Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

brandstof prijzen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • brandstof prijzen

    Net op het Radio 1 nieuws:

    "Voorstel van Sarkozy om de brandstofprijzen te verlagen kan rekenen op tegenstand van Nederland en Duitsland. Balkenende meent dat de oplossing niet zit in het kunstmatig laag houden van de prijzen."

    Hoe hypocriet! Als je ziet hoeveel kwartjes van Kok en andere accijns er zit op brandstofprijzen, is er eerder sprake van kunstmatig hoog houden van de prijzen.
    * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
    * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

  • #2
    *kijkt naar de stijgende prijzen en zijn voorraden en lacht tussen de sigarenrook door*


    Volgend jaar ga ik een nieuwe Dax Cobra bestellen :-)
    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door slibbe2 Bekijk bericht
      Net op het Radio 1 nieuws:

      "Voorstel van Sarkozy om de brandstofprijzen te verlagen kan rekenen op tegenstand van Nederland en Duitsland. Balkenende meent dat de oplossing niet zit in het kunstmatig laag houden van de prijzen."

      Hoe hypocriet! Als je ziet hoeveel kwartjes van Kok en andere accijns er zit op brandstofprijzen, is er eerder sprake van kunstmatig hoog houden van de prijzen.
      ROFL idd wat een trieste idioot is die Balkenende toch ook, kunstmatig laag houden jaja LOL (eigenlijk horen we te huilen).

      Idiot, die prijzen juist kunstmatig hooggehouden zodat alle automobilisten in hun kont geneukt worden. En dan willen die stelletje apen (sorry voor de belediging van een elegante diersoort) in Den Haag nog rekening rijden invoeren, alsof we niet genoeg belasting betalen via de benzine.

      Comment


      • #4
        Balkenende wordt al te lang kunstmatig hoog gehouden. Bos -wanna be- Kok (waarom hebbben die k@tsocialisten altijd van die makkelijke namen ?) idem dito.
        The American economy is getting so bad that Americans have started emailing Nigerians asking for help with wiring money.

        Comment


        • #5
          moest net 120 eurootjes afrekenen voor 71 liter euro 95. das is 265 ouderwetse guldentjes.

          is toch van de zotte!!!!!!!!!!!!!!!!
          Bmw f11 525d e46 330 cabrio

          Comment


          • #6
            Ja, dat terugrekenen naar guldens is pijnlijk he? ;(

            Als iemand mij 8 jaar geleden zou hebben verteld dat ik ruim drie gulden voor een litertje peut zou moeten betalen en dat er dus een soepele 180 gulden per tankbeurt in een burgerbakje zou gaan, had je waarschijnlijk vol ongeloof gelachen.

            265 gulden.... Sjeez... je zou bijna een hybride gaan rijden.....
            nou ja... toch maar niet :)
            Last edited by kZieNix; 20-06-08, 17:39. Reden: er zijn grenzen.
            Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive

            Comment


            • #7
              En? Wat gaan we stemmen bij de volgende verkiezingen?

              Comment


              • #8
                Zou dat wat uitmaken, denk je?

                Comment


                • #9
                  Misschien kunnen ze eens gaan kijken hoe ze in Oostenrijk de brandstofprijzen kunstmatig laag houden?

                  O nee, een weg aanleggen kost daar niks.

                  BTW gaat per huishouden 150E extra kosten, gas is 30% duurder.

                  Het kan toch niet anders of iemand gaat er de dupe van worden?

                  Die paarhonderd Euro per jaar moet ergens vandaan komen. Kleding? Of kopen we gewoon écht geen auto's meer?
                  Of hopen ze dat we allemaal op vakantie gaan in eigen land soms... om op brandstofkosten te besparen...
                  Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                  Comment


                  • #10
                    Nee, je moet naar de oorzaak van de hoge prijs kijken, zegt Merkel. En dat is volgens haar de stijging van de prijs van een vat olie.
                    Ik denk het niet, ik denk dat overheden en oliemaatschappijen nu ontdekt hebben dat mensen bereid zijn heel veel te betalen voor die brandstof. Ze moeten wel.
                    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                    Comment


                    • #11
                      Ik hoorde net nog dat de verkoop van SUV's in de US stagneert.

                      In NL daarentegen... geef de regering dus eens ongelijk.

                      De opvolger van mijn auto wordt een elektrische, tot ze ook daarop extra belasting gaan heffen, omdat je eigenlijk op een asociale manier belasting ontduikt... toch? Zoniet, dan praten ze het wel weer recht.
                      Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                      Comment


                      • #12
                        1.749 voor een litertje ultimate.....voorlopig een persoonlijk record.
                        All you need to remember is the number '70' .

                        Comment


                        • #13
                          Hoeveel berijders van een echte slurper zijn ook de bezitter én betalen de benzine zelf ? Velen zullen die op de zaak rijden en privé niet gebruiken want daar pakken we de tweede auto voor. De tweede auto af en toe tanken met het pasje vd zaak zal ook best gebeuren, dus die man maakt zich weinig zorgen of benzine nu 1,40 of 1,70 is.

                          Denk dat de lease-maatschappijen en dus ook de eigenaren van dergelijke auto's zich veel meer zorgen moeten maken over de restwaarde van een Q7, 740, S500, etc .

                          Bij 30.000 km per jaar en 1 op 6 rijden kost die 5000 liter je bij 30 cent stijging EUR 1.500 per jaar.

                          Ik vermoed dat de extra restwaarde-daling per jaar een veelvoud van die 1500 is.

                          Comment


                          • #14
                            Mijn broertje (student, 19) heeft vanmiddag ook weer zijn Audi getankt van de stufi...dat was ten minste de bedoeling. 102 euri verder was de stufi en een beetje op.

                            Die 100 euro-grens heeft er nu voor gezorgd dat er op korte termijn een gastank ingaat. Niet vanwege het goedkope, maar om het betaalbaar te houden!

                            Zelf ben ik ook aan het bedenken wat te doen. Een gastank wil ik iig niet in de Baur! Idee is om nu een R5'je ofzo te kopen voor de saaie kilometers. Waarschijnlijk is dat op termijn goedkoper (ondanks aankoop, verzekering, wegenbelasting en onderhoud) dan alle kilometers met de Baur te rijden.

                            Gr Jeroen
                            Alle Baur's in de Baurnhof

                            Comment


                            • #15
                              Balkenende moet tegen de muur. En de rest van dit kutkabinet ook.

                              De hypocrisie is ten hemel schreiend. Alle politici buitelen over elkaar heen om iemand de schuld te geven van de hoge energieprijzen: de speculanten, de Arabieren. Die zouden te veel geld verdienen aan de oliehandel.

                              Jaja, de koekoek. Nog steeds is de staat verdiener nummer 1 op elke liter benzine. Hoeveel accijns en belastingen zitten er ook alweer op? Een euro ongeveer, toch? Sterker nog: dankzij die accijnzen zijn de Nederlandse benzineprijzen de HOOGSTE van Europa.

                              Trouwens: des te hoger de olieprijs, des te beter gevuld de staatskas, want via de gekoppelde aardgasbaten - een onderhand werkelijk asociale constructie - wordt Den Haag slapend rijk. En Wouter Bos onderhand de lasten maar verhogen, 'want anders klopt het financiële plaatje niet meer'.

                              Het zal wel. Ik ga d'r geen zuiniger auto om kopen, wel minder kilometers om rijden, zodat elke liter brandstof des te meer pret oplevert. Liever met de trein dan zinloos dure benzine verstoken om op het werk te komen.
                              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                              Comment


                              • #16
                                Ik maak me zelf zorgen over de restwaarde van mijn diesel auto.
                                Door de toename van de prijs en de toenemende milieuregelgeving is het over twee jaar wellicht niet meer interessant om nog diesel te rijden.
                                Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive

                                Comment


                                • #17
                                  Ik las vandaag in een krant dat de handel in dikke bakken bij de Saudis hoogtij viert, vanwege de bloeiende economie.

                                  En toch maakt men zich daar zorgen, want stel je voor dat we opeens die accu voor een echt bruikbare actieradius uitvinden, die snel oplaadbaar is en we plempen een deeltje van de Noordzee vol met windmolens ?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Die Saudis zijn zo gek nog niet hoor, die hebben véél beter in de gaten wat de komende 30 jaar gaat gebeuren dan wij Europeanen. Daarom investeren ze daarginds ook zo gigantisch in nieuwe energiebronnen. Van óns geld, om het maar even zo simpel te stellen.

                                    Het resultaat: als de olie op is, zijn we nog steeds deels van hen afhankelijk, want dan zijn zij dankzij die enorme investeringen ineens wereldwijd toonaangevend in zonne-energie, getijden-elektriciteit en what have you not. We staan erbij, we kijken ernaar, we smijten het (olie)geld met hooivorken tegelijk over de muur richting het Midden-Oosten.

                                    Maar ja, we tanken vrolijk verder, tot de wal het schip keert. Dom eigenlijk. Als heel Nederland de auto een week laat staan (en wees eerlijk: dat zou ons allemaal best lukken, als we zouden willen), dan piept Balkenende wel anders. En als we dat in heel Europa doen, zweten ze in Saudi-Arabië peentjes.
                                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Baur Bekijk bericht
                                      Mijn broertje (student, 19) heeft vanmiddag ook weer zijn Audi getankt van de stufi...dat was ten minste de bedoeling. 102 euri verder was de stufi en een beetje op.

                                      Die 100 euro-grens heeft er nu voor gezorgd dat er op korte termijn een gastank ingaat. Niet vanwege het goedkope, maar om het betaalbaar te houden!

                                      Zelf ben ik ook aan het bedenken wat te doen. Een gastank wil ik iig niet in de Baur! Idee is om nu een R5'je ofzo te kopen voor de saaie kilometers. Waarschijnlijk is dat op termijn goedkoper (ondanks aankoop, verzekering, wegenbelasting en onderhoud) dan alle kilometers met de Baur te rijden.

                                      Gr Jeroen
                                      Student met een Audi?
                                      Huidig: 2006 Volvo V70 2.4 (170pk)
                                      Vorig: 2019 Volvo V60 T6 (340pk)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
                                        Student met een Audi?
                                        Audi 80 1.6SC van 1984. Ik ben ook nog student btw...

                                        Gr Jeroen
                                        Alle Baur's in de Baurnhof

                                        Comment


                                        • #21
                                          Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht

                                          Maar ja, we tanken vrolijk verder, tot de wal het schip keert. Dom eigenlijk. Als heel Nederland de auto een week laat staan (en wees eerlijk: dat zou ons allemaal best lukken, als we zouden willen), dan piept Balkenende wel anders. En als we dat in heel Europa doen, zweten ze in Saudi-Arabië peentjes.


                                          Uhm......



                                          hoeveel mensen, denk jij, zullen echt de auto een week laten staan? Hoe komen die dan op hun werk ( OV? Laat me niet lachen).
                                          Nee hoor, die Saudi's krijgen wij niet aan het zweten.

                                          Zelfs als we massaal op alternatieven brandstoffen (bio, H2) of op electriciteit over zouden willen stappen hebben we een groot probleem.
                                          De infrastructuur voor H2 of electrische auto's ontbreekt volledig.
                                          Iedereen wacht af wat de concurrent gaat doen (dus gebeurt er niks).

                                          Maar: neem nu Honda. Die wil een betaalbare H2 auto op de markt gaan zetten. Maar waar kun/moet je tanken? Misschien moet Honda dan maar eens overwegen om bij iedere Honda dealer een H2 station te installeren.
                                          All you need to remember is the number '70' .

                                          Comment


                                          • #22
                                            Dát zet zoden aan de dijk zeg, ik bedoel, waar vind je nou een Honda-dealer? ;-)

                                            E85 zou al veel schelen, zeker als de accijns er af gaat. Maak anders een keurmerk voor milieuvriendelijke E85 en haal daar de accijns vanaf. Bij E85 hoef je maar heel weinig aan de infrastructuur te veranderen. Geen andere pompen, bevoorrading door tankwagens.
                                            All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                                            Comment


                                            • #23
                                              H2 productie via zonnecellen thuis mogelijk maken zou helemaal mooi zijn. Maar ja, dan verdient de overheid er uiteraard niets meer aan.
                                              Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                              Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                                              Comment


                                              • #24
                                                Joh er is niets aan de hand komt allemaal heel snel weer goed:
                                                IEX
                                                Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

                                                Comment


                                                • #25
                                                  H2 voor auto's is onzin.

                                                  De opslag en het transport ervan is veel te kapitaalintensief.
                                                  De reden dat men een dergelijk systeem wil invoeren is omdat men het tankgilde en de brandstofcultuur overeind wil houden. Tankstations brengen geld op en dat geld zit niet in de brandstof die wordt verkocht. Twee keer raden welke toko's die H2-markt denken te bedienen (creëren)

                                                  Daarnaast is het rendement van een H2-motor lang niet zo effectief, de waterstof moeten namelijk eerst in elektriciteit omgezet worden in de brandstofcel waarbij energie verloren gaat. Ook is het rondrijden met supergekoelde waterstof nou niet bepaald een risicoloze bezigheid.
                                                  Je kunt beter rechstreeks gebruik maken van elektriciteit, heeft veel meer voordelen:
                                                  • minder complexe motoren
                                                  • minder draaiende delen en dus minder onderhoudskosten
                                                  • veiliger dan waterstof en inmiddels redelijk beproefd concept (elektrische wagens bestaan al minstens net zo lang als de verbrandingsmotor en hybrides dragen al accu's met zich mee)
                                                  • de infrastructuur voor de aanvoer van elektriciteit ligt er al en geeft een dekking die je met brandstoffen nooit gaat halen (i.e. uit de muur)
                                                  De redenen dat men toch H2 pusht zit natuurlijk in bovenstaande punten die zowel voor de automotive industrie als voor de brandstofbedrijven winstderving gaat betekenen.
                                                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                                    De opslag en het transport ervan is veel te kapitaalintensief.
                                                    Hoezo? Je kan het ter plekke maken. Als onze staat het toe gaat staan(natuurlijk niet) desnoods thuis.
                                                    Every second of your life is a part of your song

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Mwoah, geloof ik niet zo.
                                                      Ze willen schijnbaar ook genetisch gemanipuleerd bacteriën inzetten die H2 zouden moeten kunnen maken. Maar zelfs al zou je erin slagen om het te maken, hoe sla je dit dan op met die superkoude temperaturen?

                                                      Nee, elektriciteit is veel praktischer.
                                                      H2 is gewoon weer een manier om een bepaalde schaarste te creeëren.
                                                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Helemaal eens met PACO,

                                                        Electrisch heeft veel meer toekomst dan H2, enige wat H2 nog een (tijdelijke) overwinning kan geven is marketing en media-hype.

                                                        Bovendien, accu's kunnen nog behoorlijk verbeterd worden, via verschillende technieken ziet het er naar uit dat deze in de komende jaren misschien wel het tienvoudige aan energie kunnen laden/opslaan en weer afstaan. Dit houd dus in dat je met dezelfde laadtijd 10 maal de range hebt of dezelfde range met 1/10e laadtijd of dat je met dezelfde range 10 maal meer power hebt, etc.
                                                        Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Waterstof is leuk, maar niet om te tanken. De grootste kans heeft de accu. Op chinese sites kom je heel bijzonder accu's tegen, en als we niet uitkijken worden we straks ineens overspoeld met Chinese elektrische auto's voor prijzen waar we in Europa nog niet eens de accu voor kunnen kopen.

                                                          Een actieradius van 200km is voor 95% van de autobezitters ruim voldoende. Probleem wordt de vakantie, of de langere rit naar...

                                                          Alleen lijkt het met die accu's ook weer een beetje de richting in te gaan als met Betamax en VHS... wat wordt de standaard. Er worden nog steeds in rap tempo betere technologieën ontwikkeld.
                                                          Alle auto's 's nachts aan de lader. Enig idee hoeveel stroom dat trekt??

                                                          Ik zie ook een beetje de gevolgen van de verhoging van de brandstofprijzen: het verschil in snelheid tussen de auto's op de snelweg gaat omhoog.

                                                          Veel mensen rijden 90 waar je 120 mag, en daar knallen de mensen die de benzine niet zelf hoeven te betalen met grote snelheid langs.

                                                          Bestuurders die nooit meer boven de 90 komen, moeten echt niet meer naar Duitsland of Frankrijk gaan.
                                                          Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                                            Mwoah, geloof ik niet zo.
                                                            Ze willen schijnbaar ook genetisch gemanipuleerd bacteriën inzetten die H2 zouden moeten kunnen maken. Maar zelfs al zou je erin slagen om het te maken, hoe sla je dit dan op met die superkoude temperaturen?

                                                            Nee, elektriciteit is veel praktischer.
                                                            H2 is gewoon weer een manier om een bepaalde schaarste te creeëren.
                                                            God, bacterien om H2 te maken? Het enige wat je nodig hebt is (regen of kraan)water en wat (keuken)zout en een opslagvat.
                                                            Dat opslagvat moet met een compressor worden gevuld, zowel compressor als electrolyse aan te drijven door de zonnepanelen. Leveren die opeens echt geld op. Want die zogenaamde slimme meters zijn er vooral om de teruggave van stroom aan het net niet meer te vergoeden.

                                                            Dezelfde redenering als voor accu's gaat hier ook op: een grote actieradius is niet nodig, dus je hebt niet veel opslag nodig.
                                                            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                                            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht

                                                              Ik zie ook een beetje de gevolgen van de verhoging van de brandstofprijzen: het verschil in snelheid tussen de auto's op de snelweg gaat omhoog.

                                                              Veel mensen rijden 90 waar je 120 mag, en daar knallen de mensen die de benzine niet zelf hoeven te betalen met grote snelheid langs.

                                                              Bestuurders die nooit meer boven de 90 komen, moeten echt niet meer naar Duitsland of Frankrijk gaan.

                                                              Ik begon al te twijfelen aan de snelheidsmeter in de Benz.
                                                              De achterbankzitter heeft ook al het idee dat ik steeds sneller ga rijden.... :-))
                                                              Veritatis simplex oratio est

                                                              Comment


                                                              • #32


                                                                Scheelt dus 34ct/liter met Luxemburg. 49ct tov Zwitserland. Vanuit Limburg is het al de moeite waard in L te gaan tanken denk ik.

                                                                Kleine 100km schat ik, 25Euro besparen als je het een beetje uitkient. 200km 20 liter een kleine 30 Euro. Voor 5 Euro 200km rijden door de Ardennen. Mwahhh....
                                                                Last edited by NoTVR; 28-06-08, 10:08.
                                                                Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X
                                                                😀
                                                                🥰
                                                                🤢
                                                                😎
                                                                😡
                                                                👍
                                                                👎