Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lekker toeren...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Lekker toeren...

Ja, 't is wat anders dan gummen, maar niet heel veel anders. Ik kan namelijk echt genieten van een heerlijke toertocht met de auto. Wat zijn jullie favoriete tochtjes?
    Zelf woon ik in Zuid-Limburg, dus ik ben zo op een aantal mooie stuurweggetjes in de Ardennen en/of Eifel. (voor het zomerse werk heb ik overigens ook nog een chopper in de garage staan)
    Mooiste route die ik ooit gereden heb -> Hintertux afdaling en daarna naar Schlegeis Stuwdam in het Zillertal (Oostenrijk). Weliswaar met een 1200cc Opel Corsa van mijn zwager, maar wel zelf achter het stuur!
    Verder heb ik goede herinneringen aan mijn vakanties aan het Lago Maggiore, alwaar het ook mooi sturen was (destijds met de Y) in de omgeving, en Ierland, waar ik met een gehuurde KIA Carnival (met automaat en 6 captain chairs!) een dikke week kon rondsturen.
    Voor komend jaar ben ik nog aan het twijfelen -> wordt het onze eerste keer Schotland of toch nog eens een keertje ItaliŽ? (twijfel wordt natuurlijk gezaaid doordat we onlangs een Alfa gekocht hebben, haha..)
    Ik ben erg benieuwd naar jullie mooiste toerverhalen. :)
    Cuore Sportivo!

http://www.gummen.org/forum/showthre...ht=alpenpassen

Check dit draadje anders even.

Zelf heb ik in de buurt van mijn huis (Nijmegen) een aantal tochtjes die ik af en toe gebruik om een van mijn vervoersmiddelen even uit te laten. Ongeveer 3 kwartier rijden. Sommigen ritjes richting land van Maas en Waal, anderen richting Groesbeek en omgeving. Prachtig in de heuvels rond Nijmegen.

Maar er zijn zoveel ontzettend mooie tochtjes in de wereld. Dat geldt zowat voor de gehele Alpen, maar ook de Eifel is geweldig en in de buurt. Ik vind zelf de Appenijnen erg mooi. Veel korte bochtjes, overzichtelijk, helemaal niet druk en weinig controles, ook belangrijk.

Comment

Zuid-Spanje, van Marbella naar Ronda. In een huur-Fietstas 1.4TDCI met 68pktjes. Langs het Ascari-circuit van Klaas Zwart gekomen (echt heel klein bordje langs de weg), door vulkanisch (?) gebergte terug naar de beschaving. Mooiste weg die ik ook gereden heb.

Ook mooi: Range van 68 km op de tank voor een ritje van 34km; wist ik veel dat dat alleen maar 12-22% omhoog ging? Laatste 15km met Range : 0 gereden, ging uiteindelijk 42,3 liter in een 42liter tank...
      '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

De Stelvio met de Spider vorig jaar, 24 graden in Davos bij vertrek, en een uur later met open dak door de sneeuw ronken. :)
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

Ja, de STELVIO moet ik ook ooit eens gereden hebben..
          Gek dat je toch altijd weer terugkomt op de zuidelijke landen, en dan met name ItaliŽ, als je praat over de leukste stuurweggetjes. :)
          Cuore Sportivo!

Comment

Marbella-Ronda in Zuid-Spanje idd super rijden. Geldt voor heel Andalusie trouwens. Malaga-Granada binnendoor ook aanrader. Overal top-bochten met prachtig asfalt. Geen tol, want betaald hebben we die wegen al. Overal blauwe ordjes met EU-sterren....
            Benz GL350
            Benz SL 500 (R107)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rory78 Bekijk bericht
              Ja, de STELVIO moet ik ook ooit eens gereden hebben..
              Gek dat je toch altijd weer terugkomt op de zuidelijke landen, en dan met name ItaliŽ, als je praat over de leukste stuurweggetjes. :)
              Idd, Ik heb de Splugen-pas gereden afgelopen voorjaar, was net een paar dagen open. Stelvio was helaas nog gesloten.

Comment

Alpen

Ik ga deze zomer naar de Franse Alpen; meer specifiek in Gap (Hautes Alpes). Nog stuurtips?
                Cuore Sportivo!

Comment

Working...
                X