Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Polletje: lekker betaalbare coupés

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Polletje: lekker betaalbare coupés

Gisteren viel de Autovisie weer op de mat met daarin een zeer positief verhaal over de nieuwe VW Scirocco; alle versies hebben een GTI-achtig onderstel en de TSFI-motoren hebben weinig moeite met de auto's die lichter zijn dan een gelijk gemotoriseerde Golf.

Aan het einde van het artikel merkt Autovisie op dat er weinig concurrenten zijn voor dit model; 1-serie, Opel Astra GTC, Alfa GT, Volvo C30 en een lelijke Japanner, meer kwam niet bij de auteur op.

Welke wordt het voor jullie mocht je voor deze keuze staan?
    19
    VW Scirocco 1.4 TFSI (160 pk)
    36,84%
    7
    Alfa GT JTS (160 pk)
    31,58%
    6
    Opel Astra GTC 1.6 Turbo (180 pk)
    0,00%
    0
    BWM 120i (170 pk)
    26,32%
    5
    Volvo C30 2.4i (170 pk)
    5,26%
    1
    Hyundai Coupé 2.7 V6 (167 pk)
    0,00%
    0
    Last edited by raspaardje; 20-06-08, 10:41.

D'r staan maar 3 coupé's in je poll(de GT, de 1 en de Hyundai). :-D
    Every second of your life is a part of your song

Comment

Met stip op 1 de Alfa GT. Al vind ik de 1-serie Coupé ook best een leuk ding.
      Auto's: veel...

Comment

de GT, handsdown. Als we dan toch underpowered rondrijden, dan maar in stijl. :)
        Forza!

Comment

Ik geloof zelfs dat de GT 165 pk heeft... Op Italiaans papier dan want in de praktijk blijkt hier verdomd weinig van te kloppen. Betrouwbare tuners zien zelfs soms minder pk's dan bij een 1.8 Twin Spark....:l

Ik ga voor de Volvo of wellicht voor de Scirocco... Wat zeg ik nu? :P

Comment

Is die JTS niet een halve Opel-motor of zo? Dat maakt het al weer minder dan. Liever de gouwe ouwe TwinSpark. Dan wellicht toch maar de BMW ;-)

Comment

Die JTS is geen Opel-motor. Veel meer trekkracht onderin maar hoog in de toeren legt-ie het duidelijk af tegen een Twin Spark.

Maar vooral het olieverbruik schijnt nog steeds dramatisch te zijn. Gewoon geen auto voor iemand die niet weet hoe je techniek met respect behandelt.

Comment

GT is de mooiste, maar de nw Scirocco is ook niet verkeerd vind ik.
                Met 1.4tfsi motor vanaf circa 27K begreep ik.
                Dat is scherp geprijsd.

120i coupe is er toch nog niet? 125i kost kaal 40,5K dus een stuk duurder dan de Scirocco. 120i zal ook boven de 35K zijn, neem ik aan.

Als die 10K verschil niet uitmaakt, dan kies ik voor de BMW.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Op dit moment zeg ik VW Scirocco. Dat komt doordat die dingen zo verdomd hard gingen (snelheid en klank) tijdens de 24h op de Nurburgring. Ik vind het een gave auto om te zien.
                  Misschien dat ik wel weer van mening verander als elke yup er in rondcrosst.

Comment

27k richtprijs voor de 122 pk TFSI ja. 160 pk zal wel op 30k liggen (kijkend naar het prijsverschil bij de Golf 3-deurs)

120i Coupé is er idd nog niet. Prijsverschil tussen 120i en 120d 3-deurs is 2,5k. Vertaal je dat naar een vanafprijs voor de 120i Coupé: 33,5k euro.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                      Maar vooral het olieverbruik schijnt nog steeds dramatisch te zijn. Gewoon geen auto voor iemand die niet weet hoe je techniek met respect behandelt.
                      Dat zijn Alfa's nooit geweest. Zowel de TwinSparks als de V6-sen waren volledig van alluminium en dus erg gevoelig voor het niet netjes warm rijden. Kennelijk is dat met deze moderne Alfa motoren nog zo. Maar ik had dus sterk het idee dat de JTS niet meer volledig van Alfa was, my mistake. Geldt kennelijk alleen voor de huidige V6?
                      Last edited by Red205; 20-06-08, 12:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht
                        D'r staan maar 3 coupé's in je poll(de GT, de 1 en de Hyundai). :-D
                        In feite alleen de 1.

Is BWM expres trouwens?
                        $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

De JTD's zijn best hufterproof geloof ik. Ze hebben iig bijgedragen aan het feit dat er veel (hufterige) leaserijders weinig noemenswaardige problemen hebben meegemaakt.

En de 1.8 MPI in de 159 is ook een Opel-afstammeling...:l

Comment

Niet expres maar je kunt nog niet alles veranderen gelukkig...:)

Comment

Doe mij die VW maar.
                              2019 Volvo V60 T6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                                In feite alleen de 1.
                                Da's waar, maar de andere 2 krijgen van mij lijntechnisch het voordeel van de twijfel.
                                Every second of your life is a part of your song

Comment

Working...
                                X