Jazeker :-)
Binnen nu en een paar maanden willen mijn salesmanager en ik mijn werkzaamheden dusdaning uitbreiden en naar buiten verplaatsen, dat een leaseauto in het verschiet ligt.
Geheel in de stijl die hier volgens mij gebruikelijk is, ga ik dus kijken naar de alternatieven en ervaringen die jullie weten aan te dragen.
De voorwaarden:
- Maximaal 450 euro/maand ex brandstof, je mag 5% afwijken naar boven
- Diesel (ik neem aan dat gas ook mag, maar dat kwam nog niet aan de orde)
- Ze hebben graag dat je Toyota kiest (ivm wederzijdse partnership)
- 4 jaar leasecontract
- Minimaal 35.000km per jaar mogelijk zijn op 4 jaar
En de eisen:
- Lekkere stoel
- Voldoende ruimte op achterbank voor 2 volwassenen, en een ruime kofferbak, maar dit hoeft geen en/en te zijn, bank plat mag dus.
- Motor moet geen snelheidsmonster zijn, maar wel 'meekomen'
- Relatief veilig (ik verwacht geen curtain airbags of SIPS maar wel een fatsoenlijke kooi/airbags)
- Fatsoenlijk audiosysteem of de mogelijkheid zelf iets te plaatsen, ivm carkit in de radio
- Airco is geen must maar wel een sterke pré, ivm warme pakken in de zomer, zwetend bij je klant aankomen, etc
De merken/types waar ik al naar gekeken heb:
Dacia Logan
Pro: Biedt alle luxe die ik wil (airco, ruimte, stereo, etc), te krijgen met LPG binnen het leasebedrag
Con: Lelijk, oogt te lang, comfort op hele lange afstanden (vakantie) schijnt minder te zijn
Peugeot 107
Pro: Goedkoop
Con: Weinig opties, veel te klein vanbinnen, lelijk
Ford Fiesta
Pro: Zowel de diesel als benzine zijn vrij vlot, mooie auto, hele goede wegligging
Con: Relatief duur (net wel net niet in het leasebedrag), niet echt geschikt voor lange mensen achterin
Honda Civic Hybrid
Pro: Lage bijtelling, zeer luxe uitgerust
Con: Geen praktische kofferbak, valt niet binnen het leasebedrag maar kost prive wel hetzelfde ivm 10/14% regeling
Het moet vooral een familiewagen zijn. Er moet dus veel troep in kunnen en veilig zijn, performance en looks komen op de 2e plaats. Het merk maakt op zich niet zoveel uit (er zijn grenzen). Ik moet er 4 jaar in rijden en tegen die tijd verwacht ik wel uitbreiding te hebben thuis.
In de leaseprijs valt meestal wat te schuiven met o.a. winterbandenregeling, vervangende auto, etc. Ik heb voorkeur voor beide maar als het nodig is, laat ik ze vallen.
Binnen nu en een paar maanden willen mijn salesmanager en ik mijn werkzaamheden dusdaning uitbreiden en naar buiten verplaatsen, dat een leaseauto in het verschiet ligt.
Geheel in de stijl die hier volgens mij gebruikelijk is, ga ik dus kijken naar de alternatieven en ervaringen die jullie weten aan te dragen.
De voorwaarden:
- Maximaal 450 euro/maand ex brandstof, je mag 5% afwijken naar boven
- Diesel (ik neem aan dat gas ook mag, maar dat kwam nog niet aan de orde)
- Ze hebben graag dat je Toyota kiest (ivm wederzijdse partnership)
- 4 jaar leasecontract
- Minimaal 35.000km per jaar mogelijk zijn op 4 jaar
En de eisen:
- Lekkere stoel
- Voldoende ruimte op achterbank voor 2 volwassenen, en een ruime kofferbak, maar dit hoeft geen en/en te zijn, bank plat mag dus.
- Motor moet geen snelheidsmonster zijn, maar wel 'meekomen'
- Relatief veilig (ik verwacht geen curtain airbags of SIPS maar wel een fatsoenlijke kooi/airbags)
- Fatsoenlijk audiosysteem of de mogelijkheid zelf iets te plaatsen, ivm carkit in de radio
- Airco is geen must maar wel een sterke pré, ivm warme pakken in de zomer, zwetend bij je klant aankomen, etc
De merken/types waar ik al naar gekeken heb:
Dacia Logan
Pro: Biedt alle luxe die ik wil (airco, ruimte, stereo, etc), te krijgen met LPG binnen het leasebedrag
Con: Lelijk, oogt te lang, comfort op hele lange afstanden (vakantie) schijnt minder te zijn
Peugeot 107
Pro: Goedkoop
Con: Weinig opties, veel te klein vanbinnen, lelijk
Ford Fiesta
Pro: Zowel de diesel als benzine zijn vrij vlot, mooie auto, hele goede wegligging
Con: Relatief duur (net wel net niet in het leasebedrag), niet echt geschikt voor lange mensen achterin
Honda Civic Hybrid
Pro: Lage bijtelling, zeer luxe uitgerust
Con: Geen praktische kofferbak, valt niet binnen het leasebedrag maar kost prive wel hetzelfde ivm 10/14% regeling
Het moet vooral een familiewagen zijn. Er moet dus veel troep in kunnen en veilig zijn, performance en looks komen op de 2e plaats. Het merk maakt op zich niet zoveel uit (er zijn grenzen). Ik moet er 4 jaar in rijden en tegen die tijd verwacht ik wel uitbreiding te hebben thuis.
In de leaseprijs valt meestal wat te schuiven met o.a. winterbandenregeling, vervangende auto, etc. Ik heb voorkeur voor beide maar als het nodig is, laat ik ze vallen.
Comment