Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weekendfiles

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Weekendfiles

Komen natuurlijk steeds vaker voor, maar gisteren was 't toch wel héél erg.

Was natuurlijk een uitzonderlijke situatie door de weekendafsluiting van de A2 tussen Hedel en Empel - ik weet ook wel: wanneer moet je 't anders doen? - maar het gooide het midden van het land gisteren wel flink op slot. Zaterdagochtend deed ik Amsterdam-Spa op m'n gemak in nog geen drie uur, zondag duurde de terugweg vijf uur...

In totaal in zeven files gestaan. Voor Maastricht bij Eijsden, tussen Maastricht en Eindhoven al drie (Born, Roosteren, Echt - eigenlijk één lange harmonica), daarna Eindhoven zelf, voor Breda en daarna tot de Moerdijkbrug.

Nou was de eerste veroorzaakt door een ongeluk en konden de drie erna ook niet echt met de weekendafsluiting te maken hebben gehad. Dus wat me vooral opviel, was de enorme hoeveelheid auto's op de weg. Het was gewoon overal enorm vól.

Kijk, ik ging natuurlijk met een geldige reden op pad. :)

Maar waar moest al dat andere volk op de zondagavond heen?

Kunnen we er daar niet eens een boel van uitzetten? ;)
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

[GW]dat zijn allemaal polen die onze banen komen jatten[/GW]. :)

Dan valt het toch wel mee met die economische crisis, als iedereen voor de leuk in het weekend de weg op kan. :)

Ik hoorde ook al flinke files zaterdagochtend op de snelwegen rond de efteling. Maar da's misschien meer wat voor de Darwinawards...
    You know that reality is immaterial

Comment

Had dezelfde files (rond 19h00 vertrokken vanuit Maastricht naar Weert), en vroeg me ook al af WTF waarom ik in de file stond. Ook opvallend; het ENORME aantal zondagsrijders. Niet optrekken, links-rechts-links, ook bij opgeloste file 55 blijven rijden... GO AWAY!
      '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Mijn subjectieve indruk is ook dat je doordeweeks vooral te maken hebt met "ervaren" file rijders. Als het gros niet gewend is om te rijden, duurt de file idd een stuk langer, zo lijkt het.

Comment

Juist, er zit in het weekend echt een hele andere automobilist achter het stuur...

Comment

Die files gaven mij mooi de gelegenheid om vanaf Vught, helemaal binnendoor terug te rijden naar huis. Prachtige weggetjes!

Om 17.00 uur vertrokken we langs de loonse en drunense duinen, naar loon op zand, richting Waalwijk. Daar zagen we 't begin van de file naar de A27 en op de radio had ik al gehoord dat daar ook nog steeds file was (ivm dat ongeluk + afsluiting A2 naar A59 vanaf Den Bosch). Daarom besloot ik om 't (gratis) pontje te pakken bij Drongelen. Die ging net voor onze neus weg.

Toen via Babylonienhoek en Almkerk naar Sleeuwijk en via een kort stuk A27 via Schelluinen naar de pont bij Schoonhoven, die we net hadden gemist.

Na de pont via kleine slingerweggetjes naar Haastrecht, om via nog meer kleine bochtige weggetjes via Driebruggen naar Bodegraven te rijden.

In Haastrecht hebben we nog wat gegeten en we hadden beide pontjes net gemist, maar desondanks waren we om 20.00 uur thuis. In de file hadden we er even lang over gedaan, maar dan hadden we niet zo leuk gereden, niet gegeten en niet 2 keer op een pontje hoeven wachten. :)

Ik was vorige keer toen ik GF in Twello op moest halen en we ook in vught moesten zijn al vanaf Twello via de veluwe en betuwe binnendoor gereden ivm allerlei files. Ook een schitterende route. Nederland is mooi, vooral als er file staat en je geen haast hebt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
              Ik hoorde ook al flinke files zaterdagochtend op de snelwegen rond de efteling. Maar da's misschien meer wat voor de Darwinawards...
              Dat komt dus door de afsluiting van de A2 slimmerd, die files hadden niets met de Efteling van doen, ze hadden ook gewoon Waalwijk of Tilburg kunnen noemen. :)

Comment

Zondag om 6:30 was het rustig op de A1 / A6 :-) En met mist hou ik me altijd voor dat ik niet geflitst kan worden :-)

Daarna alleen een (tijdrit)parcours moeten uitzetten: in de mist is alleen al de start vinden nogal lastig :-) (9:30 waren we eindelijk klaar, 10:04 moest ik zelf starten)

Comment

Gisteravond een enorme file op de A1 (rond half 8/8 uur -> net voorbij Apeldoorn) vanwege een zwaar ongeluk. En toen ook nog even 5km bij Muiden. Thank fuck dat ik op de brommer zat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                    Dat komt dus door de afsluiting van de A2 slimmerd, die files hadden niets met de Efteling van doen, ze hadden ook gewoon Waalwijk of Tilburg kunnen noemen. :)
                    Neehoor. :)

http://www.spitsnieuws.nl/archives/p...erkeer_bi.html
                    You know that reality is immaterial

Comment

Nice try! Helaas had jij 't over zaterdagochtend en Spits heeft het over zaterdagmiddag. :)

FAIL

Ow nee, we zitten niet op DF...

Comment

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4...n_Bosch__.html

"Verkeershinder op A2 richting Den Bosch DEN BOSCH - Weggebruikers op de A2 in de richting van Den Bosch krijgen komend weekeinde te maken met ernstige verkeershinder. Van vrijdagavond acht uur tot maandagochtend vijf uur is de weg in zuidelijke richting afgesloten tussen Hedel en de Empelse Maasburg. Rijkswaterstaat waarschuwt voor langere reistijden omdat het verkeer wordt omgeleid. Dit weekeinde krijgt dit weggedeelte een nieuwe asfaltlaag. "

Dus... ;-)
                        Veritatis simplex oratio est

Comment

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4...derhoud__.html

Snelwegen dicht voor onderhoud DEN HAAG - Een aantal snelwegen gaat dit weekeinde dicht voor alle verkeer in verband met werkzaamheden. Dat heeft een woordvoerder van de ANWB vrijdag laten weten. De A13 tussen Rotterdam en Delft-Noord gaat van vrijdagavond 22.00 uur tot maandagochtend 05.00 dicht. Ook de A6 (Emmeloord - Lelystad) sluit tussen Swifterbant en Lelystad Noord. Verder is de A2 (Utrecht - Den Bosch) tussen de knooppunten Deil en Empel dicht, en is de A10 Oost dicht tussen Watergraafsmeer en knooppunt Amstel.

De ANWB verwacht dat er zaterdag mede door de slechte weersverwachting files zullen ontstaan op de omleidingsroutes.

Dutch, voor jou.... ;-)
                          Veritatis simplex oratio est

Comment

Oh oh, nu durf ik 't huis niet meer uit! :)
                            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                              De ANWB verwacht dat er zaterdag mede door de slechte weersverwachting files zullen ontstaan op de omleidingsroutes.

Dutch, voor jou.... ;-)
                              De vorige keer dat ze dat grapje op de A10 uithaalden (twee weken terug dacht ik) was er helemaal geen slecht weer nodig voor kilometers lange files.
                              ------------------------------------------------
                              We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Working...
                              X