Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoek de accu..

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Zoek de accu..

Gisteren nog wel even iets grappigs meegemaakt. Een collega van me heeft een Mazda CX7, zo een SUV-achtige met de 2.3 turbo motor (260pk) en 4x4. Dat apparaat kost toch bijna 50.000 eutjes maar heeft geen automatische verlichting want hij laat m nogwel eens aanstaan met een lege accu tot gevolg.

Toen ik gisteren naar huis ging kwam ik op de parkeerplaats waar de bewuste collega met de kap open stond met daar tegenover een gloedje nieuwe A4 en een nieuwe BMW 3-serie, ook met de kap open. Ik dacht nog even de heren zijn op elkaars motor aan het fappen, maar nee de accu van de zoom-zoom mobiel was weereens leeg. Wat bleek, zowel de Audi-rijder als de BMW-rijder kon zijn accu niet vinden!!

Bij de BMW stak wel een pluspool uit het motorblok maar een min konden ze met geen mogelijkheid vinden. De Audi-rijder had 20 minuten zijn boekje doorgenomen en wist inmiddels dat de polen ergens achter een kapje net voor de vooruit moesten zitten maar het kapje was schijnbaar zo netjes weggewerkt door de heren van Audi dat deze met het blote oog niet waar te nemen was.

Dus de oostduitse dieselbak dr maar even bij gehaald, plastic kap van 10 euro eraf en starten maar! Volg de skodarijder, dan kan je altijd nog eens een jumpstart krijgen als je accu leeg is zullen we maar zeggen...

:o)
    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Die BMW rijder was dus weer zo'n wannabe die niet weet hoe BMW die 50/50 gewichtsverdeling voor elkaar krijgt.

Comment

Dat was bij de 164 ook altijd een crime om hem met startkabels te moeten starten. Tegen het schutbord zit onder een plastic kapje de pluspool verborgen (accu ligt uiteraard achterin) maar dat is niet meer dan een stuk dikke schroef dat uit een moer steekt. Als je startkabels hebt met isolatie op de klemmen zelf dan krijg je deze er niet omheen.

*kuch* Niet dat ik de 164 ooit *ughe* hebt moeten laten jumpstarten *verschrikkelijke hoestbui*
      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Bij een E90 moet je toch echt wel langs de motorkap een jumpstart doen, ook al hangt de accu achteraan. Je hebt daarvoor rechtsvoor 2 polen, de ene afgedekt met een rode kap, waar je de klemmen aan vast kan maken.

Bij het starten haal je de meeste energie nl. van je alternator, en niet van je accu.
        2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Ik als skodarijder wist ook meteen te zeggen dat de accu bij de BMW achterin zat. Maar goed heb m die zoekactie dus maar uitgespaard. Ik moet zeggen dat ik de minpool bij de BMW onder de kap ook ff snel niet kon vinden.
          BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Minpool is ook niet zo belangrijk he?
            Gewoon ergens op het blok zetten die kabel.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ja dat is allemaal plastic of dr komen krassen op man!
              :o)

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎