Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lamborghini vs. Ferrari

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Lamborghini vs. Ferrari

Tipje: het novembernummer van de Octane heeft een paar prachtige vergelijkende reportages van Lamborghini's en Ferrari's. Van Miura tegen Daytona tot Murciélago tegen 599GTB.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Lamborghini is it! Fuck Ferrari!
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Daytona is natuurlijk gaaf, maar loopt qua ALLES 10 jaar achter op de Miura. No-brainer voor DE superauto der superauto's, de Miura. :-) Man, wat een ding.

Verder vind ik Ferrari over het algemeen net ietsje gaver dan Lamborgini (zeker qua moderne auto's).
      F430 heb ik liever dan een Gallardo, ondanks dat ik echt fan ben van die Lambo V10. Die F430 is wat extremer, scherper, schijnt subliem te sturen en heeft net ietsje meer voor mij. Qua rstwaarde kun je ook beter voor een F430 gaan.

Murcielago is een ander verhaal. De laatste van de echte Lambo's en geen normale Ferrari die daar tegenop kan. Zeker niet voor het geld van de Murci.

De historie van Ferrari weegt ook zwaar mee voor mij, dat merk heeft gewoon veel meer geschiedenis.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Hmtja, ik heb geen van beiden ooit gereden (we heten niet allemaal ExTaxi :-))), dus ik moet het van schooljongenskennis en klassiekerfapperij hebben. Maar Lamborghini heeft me altijd meer gedaan.

Ik bedoel, al vanaf het ontstaan is het gewoon een cooler merk. Dat je als trekkerfabrikant wordt uitgescholden voor trekkerfabrikant-die-geen-verstand-heeft-van-sportauto's, en dat je dan denkt: "Beste Enzo, up yours!" en gewoon een bétere sportwagen gaat bouwen. Gewoon omdat het kán. Omdat je het geld ervoor hebt en omdat je pissig bent.

Prachtig toch :-)

En de Miura is simpelweg de standaard. Daar wordt elke supercar aan gemeten. In prestaties, maar vooral in uitstraling.

EDIT: ik vind het trouwens wel jammer dat de echte grote vooroorlogse Italianen - Alfa en Maserati - in dat segment niet meer actief zijn.
        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

ok dan ff serieus.....ik denk dat ik ook een lichte voorkeur heb voor Ferrari, zeker nu ik die nieuwe 458 heb gezien, man wat een bak, zo gaaf. Ook de California voor het eerst in het wild gezien vorige week en dat is toch ook een schoonheid zeg.

De Lamborghini Gallardo is natuurlijk een veredelde Audi met een ontzettend lekkere motor (die ook in de Audi leverbaar is) dus zo speciaal is die auto nu ook weer niet. Nee doe dan maar de 458.

Een 612 of 599 vind ik niet zo speciaal, de 612 zelfs lelijk.

En als je dan weer de Reventon ziet..en hoort......hmmm

Ach. Wat maakt het uit, het zijn beide geweldige merken.
          Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Ik vind de V10 in de S8 fijner dan in de Gallardo.

En ja, ik heb in beide auto's gereden..

( En een paar honderd km ervaring in een Countach LP500 QV en een paar duizend in een TestaRossa)
            Veritatis simplex oratio est

Comment

Ik heb nooit Lambo gereden, helaas, wel een F355, F355 Challenge en een F360.

De F360 is de meest indrukwekkende auto die ik ooit heb gereden. Nog nèt iets gaver dan een 964 RS (die is qua "pure beleving" weer gaver). De F360 is wel een auto die ik zou willen hebben mocht ik echt dik drie Knotjes gaan verdienen. Subliem geluid, sublieme wegligging, subliem sturen. Doet mij veel meer dan een F430.
              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                Lamborghini is it! Fuck Ferrari!
                Egnie! Forza Ferrari! ;)
                '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Ik heb het genoegen gehad achter elkaar in een F430 spider 2 rondjes CPZ te doen en daarna in een Gallardo Spyder 2 rondjes.

Ferrari please.

Waarschijnlijk had ik de Gallardo fantastisch gevonden als ik ervoor niet in de F430 had gereden. Maar dat had ik wel en vond de Gallardo na de F430 een grote tegenvaller. Kwalitatief / afwerking, qua belevening, qua rijden, qua alles.

Mark.

Comment

Beetje off topic, maar toch. Nog eens. Voor eens en voor altijd: de Lambo V10 deelt alleen de distributie ketting met de Audi V10! Verder hebben de blokken NIETS gemeen! De Audi V10 heeft dezelfde afstand tussen de zuigers als de V8 zodat het blok op dezelfde band geproduceerd kan worden. Het Lambo V10 blok is familie van de Lambo V12 en is korter dan de Audi V10.
                    Hubraum statt Spoiler

Comment

Gallardo, en dan vooral de eersten van de band, waren zeer slecht afgewerkt.

Bekleding, isolatie van de elektrische bedrading ( goh, de accu is leeg, ja gek he lekstromen in de gloria...), brandstofleidingen onder spanning gemonteerd.

( vriend van mij heeft er een aantal in onderhoud gehad)

Comment

FaF, daarom vind ik de V10 in de S8 ook een fijnere motor...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht

( een paar duizend in een TestaRossa)
                          Dat is voor mij nou van kinds af aan al een droomauto geweest. Mooiste Ferrari ooit, vind ik.

Serieus, hoe rijdt zo'n ding nou? Is het een ontgoocheling, of een droom?
                          Good. Bad. I'm the guy with the gun.

Comment

Sommige dromen moet je dromen laten zijn....

Maar reed op zich niet verkeerd, maar ik heb/had geen Italiaanse afmetingen.. ( oja, ik woog in die tijd 98 kg en was redelijk "droog', 1992 :-)) )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door markk2 Bekijk bericht
                              ... en vond de Gallardo na de F430 een grote tegenvaller. Kwalitatief / afwerking, qua belevening, qua rijden, qua alles.
                              Mark.
                              Hmmm. Beleving en rijden kan ik me voorstellen, maar kwaliteit en afwerking vind ik opvallend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frank Sinatra
                                If you want to be somebody you buy a Ferrari.
                                If you are somebody you buy a Lamborghini.
                                :-)
                                Hubraum statt Spoiler

Comment

Verschil tussen Ferrari en Lamborghini wat mij altijd is bij gebleven is het verschil in gedrag op viva italia. De Ferrari boys gingen met de garage kenteken platen gemonteerd bijna stapvoets rond, terwijl de lambo mannen alle olie uit het blok probeerden te trappen in die paar rondjes.

Beste combi is een lambo rijder in een nieuwe ferrari denk ik. ;-)
                                  http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Q4Jan Bekijk bericht
                                    Beste combi is een lambo rijder in een nieuwe ferrari denk ik. ;-)
                                    Dat denk ik ook, op zo'n circuitdag staan de Ferrari's vaak aan de kant, en die Lambo's GAAAAAAN...

Verder qua merk ga ik voor Ferrari, gewoon omdat ik daar meer mee heb...

...Magnum, Miami Vice enzo... ;-)

Maar ik zou nooit een van die twee nemen, ik zou een Porsche halen, heb ik gewoon meer mee dan met die Italianen.
                                    "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                      Dat je als trekkerfabrikant wordt uitgescholden voor trekkerfabrikant...
                                      Zoiets? :)
                                      Attached Files

Comment

Wist even niet waar ik deze wilde plaatsen....Lambo kunst...

Comment

Zou zelf eerder voor Ferrari gaan, maar in onderstaand filmpje vind ik het motorgeluid van de Countach (by far) het mooist.
                                          http://www.youtube.com/watch?v=ZeBd_F2Bz5Y
                                          Fiat Grande Punto 1.9 MultiJet 130 sport 2006
                                          Lancia Thema 8.32 1988
                                          Bimota SB6 1995
                                          Suzuki GSX-R750 1985
                                          Suzuki GSX-R750 1985
                                          Suzuki GSX-R50 1987

Comment

Hier iets van de Duitse concurent:
                                            http://www.autoblog.nl/archive/2009/...rsche-supercar
                                            Als dat in produktie gaat, dan kunnen ze kwa looks ook een keer meekomen.
                                            Fiat Grande Punto 1.9 MultiJet 130 sport 2006
                                            Lancia Thema 8.32 1988
                                            Bimota SB6 1995
                                            Suzuki GSX-R750 1985
                                            Suzuki GSX-R750 1985
                                            Suzuki GSX-R50 1987

Comment

Mr. Bean, ik vind het -euhm hoe zeg ik dat - eigenlijk niet zo heel erg mooi. :)
                                              You know that reality is immaterial

Comment

Working...
                                              X