Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sponsoring GPS-toestel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Sponsoring GPS-toestel

Nee hebben we, ja kunnen we krijgen...

Voor Peking-Paris moeten we een GPS-apparaat aanschaffen. De organisatie raadt de GPS MAP 76cx aan.

Simpele vraag: is er een handelaar op gummen die zin heeft om dat ding te sponsoren?

Als tegenprestatie word je uitgebreid vermeld (bannertje?) op het weblog, dat binnenkort weer opengaat en ongetwijfeld tijdens de rit veel bezoekers gaat trekken (... zei brun hoopvol). :-)
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

@brun: GSP = GPS in topic titel gaat helpen :)

Kun je aangeven wat de kosten van zo'n apparaat ongeveer zijn? €350 ongeveer als ik het goed zie? Dan kan ik eventueel ook nog eens een balletje opgooien bij mijn oom. Die heeft een bedrijf waar ze veel van dit soort apparaten verkopen, ook voor Geo-caching of hoe dat ook weer heet.
    Last edited by Stéphane; 21-10-09, 21:58.

Comment

Hi Brunnie,

Als je die roestbak nou een beetje beplakt....dan komt die GPS er wel.

Beloof ik....

:-)

Comment

Ze gaan voor zo'n 280 euro, Stéphane. :-)
        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Brun,
          Je moet er toch ook nog kaarten bij kopen?

Die zijn aardig aan de prijs volgens mij, en misschien niet eens voor handen voor die oorden waar jullie doorheen reizen.

Comment

Google maps to the rescue. Oh wacht, geen UMTS masten in de woestijn ;)

Comment

Ha die Brun,

Dat is dus dit ding:
              http://www.triderium.nl/app/urwfilte...892/index.html

Ik kan het ding in ieder geval leveren voor inkoopprijs (+/- 200 euro ex. BTW).

20 gummers die een tientje geven, krjgen we dan een Gummen-groen balkje op het weblog???
              Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

280 piek, en dan een beetje gaan mekkeren om sponsoring? Met je Lagonda van een ton?

GTFOH, schraap-survivalist! :)
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

Rijden met een AM, maar wel schooien om een GPS....

;)
                  2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Deze heb ik zelf.

http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?te...prodid=9063550

Geschikt voor auto, fiets, lopen, varen. Je hebt echter wel de maps erbij nodig.

Ik weet niet of jij nog speciale eisen stelt, brun. Ik ben er erg tevreden over.

Comment

[email protected] :-)

Kiwi: 200 euro vind ik een hele mooie prijs. Hoe regelen we dat? Kan ik je mailen?

EDIT: wat betreft de kaarten; daar moet ik nog even induiken.
                      Last edited by brun; 22-10-09, 12:19.

Comment

Mailen kan altijd.

kim apenstaart triderium punkt nl

200 is wel ex. BTW.

Comment

Brun,

Houd er rekening mee dat de geheugenkaarten voor die dingen beperkt zijn. Het afgebeelde exemplaar kan max 1GB formatteren en lezen, dus mijn kaartje van 2GB was nutteloos (althans, de laatste GB).

Ik zou dus eerst naar de kaarten kijken die je erop wilt laden, dan weet je hoeveel geheugencapaciteit je nodig hebt, en kun je bepalen welk type je nodig hebt. onderweg geheugenkaartjes wisselen is natuurlijk mogelijk, maar sommige apparaten hebben geen verwisselbaar geheugen.

Comment

Scuderia,

Eens, maar dit apparaat is op z'n robuustheid uitgezocht. De rallyorganisatie beveelt het uitdrukkelijk aan.

Kiwi: ik mail je vanmiddag nog. Ik zie op de site van Garmin dat er één preloaded map bij zit?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                              Brun,

Houd er rekening mee dat de geheugenkaarten voor die dingen beperkt zijn.
                              De beschikbare wegen op die routes zijn ook beperkt, dus ik denk dat de hele rit wel op 1 GB past. Dan maar geen hotspot overlay met alle Sauspaleizen van Mongolie. :)
                              Mini Cooper Clubman
                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                              "Jasper val dood." - RH

Comment

Speciaal voor jou even vertaald naar het Duitsch:

Der GPSMAP 76Cx bereichert die seefahrerfreundlichen Navigationsgeräte der Serie GPSMAP 76 um eine völlig neue Dimension: GPS-Empfänger mit hoher Empfindlichkeit, microSD™-Kartensteckplatz, TFT-Farbbildschirm und Abbiegehinweise – Vorzüge, die den GPSMAP 76Cx und sein Gegenstück, den GPSMAP 76CSx, unter Outdoor-Fans zu einer festen Größe gemacht haben.

Navigation durch die Weiten der Natur
                                Finden Sie Ihren Weg durch die Wildnis mit dem GPSMAP 76Cx. Dieser hochempfindliche GPS-Empfänger erfasst schnell alle verfügbaren Satellitensignale und ermittelt Ihre Position auch unter schwierigen Bedingungen, z. B. unter dicht belaubten Bäumen oder in tiefen Schluchten. Auf dem kontrastreichen TFT-Farbdisplay des GPSMAP 76Cx können Sie Details auch unter wechselnden Lichtverhältnissen mühelos erkennen. Und wie alle anderen Modelle der Serie GPSMAP 76 ist auch der GPSMAP 76Cx wasserdicht gemäß IPX7 und sogar schwimmfähig.

Erweiterter Speicher
                                Mit der herausnehmbaren microSD-Speicherkarte des GPSMAP 76Cx ist die Speicherung von Daten leichter als je zuvor. Diese im Lieferumfang enthaltene leere Speicherkarte kann bis zu 128 MB an optionalem Kartenmaterial und anderen Daten speichern. Der Kartensteckplatz befindet sich innerhalb des wasserdichten Batteriefachs, sodass die Karten nicht Gefahr laufen, nass zu werden. Auf der Straße führt Sie der GPSMAP 76Cx mit zuverlässigen Abbiegehinweisen ans Ziel. Zudem bietet er Platz für optionale microSD-Speicherkarten mit vorinstallierten MapSource®-Daten für Ihre Offroad- und See-Exkursionen.

GPSMAP 76Cx: Navigation zu Lande und zu Wasser – im Handheld-Format und in Farbe.

Karten & Speicher:
                                Basiskarte: ja
                                Vorinstallierte Karten: no
                                Möglichkeit, Karten hinzuzufügen: ja
                                Integrierter Speicher: nein (kein laden von Karten auf den internen Speicher möglich)
                                Akzeptiert Speicherkarten: 128 MB microSD Karte (im Lieferumfang)
                                Wegpunkte: 1000
                                Routen: 50
                                Trackaufzeichnung: 10.000 Trackaufzeichnungspunkte, 20 speicherbare Tracks mit je max. 500 Punkten

Funktionen:
                                Automatische Routenführung (Abbiegehinweise auf Straßen): ja
                                Elektronischer Kompass: nein
                                Barometrischer Höhenmesser: nein
                                Geocaching-Modus: ja
                                GPS-Games für draußen: ja
                                Jagd- und Angelkalender: ja
                                Sonnen- und Mondkalender: ja
                                Gezeitentabellen: ja
                                Flächenberechnung: ja
                                Benutzerdefinierte POIs (es können weitere POIs hinzugefügt werden): ja

Abmessungen, Gewicht & Leistung:
                                Geräteabmessungen, B x H x T: 6.9 x 15.7 x 3.0 cm (2.7" x 6.2" x 1.2")
                                Anzeigegröße, B x H: 4.1 x 5.6 cm (1.6" x 2.2")
                                Anzeigeauflösung, B x H: 160 x 240 Pixel
                                Anzeigeart: großes graphisches hintergrundbeleuchtetes 256-Farb-TFT-Display
                                Gewicht: 218 g mit Batterien (7.7 oz)
                                Batterie: 2 AA Batterien
                                Betriebsdauer der Batterien: 18 Stunden
                                Wasserdicht: ja (IPX7)
                                Schwimmfähig: ja
                                PC-Schnittstelle: serial and USB

Comment

Kiwi, je hebt mail.

[google-honingpot]
                                  Wat een fantastisch lage prijs voor de Garmin GPSMAP 76Cx bij http://www.triderium.nl. Sinds mijn bezoek aan http://www.triderium.nl heb ik nergens anders zo'n goede en goedkope leverancier van GPS-apparatuur, maar ook van video en audio, overige consumentenelektronica en witgoed gevonden. Ook levert geen webwinkel zo'n uitstekende, persoonlijke service als Triderium. Ja, zelfs als ik in de woestijn van Mongolië ben, zal ik iedereen nog Triderium aanbevelen.
                                  [/google-honingpot]

*verkneukelt zich al op de eerste de beste Aziaat die zich afvraagt waarom google hem bij 'GPS voor mongolen' naar Kiwi's webshop stuurt*

Comment

Jep het aantal Mongolen dat in het nederlands een query in Google intikt en heeft ingesteld dat er ook nederlandse websites op 't scherm mogen floepen zijn dik gezaaid...

Comment

Bederf de pret nou niet, M4. :-)

Comment

Is dit niks?

Comment

Schopje.

Garmin is binnen. Mooi toestel. Stevig en werkt verrekte goed.

Je krijgt er een basismap bij, waar alleen de hoofdwegen op staan. Betere kaarten moet je bijkopen. Dat zal ik zeker ook doen, maar voorlopig experimenteer ik even met de Garmin-versies van OpenStreetMap die je met wat trucs kunt downloaden en installeren.

Comment

Working...
                                          X