Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gespot 3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• De eerste generatie Scorpio's stond bij verzekeraars bekend vanwege het grote aantal dodelijke slachtoffers bij ongevallen.
    Het was ver uit de gevaarlijkste auto in de jaren tachtig en negentig.

Comment

• De eerste auto met standaard ABS.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kwibus Bekijk bericht
        De eerste generatie Scorpio's stond bij verzekeraars bekend vanwege het grote aantal dodelijke slachtoffers bij ongevallen.
        Het was ver uit de gevaarlijkste auto in de jaren tachtig en negentig.
        Cijfers, bewijzen ??
        Veritatis simplex oratio est

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
          Veloce: Hertogsingel/politiebureau zo te zien? Gaaf ding!

Ik vind de eerste serie Scorpio's best cool eigenlijk. :)
          Klopt, is bij het politiebureau. (Ik woon nu 1 straat verder richting St. Pietersberg, al is dat maar tijdelijk)

Ik begreep ook gisteren dat die auto niet meer van Oprey is, maar verkocht aan iemand uit Maastricht.
          Last edited by Veloce; 08-05-15, 11:07.
          Giulia 1600 Super '65
          Abarth 595 Competizione '15

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
            Cijfers, bewijzen ??
            Idd. Ik kan me wel linkere auto's bedenken dan een Scorpio, uit die tijd...
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

• Ik had begrepen dat juist omdat de Scorpio was uitgerust met ABS, mensen overmoedig werden in de gedachte dat hun niet zou kunnen overkomen. Het gevolg was dat vervolgens veel van die auto's in elkaar werden gereden.

Maar dat is van horen zeggen..

Hier nog wat over de eerste auto met ABS, hij was auto van het jaar 1986.

http://www.marktplaats.nl/h/auto-s/ford/scorpio.html
              http://www.anwb.nl/auto/nieuws-en-ti.../remtechnieken

Comment

• Mijn pa had een Scorpio 2.8i toen ik mijn rijbewijs haalde. Was de enige auto waar die twee lange pubers normal achterin konden zitten :)
                Ik heb daar mijn eerste kilometers zelf in gemaakt, eind Jaren '90. Bandje met foute house in t tapedeck, raampje open en scheuren maar. Goeie herinneringen aan!! En dwars gaan ze zeker... :)
                BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

• Net op de A27 een Fiat 127, babyblauw, 13-DL-79 leuke herinneringen aan die Fiatjes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Minuteman Bekijk bericht
                    Ik denk dat die groengele Unimog unieker is dan die 50 smurfblauwe Volvo's ;-)
                    Nog unieker is dat beide auto's bij mij in de buurt staan...:)

Over de Scorpio: overwogen door mijn vader om als leaseauto te nemen, de folders van de AutoRai herinner ik me nog. Een 2.9 GLX mer 12 kleppen... Gelukkig bleef het Alfa hart doorkloppen en kwam er een 164.

Comment

• Ik zag toevallig gisteren ook nog een van het eerste model. Je ziet ze nog best vaak.
                      8.2 met supercharger?

Comment

• Deze week op de N4: drie hoogbejaarden in een Peugeot 205 Junior.
                        VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
                          Schitterende Lancia Aurelia! Volgens mij is deze van steentjeskoning Michel Oprey.

Michel Oprey, leeeft die nog?
                          Sinds zijn laatste rally niks meer van gehoord en dat is al lang geleden.........
                          Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen,,,,,,,,

Comment

• Een omgekatte Toyota van €50k....

(Met vocht in de achterlichten en scheve naden bij de voorbumper)

Giulia 1600 Super '65

Comment

• Deze beauty kwamen we zaterdag ook tegen.
                              Samen met Elentinos was ik denk ik de enige F-rijder die dit ding super vond.
                              Ik moest nog flink gassen om die local in de Simca bij te halen. Hij reed voor ons langs bij een kruising en het duurde even voor we konden gaan rijden.
                              Hij kende duidelijk de weg want ging rap door de bochtjes daar bij Monschau.

DSC02736.JPG

DSC02738.JPG

DSC02739.JPG

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Die zijn echt supergaaf! Je komt ze ook echt nauwelijks tegen. (Behalve vroeger op Gummen-meetings)
                                Giulia 1600 Super '65

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                  Deze beauty kwamen we zaterdag ook tegen.
                                  Samen met Elentinos was ik denk ik de enige F-rijder die dit ding super vond.
                                  LOL
                                  Hebben ze allebei een waarschuwing van het club bestuur. Volgende keer een ban :-)

Comment

• En vervolgens beginnen ze hun eigen cluppie:"Verre-arie-club van mensen wiens mening over auto's niet enkel op decadentie gebaseerd is". Pfoe, wat een afkorting wordt dat :-s
                                    privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Ha, die Spotters;

Vanmiddag een '62 T-bird gespot, net zoëen als op dit plaatje:

62-Ford_Thunderbird_DV-07-Kruz-02.jpg

Cool.
                                      Scherven brengen gelul.

Comment

• Oef die T-bird is gaaf zeg!
                                        BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

• Moet je eens zien wat een sténs man. Niet meer normaal.

IMG_20150512_083235781.jpg

Comment

• Vanavond in DenHaag gehoord/gezien: een grijze QP.
                                            (Scuderia? had jij een groene of een grijze ?)

QP viel me op omdat ik m hoorde, anders had ik m gemist.
                                            Niet bijzonder luid, wel bijzonder... mooi... geluid.
                                            ik vermoed : exhaust job.

voor de AR liefhebbers, ook nog een turkwaase Spider convertible (model jaren 80, schat ik) gezien.
                                            Leuke auto, lelijke kleur voor dat model, vond ik.
                                            It's work Jim, but not as we knew it.

Brommer; BMW F800ST (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

• Nee was ik niet.
                                              Zal wel squadracorse zijn geweest in mij ex-QP.

Ik heb nu een zwarte en die is wel luid ;-)

Comment

• Was zojuist met de Giulia op weg naar de stalling, reed er een snaarstrakke en originele Alfa33 type 3 achter me. Serieus, geen enkel deukje en de lak leek wel als nieuw. Achter het stuur een ouder iemand, reed megalangzaam en hield al het andere verkeer op.
                                                33's is nette staat zijn tegenwoordig ook al echt een zeldzaamheid geworden, mogen eigenlijk ook al richting het twilightzone-topic.

Van de RDW: eerste eigenaar dus!
                                                Kenteken HS-HT-76
                                                Alfa 33 1.4IE
                                                Datum eerste toelating 01-04-1994
                                                Datum tenaamstelling 01-04-1994
                                                Datum eerste afgifte Nederland 01-04-1994
                                                Giulia 1600 Super '65

Comment

• Na mijn werk vandaag kon ik naar een privécollectie kjken. Voornamelijk Mercedes. Gullwing , pagode, nog meer oud spul en wat mooie Amerikanen. Eigenaar reed er niet veel mee.
                                                  8.2 met supercharger?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
                                                    Was zojuist met de Giulia op weg naar de stalling, reed er een snaarstrakke en originele Alfa33 type 3 achter me. Serieus, geen enkel deukje en de lak leek wel als nieuw. Achter het stuur een ouder iemand, reed megalangzaam en hield al het andere verkeer op.
                                                    33's is nette staat zijn tegenwoordig ook al echt een zeldzaamheid geworden, mogen eigenlijk ook al richting het twilightzone-topic.

Van de RDW: eerste eigenaar dus!
                                                    Kenteken HS-HT-76
                                                    Alfa 33 1.4IE
                                                    Datum eerste toelating 01-04-1994
                                                    Datum tenaamstelling 01-04-1994
                                                    Datum eerste afgifte Nederland 01-04-1994
                                                    grapje ?
                                                    kijk nog eens naar die datum
                                                    twilight zone...

Brommer; BMW F800ST (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

• Die Simca 1200s coupe was erg fraai. Samen met de Daytona, Dino GT4, 400 en onze GTB's de mooiste auto's van die dag....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door motard Bekijk bericht
                                                        Vanavond in DenHaag gehoord/gezien: een grijze QP.
                                                        (Scuderia? had jij een groene of een grijze ?)

QP viel me op omdat ik m hoorde, anders had ik m gemist.
                                                        Niet bijzonder luid, wel bijzonder... mooi... geluid.
                                                        ik vermoed : exhaust job.

voor de AR liefhebbers, ook nog een turkwaase Spider convertible (model jaren 80, schat ik) gezien.
                                                        Leuke auto, lelijke kleur voor dat model, vond ik.
                                                        Deja-vu gevoel, op precies de zelfde kruising in DHg, zelfde soort geluid, maar klonk net iets minder vet.
                                                        Was net iets te ver weg, zag alleen achterkant, maar ik meen een Aston Martin, zwart.
                                                        Kenteken was iets met TFP.
                                                        (The Fantastic Panda...?, ik had direct een Gummen "en-panda-hoe-klinken-wij-vandaag" momentje)
                                                        Iemand van hier ?

Comment

• Cruize ik van de middag rustig op de fiets door Downtown, bij Shanghai concert hall, hoor ik ineens een grommende, roffelende V8 die wel heel absurd snel accelereert. Ik kijk om en werkelijk met een ongekende noodgang vliegt een bordeaux rode McLaren P1 mij voorbij! Schijnbaar de enige P1 in Shanghai en de eigenaar weet het gaspedaal te vinden. Nu is de combinatie Chinees en Automobiel een accident waiting to happen dus hopen dat deze bestuurder wel zijn verstand blijft gebruiken.

Comment

• Een kruising tussen een SRV-wagen en een caravan, ofzoiets...

Check dat interieur, man. Geweldig!

Giulia 1600 Super '65

Comment

• Gisterochtend gespot op de A4 richting Schiphol, een heuse VW XL1! Volgens mij deze, wat is zo een ding klein!

Comment

• Lancia Fulvia in rally trim met behoorlijke schade, leek wel rolschade, o.a. de voorruit was gebarsten. Reed echter wel vrolijk rond.
                                                                ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door motard Bekijk bericht
                                                                  Deja-vu gevoel, op precies de zelfde kruising in DHg, zelfde soort geluid, maar klonk net iets minder vet.
                                                                  Was net iets te ver weg, zag alleen achterkant, maar ik meen een Aston Martin, zwart.
                                                                  Kenteken was iets met TFP.
                                                                  (The Fantastic Panda...?, ik had direct een Gummen "en-panda-hoe-klinken-wij-vandaag" momentje)
                                                                  Iemand van hier ?
                                                                  Deja-Deja-Vu...
                                                                  Weer die kruising, weer dat geluid.

Goed kunnen bekijken : ik meen een Ferrari 365 2+2, Pininfarina subtiel op de zijkant. Zo te horen 12Cyl.
                                                                  Garageplaten (groen, dwz garage? proefrit ? )
                                                                  Lak wat was flets, en kleur was lichtblauw of turquoise, vond ik niet zo heel mooi, maar blijft een leuke auto.

het zou ongeveer deze kunnen zijn:
                                                                  365-gt-944a.jpg

Comment

Working...
                                                                  X