Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden 2009/2010 draadje?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Winterbanden 2009/2010 draadje?

In de zoekfunctie "winterbanden" ingetypt maar dan krijg ik gewoon alle draadjes....

Ok. Vanochtend 3 graden. In feb/maart naar Zwitserland met de Voyager. Dus ik begon eens te denken aan winterbanden.

Zoals misschien bekend heb ik een AWD dus vraag ik me een beetje af of ik winterbanden voor NL echt nodig heb.

En dan volgende vraag (i.v.m. opslag). Kan je winterbanden ook huren? Of is dat zo duur dat je ze net zo goed kan kopen?

Welke moet je anno 2009/2010 hebben?

Bellen met Zwanenburg...
    Veritatis simplex oratio est

Comment

Volgende keer ff "search titles only" gebruiken kleintje. :-)

http://www.gummen.org/forum/showthre...t=winterbanden

Edit: winterbanden voor een 4WD, de remweg is't zelfde als bij 2wd hoor, zou 't toch maar doen.
      Last edited by Taeke; 15-10-09, 11:56.

Comment

Waarom werk search dan niet als je winterbanden inklopt?

Comment

Da's wel heel makkelijk zeg, de Gummers laten zoeken.
          Conti moet je nu hebben. Rijden als zomerbanden, slijten echter helaas nog wel als winterbanden.
          Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
            Waarom werk search dan niet als je winterbanden inklopt?
            Werkt wel, maar in heel veel draadjes komt het woord 'winterbanden' voor.

Comment

Ik ga die gasten morgen even mailen.....

http://www.bandeko.nl/contact.html

Zowiezo handig om elk jaar even een nieuw zomer/winterbanden draadje te starten :-)

Comment

Is die goedkoper ??

Comment

Na mijn testen vorig jaar Michelin Pilot Sport vs Michelin Pilot Alpin in dezelfde maten, ben ik overtuigd. Op zomerrubber kan je je op droge dagen er nog uit lullen, maar op sneeuw en ijzel ben ik op winterrubber in m'n voordeel en is er nauwelijks verschil op droog wegdek, met zelfs een lichte betere remprestatie bij +6 graden op winterrubber.

Enige probleem is natuurlijk gokken wanneer je moet wisselen. Extra probleem hier is dat ik liefst asap mijn Conti's aan gort wil rijden en ze wil wisselen door Michelin Pilot Sports.
                  2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Wat wooter zegt.

In de Randstad zijn ze niet echt nodig, omdat het hier (a) nooit echt winter wordt en (b) ze strooien als gekken. Maar zodra je ook maar ergens in winters weer terecht komt, zijn ze onmisbaar. Zeker op ijzel, bevriezende regen of sneeuw ben je met zomerbanden gewoon een slee.

Ook met AWD trouwens.

De 7-graden-grens is trouwens een fabeltje; winterbanden rijden pas echt prettig als het rond het vriespunt of lager is.

Zweer zelf al tien jaar bij Vredestein Snowtrac; die komen ook altijd goed uit de test.

Seizoen: meestal van november tot en met maart, dus uitsluitend de maanden waarin het echt koud en sneeuwerig kan zijn.
                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ik dacht dat die 7 graden ook een fabeltje was, maar op mijn kar alleszins deden de winterbanden op droog wegdek het beter dan de zomerbanden bij 6 graden. Misschien is het een fabeltje voor andere banden (en Michelin PS2's vervangen door Energy Alpins gaat ook niet een beter resultaat geven) maar in mijn scenario heb ik alleszins een werkbare methode gevonden om rijplezier op droog te behouden zonder in te boeten op grip in winterse omstandigheden.
                      2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                        De 7-graden-grens is trouwens een fabeltje; winterbanden rijden pas echt prettig als het rond het vriespunt of lager is.

Zweer zelf al tien jaar bij Vredestein Snowtrac; die komen ook altijd goed uit de test.

Seizoen: meestal van november tot en met maart, dus uitsluitend de maanden waarin het echt koud en sneeuwerig kan zijn.
                        Zelf heb ik de Dunlop Wintersport 3D en die leg ik er pas onder als het echt begint te winteren. Soms dus pas in januari. Ik vind dat prettiger, maar misschien is het ook wel per auto verschillend.

Comment

In mijn geval hebben we het over een underpowerd....onderstuurd....te zwaar....bakbeest met AWD :-)

Dus dan is huren voor het weekje Zwitserland misschien toch de beste optie?

Comment

Dus dan is huren voor het weekje Zwitserland misschien toch de beste optie?
                            Is vaak relatief duur ten op zichte van het kopen van banden.

Comment

Zou idd eerst maar eens rondbellen Kleintje..

http://link.marktplaats.nl/287351051

http://link.marktplaats.nl/283641083

http://link.marktplaats.nl/287590582

Comment

mooi, als we toch bezig zijn. Welke merk/type runflat winterband wordt hier aangeraden? tot nu toe altijd op zomerbanden gereden, maar heb nu een 318i met superveel powerrr op de achterbandjes, dus dan lijkt me winterbanden rondom voor de komende maanden wel prettig, wil namelijk niet 'zomaar' achterstevoren tegen een straatverlichting tot stilstand komen ;)

Comment

Tweedehands kopen kan ook nog, kleintje. Dus banden die uit de verhuur komen. Hebben vaak maar een of twee winters achter de rug, hebben nog zat profiel en kosten een schijntje in vergelijking met nieuwe. Meeste Profiles doen wel dat soort deals.
                                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                    ...
                                    Zweer zelf al tien jaar bij Vredestein Snowtrac; die komen ook altijd goed uit de test...
                                    Alleen die hoogteslag altijd he? Om gestoord van te worden. Bij de Wintracs idem. Als ik vrije keus hebben worden het (weer) Dunlop Wintersports. Grip, stuurt strak, alleen wat rumoeriger dan zomerrubber.
                                    Oliestoken voor het goede doel

Comment

Ik heb nu Potenza's als zomerbanden en die worden keihard bij lage temperaturen. Totaal geen grip. Dat betekent dus ook winterbanden.
                                      So wie so, op de Legacy had ik destijds voor het eerst winterbanden en dat was bijzonder prettig. AWD allemaal wel, maar remmen doe je net als alle andere auto's. En op de Legacy had ik dezelfde Potenza's als nu en nat en koud hadden die gewoon geen grip.

Nou hebben ze bij Volvo in de winter altijd een 4 velgen+banden halen, 3 halen, wat interessant is, alleen een desinvestering van de 16" Potenza's.
                                      All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
                                        Alleen die hoogteslag altijd he? Om gestoord van te worden. Bij de Wintracs idem. Als ik vrije keus hebben worden het (weer) Dunlop Wintersports. Grip, stuurt strak, alleen wat rumoeriger dan zomerrubber.
                                        Hoogteslag? Nog nooit last van gehad? Terwijl ik toch al drie Vredestein-sets heb versleten, op verschillende auto's.
                                        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk bericht
                                          mooi, als we toch bezig zijn. Welke merk/type runflat winterband wordt hier aangeraden? tot nu toe altijd op zomerbanden gereden, maar heb nu een 318i met superveel powerrr op de achterbandjes, dus dan lijkt me winterbanden rondom voor de komende maanden wel prettig, wil namelijk niet 'zomaar' achterstevoren tegen een straatverlichting tot stilstand komen ;)

Het grootste probleem voor mij is om weg te komen vanaf mijn huis. De weg loopt namelijk iets omhoog en ik moet dan een drukke weg opdraaien.
                                          Als er dan sneeuw ligt, moet ik daar dus vaak stilstaan op sneeuw en kom ik vervolgens niet meer weg.
                                          RWD is leuk, maar niet handig als er sneeuw ligt. :-)

Ik was eens 5 minuten bezig om 5 meter te rijden daar.
                                          Toch heb ik geen zin in winterbanden. Dat geklooi met dat wisselen etc...
                                          En ik heb ze nog nooit gehad ook.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                            Toch heb ik geen zin in winterbanden. Dat geklooi met dat wisselen etc...
                                            En ik heb ze nog nooit gehad ook.
                                            Winterbanden regeling bij het leasecontract vragen:
                                            - hoef je ze zelf niet op te slaan
                                            - hoef je ze zelf niet te wisselen

kost meestal tussen 8 en 15 euri per maand
                                            (en vaak neemt de wg dat ook nog voor zijn rekening)

Comment

ja maar harry op een 1 Serie horen ook helemaal geen winterbanden man, fok tog op, de 1 Serie is DAS AUTO met z'n uberwegligging dankzij RWD jaja ACHTERWIELAANDRIJVING. in de winterrally in Zweden zouden ze ook allemaal met 1 Series op goede zomerbanden rijden, maar dat mogt niet dat werd VERBODEN van de organistie vanwege dat de 1 Serie te GOED was jaja te GOED!!!!!!

dus als jij met spinnende wieltjes op je oprit blijft staan dan kun je niet goed rijden aan de 1 Serie ligt het niet, nooit, dat is de beste auto die BMW ooit gemaakt heeft met z'n 50/50-gewichtsverdeling en de aandrijving op de wielen waar die hoort: ACHTEREN!!!!!! hahahah.

winterbanden bok toch op man dat is voor mensen die willen driften maar niet kunnen en voor FWD's rechtdoor met de neus de botanik in. Als ik in mijn 1 Serie rijdt kan het sneeuwen ijzelen vorstvriezen hagelen ik heb ALTIJD perfecte controle over m'n wagen, gewoon op zomerbandjes, net zo makkelijk.

jaja ik sta ook 's morgens vroeg in de winter met spinnende achterwieltjes stil op de oprit van de A32 hoor, maar dat gebeurd omdat ik het WIL. omdat de 1 Serie het KAN!!!
                                              Last edited by brun; 15-10-09, 14:11. Reden: nog even een t voor een d

Comment

Nog een suffe vraag.....nu gelijk kopen of wachten tot februari?

Denk dat ik het antwoord al weet :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
                                                  Ik heb nu Potenza's als zomerbanden en die worden keihard bij lage temperaturen. Totaal geen grip. Dat betekent dus ook winterbanden.
                                                  Nou, moet je de Nero's van Pirelli eens proberen. RE050's zijn heilig daarmee vergeleken.

Maar 't is wel zo: hoe plakkeriger het rubber in hoogzomer, des te meer baksteen onder nul. (Kom er maar in, CM.)
                                                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht

Denk dat het probleem bij Harry niet zit in dat tientje per maand, maar hij is gewoon te beroerd om even langs de kwik-shit/profail te gaan :-).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                                      Denk dat het probleem bij Harry niet zit in dat tientje per maand, maar hij is gewoon te beroerd om even langs de kwik-shit/profail te gaan :-).
                                                      2x per jaar...

Comment

Ik hebt het ook over het LATEN wisselen.
                                                        DAAR heb ik helemaal geen zin in. Veel teveel gedoe.
                                                        Zou liever zelf een setje wielen hebben, kan ik het gewoon even thuis doen. Zo klaar en geen gezeik.
                                                        Maar voor de leasebak koop ik geen extra wielen met banden :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                                          Ik hebt het ook over het LATEN wisselen.
                                                          DAAR heb ik helemaal geen zin in. Veel teveel gedoe.
                                                          Zou liever zelf een setje wielen hebben, kan ik het gewoon even thuis doen. Zo klaar en geen gezeik.
                                                          Maar voor de leasebak koop ik geen extra wielen met banden :-)
                                                          Je kan ook wel winterbanden via de leaseregeling nemen en ze dan zelf wisselen. Is nog goedkoper ook.
                                                          (tenminste ik kon dat in het verleden wel)

Comment

Nog een suffe vraag.....nu gelijk kopen of wachten tot februari?

Denk dat ik het antwoord al weet :-)
                                                            Zeg, loop ik te roepen in de woestijn ??

Op Marktplaats ( jeweetweldielinkjesdieindeeerderereactiestaan), bellen, bieden, ophalen...

;-)

Comment

Je kan ook wel winterbanden via de leaseregeling nemen en ze dan zelf wisselen. Is nog goedkoper ook.
                                                              (tenminste ik kon dat in het verleden wel)
                                                              Meestal worden alleen de banden gewisseld, niet de velgen. Da's toch lastig zonder bandenapparaat om thuis te doen.

Ik laat ze wel monteren, ergens na half november. Aan het eind van de straat zit een Profyle, dus daar hoef ik niet eens voor om te rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                                                Meestal worden alleen de banden gewisseld, niet de velgen. Da's toch lastig zonder bandenapparaat om thuis te doen.
                                                                Ja da's waar, maar ik had inderdaad ook een extra set velgen toen. Is ook beter voor de banden.

Comment

Working...
                                                                X