Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raar rijgedrag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Raar rijgedrag

Veel ongevallen vanochtend op de weg. In de tegenrichting op de A4 stond een megafile: de kop bij het ringvaartaquaduct, de start ergens voorbij Leiden. Op de A10 was het ook al raak geweest, met klappers her en der.

En ken je dat, dat je denkt: het verbaast me helemaal niet? Want de HELE rit zag ik voortdurend mensen raar rijden. Ik heb auto's op het laatst totaal onverwacht zien in- of uitvoegen. Ik heb bestuurders op de snelweg zien twijfelen over waar ze heen willen, ondertussen het verkeer om zich heen volkomen vergetend. Ik ben gesneden door iemand die zonder aankondiging, hup, naar links kwam. Ik moest hier in de stad in de remmen voor een auto die botweg vanaf een uitrit achteruit de weg op reed. Ik moest even daarvoor k in de remmen voor een groep voetgangers die gezellig babbelend recht over een kruising liep, volkomen blind voor 't verkeer. Ik heb achter auto's gehangen die slingerend op de linkerbaan bleven hangen zonder snelheid te maken. En ga zo maar door.

Wat zou zoiets veroorzaken? Je hebt namelijk af en toe zulke dagen, waarop het verkeer ineens volkomen de kluts kwijt is. Komt het door het weer? De herfst? Ik vraag me dat vaak af.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

ik dacht altijd dat het aan het verschil weekendrijders en doordeweekserijders lag.

<kijkt op de kalender>

het is echt dinsdag vandaag

Comment

Het weer, toenemende onverschilligheid, hufterigheid... mijn rit was vanochtend niet veel anders, inclusief een noodstopje voor een groepje scholieren dat gewoon door de haaientandjes fietste.

Mensen geven geen donder meer om een ander. Stond er gisteravond nog van te kijken dat er wel 3 mensen mij vroegen of ik hulp nodig had, na mijn ongeluk.
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

Ruud, waar je vroeger een scherp verschil merkte tussen week en weekend, zie je dit op vrijdag al vervagen tegenwoordig. Echt, vrijdagavondspits is net zondagmiddagprutsrijden. Volgens mij omdat zoveel mensen parttime werken en vrijdag vrij zijn.
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

*is blij met 13 km woonwerkverkeer*

Per dag
          You know that reality is immaterial

Comment

Dat ben ik ook met 3,5 km enkele reis om die reden.

Comment

Een paar suggestisch:
              - Auto's zijn tegenwoordig zo comforbabel, dat mensen vergeten dat ze aan het autorijden zijn.
              - Een hoop mensen tegenwoordig gefrustreerd vanwege drukte op de wegen en tegenvallende kwartaalcijfers.
              - Veel mensen rijden tegenwoordig in leaseauto's of auto's van de zaak. De gemiddelde Nederlander is toch zuiniger op zijn eigen spul.
              - Het is sowieso drukker, waardoor dit soort gedrag ertussen meer opvalt.
              - Navigatiesystemen die van alles voor je doen, zodat je zelf niet meer hoeft na te denken.

Vorige maand ging ik naar Monza samen met iemand en die rijdt ook een beetje raar vind ik. Hij is wel scherp en bij de les, maar zou het autorijden meer aandacht moeten geven dan andere zaken. Zo moest hij elke keer vlakbij de tolpoortjes erachter komen, dat zijn portemonnee nog in z'n kontzak zat en die werd er dan natuurlijk uitgehaald. Sigaretten worden van de achterbank gehaald, blikjes drinken, snoep, eten, cd's uit het dashboardkastje, werkelijk van alles wat niets met autorijden te maken heeft.
              Ik vind dat dus niet prettig om dan naast te zitten.

Ik denk dan 2 dingen:
              Regel dat allemaal, net zoals ik, van te voren en denk eens na.
              Of:
              Vraag het aan je bijrijder, die toch niets te doen heeft.
              Ik vond het nogal apart, dat als je zegt 'het volgende tankstation gaan we tanken', dat je dan in die periode nog van alles moet eten en drinken. Doe dat dan daar ff joh, of daarna als je het stuur aan mij hebt overgegeven!?

Comment

Ha, die Lenny;

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                .... Sigaretten worden van de achterbank gehaald, ....
                Hoe is het verder met Rutger?
                Scherven brengen gelul.

Comment

- Navigatiesystemen die van alles voor je doen, zodat je zelf niet meer hoeft na te denken.
                  en dan blind volgen...
                  Dat en dat je dan bij alle HTK-ritjes dat k*tding ook aan hebt staan, wat een onzin.

Comment

denk eens na.
                    Vooral dat doet ongeveer 95% van de bestuurders niet meer.

Comment

Waar ik me trouwens aan erger op mijn 6.5 km (voornamelijk bebouwde kom), zijn niet eens zozeer die fietsende scholieren die er een totale willekeur op na houden wat betreft
                      3 of meer naast elkaar,
                      plotseling de weg oversteken waar het hun uitkomt, om het even wat de voorrangsregels zijn,
                      al dan niet licht voeren
                      etc...

Geeft allemaal niet, dat is een gegeven, ze weten niet beter. Wat mij wel mateloos irriteert als ik dan ipv er met 50 langs te knallen 35 aan houdt, de brave burgermansauto's dus bijna in je kofferbak kruipen. Ook als het zeiknat is, en het dus helemaal compleet kansloos is als ik een keer een noodstop moet maken vanwege zo'n scholier. Ik zie dit dus echt nog een keer misgaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                        Ha, die Lenny;

Hoe is het verder met Rutger?

Dat was uit de kofferbak he, volgens de legende :-).

Comment

Een paar suggestisch:
                          - Auto's zijn tegenwoordig zo comforbabel, dat mensen vergeten dat ze aan het autorijden zijn.
                          - Een hoop mensen tegenwoordig gefrustreerd vanwege drukte op de wegen en tegenvallende kwartaalcijfers.
                          - Veel mensen rijden tegenwoordig in leaseauto's of auto's van de zaak. De gemiddelde Nederlander is toch zuiniger op zijn eigen spul.

.

dat dan daar ff joh, of daarna als je het stuur aan mij hebt overgegeven!?
                          En toch, als dat allemaal echt zo zou zijn, zou het aantal verkeersslachtoffers ook toenemen. En dat is dus niet zo.

Comment

Een paar suggestisch:

Vorige maand ging ik naar Monza samen met iemand en die rijdt ook een beetje raar vind ik. Hij is wel scherp en bij de les, maar zou het autorijden meer aandacht moeten geven dan andere zaken. Zo moest hij elke keer vlakbij de tolpoortjes erachter komen, dat zijn portemonnee nog in z'n kontzak zat en die werd er dan natuurlijk uitgehaald. Sigaretten worden van de achterbank gehaald, blikjes drinken, snoep, eten, cd's uit het dashboardkastje, werkelijk van alles wat niets met autorijden te maken heeft.
                            Ik vind dat dus niet prettig om dan naast te zitten.

Ik denk dan 2 dingen:
                            Regel dat allemaal, net zoals ik, van te voren en denk eens na.
                            Of:
                            Vraag het aan je bijrijder, die toch niets te doen heeft.
                            Ik vond het nogal apart, dat als je zegt 'het volgende tankstation gaan we tanken', dat je dan in die periode nog van alles moet eten en drinken. Doe dat dan daar ff joh, of daarna als je het stuur aan mij hebt overgegeven!?
                            Heel herkenbaar, maar ik probeer mijn leven te beteren, echt waar.

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                            Waar ik me trouwens aan erger op mijn 6.5 km (voornamelijk bebouwde kom), zijn niet eens zozeer die fietsende scholieren die er een totale willekeur op na houden wat betreft
                            3 of meer naast elkaar,
                            plotseling de weg oversteken waar het hun uitkomt, om het even wat de voorrangsregels zijn,
                            al dan niet licht voeren
                            etc...

Geeft allemaal niet, dat is een gegeven, ze weten niet beter. Wat mij wel mateloos irriteert als ik dan ipv er met 50 langs te knallen 35 aan houdt, de brave burgermansauto's dus bijna in je kofferbak kruipen. Ook als het zeiknat is, en het dus helemaal compleet kansloos is als ik een keer een noodstop moet maken vanwege zo'n scholier. Ik zie dit dus echt nog een keer misgaan.
                            Hear hear
                            fka v164

Comment

@Taeke: Extra puntje:

- Auto's zijn tegenwoordig zo veilig dat Darwin zijn werk ook niet meer goed kan doen. ;-)
                              Every second of your life is a part of your song

Comment

Die peuken lagen in de kofferbak ;-)

Maar ja, ik ging zondag ff op ziekenbezoek bij Albert (ja, die ja) want die ligt in de kreukels met een meervoudig gebroken bekken en gebroken scheenbeen na een klappertje met de brommer op Zandvoort.

Jezus wat een totale ramp op de weg! Zondagmiddag 13:00 uur in de auto. File op de A10, op de A1 en gewoon het algehele rijgedrag, links hangen, snjiden, remmen om niets. Optrekken terwijl het een stukje verderop stilstaat en dus weer keihard moeten remmen. Compleet gestoord.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                                  En toch, als dat allemaal echt zo zou zijn, zou het aantal verkeersslachtoffers ook toenemen. En dat is dus niet zo.
                                  Als je het zo stelt, ja, maar hier gelden weer andere oorzaken:

- je kan nog nauwelijks genoeg snelheid maken om dodelijke ongelukken te maken. Ja, zaterdagnacht met 7 pubers slingerend in een Volvo 850.
                                  - steeds meer snelheidsbeperkingen.
                                  - steeds meer NCAP sterren.
                                  - veiligheid van wegen is beter geworden door oa verbeterde informatiesystemen en toezicht wegbeheerders.

In Nederland zit het aantal verkeersdoden nu meen ik rond de 700 per jaar, maar dan wil niet echt meer naar beneden. Volgens mij gebeuren de meeste (dodelijke) ongevallen uiteindelijk ook niet op de snelweg, want daar is het in principe nog altijd vrij overzichtelijk. De meeste doden vallen volgens mij tussen sterke (motorvoertuigen) vs zwakke partijen (fietsers, voetgangers) in het verkeer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rutger Bekijk bericht
                                    Maar ja, ik ging zondag ff op ziekenbezoek bij Albert (ja, die ja) want die ligt in de kreukels met een meervoudig gebroken bekken en gebroken scheenbeen na een klappertje met de brommer op Zandvoort.
                                    Zo, dat klinkt niet best. Komt hij er weer bovenop zonder teveel bijschade?
                                    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Niet de eerste keer ook, toch?
                                      Hopelijk revalideert hij voorspoedig..

Comment

Het is dus niet alleen mij opgevallen. Zaterdag ook, van Utrecht tot Zwolle tussen de 80 en 90 km/u moeten rijden, de hele weg.

Het was gvd niet eens een beetje druk!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                          Mensen geven geen donder meer om een ander..
                                          ach als er met bloed besmeurde pvv'ers langs de kant van de weg liggen
                                          druk je de deuren op slot ,geeft een toefje gas , en skipped de cd naar boudewijn de groot;-)

maar het klopt wel denk ik , alhoewel soms zul je je verbazen dat er echt behulpzame mensen rondlopen , ze bestaan echt nog
                                          zie volgende comment
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                          Stond er gisteravond nog van te kijken dat er wel 3 mensen mij vroegen of ik hulp nodig had, na mijn ongeluk.
                                          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Net terug van een klantbezoek in A'dam west. 15.15 stond ik buiten, en de A10, de A1 en de A2 stonden potdicht. Muurvast alsof het spits is, zeg maar.

Of begint de spits tegenwoordig om 15.00 uur? heeft dat iets met arbeidstijdverkorting te maken? Staan de snelwegen vol met mensen zoals ik, die er af en toe eens moeten zijn midden op de dag? Poetsen de klerken massaal de plaat om 15.00 uur? Is er een verband met de crisis?

ik pieker me suf. En om even on-topic te gaan: Het rijgedrag wordt er inderdaad niet beter op. Vooral daar waar files ontstaan, gaan mensen vreemde capriolen uithalen.

Comment

ik pieker me suf. En om even on-topic te gaan: Het rijgedrag wordt er inderdaad niet beter op. Vooral daar waar files ontstaan, gaan mensen vreemde capriolen uithalen.
                                              Omdat die suffe TomTom ineens een alternatieve route berekend heeft of ze moeten kosten wat kost toch even in de 'snelste rij' gaan staan..

Comment

Het valt me altijd nog mee hoeveel van die flitsende rijbaanwisselaars in de file die andere darwinkandidaat ontmoeten: De volgas-tussen-de-file-door motorcoureur.

De combinatie van die twee is altijd dodelijk.
                                                Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                                                  en dan blind volgen...
                                                  Dat en dat je dan bij alle HTK-ritjes dat k*tding ook aan hebt staan, wat een onzin.
                                                  Present! ;-)))

Al was het maar om de reistijd incl. files te weten en alle flitsmeldingen te krijgen. Niet omdat ik de weg naar huis niet weet.

Groet
                                                  GJ

Comment

Paar dagen geleden reed ik achter een Toyo Verso, die uit het niets een slinger naar rechts maakt en de afslag pakt. Kan gebeuren....maar die nam hier de afslag....

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=...59.954724&z=15

Zat er echt zo naar te kijken :-O ...wtf
                                                    E46 330i '02 - Citigo '13 - Tiger 800 XC '14

Comment

Maandagavond reed ik bij Maarssen een hele tijd achter zo'n type. Dan weer aan de ene kant vd rijbaan, dan weer net over de streep tussen links en midden, gaten van 80 meter laten vallen en dan weer op 8 meter erachter, rechterarm gebarend, heel irritant. Kon er na 5 minuten langs, de man zat dus een klein kind uit te foeteren denk ik en als hij dat joch aankeek, ging zijn stuur ook mee !

Comment

Dit is een rare week idd.
                                                        Het is ook drukker ineens sinds afgelopen maandag, gewoon meer auto's op de weg en dat gecombineerd met het slechte weer stata garant voor diverse acties en ongelukken.

Ik had gisteren ook een momentje.
                                                        Ik reed bij Utrecht op de parallelbaan van de A12 richting Arnhem. Rechts richting Amersfoort was druk dus die baan stond vast.
                                                        Doet een Twingo ineens zijn knipperlicht uit en rijdt gewoon de linkerbaan op voor mij!! Ik reed 87 km/u i.v.m. de traject-controle. Hij ging van 0-80 accelereren. Maar dat lukt niet in een paar meter...
                                                        Dus ik moest vol in de remmen en ABS (nat wegdek) en ik raakte hem NET niet. Mooie actie.

Het ergste is nog dat als je er dan wel op knalt dat de kans vrij groot is dat jij ook nog de schuld krijgt, omdat je achterop iemand knalt.....

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Met Albert gaat het wel ok hoor,. Hij moet 6 weken liggen omdat ze niks aan een bekken kunnen/willen sleutelen. Het was een 'mooie' breuk dus dat is dan weer een geluk bij een ongeluk.

Comment

Harry, ik weet toch vrij zeker dat jij dan niet als schuldige gezien wordt...

Comment

Ja? Maar dan moet ik wel getuigen hebben vrees ik toch?
                                                              Altijd lastig op de snelweg. En zij zaten met 2 man in de auto en ik alleen.

Maar ik bots liever niet, ook niet als ik gelijk heb. :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Op zich denk ik dat het daar wel op video staat, maar zulke figuren moeten ze toch meteen het rijbewijs afpakken.
                                                                Je zou trouwens nog bijna begrip gaan tonen voor de wegbeheerder, dat het daar 80 is. Maar de oorzaak ligt natuurlijk niet bij degenen die graag harder willen rijden, maar bij klunsen zoals in de genoemde Twingo.

Comment

Working...
                                                                X