Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

roest tegenwoordig echt alles?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• roest tegenwoordig echt alles?

Een paar jaar geleden heb ik moeten ervaren hoe slecht het gestelt was met de roest preventie van Mercedes-Benz. Mijn toenmalige S210 roeste echt op de meest geweldige plekken. Nu ben ik nog steeds op zoek naar een geschikte auto en kom eigenlijk niet om de E39 heen. Lees momenteel alles wat er te lezen valt en kom tot de schrikbarende conclusie dat de E39 klaarblijkelijk ook heel veel last van roest heeft.

Roest tegenwoordig echt alles?
    www.movit-nederland.nl
    www.driftdagen.nl

Nah, und? Je kan zelfs roestvrije Alfa's kopen, al jaren, dus een roestvrije E39 moet toch ook wel te vinden zijn?

Comment

Ik kan je een 523i als excellente keuze aanraden. :)
      You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dick T5 Bekijk bericht
        Roest tegenwoordig echt alles?
        De laatste roestende auto die ik had, was een R4F6 uit '86... de fransozen sindsdien krokanteerden niet.
        Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Ha, die Dick;

Dat roest als probleem bij auto's aan een nieuwe opmars bezig is hoor je wel vaker, maar dat de E39 er als serie nou echt 'heel veel' last heeft van kan ik niet onderschrijven. Volgens mij zeker niet meer dan andere auto's. Die van mij (alweer achteneenhalf jaar oud) heeft twee kleine plekjes en die zijn zeker de moeite van het repareren nog wel waard.
          Scherven brengen gelul.

Comment

Ik praat niet uit eigen ervaring. Lees dat op E39.de. Waarschijnlijk lees je dan natuurlijk alleen de hororversies.

Tja, het zou toch wat zijn he: Dick weer aan de E39:-)
            www.movit-nederland.nl
            www.driftdagen.nl

Comment

Ha, die Dick;

Tijd heelt kennelijk echt alle wonden.
              Scherven brengen gelul.

Comment

Tja, het blijft gewoon staal met een laagje verf. Uiteindelijk gaat alles roesten.

Comment

Plastic auto's roesten niet, Dick.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
                    Tja, het blijft gewoon staal met een laagje verf. Uiteindelijk gaat alles roesten.
                    Precies, en alles staat of valt ook met hoe je er zelf mee omgaat.
                    Als je direct bij de eerste steenslagschade of ander plekje wat door stommiteit beschadigd raakt actie onderneemt, dan is veel in de hand te houden.

Comment

Toch roesten nieuwe auto's sneller dan auto's 20 jaar geleden. Geldt bijvoorbeeld voor Audi's. De reden: de verzinking is aanzienlijk dunner geworden, om kosten te besparen. Dat zal bij andere merken niet anders zijn.
                      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Het hangt er ook zo sterk vanaf hoe de auto verzorgd is. Oude, slecht herstelde schades, weinig wassen, zout (!) Hierdoor verschilt het enorm qua exemplaar. Maar een goede, roestvrije E39 vinden, moet toch geen probleem zijn?
                        ''Thank God for the internet experts''

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                          Toch roesten nieuwe auto's sneller dan auto's 20 jaar geleden. Geldt bijvoorbeeld voor Audi's. De reden: de verzinking is aanzienlijk dunner geworden, om kosten te besparen. Dat zal bij andere merken niet anders zijn.

Fijn he, die miljö-vriendelijke verfjes op de auto...
                          Veritatis simplex oratio est

Comment

Ik reed toevallig vandaag achter een E39 touring met een wel heel erg door roest aangetaste achterklep; de onderrand van de klep zag er deels al aardig krokant uit. Toch moet het m.i. inderdaad niet moeilijk zijn om een geheel roestvrije E39 aan te schaffen: keus genoeg. Als ik afga op de ervaringen op internet hebben zowel de E34 als de E39 een behoorlijk goede reputatie op dit gebied, en zelf heb ik er ook (nog) geen enkel probleem mee gehad.

Comment

E39 is in principe echt roestvrij. De eerste op een leeftijd van 11 jaar weggedaan, de huidige is nu 10. NUL problemen wat roest betreft. Echt helemaal niks.

Comment

Nul-komma-één probleem bij mijn toenmalige E39 Touring:

Onderkant van de achterklep was bij aanschaf over de gehele breedte inderdaad aan de krokante kant, laten herstellen door de betreffende dealer (bij aankoop bedongen), en dat was wel nodig ook. Verder geen enkel spatje roest te bekennen op de hele auto. Schijnt wel dat een zwarte sneller roest dan een donkerblauwe of grijze, zit in type lak.

Zwakker punt op de E39 zijn volgens mij de rubbers in de achterasophanging, geen roest.
                                "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

"Oudere" e39s roesten wel degelijk met regelmaat. Onderaan de kofferklep rand, bij het benzine klepje en sporadisch ook onderaan de portieren. Ze hebben het lang niet allemaal (zie statements hierboven), maar door de bank genomen komt het regelmatig voor bij deze Baureihe, ook als ze netjes onderhouden worden, ook als ze regelmatig gewassen worden, ook als ze helemaal in de originele lak staan.
                                  Hubraum statt Spoiler

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
                                    zwakker punt op de E39 zijn volgens mij de rubbers in de achterasophanging.
                                    Die zijn idd net vervangen (215000 km).

Comment

Zwak punt? Slijtage onderdeel zou ik zeggen.
                                      Hubraum statt Spoiler

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FreudeamFahren Bekijk bericht
                                        Zwak punt? Slijtage onderdeel zou ik zeggen.
                                        LOL! Grapjas...
                                        Nee, dat is een bekend zwak punt, en geen slijtage.
                                        "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Daar verschillen we dan van mening. Lolbroek.
                                          Hubraum statt Spoiler

Comment

Bekend probleem is de naad in de kofferdeksel en bij de benzineklep...schuin daarachter. Productiefoutje?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dick T5 Bekijk bericht
                                              Tja, het zou toch wat zijn he: Dick weer aan de E39:-)
                                              Dick, waar ga je hem kopen...Breeman? :-)
                                              2 x ouwe premium meuk
                                              BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                              Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Slechte ervaringen met Breeman? Ik denk trouwens niet dat Breeman nog E39's verkoopt, da's inmiddels allemaal veel te oud spul voor BMW-dealers.

Comment

I Know Iep, was een grapje over iets wat zich in de vorige eeuw heeft afgespeeld:-)
                                                  2 x ouwe premium meuk
                                                  BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                                  Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Working...
                                                  X