Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat doe je NIET in Maranello?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• wat doe je NIET in Maranello?

Zo, weer terug uit Italië! Lekkere week daar in de zon doorgebracht. 4300 km gereden (incl. heen- en terugreis). Vanmiddag nog even 230 op de klok van de Punto getoverd, all time high. Heen en terugreis nabij Ingolstadt overnacht (prima optie, in 1 keer 14,5 uur is me te lang).

Veel gezien daar in het schone Italië, maar jemig wat een locatie waar we verbleven zeg. Elke dag een klein uurtje bergweggetjes rijden, Tot ik er op het laatst zelf draaierig van werd, hehehe.

Maar ehh vertel eens, wat doe je NIET in Maranello?
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Ha, die ExT;

Patsen met een Porsche?
    Scherven brengen gelul.

Comment

volgt hier straks een verhaal over hoe je gearresteerd werd toen je tegen het hek bij Ferrari stond te swaffelen?
      Forza!

Comment

*mompelt iets over rituele verbranding van gele vlag met paardje erop*
        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

*visueel beeld van ExTaxi in downtown Maranello, met een koddig t-shirt aan waarop in cartoonvorm Felipe Massa met een veer door z'n helm prijkt*

:)
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
            Maar ehh vertel eens, wat doe je NIET in Maranello?
            Je kunt de vraag ook anders stellen, aangezien je je hier weer levend en wel komt melden: wat doe je blijkbaar TOCH NET NIET GOED GENOEG in Maranello?
            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Nou, allereerst ga je er natuurlijk niet in een Fiat rondrijden!

d0h!

Comment

Nee precies, die domme Michael Schumacher ook.

Comment

Eten in Ristorante Cavallino Rampante?

Comment

http://www.autojunk.nl/2009/05/audi-...k-in-maranello
                    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Ha, die Gummers;

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                      Ha, die ExT;

Patsen met een Porsche?
                      Close enough....
                      Scherven brengen gelul.

Comment

Patsen met een Lambo dan?
                        2019 Volvo V60 T6

Comment

Juist :-)

Comment

Voor de liefhebbers, ik heb wat foto's online gegooid van de Galleria Ferrari.

http://autopics.nl/index.php?p=galle...gina=Italy&x=1

Comment

Ha, die ExT;

Oh, dat is daar heel gewoon, hoor. Toen zoonv en ik daar in augustus waren en de Ferrarishop tegenover de fabriekspoort wilden bezoeken hoorden we een geluid dat we de week ervoor ook al in Sant'Agata Bolognese hadden gehoord en dat kwam van deze:

Lachen natuurlijk, helemaal toen de Gallardo was geparkeerd en er een vent uitstapte die geheel in Ferrari-tenue was gestoken, inclusief ID-badge, die ons ietwat besmuit toelachte....
                              Last edited by Hansv; 06-10-09, 22:11.
                              Scherven brengen gelul.

Comment

Toch een geweldige ervaring om eens in zo'n dikke auto te sturen......wat een machine! Paar keer die 500 paarden laten galopperen, man o man, super!

Comment

Leuk Dick, maar je mocht hem dus niet mee naar huis nemen? :-)
                                  2 x ouwe premium meuk
                                  BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                  Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                    Leuk Dick, maar je mocht hem dus niet mee naar huis nemen? :-)
                                    nee mocht niet van die gozer die er naast zat, flauw he?
                                    Maar gaf me wel steeds halverwege de bocht aan en NU vol op het gas!

Comment

Heel kinderachtig...uit principe zou ik dan niet eens in die wagen gaan rijden, wat denkt die gast wel :-)
                                      2 x ouwe premium meuk
                                      BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                      Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                        Toch een geweldige ervaring om eens in zo'n dikke auto te sturen......wat een machine! Paar keer die 500 paarden laten galopperen, man o man, super!

De Spyder heeft 520pk Dick.
                                        Amateur! ;-)
                                        Wel super! Maar hoe kwam je in dat ding terecht dan?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Huh en dan mij smsen of ik ook in die Ferrari heb gereden in Maranello? Was je weer dronken Dick?
                                          :-)
                                          BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                            ...Maar hoe kwam je in dat ding terecht dan?
                                            Deur openen en instappen?
                                            Oliestoken voor het goede doel

Comment

ExTaxi, doe es ff een enthousiast verhaal man! :)
                                              You know that reality is immaterial

Comment

Ha, die Harry;

Er zitten vlak bij het bezoekerscentrum van Ferrari een paar bedrijfjes die auto's voor korte tijd onder beleiding verhuren.
                                                Scherven brengen gelul.

Comment

Nee joh, op z'n Dukes of Hazards natuurlijk :-).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                                    Nee joh, op z'n Dukes of Hazards natuurlijk :-).
                                                    Dus Hairy, al twee manieren om in dat ding te geraken :)
                                                    Oliestoken voor het goede doel

Comment

lol, eikels :-)

[email protected]

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                                        Ha, die Harry;

Er zitten vlak bij het bezoekerscentrum van Ferrari een paar bedrijfjes die auto's voor korte tijd onder beleiding verhuren.
                                                        En dan lambo's verhuren.

Ik zie er de lol wel van in :-)

Comment

Schijnt een stuk goedkoper te zijn en de gemiddelde toerist ziet het verschil toch niet :-).

Comment

Inderdaad zitten er een aantal bedrijven die testdrives verkopen. Toen ik op het parkeerterrein aankwam kwam er een gozer naar me toe lopen ons gedag zei, maar toen we wilden praten gaf hij aan geen Engels of Spaans te spreken. Dus na 10 seconden verdwaasd te staan kijken zei hij "nou laten we het dan maar in het Nederlands doen". Was dus een Nederlander.

Hij vertelde dat het mogelijk was om in een Ferrari te rijden, 10 minuten voor 40 euro in een F430, of 10 minuten in een F430 Scuderia voor 100 euro (belachelijk). Na de Galleria bezocht te hebben wilde ik de rit gaan maken, maar toen moest ik ruim een uur wachten op de Ferrari of de Lamborghini (die ze net die dag binnen hadden gekregen) voor 60 euro. Ik wilde niet langer wachten om dat we ook nog naar Modena wilden die dag en 60 euro vond ik ook weer net TE. De bazin van de toko had dat denk ik door en aangezien het verder niet zo druk was zei ze "dan maar de Lamborghini voor 40 euro". :-)

Er gaat dus vanzelfsprekend een instructeur met je mee die je een korte route aanwijst en binnen die 10 minuten heb ik denk ik een keer of 6 dat ding vol op zijn staart kunnen trappen en even tot 4 op kunnen schakelen. Helemaal super! Ook dat terugschakelen met E-gear genereert een geweldige sound!

Maar wat een nekkendraaier is die auto zeg. Zo opvallend en dan ook nog een Roadster.....Maar ik heb niks naar de auto toegeworpen gekregen zoals in het filmpje hoor.

Hier het filmpje van Sjoerd van Stokkum in de Gallardo Roadster

http://video.google.nl/videoplay?doc...ent=firefox-a#

Comment

Ah, altijd leuk.
                                                              Maar ik zou dan liever zo'n ritje op het circuit doen zoals wij dat destijds gedaan hebben. Kun je je tenminste concentreren op de pk's en het sturen, ipv het overige verkeer.
                                                              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ha, die Paco;

Was voor mij ook de reden om het niet te doen. Was toen druk, dus €60,- of no-go. En dan was zoonv ook mee, dus maal twee. Ik had al gezien dat Maranelleo flink wat stoplichten en verkeersdrempels had, dus ik heb mijn beurt voorbij laten gaan. Zoiets op Fiorano is natuurlijk een heel ander verhaal, dan doe je tenminste drie rondjes.
                                                                Desalniettemin blijft het natuurlijk een gave ervaring; al die gasten die bij de Warm-Up weer uitstapten hadden dan ook een kamerbrede grijns op hun smoelen voor de rest van de dag.
                                                                Scherven brengen gelul.

Comment

Working...
                                                                X