Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uit de oude snelwegdoos

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Uit de oude snelwegdoos

Mooi hè, die spoorwegovergang die je vroeger in de A2 had.

http://www.haarlemmermeerspoor.nl/a2.htm
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

1986, da's nog niet eens zo heel lang geleden. Ik heb nooit geweten dat dit heeft bestaan.
    ''Thank God for the internet experts''

Comment

Ha, die Gummers;

Ja, ik herinner me dit wel, maar voor mijn gevoel was het alleen veel langer geleden.
      Scherven brengen gelul.

Comment

Waar zou je foto's kunnen vinden van pre-A10 Amsterdam?

Toen ging je bij de Rijnstraat nog naar Utrecht.....en via Diemen naar Hilversum.

Noord via de Schellingwouderbrug en dan daar naar de A7 of A8....

Is daar iets van op het www?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
          Waar zou je foto's kunnen vinden van pre-A10 Amsterdam?

Toen ging je bij de Rijnstraat nog naar Utrecht.....en via Diemen naar Hilversum.

Noord via de Schellingwouderbrug en dan daar naar de A7 of A8....

Is daar iets van op het www?
          http://beeldbank.amsterdam.nl/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht

Toen was de A2 dus ook al 3 baans. Heeft bijna 30(!) jaar geduurd voordat het een keertje uitgebreid wordt...
            Forza!

Comment

Hier staan trouwens ook leuke foto's/tijdsbeelden bij:

http://www.autosnelwegen.nl/asw/fram...tijdsbeeld.htm
              Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V70 Bekijk bericht
                Leuke site je hebt heeeeeeeeel veeeel foto's van Amsterdam door de eeuwen heen.

Ook veel jaren 60, 70, 80, 90 foto's. Tof hoor.

Comment

Toen reed de politie nog in Porsches.....

Comment

... en RangeRovers V8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                      Toen reed de politie nog in Porsches.....
                      Om precies te zijn; in een Targa met een vleeschhelm :-)
                      Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Dat waren nog eens mannen....

Mijn pa werd in die tijd aangehouden. Simcaatje met aanhangwagen...door 2 motorpolitieagenten (Kleintje was erbij...en nog heel klein).

Waar mijn Pa die aanhangwagen had gekocht want hij zocht er ook zo één.....

Tja...toen was politie nog echt....politie :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
                          Leuke site je hebt heeeeeeeeel veeeel foto's van Amsterdam door de eeuwen heen.

Ook veel jaren 60, 70, 80, 90 foto's. Tof hoor.
                          WOw, idd vet!
                          E46 330i '02 - Citigo '13 - Tiger 800 XC '14

Comment

Ha, die CM;

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                            Om precies te zijn; in een Targa met een vleeschhelm :-)
                            In de Targa's werden echt geen vleespetten gedragen, maar serieuze helmen. Type Willempie, met van die witte flapjes over de oren, maar toch....
                            Scherven brengen gelul.

Comment

Gaaf die oude foto's. In de onschatbare klassieker staan ook vaak van die ansichtkaarten met oude auto's. Op de site van ze kan je voor een tientje een bloemlezing bestellen. Toch maar eens doen, echt gaaf.

http://www.okm.nl/html/tijdsbeeld2.html

Comment

leuk!
                                doet me denken aan de weg Den Bosch <> Eindhoven.
                                25?j geleden 4-baans-80km/h-zonder-vluchtstroken. Niemand reed daar 80, 100 minimaal.
                                Ergens in de buurt bij Boxtel zat ook daar nog ergens een spoorwegovergangetje dwars over die weg.

Comment

Eindhoven <> Den Bosch is pas midden jaren '90 echt snelweg geworden.

Ik heb daar nog vaak voor de stoplichten gestaan bij Vucht, Esch, Boxtel en Best als ik naar Maastricht ging. En ik heb pas sinds 1992 m'n rijbewijs.
                                  Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive

Comment

Laatste punt was geloof ik knp. Deil. Blij toe dat die stoplichten daar toen weg waren.
                                    Daar eindigde in de 80's de Peugeot 504 van m'n ouders. Na dik 260.000 km op de weg terug bij een tante vandaan gaf ie daar de geest. :-)
                                    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                                      Na dik 260.000 km op de weg terug bij een tante vandaan gaf ie daar de geest. :-)
                                      man, waar woonde je tante?! :|
                                      Forza!

Comment

Uden. Maar die 504 had daarvoor al heel wat andere ritjes gemaakt, hoor. :-)
                                        Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                                          man, waar woonde je tante?! :|

LoL!
                                          E46 330i '02 - Citigo '13 - Tiger 800 XC '14

Comment

*skups*

Die 130 km/u in het bericht kan me gestolen, maar wat er verderop staat, intrigeert me wel.

Want over snelwegen uit de oude doos gesproken: La Schultz overweegt blijkbaar om de A3 alsnog aan te leggen, na 83 jaar van inactiviteit, nadat de weg al als rijksweg 3 in het Rijkswegenplan van 1927 verscheen...

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/...n-al-130.dhtml

Maar in Amstelveen zijn de dijklichamen toch allang weer bebouwd?
                                            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                              Maar in Amstelveen zijn de dijklichamen toch allang weer bebouwd?
                                              Klopt:
                                              http://www.wegenwiki.nl/A3_%28Nederland%29
                                              Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive

Comment

Nou KPMG, flikker maar weer plat die nieuwe hut, ik wil gvd naar Rotterdam in 20 minuten. :)
                                                Mini Cooper Clubman
                                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Leuk draadje, helemaal gemist!

Die stoplichten bij Deil kan ik me nog goed herinneren!
                                                  Ik kan me ook nog goed herinneren dat de maximum snelheid 100km/h per uur was en er was niemand die zich daar aan hield. :-)

Vroeger gingen wij regelmatig naar familie in Groningen vanaf Zetten (tussen Tiel en Nijmegen). Boven Arnhem hield de snelweg gewoon op en moest je binnendoor verder! Nu doe je de 200km binnen 2 uur makkelijk, toen was je ruim 3 uur bezig.

Ja, het was 25 jaar geleden hier echt heel anders. Er is ontzettend veel veranderd eigenlijk.

Comment

Daar zijn ze inderdaad net een paar jaar te laat mee. 3 jaar geleden had dat nog wel gekund. :(

(de A3 aan de A9 koppelen dus)
                                                    Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht

Gaaf.

Doet me denken aan die tijd dat je op de A2 bij Maastricht nog gewoon voor het stoplicht stond te wachten.
                                                      .
                                                      .
                                                      .
                                                      .
                                                      .
                                                      ------------------------------------------------
                                                      We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnL Bekijk bericht
                                                        Gaaf.

Doet me denken aan die tijd dat je op de A2 bij Maastricht nog gewoon voor het stoplicht stond te wachten.
                                                        .
                                                        .
                                                        .
                                                        .
                                                        .
                                                        Deze post zou ik saven, komt ooit nog een keer van pas :-).

Comment

Sinds wanneer staan er geen stoplichten meer op Leenderheide? 2009 of zo?
                                                          Mini Cooper Clubman
                                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Dit draadje doet me ook een beetje denken aan de A1 bij Muiden. Daar gaat de snelweg open als er een bootje onderdoor moet. Op zich ook absurd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                                              Dit draadje doet me ook een beetje denken aan de A1 bij Muiden. Daar gaat de snelweg open als er een bootje onderdoor moet. Op zich ook absurd.
                                                              Same op de A8 bij Zaandam. Al zijn ze volgens mij gestopt met de brug te openen in de avondspits. Op de A27 zit toch ook nog brug die open kan?
                                                              ------------------------------------------------
                                                              We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

De A6 bij de ketelbrug gaat regelmatig open.
                                                                De A9 tussen Amstelveen en Schiphol gaat ook open.

Comment

Working...
                                                                X