorado had been using Saabs since 1980, but in 2005, the black 9-5 patrol cars were replaced by Ford Explorers, due to budget reasons.[5]

Lothian and Borders Police in Edinburgh, Scotland, have started using three Saab 9-5 Aero 2.3T patrol cars as part of a fleet of 580 various vehicles. These 9-5s were customised to police specifications by the Saab, Vauxhall and Chevrolet Special Vehicles Operation (SVO) in Papworth, Cambridgeshire.[6]
            In Poland, unmarked 9-5 is used as a video-pursuit vechicle, in Plock (Płock) area [7]
            Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
              ...the black 9-5 patrol cars were replaced by Ford Explorers, due to budget reasons...]
              Huh?

Comment

http://www.usatoday.com/news/offbeat...ail-saab_x.htm

"After Saab proposed raising lease prices from $319 per month to $350 per vehicle, Vail officials talked with BMW and Land Rover before choosing the four-wheel-drive Explorer.

Each of the seven Fords will cost nearly $6,000 less than a Saab over the term of a five-year lease, Vail said. "

Hoezo weggeven... ;-)

Comment

Als dit de nieuwe X5 of X6 was geweest met active X nog wat.....zou dit dan ook zijn kunnen gebeuren.....?

(sorry Brun voor het verkrachten van deze zin)

Comment

Alle auto's kunnen om, zelfs BMW's, kleintje. :)

Wel zal een X5 een lager zwaartepunt hebben dan bv. een Ford Explorer.
                    Mini Cooper Clubman
                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

X5/6 heeft active sper waardoor hij krachten kan verdelen. Zelfs 100% naar 1 wiel. Dus als ie zijwaards zou gaan door een tik van achter zouden alle krachten op het rechterachterwiel de zaak onder controlle moeten brengen.....

Zou een leuke vraag zijn voor BMW....of ze even een filmpje willen maken waarbij een X5/X6 van rechts achter met 90 km/u wordt aangetikt en dan in de berm terechtkomt.....

Comment

http://www.youtube.com/watch?v=TjnBpruer8g
                        http://www.youtube.com/watch?v=6jxo8dbJlVI
                        http://www.youtube.com/watch?v=-VS-BZSMaBc
                        http://www.youtube.com/watch?v=s5NAEM7IaaE
                        Last edited by raspaardje; 23-09-09, 09:41.

Comment

Kleintje, ook een X5/X6 gaat rollen als-ie ineens door een tik dwars een mulle berm in wordt gebutst. Die systemen als een active sper zijn wel leuk in sommige omstandigheden, maar ergens houdt het op, bv. als de banden zich zijdelings ingraven. :)
                          Mini Cooper Clubman
                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                          "Jasper val dood." - RH

Comment

NEEEE HOOR, hoe kom je daar nou bij......BMW's man Premium, dat slaat toch NOOIT over de kop :-)
                            2 x ouwe premium meuk
                            BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                            Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

aan de prijskaartjes te zien, gaan die dingen minimaal 2x over de kop. :)
                              Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                                aan de prijskaartjes te zien, gaan die dingen minimaal 2x over de kop. :)

Ze blijven rollen.....

Comment

Hebben we ook filmpjes waarbij we een X5/X6 gebruik ziet maken van dit systeem?

Comment

Nee, maar wel een fotootje:-)

2 x ouwe premium meuk
                                    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Overigens, met 90 dezelfde actie/reactie in een huis-tuinkeukenkoets had hetzelfde resultaat gehad.

Ziet er nu alleen spectaculairder uit....

( als Ma'm niet het stuur weer richting asfalt had gegooid was er helemaal niets gebeurd)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                        Overigens, met 90 dezelfde actie/reactie in een huis-tuinkeukenkoets had hetzelfde resultaat gehad.

Ziet er nu alleen spectaculairder uit....

( als Ma'm niet het stuur weer richting asfalt had gegooid was er helemaal niets gebeurd)
                                        Schrik reactie....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                                          Redelijk linke test nog. Hadden die Classics nog geen gelaagde voorruit?

Zonde van je surfplank.

Comment

Ik heb ooit eens met een Cherokee lopen driften, maar nu ik dit filmpje hierboven zo zie... had 't dus ook anders af kunnen lopen. Ik voel me sowieso nooit zo happy in hoge auto's, maar je kunt maar beter een auto voor je of naast je rammen dan dat je abrupt je stuur omgooit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                              Ik heb ooit eens met een Cherokee lopen driften, maar nu ik dit filmpje hierboven zo zie... had 't dus ook anders af kunnen lopen. Ik voel me sowieso nooit zo happy in hoge auto's, maar je kunt maar beter een auto voor je of naast je rammen dan dat je abrupt je stuur omgooit.
                                              Ha, ik ook, in een geleende Cherokee. Het vervelendste is dat ik echt helemaal geen idee heb waar de grens ligt. Ik zou dat wel eens in een gecontroleerde situatie uit willen proberen.

Comment

op twee wielen door de bocht met de nissan patrol van mijn baas....
                                                begon met een nette drift maar icm het zwaartepunt ging de linkerkant los van de klinkers....
                                                Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
                                                A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

( Met een ME-bus op drie wielen ( dubbel-lucht achter he), met een lijkbleke instructeur naast mij, op de baan van het PVI in Lelystad. )

Maar daar gaat dit draadje niet over... ;-)

Comment

afgezien van die idiote actie waardoor die suv werd geramd
                                                    zon suv heeft een (te) hoog zwaartepunt al die kitscherige proleten bakken gaan aan de rol met extreme stuuracties

darwinmobielen zijn het
                                                    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Zo iets ?

http://www.youtube.com/watch?v=qUjXB8SKTco

;-D
                                                      E46 330i '02 - Citigo '13 - Tiger 800 XC '14

Comment

Yep, zoiets, maar dan met de ramen dicht.. ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                                                          Als dit de nieuwe X5 of X6 was geweest met active X nog wat.....zou dit dan ook zijn kunnen gebeuren.....?

(sorry Brun voor het verkrachten van deze zin)
                                                          Ik denk dat Kleintje ergens toch wel een punt heeft? Als een SUV (en elke andere auto) eenmaal dwars in het zand hapt dan ben je de Sjaak, dat is duidelijk. Maar zou dat Active X er niet voor gezorgd hebben dat de SUV überhaupt minder dwars zou komen te staan?
                                                          Aprilia RSV Mille '01

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rossi Bekijk bericht
                                                            Ik denk dat Kleintje ergens toch wel een punt heeft? Als een SUV (en elke andere auto) eenmaal dwars in het zand hapt dan ben je de Sjaak, dat is duidelijk. Maar zou dat Active X er niet voor gezorgd hebben dat de SUV überhaupt minder dwars zou komen te staan?
                                                            Misschien. Maar ik heb met m'n S40 eens een rijtraining gedaan bij Prodrive op Lelystad. Een van de oefeningen was "de berm uitsturen" , dus met je rechterkant op een gladde baan, linkerkant op een ruwe baan rijden en dan naar links uitwijken met 50 km/h. Ik stond er echt van te kijken dat ESP alleen je dan niet redt, je spint gewoon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                                                              Misschien. Maar ik heb met m'n S40 eens een rijtraining gedaan bij Prodrive op Lelystad. Een van de oefeningen was "de berm uitsturen" , dus met je rechterkant op een gladde baan, linkerkant op een ruwe baan rijden en dan naar links uitwijken met 50 km/h. Ik stond er echt van te kijken dat ESP alleen je dan niet redt, je spint gewoon.
                                                              Ga ik ook doen, ben erg benieuwd!
                                                              BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

al driftend met een L200 (mitsu pick up, RWD, geen gewicht achter, al het gewicht voor, 2.5td motor, weinig vermogen, veel koppel) ben ik over de kop gevlogen ZONDER mul zand of idiote capriolen... een tankslapper was genoeg.

(ok, wel offroad banden, zijwaards glijdend hadden die waarschijnlijk teveel grip, hoge zwaartepunt deed de rest)

Comment

Working...
                                                                X