Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maximale woon-werk afstand?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Maximale woon-werk afstand?

Wat is de maximale woon - werk afstand.

Onder de 10km ga je fietsen, dus dat lijkt me het minimum :-)
    Maar wat blijft leuk voor de gummer? 50, 100, 150 km? 1, 1½ , 2 uur?
    Of is het simpelweg het maximaal te declareren aantal ww-km's :-)
    fka v164

Ik moet er per dag 13. Dat is heen én terug.

Met de auto

Fuck

You

:)
    You know that reality is immaterial

Comment

Ha, die V164;

Een jaar of drie, vier lang 125km enkele reis gehad. Dat was door de volcontinudiensten nog wel enigszins vol te houden, maar moet ook niet te lang gaan duren.
      Scherven brengen gelul.

Comment

Ik heb gewerkt in Westpoort Amsterdam, en dat was qua km's echt niet ver. (22 km) maar ik deed er vaak een uur over, soms zelfs langer. Zolang je gewoon kunt rijden is een uur nog wel te doen, maar met file dan moet het max een half uur duren voordat ik ga schreeuwen. :)
        Forza!

Comment

Ik moet dagelijks Hoofddorp <--> Dordrecht: 88km x 2 = 176 km per dag = +/- 3 uur op een dag

Daarbij rijdt ik vaak even om via A12-A20 wat extra km's meebrengt.

Wekelijks zit ik rond: 900 km per week
          BMW F30 328iA
          BMW E87 130i
          BMW E30 M3 + E92 M3 GT4

Propeller-fappert

Comment

Zolang ik geen files zie vind ik een uur enkele reis prima te doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ĝlle Bekijk bericht
              Zolang ik geen files zie vind ik een uur enkele reis prima te doen.
              Ook mijn maximum. Maar dan geen vijf dagen in de week.
              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Ik heb nu 4 km enkele reis, bij mijn vorige werkgever 4,5 km.

Enerzijds heel prettig, anderszijds vervelend kort.

Auto komt niet goed op temperatuur, dat is eigenlijk niet goed.

Verder vond ik het vroeger wel prettig om vooral wat langer onderweg naar huis te zijn. Beetje cooling-down-periode na het werk, goede cd op en lekker (fileloos) naar huis tuffen. Half uur tot 3 kwartier is mooi. Was vroeger de lengte van 1 CD (toen nog 2 LP-kanten van 20 minuten).

Nu rij ik 6 maanden met dezelfde CD in de speler waar ik amper naar luister.

Comment

Het wachten is op TSM. 300KM enkele reis. MINSTENS!

Comment

Ha, die Ruud;

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                    Ik heb nu 4 km enkele reis, bij mijn vorige werkgever 4,5 km.

Enerzijds heel prettig, anderszijds vervelend kort.

Auto komt niet goed op temperatuur, dat is eigenlijk niet goed.
                    Volgens V164 hoor je dat ook helemaal niet met de auto te doen....
                    Scherven brengen gelul.

Comment

Vind de 20-30 min (enkele reis) rijden nu prettiger dan de 20-30 min fietsen begin vorig jaar. Zeker met dit weer. Dan ben je echt verlept én uitgedroogd en heb je nog minstens een half uur nodig om bij te komen.
                      All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Voor mij is het slechts 2,5km (of 2,7 als ik de andere fietsroute neem), dichterbij wordt het haast niet en fietsen is nog niet eens zo beroerd. Maar toch mis ik het rijden ook wel, was toch altijd even een kwartiertje wakker worden met een lekker muziekje voordat je aan het werk gaat.

Comment

Een enkele reis kost mij 1u15min, dus ik reis 2,5 uur op een dag.
                          Oliestoken voor het goede doel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                            Volgens V164 hoor je dat ook helemaal niet met de auto te doen....
                            Zoetermeer is zo fijn ingericht dat je met de fiets meer afstand aflegt als met de auto. En fietsend kom ik niet erg representatief aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                              Zoetermeer is zo fijn ingericht dat je met de fiets meer afstand aflegt als met de auto. En fietsend kom ik niet erg representatief aan.
                              * schudt hoofd, te makkelijke open deur *

Afhankelijk van het weer en het humeur van de gemeentewerken Utrecht kost een enkele reis mij ongeveer 1u tot 1u15 heen en terug meestal hetzelfde (iets sneller meestal).
                              Ik vind het eigenlijk net teveel, vooral omdat het meestal een 15-30 minuten analyseren van de kentekenplaatverlichtingsglaasjes van de voorganger is....

Een uur doorrijden zou ik minder problemen mee hebben.
                              Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                              Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Een uur rijden vind ik perfect. Een half uur is niet lang genoeg, maar je krijgt natuurlijk thuis wel wat meer gedaan. Anderhalf uur gaat ook nog goed, en zelfs 2 uur zou ik kunnen mee leven, zolang het niet 45 minuten rijden en 1u15 filerijden zou zijn. Zelfs langer rijden lijkt me leuk, maar dan niet meer elke dag.

Qua verbruik heb ik het liever op 200 km per dag of minder. Moet ik maar om de 2 dagen de tank volgooien.
                                2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

http://maps.google.com/maps?f=d&sour...72&ie=UTF8&z=6

703 kilometer enkele reis.

Daarom doe ik het ook niet dagelijks... :-)

Dagelijks vind ik een uurtje wel het maximum, en dat wil ik net als Dutch ook niet elke dag hoeven doen.
                                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                                    * schudt hoofd, te makkelijke open deur *
                                    Ja, ik weet het.
                                    Toch schaam ik me er niet voor. :-)

Comment

Dagelijks doe ik Nijmegen-Almere-Nijmegen.
                                      Dat is via de snelwegen 110km en binnendoor 95km.

Reistijd varieert van 1 uur en 10 minuten (als je voor 6 uur 's ochtends vertrekt en na 19.00 's avonds weer afreist) tot ruim 2 uur, zoals gisterenmiddag. Dat laatste is dus minder :-(

Ik heb ook veel Groningen-Almere-Groningen gedaan.
                                      Dat is exact 150km en de reistijd van 1 uur en 20 minuten tot 1 uur en 30 minuten.

Ik ga dit geen jaren volhouden, maar doe dit nu ongeveer een jaar en het breekt me voorlopig niet op, maar het is een stuk vervelender dan de 15 minuten fietsen die ik voorheen deed..

Comment

74 kilometer enkele reis, Amstelveen-Rotterdam. Zeg maar 750 km. per week woon-werkverkeer.

Gemiddelde reistijd ligt op 1 uur en 10 minuten of zo. Soms lukt het in 50. Meestal niet. Vanochtend? 1 uur 45....
                                        Mini Cooper Clubman
                                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Ik heb 4 jaar lang elke dag op zo'n 40-45 km van mijn werk gewoond. 's Zomers/voorjaar is het lekker. 's Winters /herfst is het een ramp.

Altijd weer een fijn moment als je bij de oprit zo'n lavastroom aan remlichten op de Autobahn zag...

Ik vind het prima nu met minder dan 10 minuten. :)

Lekker rijden doe ik wel met klantbezoek en die plan ik buiten de spits.

Comment

Elke dag over de A20/A12, 46,1km heen en 46,1km terug. Volgens de routeplanner 30 minuten, maar dat heb ik geloof ik in de zomer van '98 voor het laatst gehaald.

Vanochtend viel er weer een buitje en dan gaat heel NL in de ankers. Gevolg, 2 ongelukken gezien en ruim een uur bezig geweest.

Conclusie, de wenselijke woon-werk-afstand is vooral afhankelijk van de route en het tijdstip dat je die rijdt.
                                            Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

*kut* :)
                                              Mini Cooper Clubman
                                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                              "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                                Lekker rijden doe ik wel met klantbezoek en die plan ik buiten de spits.
                                                Laten ze jou naar klanten toegaan, Beaker???
                                                Mini Cooper Clubman
                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

2 a 3x per week Kampen-Apeldoorn (50km, 40 min tot een uur, afhankelijk van tijdstip) de rest van de dagen 0km (thuiswerken).

Comment

Hangt af van hoe leuk je baan is... Wat je er dus aan tijd voor over hebt...

Of als je een aantal dagen per week vanuit huis kan werken of flexibele werktijden heb dat scheelt ook.
                                                    ----------------------------------------------------
                                                    F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
                                                    ----------------------------------------------------

Comment

Iedere dag 5km heen én terug. Met de auto. Van de zaak. Vol in de bijtelling. ZO!

'T is dat ik verhuisd ben, want daarvoor deed ik 60km enkeltje en gemiddeld duurde dat een uur. Begin van de week wat langer, einde van de week beduidend rustiger op de weg. Zo lang er geen file staat is dat goed te doen.

Comment

Nu is het 50 km (Utrecht - Almere) en dat is goed te doen.

Hiervoor 50km (Utrecht - Schiphol-Rijk), dat was wat minder goed te doen.

Hopen dat de volgende klant in Utrecht zit ;)

Comment

Beaker...LOL :-)

Comment

't blijft grappig he Tux. Elke keer weer. :)

Comment

Het is plusminus 1,43% grappiger dan iemand voor de 1264e keer "bolle" noemen. :)
                                                              Mini Cooper Clubman
                                                              "Jasper val dood." - RH

Comment

14,3 km heen en 14,1 terug en het wordt allemaal genoteerd.
                                                                2 x ouwe premium meuk
                                                                BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                                                Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Working...
                                                                X