Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gordini & Alpine komen terug... ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Gordini & Alpine komen terug... ?

http://www.autoblog.nl/archive/2009/...-in#post-32294

Wat vinden we hiervan, het opnieuw gebruiken van oude namen?

O, ik dacht dat Alpine afgeblazen was? De Renaultsport-modellen worden toch nog altijd in de oude Alpine-fabriek in Dieppe gemaakt? Dat zou dus een simpel stukje rebadging kunnen zijn en dan ben je nog eerlijk ook!

Voor wat betreft Gordini: zie het F1-stoelendansdraadje waar ik al een opmerking plaatste.

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
    Interessante theorie uit het veld...

Renault gaat binnenkort Gordini herintroduceren als nieuw sportief submerk à la Abarth. Nu is de F1-motorenfabriek gevestigd in Viry-Chatillon. Dat is feitelijk de oude Gordini-fabriek!

Als Renault als motorenleverancier blijft - en dat staat vast - dan zou dat dus weleens onder de naam Gordini kunnen zijn. Maar zou 't ook voor het Renault-team zelf kunnen gelden?
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

ah, ff gemist dat het al ter sprake gekomen was...

Comment

In eerste instantie denk ik, ach als ze leuke wagens gaan maken, maar dan lees ik Renault Twingo Gordini RS en dat komt mij niet gelijk voor als een hele leuke auto, kan het mis hebben
        fka v164

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v164 Bekijk bericht
          Renault Twingo Gordini RS
          brrr...

Comment

Over het algemeen vind ik het maar niks dat die oude roemrijke namen worden hergebruikt. Neem nou Talbot.... Maar voor Renault maak ik deze keer een uitzondering. Ze maken al een tijdje de meest compromisloze hot hatches die alom door kenners worden gelouwerd. En die verdienen daarom wat mij betreft een aansprekende naam.

Comment

v164, dan moet je je afvragen of de Dauphine Gordini, 40pk ipv 32pk in een standaard Dauphine, wel leuk was. Gordini baseerde zich namelijk altijd al op de kleinere/lichtere modelletjes van Renault.

Comment

Eens met V4... De Twingo is historisch gezien juist DE auto die een Gordini-kuur past.

Comment

Dat is waar, maar een Twingo is niet leuk...
                  fka v164

Comment

Volgens mijn pa was een Dauphine (hij had er ooit een tijdje eentje van de zaak) dat eigenlijk ook niet...

Comment

De Twingo RS schijnt anders een meer dan prima rij-ijzertje te zijn hoor
                      Aprilia RSV Mille '01

Comment

Ha, die Rossi;

Helegaar nix mis met een Twingo RS, integendeel. Maar om dat ding nu ineens 'Gordini' te dopen zou voor mij meer moeten betekenen dan een kek blauw kleurtje en twee friswitte streepjes. Bijvoorbeeld.
                        Scherven brengen gelul.

Comment

Ach, en eigenlijk deden ze het al met de oude Clio...

Comment

Ha, die Elentinos;

Dabbedoellik....
                            Scherven brengen gelul.

Comment

Misschien wel de tag 'Gordini' waardig, zo'n 15 jaar geleden:

De Clio Williams, dus.
                              Last edited by netraam; 10-11-09, 23:34.
                              Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

http://www.autoweek.nl/autonieuws/13...maal-uiterlijk

Tja, ik moet op m'n woorden terugkomen. Het is idd een gemiste kans dus. Gordini als kleurencombi in de folder.

Comment

En met extra rijke ( als in zwaarder dus..) uitrusting...
                                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Ha, die Gummers;

Bah. En dan ook nog eens veel te veel van die witte schmink ook. Nee, had dan een lekker basic modelletje gebrouwen; ietsje stugger, weinig elektromeuk, handjevol peekaatjes erbij en een brulpijpje eronder, klaar! Dan had dat blauw met twee streepjes nog een beetje referentie gehad, maar nu.
                                    Scherven brengen gelul.

Comment

Bah.... en dan nog historisch onvolkomen: ". Blauw was in vroeger dagen de racekleur van Frankrijk" dat is het nog steeds, al weet misschien niemand dat meer.
                                      Blauw = Frankrijk
                                      groen = Engeland
                                      grijs of silver = Duitsland
                                      Oranje = Nederland
                                      Rood = Italië
                                      "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                      BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Oh dear. Alle flak die Renault hiervoor gaat krijgen, is helemaal terecht. Daar gaat geen rebadging van F1-motoren tegen helpen.
                                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Ik begrijp die Franse merken niet. Ze investeren zoveel in motorsport maar verrekken het om die sportiviteit ook naar hun modellen te vertalen. PSA ligt te slapen en Renault ook. En dan dit... wat een lutsers.
                                          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Met PSA (de C4) geef ik je gelijk, maar de Clio en Megane RS zijn toch elke keer de sportiefste binnen hun klasse.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                              Bah. En dan ook nog eens veel te veel van die witte schmink ook.
                                              Echt gruwelijk lelijk hok.
                                              Witte spiegels, bah!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                                Met PSA (de C4) geef ik je gelijk, maar de Clio en Megane RS zijn toch elke keer de sportiefste binnen hun klasse.
                                                Ik heb het over echt sportieve auto's. Waarom niet Alpine weer echt leven inblazen en een RWD sportauto op basis van de 360/370Z? Had prima gekund met de eigen 3,5/7 V6 erin. Die hothatches zijn leuk, maar de laatste echt sportieve Renault was de Spider.

En Peugeot ligt helemaal te slapen. Sinds de 206 GTI/S16 is er helemaal niks gebeurd. En dat terwijl ze in het WRC nog lekker meededen. Waarom geen 207/307 met 4x4 en turbomotor als topmodel? Waarom brengen ze Talbot niet weer tot leven en maken ze een lekkere RWD-knaller?

Dat bedoel ik. Die gasten liggen te slapen.
                                                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Nee, die dingen worden gewoon niet meer verkocht. Als er geld te verdienen was hadden ze 't wel gedaan. D'r is in dat hot-hatch segment zoveel keus EN sterke concurrentie van de best-sellers van VAG alsmede Swiftjes e.d. dat de inspanningen blijkbaar niet opwegen. Sowieso hebben ze bij PSA zelf niet meer zoveel RWD kennis ; dat Renault met Nissan is getrouwd wil nog niet zeggen dat ze ook meteen 't zelfde verstand hebben laat staan dat ze de kennis even gratis mogen gebruiken.

Sterker nog ; met een Renault op basis van de 3x0Z zit je alleen maar je partner te beconcurreren.

Comment

Wat een onzin.
                                                    Supersportieve auto's maken is vaak geen manier om geld te verdienen, maar een marketingtool om het imago van een lijn of merk te verbeteren. Het echte geld wordt verdiend met volumemodellen met 1.6 liter wieldop-edities. Alsof Mercedes echt rijk wordt van al die AMG-modellen; die zijn vnl. bedoel om Jan Tweemodaal het gevoel te geven dat hij AMG-sportiviteit koopt als hij een paar velgen op zijn C-klasse met viercilinder diesel laat aanbrengen. Hetzelfde geldt voor BMW M en Audi RS. Dat is ook de reden waarom PSA en Renault in de motorsport zitten: marketing. Welnu, dan vind ik het raar dat ze die motorsportmarketing niet doortrekken naar hun fabrieksgamma door een paar modellen te maken die die sportiviteit ook echt uitademen (al dan niet met een toefje marketing).

En Renault kan prima de techniek van Nissan lenen. Waarom niet? Ze delen al zoveel techniek. En interne concurrentie is ook onzin, want VAG bewijst wel dat wat interne concurrentie niet ten koste hoeft te gaan van de verkoopcijfers, want daar is de marketingmachine weer goed in.

Comment

Ha, die PACO;

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                                      Hetzelfde geldt voor BMW M en Audi RS.
                                                      Godmiljaar! En ik al die tijd maar denken dat dat M-Technikonderstel en -stuurwiel echt lekker aanvoelden....
                                                      Scherven brengen gelul.

Comment

Zit allemaal TUSSEN DE OREN hansv
                                                        fka v164

Comment

man, hoe degradeer je een legendarische naam met 1 model... :/

De enige die hier voordeel van heeft is: http://www.gordini.nl/ :) Hij is nog nooit zoveel bezocht waarschijnlijk.
                                                          Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                                            Ik heb het over echt sportieve auto's. Waarom niet Alpine weer echt leven inblazen en een RWD sportauto op basis van de 360/370Z? Had prima gekund met de eigen 3,5/7 V6 erin. Die hothatches zijn leuk, maar de laatste echt sportieve Renault was de Spider.
                                                            Ha, die Spider heb ik dus nooit begrepen. Zetten ze dat ding in de markt zonder voorruit. Kansloos. De concurrentie (nou ja, eigenlijk alleen Lotus met de Elise) moet zich een breuk gelachen hebben.

Clio V6 mogen we zeker ook niet vergeten. Was 1 van de meest bizarre auto's (zeker van een normale fabrikant) afgelopen jaren. Hulde dat ze zoiets brachten, getuigt zeker van lef.

Nee, met Renault heb ik een stuk meer compassie wat dit betreft dan met PSA.

Comment

Working...
                                                            X