Gisteren nog wel even iets grappigs meegemaakt. Een collega van me heeft een Mazda CX7, zo een SUV-achtige met de 2.3 turbo motor (260pk) en 4x4. Dat apparaat kost toch bijna 50.000 eutjes maar heeft geen automatische verlichting want hij laat m nogwel eens aanstaan met een lege accu tot gevolg.
Toen ik gisteren naar huis ging kwam ik op de parkeerplaats waar de bewuste collega met de kap open stond met daar tegenover een gloedje nieuwe A4 en een nieuwe BMW 3-serie, ook met de kap open. Ik dacht nog even de heren zijn op elkaars motor aan het fappen, maar nee de accu van de zoom-zoom mobiel was weereens leeg. Wat bleek, zowel de Audi-rijder als de BMW-rijder kon zijn accu niet vinden!!
Bij de BMW stak wel een pluspool uit het motorblok maar een min konden ze met geen mogelijkheid vinden. De Audi-rijder had 20 minuten zijn boekje doorgenomen en wist inmiddels dat de polen ergens achter een kapje net voor de vooruit moesten zitten maar het kapje was schijnbaar zo netjes weggewerkt door de heren van Audi dat deze met het blote oog niet waar te nemen was.
Dus de oostduitse dieselbak dr maar even bij gehaald, plastic kap van 10 euro eraf en starten maar! Volg de skodarijder, dan kan je altijd nog eens een jumpstart krijgen als je accu leeg is zullen we maar zeggen...
:o)
Toen ik gisteren naar huis ging kwam ik op de parkeerplaats waar de bewuste collega met de kap open stond met daar tegenover een gloedje nieuwe A4 en een nieuwe BMW 3-serie, ook met de kap open. Ik dacht nog even de heren zijn op elkaars motor aan het fappen, maar nee de accu van de zoom-zoom mobiel was weereens leeg. Wat bleek, zowel de Audi-rijder als de BMW-rijder kon zijn accu niet vinden!!
Bij de BMW stak wel een pluspool uit het motorblok maar een min konden ze met geen mogelijkheid vinden. De Audi-rijder had 20 minuten zijn boekje doorgenomen en wist inmiddels dat de polen ergens achter een kapje net voor de vooruit moesten zitten maar het kapje was schijnbaar zo netjes weggewerkt door de heren van Audi dat deze met het blote oog niet waar te nemen was.
Dus de oostduitse dieselbak dr maar even bij gehaald, plastic kap van 10 euro eraf en starten maar! Volg de skodarijder, dan kan je altijd nog eens een jumpstart krijgen als je accu leeg is zullen we maar zeggen...
:o)
Comment