Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto gezocht voor ongeveer 5000 euri's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Auto gezocht voor ongeveer 5000 euri's

'allo!

Ik ben weer op zoek naar een auto. Deze keer voor mijn zus en haar vriend (allebei geen liefhebbers). Zij krijgt een nieuwe baan en moet daardoor helaas haar Ford C-Max dieseltje inleveren. Erg jammer want het is een verrassend fijne wagen die héél erg praktisch is.

Ze zoeken een gebruikte auto in "maatje-Golf" die vooral betrouwbaar is. De rest doet er eigenlijk weinig toe (al probeer ik daar nog een beetje verandering in te brengen). Het budget is gesteld op maximaal 5000 euro. Al zit daar eventueel nog wel een beetje rek in. Minder is natuurlijk altijd goed :)

Afgelopen zaterdag hebben we een Mazda 323 1,5 uitgeprobeerd. Er was niets mis mee maar dat 1,5 blokje maakte bij 120km/h teveel toeren. Ze rijden niet veel maar als ze dat doen dan is het vaak lang op de snelweg dus dat is irritant.
    Dezelfde dag zijn we ook nog met een scherp geprijsde 323 2,0 gaan rijden maar die heeft een bedenkelijke aandrijflijn (zie dit topic) dus die staat even "on-hold".

Aanstaande zaterdag gaan we kijken naar deze Toyota. Niet zoveel bijzonders maar hij heeft wel een 6-bak en ik hoop daardoor dat de toeren op de snelweg niet al te hoog zullen zijn.
    Als we daar toch zijn gaan we ook nog even naar deze Golf kijken. Al heb ik daar m'n bedenkingen bij, weet niet echt waarom... :-/

Anyway, hebben jullie nog tips? Toevallig iets leuks gezien? Ik kijk nu voornamelijk naar Japanners (Corolla, 323, Almera. Al valt de Nissan helaas af omdat m'n zus daar niet lekker in zit) omdat deze als betrouwbaar te boek staan maar misschien zijn bepaalde Europeanen ook wel het overwegen waard.
    Aprilia RSV Mille '01

Zo'n Golf 4 lijkt me niet eens zo gek, maar die 2 liter is niet echt een hoogstandje. Presteert als een 1,6 en zuipt als een 2.0, wel een zeer betrouwbaar blok volgens mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen Bekijk bericht
      Zo'n Golf 4 lijkt me niet eens zo gek, maar die 2 liter is niet echt een hoogstandje. Presteert als een 1,6 en zuipt als een 2.0, wel een zeer betrouwbaar blok volgens mij.
      Ja I know, het is het oude 8-klepper blok. Ik hoop dat 'ie wel redelijk wat koppel heeft, daar hebben ze meer aan dan topvermogen (ze trekken toch nooit door in toeren). Maar zuipen is natuurlijk ook weer niet goed :)
      Aprilia RSV Mille '01

Comment

Ze geeft niets om auto's want ze vond een C-Max fijn rijden. :)

Zou dan eerder voor die Corolla gaan in dat geval. Saai, maar wel oerdegelijk en goedkoper.
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

C-max vond ik ook helemaal niks. En dat hok liep gewoon 1:10. Was wel een automaat.

Ford Focus niks voor ze dan?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ben ik persoonlijk totaal niet met jullie eens (over die C-Max), maar daar gaat het hier even niet om... ;-)

Focus is inderdaad een optie maar dan zit je weer vast aan de eerste modellen. En daar weet ik eigenlijk geen f*ck vanaf qua betrouwbaarheid en onderhoudskosten.
            Last edited by Rossi; 04-11-09, 09:17.
            Aprilia RSV Mille '01

Comment

Ford Focus is een goed idee.
              Ik weet niet zeker wat de onderhoudskosten gaan worden bij wat oudere versies, maar ik denk dat je wel een paar goede kunt vinden.

Comment

Volgens mij kwam de vorige Focus in een test van de ADAC als het meest betrouwbaar uit de bus.

Comment

Nou, doen dan, maar dan wel een gewone. Ik was er echt verbaasd over hoe ze van een gewone Focus (briljant sturend ding) zo'n dweilende vissekom konden maken met de C-Max.

(In totaal een aantal weken mee gereden, twee verschillende, als vervangende auto door de jaren heen.)
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Van C-max naar corolla is wel wat ruimteverlies. Maar deze is iig nog met de oerdegelijke 4A-FE motor uitgevoerd. Gemiddeld gebruik 1 op 15 is haalbaar. Olieverbruik moet nagenoeg nihil zijn anders is de motor stuk.

Saaie auto maar je kunt als je goed hoekt hem wel laten driften ;-)
                    Niet drie fietsen achterop doen, want de achterkant is al wat zwaarder belast tov het standaard model.
                    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Let bij een Focus type I op roestvorming aan de onderkant van de deuren en achterklep: bijna net zo beroemd als de goede wegligging. En tja, van de vormgeving van het dashboard moet je houden. Maar een Corolla is een optie zie ik, dus dat boeit niet hier :)
                      Oliestoken voor het goede doel

Comment

Hier, bij de dealert, met 119dkm, een 1.8 16v: http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa...L&o_id=6484531

Comment

1.6 16v met 100dkm, ook bij een dealer: http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa...L&o_id=6428409

Comment

Beste Rossi, vergeet niet dat 5900 euro voor een Golf uit 2000 echt een smak geld is he, ik vind dat bizar veel.

Zou max 4k ervoor geven, ding heeft ook best wat gelopen (160k).

Die 2.0 is gewoon een verouderde motorblok, wilt helemaal geen toeren maken, heeft relatief meer trekkracht. Zou echt niet daarvoor gaan want zuinig zijn ze totaal niet. 1.6i 16v met 100 pk lijkt me een beter alternatief.

Focus heeft mij super positief verbaasd trouwens, rijdt echt veel beter dan een Golf 4, alleen een groot minpunt: dashboard vind ik wel heel wat minder dan die van de Golf 4. Die heeft toch een mooier/luxer interieur IMHO.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
                              ...alleen een groot minpunt: dashboard vind ik wel heel wat minder dan die van de Golf 4. Die heeft toch een mooier/luxer interieur IMHO.
                              Check dat Corolla dashboard... Is volgens mij niet echt een issue ;)

Comment

Hmm, 2.0 8-klepper is dus een duidelijke afrader... Dat is jammer.

Maar 4k voor een goede Golf 4? Ik weet niet waar je die vandaan gaat halen hoor... Ik heb ze nog niet gevonden of het zijn bedenkelijke advertenties.

Airco is overigens absoluut een must. Dat had ik er even bij moeten zeggen. Daardoor valt (helaas!) die eerste Focus van Gijs helaas af want die heeft verder alles wat ze zoeken.
                                Aprilia RSV Mille '01

Comment

Dat 2 liter blok is geen afrader; het verbruik valt mee, en er kan echt niets aan stuk, een echt oud Volkswagen blok. Het maakt de auto lekker vlot, en hij is uitstekend op koppel te rijden. Leuk weetje: in de Golf III GTi zat dezelfde motor.
                                  ''Thank God for the internet experts''

Comment

Ja wat is het nou? ;-)

Dat dit blok in de Golf III GTI is is inderdaad waar. Al was er toen ook een 16V versie van. Maar dat blok is daarna gek genoeg uitgestorven ofzo... :-/

Maaruh, EG, waar blijven die goede 4k Golf IV's nou? ;-)
                                    Aprilia RSV Mille '01

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
                                      ... een echt oud Volkswagen blok. Het maakt de auto lekker vlot...
                                      Lekker vlot? Heb je d'r wel eens mee gereden? In een 2001 Passat is het een levensgevaarlijk slome combinatie: inhalen op B-wegen laat je wel uit je hoofd...

Comment

Leuk weetje: in de Golf III GTi zat dezelfde motor.
                                        De slechtste en teleurstellendste GTI van VW ooit...

Comment

Vond die 2.0 8V voor de Golf IV niet zo'n slecht blok hoor. Geen strepentrekker, maar wel koppelrijk bij lage toeren. Voor vrouwen en andere "Nieuwe Rijden"-homo's dus helemaal niet gek. :)
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Ah, met airco dus, ok:

1.6 16v, 125dkm: http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa...L&o_id=6355451

1.6 16v, 134dkm: http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa...L&o_id=6033379

Comment

Niet het eerste wat je bedenkt bij het woord betrouwbaarheid, maar een Xsara, is dat niks?
                                              Ik ken in ieder geval geen bekende euvels.

Nette station bijvoorbeeld:
                                              http://www.autokopen.nl/occasion/Cit...a/4251871.html
                                              Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Xsara Station FTW!!!! :)
                                                Mini Cooper Clubman
                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Xsara Station? WTF!!!! ;)
                                                  Every second of your life is a part of your song

Comment

laat je niet gek maken Rossi, kies nou gewoon een corolla, bijv die blauwe uit je eerste posting.
                                                    Kijk ff op http://www.corollaforum.nl/ voor wat tips n tricks voor a.s. zaterdag.
                                                    Enige nadeel wat ik me kan bedenken bij dit gefacelifte Elfje is dat ze H7 pitten gebruiken voor de koplampen.
                                                    Toyota Prius 2 - my 09 - editione Tech - 203K+83K km

Comment

Tnx!

Ja die Corolla lijkt me zelf ook nog altijd best interessant. Het enige dat mij niet aanstaat is de erg schuine achterruit waardoor je een hoop praktische bergruimte verliest (en het uiterlijk gaat er "niet echt" op vooruit...) en de standaard radio waardoor het volgens mij erg lastig is om een moderne DIN-radio te plaatsen.
                                                      Aprilia RSV Mille '01

Comment

en niet geheel onbelangrijk: ze zijn bullitproof.
                                                        Rij zelf in een pre facelift elfje (die met de kikkerogen) met een 2 liter olie brander in het vooronder
                                                        http://www.autoweek.nl/autoreview/12...-D-Linea-Terra
                                                        voor m'n wel en beetje wee sinds aanschaf.
                                                        BTW teller staat nu op 409.5xx km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiwi Bekijk bericht
                                                          Niet het eerste wat je bedenkt bij het woord betrouwbaarheid, maar een Xsara, is dat niks?
                                                          Ik ken in ieder geval geen bekende euvels.
                                                          Die zijn er ook niet: Xsara's zijn heel degelijke auto's die nog goed rijden ook. Wel een beetje saai voor Citroenbegrippen, maar nog altijd duizend keer spannender dan een effing Corolla ofzo.
                                                          Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Rossi,

net een PB gestuurd. Doe er je voordeel mee :)

Comment

Ha, die Rossi;

Oorspronkelijk geplaatst door Rossi Bekijk bericht
                                                              ....de standaard radio waardoor het volgens mij erg lastig is om een moderne DIN-radio te plaatsen....
                                                              Had mijn Focus I ook, maar daar zijn adaptors voor te krijgen.
                                                              Scherven brengen gelul.

Comment

Tja, je kan het wel een "elfje" gaan noemen, maar zo'n corolla met kikkerogen is en blijft natuurlijk een erg lelijk en saai hok. Voor dat geld hebben ze bij honda en mazda leukere auto's uit die tijd, en net zo degelijk. Zie ook dat oude jappen topic onlangs waar ik/we de 323f ophemelden.

Aan de andere kant, als die lui toch niet om rijden of looks geven.. Heb zelf ook een paar maanden gereden met dat type corolla gereden, lpg nog wel. Deed wat het moest doen.

Comment

Working...
                                                                X