Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ruitenwisserbladen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ruitenwisserbladen

Welke ruitenwisserbladen vinden jullie goed, ik bedoel gewone ruitenwissers dus niet van die hele rubberen dingen of Bosch Aerotwins ofzo.

Het gaat mij om dat ze niet snel strepen, ik herinner me van Valeo dat ze na een paar maanden al begonnen te strepen :s Bij Bosch was dit iets minder maar kan me voorstellen dat het per auto anders is (vorm voorruit).

Ongeacht of ik nu dure ruitenwissers met een of ander hyperrubber kocht of goedkope: na een jaar waren ze altijd meer dan op. Maakte echt helemaal nooit iets uit.

Daarom neem ik nu altijd de goedkoopste Halfords-dingen en vervang ze gewoon vaker.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ik kocht 3 maanden terug een paar Bosch dingen, en die waren voor de APK alweer niet goed meer (wel gewoon laten zitten). Strepen als een gek. Ik wil ook gewoon een paar bladen die een tijdje goed blijven.
      Good. Bad. I'm the guy with the gun.

Comment

Ik dacht dat dit een draadje van Jasper was "hoe vervang ik mijn ruitenwisserbladen" ;-)
        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Daarop is het antwoord bij een Spider 916 "met open motorkap", PACO. :)
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

Ik heb van die dingen waarbij je alleen het rubber hoeft te vervangen. Blijkt duurder te zijn dan de hele wisser te vervangen.

* mompelt iets over milieuziek *

Merk geen idee, ik laat het altijd doen ;-)
            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
              Daarop is het antwoord bij een Spider 916 "met open motorkap", PACO. :)
              Aha, was het daarom waarom ik die krengen er bij de 164 niet af kreeg ;-))
              Alfa-logica.
              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

POETSER! Dat weet je toch. :)
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

Ik gebruik al een tijdje dit spul:

heb je je wissers een stuk minder nodig (werkt goed icm auto-wissers)
                  en zo goed als geen streperigheid. Insecten plakken ook minder.

Aanrader.

Comment

Ik heb ook het idee dat zelfs de duurste wisserbladen binnen een jaar op zijn, dacht dat ik de enige was... Volgende keer gewoon youbieyoubie meuk derop dus. Paar dagen terug nog 33 euro voor Valeo wissers afgetikt trouwens (voor de 106).

Wel frappant dat de wissers van de Octavia nog steeds als nieuw wissen. En die zitten er dik meer dan een jaar erop, auto is een jaar bij mij, en bij aanschaf heb ik geen ruitenwissers vervangen. Het zijn van die hele rubberen dingen. Weet niet welke merk maar de volgende keer gooi ik hetzelfde erop.

Frappanter is dat die hele rubberdingen bij Mercedes zo ongelofelijk slecht zijn, zelfs origineel bij de dealer maakt na een paar maanden ongelofelijk lawaai en slecht wissen ook nog. Zelfde ervaring W220?

Comment

Nee, maar ik heb geen blauwe platen he, krijg altijd de top wissers gemonteerd ipv de tob....

S gaat iedere dag door de wasstraat bij Loogman, programma 1 met alles, dus de waslaag op de ramen helpt ook mee... ( geen Rain-ex, da's k*t icm de waslaag)
                      Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                        Nee, maar ik heb geen blauwe platen he, krijg altijd de top wissers gemonteerd ipv de tob....

S gaat iedere dag door de wasstraat bij Loogman, programma 1 met alles, dus de waslaag op de ramen helpt ook mee... ( geen Rain-ex, da's k*t icm de waslaag)
                        Ik zei ook erbij dat het originele Mercedes ruitenwisserbladen zijn, misschien dat die slecht zijn maar het is niet toevallig want ik heb met meerdere Etjes gereden ook zonder blauwe platen en allemaal viel het me op hoe slecht de ruitenwissers wel zijn (voor zo een dure wagen).

Misschien dat de originele ruitenwissers bij de dealer slechter zijn dan aftermarket?

Comment

Het zal...

Ik heb nooit klachten gehad, misschien ligt het ook aan de afstelling van de wisserdruk, de gebruikte ruitesproeiervloeistof of de stand van de maan.

Comment

Ik zal de volgende keer opletten hoe de maan staat :)

Comment

Gek genoeg zijn die goedkope klungels bij mij altijd ruk, en degene van de dealer altijd wel goed. Lijkt me dat dat kennelijk toch betere kwaliteit is.

Op oude Opels dan that is...

Comment

Ik heb laatst van die (relatief) dure flexwipers gekocht
                                Nou, die deden het perfect
                                Gedurende 2 weken want daarna begonnen ze eerst te loeien en later halve ruiten over te slaan
                                Eigenlijk doen ze het nu alleen nog een beetje fatsoenlijk bij 180+kmh
                                LOL
                                E
                                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Als je dan nog een tikkeltje meer gas geeft, waait het water vanzelf van de ruit en heb je helemaal geen wissers nodig :-)
                                  Good. Bad. I'm the guy with the gun.

Comment

Dunne wax-laag icm flatblades does the trick hier.
                                    E46 330i '02 - Citigo '13 - Tiger 800 XC '14

Comment

Jullie moderne jongens snappen het niet...........

Ouwe rallytruc:
                                      Snij een rauwe aardappel doormidden en poets met de doorgesneden kant je ruiten in, de regendruppels spoelen er zelfs zonder wissers zo vanaf.
                                      "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                      BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                                        Snij een rauwe aardappel doormidden en poets met de doorgesneden kant je ruiten in, de regendruppels spoelen er zelfs zonder wissers zo vanaf.
                                        Tip van Klazien uut Zalk?
                                        Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

krantenpapier was toch de truc?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                                            Beide, maar de pieper is beter en het heeft niets met Klazien te maken.
                                            het werkt echt.
                                            "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                            BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                                              Jullie moderne jongens snappen het niet...........

Ouwe rallytruc:
                                              Moderne jongens... :-)

Met een appel werkt het ook. ( ervaringsdeskundige, ook aan de binnenkant tegen het beslaan, je moet toch wat als alle zekeringen geklapt zijn)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                                                Klopt, waarom denk je dan dat ik een drukkerij ben begonnen:-)
                                                2 x ouwe premium meuk
                                                BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                                Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Working...
                                                X