Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jeugd van tegenwoordig

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Jeugd van tegenwoordig

Zoals ik al onlangs in het 100 Quattro-draadje van Brun memoreerde heb ik ooit als broekkie ontzettend zitten genieten op de achterbank van een roffelende Audi 5000S.

Gisteren had ik (onderweg naar de lokatie van het verjaardagsfeestje van m'n dochter) m'n auto vol zitten met gassies van 9 jaar.
    Onder het motto "returning the favour" besloot ik op een gegeven moment die jochies op wat trappelende paardjes (of zijn 't stampende koeien bij een diesel?) te trakteren.

Hoor ik vanaf de achterbank: "Rijden we nu op een snelweg?"
    Ik: "Nee hoor, hoezo?"
    Achterbank: "Waarom rijden we dan zo hard?"

Ja hallo, met zo'n jeugd rijden we over 10 jaar inderdaad alleen nog maar in elektroauto's met door de overheid opgedrongen snelheidsbegrenzers!!! :(

M.vr.gr.,
    Sander AKA ZKH
    Ride: 400 Nm bijtellingsschraper

Dat is per kind verschillend.

Een van mijn tweeling van 10 jaar oud heeft dezelfde reacties zoals jij ze omschrijft.
    Zelfs een kleine powerslide op een leeg parkeerterrein vind ie eng.

De ander van de tweeling niet, die vind alles gaaf (rallies, circuit, driften etc)

Comment

Inderdaad; met sporten doe ik elke rit een rotonde wel 540graden. Altijd prijs.
      Maar jaren terug een keer zo'n tutje van de achterbank: je mag hier toch maar 70, zag ik ? Grr, bleek kind te zijn van een politie-echtpaar.

Comment

Ik werd/word altijd door m'n neefjes verraden..

Vooral de "Mausekino" was een succes.

Mama, we reden 77.. Eh, Peet, je haalde hem toch alleen uit school ?? Mweuh, ben een stukje omgereden.. Waarop de kleine gelijk reageerde met de opmerking dat het ook glad op straat was, want de auto ging glijden...
        (Ja een Monza GS/E wil wel dwars...)
        Veritatis simplex oratio est

Comment

toen ik mijn neefje een keer mee mocht nemen(hij was 8)heb ik niet eens zo gek of raar gedaan maar kreeg bij het opvolgende bezoek aan mijn zus wel de vraag wat ik gedaan had......! omdat haar zoontje iets geroepen had dat hij de zelfde "race"auto wil als zijn oom!!!!!!(had toen een kadett combo 1.7 D)

heb hem nu blij gemaakt met de folders van de cayman,panamera en 911.
          wat TSM zegt!!!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door goofy Bekijk bericht
            toen ik mijn neefje een keer mee mocht nemen(hij was 8)heb ik niet eens zo gek of raar gedaan maar kreeg bij het opvolgende bezoek aan mijn zus wel de vraag wat ik gedaan had......! omdat haar zoontje iets geroepen had dat hij de zelfde "race"auto wil als zijn oom!!!!!!(had toen een kadett combo 1.7 D)
            was niet veel gewend dus...

Comment

de combo was wel GSI uiterlijk met open filter en bijbehorende uitlaat(had de pomp iets op gedraaid)
              en had een topsnelheid van 175 Kmh (tomtom)180kmh op de teller!!!
              wat TSM zegt!!!!!

Comment

Voor mijn zoontjes kan het allemaal niet hard genoeg. Iedere auto 'moet' worden ingehaald. Bochten: hoe sneller hoe beter.

Wel vinden ze het dan leuk om papa te verraden: mama..., papa reed 180. Ok, op een lege A6 was dat, maar toch.

In Duitsland hielden ze de wijzer nauwlettend in de gaten. Ik kreeg continu updates als we sneller gingen ;-)
                Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Mijn dochter van 4 een keer meegenomen in de S2000. (v.d. tunnelrun.)
                  Dakkie open, tunneltje pakken met veel toeren.

Haar commentaar:

- papa nog een keer donker!

;-)
                  http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Ik heb alleen maar gekke neefjes/broertjes.

Zitten we in Duitsland warspeed te rijden zegt ie (broertje) opeens haal die Porshe in (een 997 turbo dus...). Ok we hebben de auto ingehaald idd. Toen we in de file stonden :)

In Frankrijk met neefjes er staat 250 op de klok vragen ze waarom het niet harder kan. LOL. Heb ik ze uitgelegd dat er een begrenzer op zo een ding ziet. Vragen ze in koor "waarom". LOL leg jij maar uit aan een paar kleine gastjes waarom een auto begrenst is op 250 km/u :)

Comment

Ik denk toch wel dat het feit dat de vader autoliefhebber/gummer is weldegelijk uitmaakt in hoe kinderen het autogedrag bekijken.

Comment

Tenzij er, zoals in mijn geval, meestal een snelheidsbegrenzer op de bijrijderstoel zit... ;)

M.vr.gr.,
                        Sander AKA ZKH
                        Ride: 400 Nm bijtellingsschraper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prins Claus † Bekijk bericht
                          Tenzij er, zoals in mijn geval, meestal een snelheidsbegrenzer op de bijrijderstoel zit... ;)
                          Ja, dat was bij mij ook altijd het geval.
                          Tot zij als navi mee ging doen met de historische rallies.
                          Nu heb ik nooit meer commentaar...

Comment

Heb maar één jong neefje. Die vond het toch wel erg ruig als de Baur over de 4000 toeren ging. En beetje stuiteren over landweggetje met 120 werd ook wel gewaardeerd.

Gr Jeroen
                            Alle Baur's in de Baurnhof

Comment

Kleine van mij vindt het allemaal prachtig, hoe harder hoe beter. Sommige vriendjes van hem vinden het maar eng. Zijn niks gewend. Ook mooi, menneke tijdje geleden een keer meegenomen in een Audi A8. Hij wou wel eens heel hard rijden over de snelweg. Rijden we 275 op de teller; "kan het niet wat zachter, zo doet de televisie het niet meer".... zucht kinderen..

Comment

Tjsa, met kinderen aan boord rij ik eigenlijk altijd erg rustig. Moeders zou het me nooit vergeven als er iets zou gebeuren...
                                Daarnaast vind ik het niet echt een prestatie om indruk te maken op de kleinen onder ons. Open dag voinden ze al prachtig! :-)

Comment

Working...
                                X