Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Er komt een leaseauto!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Er komt een leaseauto!

Jazeker :-)

Binnen nu en een paar maanden willen mijn salesmanager en ik mijn werkzaamheden dusdaning uitbreiden en naar buiten verplaatsen, dat een leaseauto in het verschiet ligt.

Geheel in de stijl die hier volgens mij gebruikelijk is, ga ik dus kijken naar de alternatieven en ervaringen die jullie weten aan te dragen.

De voorwaarden:

- Maximaal 450 euro/maand ex brandstof, je mag 5% afwijken naar boven
    - Diesel (ik neem aan dat gas ook mag, maar dat kwam nog niet aan de orde)
    - Ze hebben graag dat je Toyota kiest (ivm wederzijdse partnership)
    - 4 jaar leasecontract
    - Minimaal 35.000km per jaar mogelijk zijn op 4 jaar

En de eisen:

- Lekkere stoel
    - Voldoende ruimte op achterbank voor 2 volwassenen, en een ruime kofferbak, maar dit hoeft geen en/en te zijn, bank plat mag dus.
    - Motor moet geen snelheidsmonster zijn, maar wel 'meekomen'
    - Relatief veilig (ik verwacht geen curtain airbags of SIPS maar wel een fatsoenlijke kooi/airbags)
    - Fatsoenlijk audiosysteem of de mogelijkheid zelf iets te plaatsen, ivm carkit in de radio
    - Airco is geen must maar wel een sterke pré, ivm warme pakken in de zomer, zwetend bij je klant aankomen, etc

De merken/types waar ik al naar gekeken heb:

Dacia Logan

Pro: Biedt alle luxe die ik wil (airco, ruimte, stereo, etc), te krijgen met LPG binnen het leasebedrag
    Con: Lelijk, oogt te lang, comfort op hele lange afstanden (vakantie) schijnt minder te zijn

Peugeot 107

Pro: Goedkoop
    Con: Weinig opties, veel te klein vanbinnen, lelijk

Ford Fiesta

Pro: Zowel de diesel als benzine zijn vrij vlot, mooie auto, hele goede wegligging
    Con: Relatief duur (net wel net niet in het leasebedrag), niet echt geschikt voor lange mensen achterin

Honda Civic Hybrid

Pro: Lage bijtelling, zeer luxe uitgerust
    Con: Geen praktische kofferbak, valt niet binnen het leasebedrag maar kost prive wel hetzelfde ivm 10/14% regeling

Het moet vooral een familiewagen zijn. Er moet dus veel troep in kunnen en veilig zijn, performance en looks komen op de 2e plaats. Het merk maakt op zich niet zoveel uit (er zijn grenzen). Ik moet er 4 jaar in rijden en tegen die tijd verwacht ik wel uitbreiding te hebben thuis.

In de leaseprijs valt meestal wat te schuiven met o.a. winterbandenregeling, vervangende auto, etc. Ik heb voorkeur voor beide maar als het nodig is, laat ik ze vallen.
    Good. Bad. I'm the guy with the gun.

Heb je ook wat extra te besteden bij Toyota, vanwege het Partnership?

En heb je al gekeken naar een Aygo, Yaris, UrbanCruiser of misschien wel een Auris?
    Forza!

Comment

Ehhmm......de voorkeur is toyota en tóch kijk je naar een 107 ipv een Aygo??

Comment

Toyota Auris 2.2Dcat 5drs GT180 is te duur zeker?

Ik zou eens kijken wat er op LPG mag/kan bij jullie. Toch fors goedkoper dan een diesel leasen en zo'n jap doet het beter op LPG dan een renault oid. Een Auris met de grootste benzinemotor die je kunt/mag betalen lijkt me dan helemaal geen slechte keus. Als je een gezinsauto wilt, waarom dan van die kleine gebakjes bekijken?

Comment

Mja, die gebakjes heb ik bekeken voordat de plannen wijzigden, maar dat zijn wel de type autootjes waar je mee om de oren geslagen word als ik mijn leasebedrag invul op directlease. Ik weet dat de Fiesta ook nét kan, maar die komt evenwel niet in de selectie terecht.

Ik heb wel naar Toyota gekeken, maar dan moest ik de allerkaalste uitvoering pakken in benzine, en wij moeten diesel kiezen, die beginnen pas vanaf 500 euro. Bovendien was LPG daar geen fabrieksoptie, laatste keer dat ik keek. Bij de Logan word het gewoon als optie aangeboden, een 69 liter onderbouw.

Oorspronkelijk geplaatst door OOPS Bekijk bericht
          Ehhmm......de voorkeur is toyota en tóch kijk je naar een 107 ipv een Aygo??
          Ja, om een of andere reden vind ik die toch nét iets minder nichterig. Het zijn beide kutbakken iig.

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
          Heb je ook wat extra te besteden bij Toyota, vanwege het Partnership?

En heb je al gekeken naar een Aygo, Yaris, UrbanCruiser of misschien wel een Auris?
          Ja, nee, Ja. Urbancruiser ken ik niet, klinkt duur? Ik heb geen extra leasebedrag te besteden, maar de kans zit erin dat ik wat korting kan bedingen. Evenwel moet dat dan wel heel veel korting zijn om binnen het budget te blijven...

- edit -

Die Urbancruiser is niet eens zo slecht - verdomd veel spul standaard, en valt binnen het bedrag... maar hij is niet in diesel te krijgen :-) dat is misschien niet zo slecht - als het niet bestaat kunnen ze het ook niet afdwingen. Het is een Toyota, en hij is goedkoop genoeg.

Daar ga ik eens induiken :-)
          Last edited by htt-thalan; 04-11-09, 11:39.

Comment

Feli alvast. :) De Fiesta stuurt lekker iig. Toyota Yaris 1.4D zou je ook kunnen nemen.

Of probeer er een Honda Insight uit te slepen. Die is goedkoper dan de Civic. En net zo ruim meen ik.

Comment

Neem de goedkoopst mogelijke optie en rijdt die alleen zakelijk. En daarnaast uiteraard een E34 5 serie zodat wij ook iets houden om te lachen hier ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door htt-thalan Bekijk bericht

Ja, om een of andere reden vind ik die toch nét iets minder nichterig.
                Maar nog wel voldoende om geïnteresseerd te blijven dus?
                $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Ja helaas is een E34 niet echt familiemateriaal. Meer een ragbak voor Papa.

http://www.autoweek.nl/rijimpressie/...-Urban-Cruiser

Ze zijn er best over te spreken en hij is heel veilig en ruim.

Een insight... daar heb ik de review over gezien van top gear. Is dat echt zo'n plastic hippiebak als voorgesteld werd?

Comment

http://www.autoweek.nl/rijimpressie/...-Urban-Cruiser

Ze zijn er best over te spreken en hij is heel veilig en ruim.
                    Lees ook de TopGear test.

Comment

"Ik moet er 4 jaar in rijden en tegen die tijd verwacht ik wel uitbreiding te hebben thuis."

Binnen die tijd bedoel je neem ik aan? Dan is een airco de enige optie die je zeker nodig hebt.
                      Geloof mij, op een warme dag een baby op de achterbank in z'n maxi cosi prutsen met riempjes die nog net aan te raken zijn van de hitte is niet leuk voor ouders en zeker niet voor kindje.
                      Die geluidsinstallatie wordt dan zeker overstemd door het gejengel op de achterbank!
                      The sun has gone down and the moon has come up, and long ago somebody left with the cup

Comment

Top gear vind de stoelen van de Cruiser 'appauling'. Da's wel jammer, als dat echt zo is. Airco is misschien zeker wel een must ja, op die manier had ik het nog niet bekeken :-)

De Insight valt binnen het bedrag en is zeer rijk uitgerust, een tomtom heb ik zelf dus verder niks nodig. Hij schijnt nogal plastic te zijn, maar als dat het enige is...

Toch best veel interessante keuzes bij Toyota, had ik niet verwacht :-)

Comment

Ja, om een of andere reden vind ik die toch nét iets minder nichterig. Het zijn beide kutbakken iig.
                          Slaat nergens op deze opmerking over de 107. Weleens in zo'n auto gereden dan? Ik wel in elk geval, heen en weer naar Krakow zelfs en geen moment gedacht, wat een kutauto. We reden continu 160 km/h, harder ging ook nog, airco aan en toch tussen 1-17/1-18 qua verbruik.
                          We stapten zowel heen als terug fris uit en als je een 4 deurs versie neemt, heb je daar de komende 4 jaar wel genoeg ruimte aan.

Oh ja, we zijn in Polen ook nog van achteren aangereden door een FSO Polonez. De FSO was een halve meter korter en total loss en de 107 had een kras op de bumper en het kofferbakslot was stuk. Sterk autootje dus ook nog..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                            We reden continu 160 km/h, harder ging ook nog, airco aan en toch tussen 1-17/1-18 qua verbruik.
                            Sorry, maar 160 en 1 op 17? Dacht het niet....

Comment

Urban Cruiser, pas naar wezen kijken.
                              Ja 't is best een stoer ding, maar om nou te zeggen dat die ruim is...nou nee...terwijl mijn postuur toch wel enige gelijkenis met die van een kabouter vertoont:-)
                              Buitendat is een beetje uitvoering met de noodzakelijke opties niet goedkoop, motorisch ook matigjes (qua vermogen dan)
                              Als je dat bv vergelijkt met een SX4 Shogun, die is A) ruimer, B) veel luxer uitgevoerd C) veel pittigere motor en last but not least ook nogeens een paar K. goedkoper.
                              Ook in de lease trouwens.

Dus voor MdV is er bij mij een dikke streep door de Urban Cruiser gezet.
                              2 x ouwe premium meuk
                              BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                              Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oh ja, en ik lees ook ergens iets over gezinsuitbreiding.
                                Geef dan ook maar gelijk een dikke streep door die C1, Aygo, 107.
                                Die hebben nl GEEN kofferruimte en die heb je dan echt wel nodig, niet zo'n beetje ook trouwens.
                                2 x ouwe premium meuk

Comment

"terwijl mijn postuur toch wel enige gelijkenis met die van een kabouter vertoont"

...in de lengte ja, de breedte verschillen de meningen toch wel over. :-P
                                  The sun has gone down and the moon has come up, and long ago somebody left with the cup

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                    Oh ja, en ik lees ook ergens iets over gezinsuitbreiding.
                                    Geef dan ook maar gelijk een dikke streep door die C1, Aygo, 107.
                                    Die hebben nl GEEN kofferruimte en die heb je dan echt wel nodig, niet zo'n beetje ook trouwens.
                                    LOL, yep!! Ik had ooit eens een fonkelnieuwe Ibiza, kon gloeiendegloeiende niet eens de kinderwagen in de kofferbak krijgen zonder alle wielen eraf te slopen...dat was trouwens ook de auto waardoor ik besloot voortaan altijd airco te willen hebben, donkerblauw en met dertig graden na een dagje spakenburg gedaan te hebben in dat ding rijden was erger als de 100 graden sauna... ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                      Slaat nergens op deze opmerking over de 107. Weleens in zo'n auto gereden dan? Ik wel in elk geval, heen en weer naar Krakow zelfs en geen moment gedacht, wat een kutauto. We reden continu 160 km/h, harder ging ook nog, airco aan en toch tussen 1-17/1-18 qua verbruik.
                                      We stapten zowel heen als terug fris uit en als je een 4 deurs versie neemt, heb je daar de komende 4 jaar wel genoeg ruimte aan.

Oh ja, we zijn in Polen ook nog van achteren aangereden door een FSO Polonez. De FSO was een halve meter korter en total loss en de 107 had een kras op de bumper en het kofferbakslot was stuk. Sterk autootje dus ook nog..
                                      Hij heeft veel te dikke onderlip, zo'n rare spriet aan de stuurkolom met een metertje erin, allemaal perfect ronde vormen ... nee, hij kan mij niet bekoren :-)

Comment

Als je dat bv vergelijkt met een SX4 Shogun, die is A) ruimer, B) veel luxer uitgevoerd C) veel pittigere motor en last but not least ook nogeens een paar K. goedkoper.
                                        Ook in de lease trouwens.
                                        Jij zegt dus Suzuki?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plane Bekijk bericht
                                          "terwijl mijn postuur toch wel enige gelijkenis met die van een kabouter vertoont"

...in de lengte ja, de breedte verschillen de meningen toch wel over. :-P
                                          Mwoahh, toch zie ik wel wat gelijkenis hoor:-)

2 x ouwe premium meuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _RC_ Bekijk bericht
                                            Toyota Auris 2.2Dcat 5drs GT180 is te duur zeker?

Ik zou eens kijken wat er op LPG mag/kan bij jullie. Toch fors goedkoper dan een diesel leasen en zo'n jap doet het beter op LPG dan een renault oid. Een Auris met de grootste benzinemotor die je kunt/mag betalen lijkt me dan helemaal geen slechte keus. Als je een gezinsauto wilt, waarom dan van die kleine gebakjes bekijken?
                                            Toyota's kunnen niet (meer) op lpg. Waarom dacht je dat al mijn auto's zo oud zijn ;-)
                                            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plane Bekijk bericht
                                              "Ik moet er 4 jaar in rijden en tegen die tijd verwacht ik wel uitbreiding te hebben thuis."

Binnen die tijd bedoel je neem ik aan? Dan is een airco de enige optie die je zeker nodig hebt.
                                              Geloof mij, op een warme dag een baby op de achterbank in z'n maxi cosi prutsen met riempjes die nog net aan te raken zijn van de hitte is niet leuk voor ouders en zeker niet voor kindje.
                                              Die geluidsinstallatie wordt dan zeker overstemd door het gejengel op de achterbank!
                                              Open dak vind ik nog steeds fijner (of weghaaldak ;-) )
                                              Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.

Comment

Jij zegt dus Suzuki?
                                                Yep, ben maandje terug eerst bij Toyota wezen kijken naar de Urban Cruiser, de uitvoering met de benodigde opties op papier laten zeggen, uitgebreid gekeken, gezeten enz.
                                                En datzelfde ook bij de SX4 Shogun gedaan, scheelt zo'n 4K en vond de SX4gewoon meer auto.
                                                2 x ouwe premium meuk

Comment

En bijkomend voordeel, je kan hem ook nogeens bij een Gummer bestellen, toch Ton!?
                                                  2 x ouwe premium meuk

Comment

Mwoahh, toch zie ik wel wat gelijkenis hoor:-)

Plopperdeplop, idd kabouter Flop, ik had je gewoon niet herkend omdat ik je op meetings nog nooit met die zakdoek heb zien zwaaien, maar ik je had je aan dat mutsje moeten herkennen...mijn fout! Sorry!! ;-)

Comment

Die SX4 ziet er niet slecht uit, ook niet qua uitrusting, maar hoe is hij achterin? Ruimte voor iemand van 2 meter en een flinke bak troep?

Jammer dat de 4grip uitvoering nét buiten het leasebedrag valt, wél fijn dat ze standaard LPG aanbieden.

Comment

Ben ik trouwens de enige die telkens 'er komt een lesauto' leest?

Comment

Fiat Sedici, kan die op LPG?
                                                          Mini Cooper Clubman
                                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Geen idee maar dat is dus dezelfde als een SX4 met alleen een ander jasje.
                                                            2 x ouwe premium meuk

Comment

Ruimte voor iemand van 2 meter en een flinke bak troep?
                                                              Ben bang van niet...maar dan blijft er vlgs mij alleen maar een Logan over.
                                                              Groter kan je ze gewoon niet krijgen voor dat geld.
                                                              2 x ouwe premium meuk

Comment

Is directlease ook de club waar hij vandaan gaat komen? Wat je effectief kunt leasen voor een maandbedrag verschilt fors per werkgever/leasemij./contractvorm namelijk.

Al eens overwogen gewoon wat klein en leuks te nemen? Je hebt nu een 205 dus je bent toch al een brom mobiel gewend :) Als de kinderwagen over 2 jaar niet past is er vast wel iets met je baas te regelen.

Ik vind kinderloze (maar met wens) mensen die preventief in een Scenic oid gaan rijden altijd een beetje zielig :)

Comment

Working...
                                                                X