Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aso's op de snelweg

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Aso's op de snelweg

[rant]
    Nieuw fenomeen wat ik niet eerder heb mogen meemaken. Van de week is de rechtervoorband van mijn Polo lek geraakt en rij ik sindsdien op zo'n thuiskomertje waarmee je max. 80 kmh mag rijden. Aangezien de band niet op voorraad was (195/45 R15) heb ik een paar dagen een andere auto kunnen regelen. Maar vandaag moest ik toch met de VW de snelweg op (morgen wordt de band vervangen).

Wat rijden er toch een aantal idioten op de weg! Vrachtwagens die op 30cm met groot licht achter me gaan hangen, caravan bestuurders die druk seinend en gebarend me met 83 kmh passeren, niet te geloven. Dat terwijl ze normaal zelf met die k*tapparaten alleen maar in de weg rijden.

In ieder geval, de volgende keer rij ik wel binnendoor (ook al moet je 50 km afleggen), stuk relaxter dan nu.

[/rant]
    2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

tijd om een echt reservewiel te kopen, ik was vorige week dolblij een volwaardig wiel aan te treffen toen ik een lekke band had. (ook met die gele 80km/h sticker overigens, zie topic in de Garage)

Comment

Als je 80km/h op je teller gaat rijden is dat wellicht 70/75km/h in het echt, en dan ga je wellicht vrachtwagens ophouden, die 80/85 echte km's per uur rijden. Ik kan me die irritatie dan wel voorstellen. Al zijn er ook zat vrachtwagens die (veel) harder rijden dan de toegestane snelheid. Daar doe je dan weer weinig tegen.
      ''Thank God for the internet experts''

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
        Als je 80km/h op je teller gaat rijden is dat wellicht 70/75km/h in het echt, en dan ga je wellicht vrachtwagens ophouden, die 80/85 echte km's per uur rijden. Ik kan me die irritatie dan wel voorstellen. Al zijn er ook zat vrachtwagens die (veel) harder rijden dan de toegestane snelheid. Daar doe je dan weer weinig tegen.
        Ik reed 85 op de teller. Doordat die band rechtsvoor zit zie je niets als je me passeert.

Mijn verbazing zit in het feit dat vrachtwagenchauffeurs nogal eens hun mond vol hebben van het asociale gedrag van automobilisten, hetzelfde geldt voor caravanners. Juist zij waren echter diegenen met het grote licht/toeteren/etc.
        Gezien het feit dat zij vaak irritatie oproepen (inhalen met 3 km verschil op onmogelijke plekken) had ik gehoopt op wat meer begrip.

Comment

Inderdaad irritant!!

Probleem is idd dat die band rechtsvoor zit.
          Met runflat-banden heb je exact hetzelfde probleem. mag je ook niet harder dan 80, maar niemand ziet waarom je dat doet.

Vrachtwagenchauffeurs denken dat ze een idioot voor zich hebben die niet harder WIL rijden dan 80, maar in feite KUN je gewoon niet harder.

Erg irritant en gevaarlijk ook. Eigenlijk moet er een bord o.i.d. komen die je op de achterruit kunt plakken in zulke gevallen.

Vrachtauto's rijden meestal eerder 90 dan 80 volgens mij.
          @Lars : hoe zit dat met die begrenzers?

Mijn vriendin is een keer in de Mini zo 'bedreigd' door een vrachtwagen (1 meter achter de Mini en met groot licht seinen etc) en ik heb eens rechtsvoor (of rechtsachter) een lekke band gehad met een Alfa 156. Thuiskomertje erop en tussen de 80 en 90 op de meest rechterbaan rijden, maar je maakt dan echt rare dingen mee!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Vrachwagenchauffeurs... punt is dat er een stelletje hersenloze acosiale eikels tussen zitten die het voor iedereen verpesten. Probeer eens exact 70 te gaan rijden (77 op de teller) in een 70km gebied met een vrachtwagen (waar je niet mogen inhalen) achter je. Grote kans dat ze je zowat van de weg duwen.

Maar niet alle eikels rijden vrachtwagen...
            Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
              Vrachtwagenchauffeurs denken dat ze een idioot voor zich hebben die niet harder WIL rijden dan 80, maar in feite KUN je gewoon niet harder.
              Tuurlijk wel. Heb het eens gehad met de MX-5. Helaas stond het thuiskomertje iets te slap, zodat het bij 100 wel een beetje opwarmde... maar dat is beter dan in een MX-5 een dikke truck op 50cm van je achterbumper te hebben. Ik had dat gele wieltje linksachter, en de meeste passerende automobilisten keken me niet kwaad aan, maar hadden meer een lekker-puh grijns op hun smoel.

Thuiskomers, runflats, spuitbussen, het blijven allemaal waardeloze oplossingen. Uitsluitend een volwaardig reservewiel voldoet. Maar ja, ik ben een roepende in de woestijn wat dit betreft.

Comment

Misschien wel een gat in de markt... Een soort pooster die je op je 8terraam kan plakken met de tekst; 'Sorry ik rij op een thuiskomer... ' Wie weet krijg je dan iets meer begrip....

Comment

Gewoon een printer, wat papier en plakband will do the job, lijkt me ;)

Comment

Een gat in de markt; het geld ligt op straat!

*gaat onmiddellijk aan de slag met de premium-versie voor BMW-ers met runflats*

Comment

Tekst achter op de ruit plakken is leuk maar dat kunnen al die poolse vrachtwagenchauffeurs toch niet lezen
                      All you need to remember is the number '70' .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                        Vrachtauto's rijden meestal eerder 90 dan 80 volgens mij.
                        @Lars : hoe zit dat met die begrenzers?
                        Lars zal nog wel op pad zijn :-)
                        En aangezien ik ook ervaringsdeskundige ben...

Normaal is max 89 km/u, geeikt en wel.
                        Er zijn ook al die begrenst zijn op 85 km/u, maar dat is dan een keuze van de transportondernemer zelf.
                        De meeste internationale vrachtwagens rijden gewoon die 89 km/u, heeft ook te maken met de af te leggen afstand in de maximale rijtijd. Klinkt gek, maar dat maakt uit dan , 80 of 89 km/u.

En dan heb je er altijd wel een paar die het wel aandurven om te klooien met de tachograaf.
                        Last edited by Ruud; 22-06-08, 19:12.

Comment

@ Harry: de meeste vrachtwagens rijden wel iets harder dan 80km/h, en er zijn er zat die 90km/h rijden, vooral buitenlandse vrachtwagens nemen het niet zo nauw.

Een tijdje terug reed ik in een Iveco Daily op de snelweg; dat ding is begrensd op 100km/h (97km/h GPS) Ik werd toen ingehaald (!) door een Nederlandse vrachtwagen die dus gewoon dik 100 liep. Ongehoord, nog nooit meegemaakt.
                          ''Thank God for the internet experts''

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                            Uitsluitend een volwaardig reservewiel voldoet.
                            Mee eens V4,

alleen kijkt 95% van de mensen die wel een gewoon reservewiel bij zich hebben ook niet naar de bandenspanning van het reservewiel. Dikke kans dus dat dat niet op spanning is. Dan moet je dus ook sukkelen tot op zijn minst de volgende benzinepomp.

Comment

Bestelbusjesrijders (bouwvakkers vaak) kunnen er ook wat van. Ik had laatst zo'n debiel achter me zitten die als een gek aan het drukken was nog voordat we de oprit naar de snelweg opdraaiden. Die oprit is een lange doordraaier en die turk wilde er links en rechts langs, maar daar was gewoon geen ruimte voor. Uiteindelijk heb ik het gas maar ingedrukt en toen kon die vent me helemaal niet bijhouden. Wat een debiel was dat zeg.
                              All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Ja hier ben ik.

Begrenser op 92 afgesteld word gedoogd door de klpd/rvi.

En dat gevalletje met een thuis brenger is een geval apart ja.

Maar je moest eens weten hoeveel mensen er rustig 75 a 80 voor je rijden.
                                Maar goed dat is geen reden om te kleven/seinen what ever.

Ik rag er meestal gewoon voorbij,zeker omdat de rest van het rijgedrag van de betreffende bestuurder vaak ook te wensen over laat.
                                (en ik heb liever dat ze achter me in de berm rossen dan voor me.) :-)
                                Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
                                  Een tijdje terug reed ik in een Iveco Daily op de snelweg; dat ding is begrensd op 100km/h (97km/h GPS) Ik werd toen ingehaald (!) door een Nederlandse vrachtwagen die dus gewoon dik 100 liep. Ongehoord, nog nooit meegemaakt.
                                  Gebeurde "vroeger"wel vaker dan nu...
                                  Vooral de mannen van o.a. Zurel waren berucht op de nachtelijke trajecten richting Zuid-Europa. Bakwagen voorzien van een bus-cardan, met aanhanger
                                  geladen met bloemen.

140 km/u.....
                                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lars Veenstra Bekijk bericht

Maar je moest eens weten hoeveel mensen er rustig 75 a 80 voor je rijden.
                                    Maar goed dat is geen reden om te kleven/seinen what ever.

Ik rag er meestal gewoon voorbij,zeker omdat de rest van het rijgedrag van de betreffende bestuurder vaak ook te wensen over laat.
                                    (en ik heb liever dat ze achter me in de berm rossen dan voor me.) :-)

Die pipo's die 75-80 rijden, rijden meestal niet een vaste snelheid.
                                    Gevolg is dus dat als je ze al voorbij komt (wat vaak niet lukt omdat ze wakker worden), dat ze na 5 minuten weer inhalen en 10 km verder het hele ritueel weer plaatsvind. En als je er niet voorbij komt dus ook. :-(

En dat 80 km op de teller geen 80 in werkelijkheid is in veel auto's, zie je in de trajectcontrole-zones.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                      Vooral de mannen van o.a. Zurel waren berucht op de nachtelijke trajecten richting Zuid-Europa. Bakwagen voorzien van een bus-cardan, met aanhanger
                                      geladen met bloemen.

140 km/u.....
                                      Bloemenboeren he!
                                      is nog steeds wel zo.

Dat zijn zeg maar de BMW-rijders onder de vrachtrijders :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                                        Bloemenboeren he!
                                        is nog steeds wel zo.

Dat zijn zeg maar de BMW-rijders onder de vrachtrijders :-)

Het zijn er niet zoveel meer tegenwoordig.

Bij mijn vorige baas(ook een bloemen boer) liepen de auto's ook ruim 100.

Maar dat is al een jaar of 3 over,met de huidige brandstof prijzen kost het gewoon teveel.

(om maar te zwijgen van de bekeuringen: 15 auto's die met 100 langs een flitser bleren was vrij normaal) :-)
                                        Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

geladen met bloemen.

140 km/u.....
                                          Hebben die gasten dan zoveel meer haast dan de rest ofzo :/

Comment

Ontopic:
                                            Mijn vader met de alfa spider met thuiskomer had dezelfde ervaring.

Probleem is idd dat je verward wordt met die sufkoppen die 100 rijden en dan door onoplettendheid afzakken naar 80 en dan weer optrekken naar 100 e.d.

Helaas hoeft alleen de vrachtwagen achter jou aso gedrag te vertonen om een blijvende slechte indruk van de beroepsgroep achter te laten. Het valt me wel op dat het mij ook regelmatig overkomt bij 70 km ww werkzaamheden, zelfs als ik de net niet bekeuring krijgende snelheid van 73 op de gps aanhoudt.
                                            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Ha, die Gummers;

Thuiskomertjes zuigen inderdaad. Misschien is in zo'n geval rijden met de alarmlichten aan een optie.
                                              Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                                Ha, die Gummers;

Thuiskomertjes zuigen inderdaad. Misschien is in zo'n geval rijden met de alarmlichten aan een optie.
                                                Heb ik even gedaan, kreeg van de halve snelweg een seintje dat ik mijn alarmlichten aan had laten staan :-)

Gelukkig weer 4 normale banden onder mijn auto, lang geleden dat ik daar zo enthousiast over was :-)

Comment

geladen met bloemen.

140 km/u.....
                                                  Eindelijk erkenning..............
                                                  'wij groenteboeren' hadden de naam maar de bloemenjongens waren een overtreffende trap hihi....
                                                  "Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
                                                  The sight and sound of the mighty Datsun 240Z will long be savoured"

Comment

Ander vreemd gedrag vandaag. A13 vanochtend botsing met 3 auto's, alleen wat blikschade. Mensen zijn echter rustig op de vangrail gaan zitten en laten de auto's pontificaal staan midden op de snelweg. Kortom, file. Waarom niet even de auto's op de vluchtstrook zetten?

Comment

Je zou haast je wielen wisselen indien het een thuiskomer betreft zodat je thuiskomer aan de linkerzijde van de auto zit. Indien mogelijk natuurlijk.

Maar goed... Ik zou gewoon lekker tussen de vrachtwagens gaan rijden en hun snelheid aanhouden. Of denken jullie dat de fabrikant 0,0 marge heeft ingebouwd in dat reservewiel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                                                        Je zou haast je wielen wisselen indien het een thuiskomer betreft zodat je thuiskomer aan de linkerzijde van de auto zit. Indien mogelijk natuurlijk.

Maar goed... Ik zou gewoon lekker tussen de vrachtwagens gaan rijden en hun snelheid aanhouden. Of denken jullie dat de fabrikant 0,0 marge heeft ingebouwd in dat reservewiel?
                                                        Nee, maar ik ga niet testen waar die marge ligt ;-) Zeker in mijn geval, waar dat thuiskomertje al een aardige tijd in mijn achterbak ligt (10 jaar denk ik). Maar inderdaad, je gaat bijna die overweging maken.
                                                        Last edited by floris_s; 23-06-08, 13:38. Reden: typo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                                                          Wat hij zegt
                                                          fka v164

Comment

Als een band echt slecht is maakt 80 of 90 km/h GPS natuurlijk ook niks meer uit. Dan wordt het sowieso op een gegeven moment een driewieler besturen...:)

Direct de spanning controleren iig. Mits niet bijgehouden (99,9% ?)

Comment

Working...
                                                            X