Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autovisie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Autovisie

Gummen old skool had een draadje over de nieuwe Autovisie. Daarin gaf ik aan niet gecharmeert te zijn van de lay-out. Gezien de reacties die op mijn toen geuitte kritiek kwamen en de commentaren die ik op het Autovisieforum las, was ik overduidelijk niet de enige die er zo over dacht. Het kan zijn dat ik er aan begin te wennen, maar ik heb toch eerder het idee dat de layout intussen wat minder extreem is geworden. Wat mij nog steeds irriteert, is de brakke kwaliteit van het papier. Wat is jullie ervaring?

BTW, ik zag in de uitgave die ik gisteren in de bus kreeg, dat ik één van de gelukkigen ben die de DVD Le Mans (met Steve McQueen) toegestuurt ga krijgen.

Ha, die Ton;

Wat ben jij een mazzelbips! Ik heb met de nieuwe lay-out geen moeite en vind de keuze om teksten overwegend zwart op een witte ondergrond af te drukken eigenlijk alleen maar een verbetering; soms was er door de foto's als achtergrond in de oude situatie weinig chocola van het geschrevene te maken. Wat minder lijntjes mag misschien nog wel, maar verder; houden zo. Papierkwaliteit vind ik eigenlijk al jaren droevig; één keer goed doorlezen betekent vaak al dat de boel erg zielig in de nietjes hangt en zelfs met brandschone handen laat je heel makkelijk vingerafdrukken op het drukwerk achter.
    Scherven brengen gelul.

Comment

Kwaliteit van het papier was inderdaad al langer slecht, Hans. Die van nu is anders, meer krantenpapier, en minstens zo slecht.

Comment

Layout hadden ze voor mij gewoon zo kunnen laten zoals het was. Die opmerking van die vingerafdrukken is zeer herkenbaar!

M.vr.gr.,
        Sander AKA ZKH
        Last edited by Prins Claus; 21-06-08, 10:27. Reden: typo
        Ride: 400 Nm bijtellingsschraper

Comment

Geen probleem met de layout, papier is inderdaad al een hele tijd minder.
          Van de andere kant kan je je afvragen of AV wel een EVO-achtige glossy moet zijn.

Waar ik me aan stoor, zijn die schreeuwerige voorplaten:
          SCIROCCO
          STUKKEN FIJNER
          DAN EEN GOLF GTI

Alsof de revolutie heeft plaatsgevonden, maar achteraf is er eigenlijk weer niks aan de hand.

Comment

dat is marketing, weet je :)
            Forza!

Comment

Voor mij werkt dat dus averechts ...

Comment

Even off-topic, maar ook de papierkwaliteit van EVO is ver achteruit gegaan de laatste tijd. Vergelijk de huidige maar eens met exemplaren van 4 jaar terug ofzo. Beetje een trend blijkbaar.

Autovisie ben ik al langer klaar mee. Leuk om af-en-toe eventjes door te bladeren maar een abo zie ik niet meer zitten.
                Aprilia RSV Mille '01

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                  Waar ik me aan stoor, zijn die schreeuwerige voorplaten:
                  SCIROCCO
                  STUKKEN FIJNER
                  DAN EEN GOLF GTI
                  En je geeft meteen de clou weg. Als er had gestaan "Fijner dan een Golf GTI?" dan had je nog een reden om het blad te kopen (of in te kijken bij de boekelier)...

M.vr.gr.,
                  Sander AKA ZKH
                  Ride: 400 Nm bijtellingsschraper

Comment

LOL @ reacties over het papier, wie is er hier nou bij uitstek DE papierkenner, nou dan:-)

Vind het overigens wel een achteruitgang, de nieuwe vormgeving van de AV. Leest niet meer zo makkelijk weg en het lijkt ook of er minder in staat an voorheen. Ik heb 'm iig gauwer uit.
                    2 x ouwe premium meuk
                    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                      LOL @ reacties over het papier, wie is er hier nou bij uitstek DE papierkenner, nou dan:-)
                      En wat is u mening over het papier dan?
                      Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lars Veenstra Bekijk bericht
                        En wat is u mening over het papier dan?
                        Iets van "Daar veeg ik mijn billen nog niet mee af"?

:-)

Comment

Volgens mij heeft John alleen maar plee papier met een chromen randje. :-)
                          Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Leuk artikel deze week over oude Franse 'GTI's': R5 GTT, R5 turbo, Clio Williams, 106 Rallye, 205GTI, 306GTI, 309GTI, Simca Rally 2, met als conclusie dat ze 205GTi dan nog steeds de lekkerste vinden.

Comment

Ha, die Gummers;

Vanwege de vakantie nu pas de Autovisie van 22 juli gezien: altijd leuk als je ingezonden stukje wordt geplaatst, maar helemaal stoer dat een quote daaruit ook nog eens tweepaginabreed in de brievenrubriek wordt uitgemeten. Da's nu al de tweede keer; toch ook maar eens 'publicist' op mijn CV bijschrijven....
                              Scherven brengen gelul.

Comment

Wat stond er dan?

Comment

Ha, die Cav;

Ging over de vraag of de Focus RS500 al dan niet de sterkste FWD ooit was, naar aanleiding van een opmerking in de riindruk van de Ford. Daarbij werd gehint naar Olds Toronado's e.d. Mijn inbreng was dat die dingen met 385 à 400(gross-)SAE-pk's netto minder paarden aan de wielen brachten dan de 350 DIN-paarden van de RS500. Paginabreed stond mijn opmerking over hoe in vredesnaam de Nm´s van die dikke yanks zonder Revo/knuckle en met diagonaalbanden ooit het asfalt moesten bereiken.
                                  Last edited by Hansv; 21-08-10, 16:46. Reden: 2 x 500
                                  Scherven brengen gelul.

Comment

Hmmm... Ik heb ooit (in 1994) CAR Magazine gehaald, Hansv...
                                    I fart in your general direction

Comment

Ja Hans, CAR Magazine is toch net even hoger in de autobladen-pikorde.

Zou LJK Setright himself jouw ingezonden stuk geselecteerd hebben, netraam?

Comment

Ik hoop het wel: op Shakespeare na schreef niemand ooit mooier Engels proza dan Setright :-)
                                        I fart in your general direction

Comment

Ha, die Gummers,

Natuurlijk is ´Car´ een stap hoger op de ladder. Maar ´911 & Porsche World´ heeft ook al eens een ingezonden brief van me geplaatst....
                                          Scherven brengen gelul.

Comment

***onbescheidenheid modus aan**** stond op mijn 16de al met een ingezonden brief in AV. was naar aanleiding van een super diesel test (525tds, alfa 164 TD etc). Mijn pa had toen een 164 TD.
                                            Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

Heb ook al eens in AV gestaan met verhaal over slechte vertaling van Discovery Channel als reactie. Ik ben ooit in gesprek geweest met dat bedrijf om betere alternatieven daarvoor te maken. Hoofdredacteur begreep alleen het verschil tussen onderstel en vering niet. Trouwens ook foto's in zowel AV als Top Gear Magazine UK geplaatst gekregen ;)

Comment

[CM] Wij dragen regelmatig bij in alt.amateurpr0n.bigtits ! [/CM]

:)
                                                Mini Cooper Clubman
                                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Nu weet ik als ex-stagiair dat bij Autovisie ook regelmatig de stagiair de ingezonden brieven van repliek dient. Stelletje zelfbevlekkers dat jullie zijn. :)
                                                  Forza!

Comment

Ha, die Scudetto;

Hm. Geen repliek in mijn geval, wel een dubbelepaginabrede quote in hele grote letters, ja?

[bevlekt zichzelf nog eens effe stevig]
                                                    Scherven brengen gelul.

Comment

stelletje homo's..
                                                      Veritatis simplex oratio est

Comment

http://www.automotive-online.nl/pers...autovisie.html
                                                        Roks verlaat Autovisie
                                                        29-12-2010 12:09
                                                        Ton Roks (57) vertrekt eind januari 2011 als hoofdredacteur van Autovisie. De functie van Roks, inmiddels 25 jaar werkzaam bij Autovisie en jurylid van de internationale verkiezing Auto van het jaar, is overtallig geworden. “De Telegraaf gaat de redacties van Autovisie en die van de Autotelegraaf samenvoegen”, zegt Roks in een eerste reactie. “Babette Wieringa wordt hoofdredacteur en dit maakt mijn functie overtallig. Het bedrijf heeft mij vriendelijk verzocht om op te stappen.”

Op de vraag hoe Roks zijn carriѐre voortzet, antwoordt hij: “Mijn hart ligt bij de autowereld. Daar ga ik mee verder, hoogstwaarschijnlijk als freelancer.”

Roks is de tweede hoofdredacteur van een toonaangevend autoblad die in 2011 verdwijnt. Onlangs kondigde ook Tonie Broekhuijzen van Autoweek zijn vertrek aan.
                                                        De reacties onder bovenstaand artikel zijn wel duidelijk. Ton zal gemist worden.

Wie is trouwens in godsnaam Ton's opvolgster Babette Wieringa? Nooit van gehoord. Verstand van auto's en verkeer? Gevoel voor wat automensen willen lezen en zien?

De overname door de Telegraaf vond ik al een aderlating mbt de kwaliteit van Autovisie, maar hiermee is het wat mij betreft over en uit. Beetje benzine in het redacteursbloed kon je Ton niet ontzeggen. Ondanks zijn andere stijl dan zijn leermeester, Nico de Jong, was Ton "Autovisie"

Ik zit niet op telegraafachtige artiklen te wachten dus, 99% kans dat ik na meer dan 40 jaar mijn abonnement opzeg.

Comment

Ton Roks' reactie in http://www.automobielmanagement.nl/n...-ton-roks.html

Ik blijf graag schrijvend in de autowereld actief." Hij ziet ook ruimte voor een nieuw blad, iets anders dan het huidige Autovisie. "Voor de echte petrolhead is er in Nederland niets. Ik heb hier concrete ideeën over en zou er graag met een financier over praten."

Comment

Dat laatste klinkt interessant. Het Nederlandse Octane?
                                                            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                                              Dat laatste klinkt interessant. Het Nederlandse Octane?
                                                              Dat denk ik ook........................

Iig al voor 2 schrijvende Gummers. Kan altijd wel wat free-lance werk uit komen voor jou en brun?Jjullie hebben iig allebei ruimschoots benzine en olie in het bloed. Of zit het bij jullie in de pen? :-)

Comment

Het stroomt vanuit het bloed in de pen, zullen we maar zeggen. :)
                                                                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Working...
                                                                X