Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom in vredesnaam?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Waarom in vredesnaam?

Ha, die Gummers;

'Waarom in vredesnaam' was een geregeld terugkerende wanhoopskreet tijdens mijn laatste bezoek aan de IAA. Voorbeelden; waarom in vredesnaam wordt dat dubieuze BMW 5GT-ding voorzien van portierruiten zonder stijlen als bij het openen van de achterdeuren er nog altijd twee stukjes glas pontificaal overeind blijven staan? Waarom in vredesnaam worden de Mazda 5 en het Ford Grand C-maxprototype voorzien van schuifdeuren achter terwijl de voordeuren dicteren hoe breed het parkeervak zou moeten zijn? Waarom in vredesnaam gaf Audi destijds zo hoog op over de ruimtebesparende kofferdekselscharnieren terwijl de jongste A4 weer gewoon voorzien van die vroeg 20e eeuwse beugels? Waarom in vredesnaam laagprofielbanden en verlagingssets op een SUV? Waarom in vredesnaam überhaupt SUV's?
    Scherven brengen gelul.

"Waarom in vredesnaam SUV's", mwoahhh...NoTVR en ik stonden er anders samen vanmiddag naar te kijken hoor.
    2 x ouwe premium meuk
    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Je bedoelt de Yeti ???

Gekkenhuis, een SUV....

Omdat de transportblokken nog tussen de veren zitten is het nog geen terreinwagen John....
      Veritatis simplex oratio est

Comment

Ja de Yeti.
        Enne voor MdV niks mis mee.
        2 x ouwe premium meuk

Comment

Ha, die John;

Klinkt toch een beetje als een degradatie; "goed genoeg voor m. de v."....
          Scherven brengen gelul.

Comment

Audi moet ook aan de productiekosten denken, Hans... waarom was de Golf VI er al zo snel? Same answer.

Die hele 5 GT is een grote "WAAROM", ik zou het niet alleen bij de achterruitjes laten. :)
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

Ha, die Jasper;

"Waarom in vredesnaam de 5GT" was natuurlijk allesomvattend geweest, maar soms zie van die details waarvan je niet snapt dat er zoveel knaken in gestort worden als het effect uiteindelijk toch nihil is.
              Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                Ha, die John;

Klinkt toch een beetje als een degradatie; "goed genoeg voor m. de v."....
                Mwahhh, zo bedoel ik het nou ook weer niet en een degradatie tov de Scenic???...ben je nou helemaal gek, man:-)
                2 x ouwe premium meuk

Comment

Behalve de schanieren op de A4 (da's gewoon zielig), zijn het allemaal marketingtrucs en showroom-openingszinnen om de spulletjes aan de man te brengen. Ik hoor de verkooppraatjes al: Schuifdeuren zijn handig en voorkomen het gezeur van wildvreemden die bij de supermarkt klagen over de zoveelste put in de deur, veroorzaakt door jouw vrouwtje. En Stijlloze ramen zijn sportief, ook op een oversized 5 drs hatchback...

Comment

Schuifdeuren zijn icm met kids-bezit dus wél handig. Ettelijke jaren training kost het om dat spontaan de deur open te gooien ongeacht lokatie af te leren.

Ik vond de achterruit van die BMW 5 GT erg smal, geeft best wel een tunnel-look als je rijdt.

Comment

Peugeots hebben geen kinderslot of zo?
                      Ik vind dat je gewoon als ouders zelf altijd de deur open moet doen voor je kids veiligheidshalve. Ze zullen maar uitstappen en er komt net een auto of scooter langs...
                      Schuifdeuren zijn voor bouwvakkers busjes :-).

Comment

Ik vermoed dat alle ouders roepen dat schuifdeuren erg handig kunnen zijn voor de achterbank generatie. En dat alle kinderlozen zich blijven afvragen waarom dan wel.
                        When men were men

Comment

Ha, die Gummers;

Mijn achterbankers zijn inmiddels pubers en die heb ik ook gewoon kunnen leren uit te kijken voor ze een deur opendoen. Toen ze echt klein waren was er het kinderslot. Het zal misschien makkelijker zijn met kids in de autozitjesleeftijd, maar ik heb het ontbreken van schuifdeuren nooit als een gemis ervaren. Maakt auto's bovendien weer eens duurder en waarschijnlijk ook nog zwaarder. En dan ramen zonder stijlen; dat zie je op zo'n 5GT pas echt als de deur opengaat, liefst met de ruiten naar beneden. Des te lölliger ziet dat extra zijruitje er op dat cruciale moment uit. Over die kofferdekselbeugels kan ik me alleen nog voorstellen dat een electrisch bediend kofferdeksel (lekker belangrijk) met scharnieren niet mogelijk is, maar verder....
                          Scherven brengen gelul.

Comment

Die stijlloze voor- en achterdeuren zijn niet zo vreemd.
                            Dat staal wat in je stijl zit heb je liever in je koets, daar doet het mee in de overall stijfheid van de auto, in je deur duidelijk niet. Zo bouw je een stijvere en lichtere koets dan op traditionele wijze.

Subaru bouwde zijn koetsen al zo in 1992 geloof ik..............:-)

Met deur En raam open, een hoog dukes of hazard gehalte trouwens, als je je deur dicht doet, dat is wel humor.

E
                            يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Schuifdeuren zijn verrotte handig op parkeerplaatsen, vooral als je een kind naar binnen- en in z'n zitje moet wurmen.
                              Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Man, ik zou willen dat ik vroeger van die schuifdeuren had gehad als ik weer eens een jankende, dreinende, gillende, in mijn rug schoppende koter bij de eerste de beste bushalte eruit moest sleuren en terwijl het kleine ettertje (of etterinetje) nog harder jankend in je binnenspiegel verscheen met gillende banden weg moest rijden! :-)
                                The sun has gone down and the moon has come up, and long ago somebody left with the cup

Comment

Working...
                                X