Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gespot 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • WimD
    replied
    Trabant combi, Belgisch kenteken, met vier trotse Audi-ringen op de achterklep. Zal wel een overblijfsel van DDR-humor zijn. Beetje vreemd dat een Trabantliefhebber daar nu mee rondrijdt.

    Leave a comment:


  • w220l
    replied
    Grappig, kwam weer een Tofas Dogan tegen, een echte 1.6 SLX. En dat in m'n dorp... :)
    Op NL kenteken, J472NT.
    Ook weer met verchroomde velgen met "getrokken" banden en de kont omhoog de neus laag.

    Leave a comment:


  • motard
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door WimD Bekijk bericht
    Carver zou een tussenmodel moeten uitbrengen. Ik zou graag 20 mille betalen voor een elektrische Carver die met het normale autoverkeer kan meekomen.
    ik ben ook Razend Nieuwsgierig hoe zo'n Carver voelt..
    maar ik vermoed: breder en lastiger te parkeren dan een Motor, en lager dan een "koekblik"..
    dus ik _denk_ dat ik lekkerder op de motor zit..

    Leave a comment:


  • WimD
    replied
    Carver zou een tussenmodel moeten uitbrengen. Ik zou graag 20 mille betalen voor een elektrische Carver die met het normale autoverkeer kan meekomen.

    Leave a comment:


  • V4
    replied
    Ik dacht dat die Carvers in de Twizy klasse vielen, maar dat is dus niet zo.
    Je hebt een klasse tot 45km/h (in NL de brommobiel-klasse) en tot 80km/h. De Twizy is in beide klassen te leveren. De Carver en de nieuwe Citroën Ami (6900 eur in NL) helaas niet.



    Leave a comment:


  • WimD
    replied
    Er zijn blijkbaar twee totaal verschillende modellen: de Carver One, met benzinemotor en een maximumsnelheid van 185, en de Carver, een elektrisch stadsdingetje met een maximumsnelheid van 45. Vandaar het prijsverschil :-)

    Leave a comment:


  • WimD
    replied
    Nooit gezien, die Carver. Er schijnt er in L één elektrische rond te rijden. Dit is wel één van de weinige "auto's" die elektrisch goedkoper zijn dan thermisch. De elektrische kost nu 10 000 euro, maar bij Top Gear in 2011 hadden ze het over een 660 cc turbomotor, en moest hij 22 500 pond kosten.

    Last edited by WimD; 19-02-21, 16:18. Reden: extra info

    Leave a comment:


  • Hansv
    replied
    Ha, die Spotters;

    Tot niet zo lang geleden kwam je regelmatig groepjes van die dingen tegen. Er was er hier in de buurt (Kennemerland, Amsterdam) de gelegenheid om Carvers te huren en daar werd voor feesten en partijen aardig gebruik van gemaakt. De laatste tijd echter niet meer gezien.

    Leave a comment:


  • motard
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door V70 Bekijk bericht
    Een carver: https://carver.earth. Ik kan mij alleen de eerdere versie herinneren, maar nu blijkbaar ook als elektrische brommer.
    ja nu je het zegt, daar zag ik vlak voor de sneeuw ook één van rijden, en ik verbaasde me..,
    ik meen tussen Scheveningen-Haven en Kijkduin.
    Hoe is het eigenlijk afgelopen met die eerste edities?
    die kwamen toch ergens uit de buurt v Rotterdam ?

    Leave a comment:


  • V70
    replied
    Een carver: https://carver.earth. Ik kan mij alleen de eerdere versie herinneren, maar nu blijkbaar ook als elektrische brommer.

    Leave a comment:


  • S6R
    replied
    Beste winter auto is een Lada, geen eend natuurlijk; de kachel in zo'n ding is echt geweldig :) Collega had zo'n ding (1992/1993 praat ik over), zo'n 4kant ding, hij werd altijd uitgelachen tot het winter werd..

    Leave a comment:


  • V4
    replied
    Wat rijden betreft is een Eend wel geschikt als winterwagen, maar voor de rest... de verwarming moet op de voorruit gericht worden (geen blower), maar dan heb je dus wel koude voeten. Ik ken mensen die met een deken over hun benen reden. Wat je handen betreft, bovenkant stuur zit dichtbij de voorruit, dus je kan je vingers strekken tot de uitstroomopening van warme lucht naar de ruit, dat is niet heel veel maar daar ben je dan ineens toch erg blij mee (met je koude vingers na het ramen krabben). De zijruiten beslaan nog steeds, altijd een zeem aan boord hebben. Er zit een spleet tussen het glas van de klapraampjes in de deuren, dat voel je in de winter, dus daar heb ik van die tochtstrip- rubbers tussen gedaan. Geen achterruitverwarming, dus die beslaat ook. Vergeet ook niet het kapje voor de grille te doen, anders komt ie never nooit op temperatuur.
    En toch hou ik van dat ding :-)

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    De meeste Eenden van die leeftijd hebben allang een verzinkt chassis, en de plaatdelen bevestig je met een flinke ruft. :)

    Leave a comment:


  • Veloce
    replied
    Nee dat klopt inderdaad. Wellicht had zijn Taycan niet genoeg range om op de plaats van bestemming te komen.

    Leave a comment:


  • Brahma
    replied
    Dat deel van de keuze begrijp ik best. Maar om in je -roestgevoelige luchtgekoelde koekblikje met beslagen ramen- waarin je zelf de kreukelzone bent tussen de vrachtwagens en bestelbussen op de besneeuwde wegen rond te rijden?

    Leave a comment:


  • Veloce
    replied
    Eigenlijk zijn dat de meest briljante sneeuwauto's: slappe vering en hele smalle bandjes.

    Leave a comment:


  • Brahma
    replied
    Maandag kwam ik in de sneeuw een 2CV6 tegen met een kenteken dat in het midden UA had, ik meen dat dat ongeveer 1977 is? Niet direct de auto waarvan je tegenwoordig verwacht dat eigenaars hem in de sneeuwbuien tevoorschijn halen om er eens een stuk mee te gaan rijden.

    En vandaag op de flink gepekelde weg zag ik de AL-16-04 uit 1966 rijden. Een Ami 6 met beslagen ramen en een oudere man aan boord met muts en shawl. Ook niet echt een wagen die je vandaag verwacht te zien rijden door de pekelblubber.

    Leave a comment:


  • 58_spyder
    replied
    Vandaag verrassend veel BMW' s onderweg, vooral dwars net als een Opel B Manta.

    Op mooi besneeuwde weggetjes zaten er er plotseling een paar BMW's achter ons, k ben even aan de kant gegaan omdat ze door te laten en toen zag ik ze dwars de volgende bocht aansnijden ;-)

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Oeh, gaaf. Jammer van de te nieuwe wielen en het geblurde kenteken.

    Leave a comment:


  • levensnevel
    replied
    Triumph TR7 once more...
    Kwam er vanochtend, enigszins verscholen in een schuur, eentje uit 1980 tegen.
    210205CCa-3952.JPG 210205CCa-3953.JPG

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Ik zie die al veel rijden hier.
    Ik vind het wel mooie EV's, maar je zult er mee dood gegooid worden verwacht ik.

    Leave a comment:


  • Ar
    replied
    De Id4 kwam ik vorige week in Brabant tegen. Ik wist niet dat die al te koop was.

    Leave a comment:


  • Brahma
    replied
    Vandaag twee keer een Volkswagen ID4 gespot. Ik moest op het typeplaatje kijken om te zien wat het was, aangezien het ook een typisch hedendaags ontwerp is wat je bij de diverse merken tegenkomt.

    Leave a comment:


  • Ar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
    Een customized Tofas Sahin/Dogan, Turks kenteken.
    Moest toch echt twee keer kijken :)
    Die heb ik hier ook wel eens gezien hier. Daar wordt tegenwoordig van alles in geswapt. Corvette blok, bmw v8. Plaatwerk zo dik als een blikje cola.

    Leave a comment:


  • WimD
    replied
    Leuk dat je dat zo goed hebt bijgehouden. Dat blijft een mooie herinnering. Bij dit soort spots kijk ik altijd even wat zo'n auto nu moet opbrengen. Gewoon om te zien of die prijs een beetje klopt met wat ik in mijn hoofd heb. Bij de TR8 en de 480 valt dat erg mee, voor een ogenschijnlijk goed exemplaar.
    Find your used Volvo 480 in NIEUW-WEERDINGE: Coupe | € 8,950.- | 167,854 km | 04/1991 | Gasoline – At AutoScout24: a European automotive classifieds leader.

    Leave a comment:


  • levensnevel
    replied
    @WimD,
    in de pakweg 5 jaar dat ik er eentje reed (2000 - 2005) was dat, onder de 480 afficiniado's, haar NL koosnaam.
    Voor m'n lief en beetje leed gedurende die tijd check-out:
    https://www.pistonheads.com/members/....asp?carId=296

    Leave a comment:


  • WimD
    replied
    Leuke spot. Hollands glorie! Maar waarom noem je dat ding toch een kaasschaaf? De 480 wordt cheese wedge genoemd omdat hij op een stuk kaas lijkt :-)

    Cheese wedge.jpg

    Leave a comment:


  • levensnevel
    replied
    Tijdens m'n middag wandeling kwam ik gisteren een oude liefde tegen.
    een Kaasschaaf editione Turbo uit maart 1991 om precies te zijn,.
    210131CCa-0587.JPG
    Last edited by levensnevel; 01-02-21, 06:23.

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht

    Een Fiat Regata was ook al een bijzondere spot geweest :)

    Vanmorgen in Wassenaar dacht ik een achter mij een Triumph TR7 te spotten, maar toen die me inhaalde bleek het zelfs een TR8 te zijn. Ca. 2700 van gebouwd volgens Wiki. Het geluid was ook duidelijk van een V8.
    Deze kleur meen ik:


    Oeh! Sweet spot van me, een TR7/8. De 8 pitter is de versie die je wilt hebben, lijkt me. Verder een vreselijk slechte, Engelse auto natuurlijk. Maar ik vind hem gewoon zo cool om te zien. Altijd al gevonden. Dit weekend werd er bij Wheeler Dealers trouwens een TR7 behandeld.

    Leave a comment:


  • slimenslecht
    replied
    Gisteren in Bergen aan Zee een Autobianchi A112 in het vuilniszakken grijs. Blijven leuke wagentjes.

    Leave a comment:


  • Taeke
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
    Een customized Tofas Sahin/Dogan, Turks kenteken.
    Moest toch echt twee keer kijken :)
    Een Fiat Regata was ook al een bijzondere spot geweest :)

    Vanmorgen in Wassenaar dacht ik een achter mij een Triumph TR7 te spotten, maar toen die me inhaalde bleek het zelfs een TR8 te zijn. Ca. 2700 van gebouwd volgens Wiki. Het geluid was ook duidelijk van een V8.
    Deze kleur meen ik:

    Leave a comment:


  • w220l
    replied
    Een customized Tofas Sahin/Dogan, Turks kenteken.
    Moest toch echt twee keer kijken :)

    Leave a comment:

Working...
X