Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulpdiensten sirene draadje....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hulpdiensten sirene draadje....

Hadden we nog niet denk ik;

Dit probleem heb ik zelf niet klik maar wel het feit dat je in de bebouwde kom soms moeilijk kan bepalen waar ze vandaan gaan komen. Bijvoorbeeld als ik sta te wachten bij het Amstelstation richting de rotonde waar veel wegen samen komen is het soms niet te bepalen uit welke richting ze komen i.v.m. de omliggende gebouwen.

Het uitzenden van sirene via de radio lijkt me dan geen slimme zet. Dan weet je het helemaal niet meer daar de sirene dan uit je speakers komt.

Als ik dan toch dit platform mag gebruiken om het beste idee van de wereld neer te schrijven?

Naast een aftermarket HUD navigatie systeem (jaaaaa....gaaaf) ook een 360% projector in het midden van de auto. Die d.m.v. een flikkerend lampje aanduid waar de sirene vandaan komt (ook te gebruiken voor andere doeleindes zoals fietsers in de blinde hoek of mensen achter je auto.....). Dus een soort film op je ramen waardoor er dus op geprojecteerd kan worden.

Een klein 360% microfoontje op het dak bepaald simpel waar het geluid vandaan komt.

Sjeeeeees.....ik ren even naar het patent buro.....

Daar hebben ze spiegels voor uitgevonden.

Goed afstellen en gebruiken is een kunst blijkbaar....
    Veritatis simplex oratio est

Comment

Ja....daaaaaag.

Maar als er een busje achter je staat zie je niet of er een ambulance aankomt....

Of waar deze vandaan komt.

Ik vind het een brilliant idee. Al zeg ik het zelf. :-)

Comment

om beter te kunnen bepalen waar ze vandaan komen hebben ze nu toch ook ruis tussen de tonen door?
        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Maar de omringende gebouwen geven toch een echo?

Comment

Hoe werkt dat systeem dan met die sirene geluiden over de radio ?

Regelmatig hoor ik de dreunende bass van andere weggebruikers over mijn radiogeluid heen komen.
            Als daar dan ineens een sirene geluid doorheen komt denk ik dat die gasten in die auto's zich helemaal kapot schrikken. En juist daardoor ongelukken veroorzaken.
            Met een BMW 02 is het Fun to Play

Comment

Working...
            X