RHEDEN - Een Ferrari bestuurder is in de nacht van maandag op dinsdag omstreeks 00:15 gewond geraakt bij eenzijdig ongeval op de A348 in Rheden. De klap moet enorm zijn geweest. De auto is helemaal totaallos.
"Colourful fearsome cars were roaring in the woods again. The sight and sound of the mighty Datsun 240Z will long be savoured"
Dat is nou al de derde keer dat ik dit lees en denk 'Het is toch een F355, geen 348' maar nu voor het eerst lees ik dat het ongeluk op de A348 is gebeurd..
Hm aparte plek om te crashen ; die weg is daar (zeker om die tijd) vrijwel uitgestorven en alleen maar flauw bochtig (volgt de IJssel). Dan moet ie wel 200+ hebben gereden en hebben zitten suffen wil je em zo afschrijven.
Maar goed, kan van alles zijn geweest, van klapband tot iemand die bedenkt dat ie met 121,5 km best z'n voorganger die 119,3 rijdt kan inhalen. Da's lastig als je daar 50 meter achter zit met 200+ 't uur. Stuurbeweging plus vol op de rem = de vangrails in waarschijnlijk.
Verhaal heeft nog een staartje volgens Wreckedexotics.com:
"23 year old driver had managed to borrow $75,000 to buy this Ferrari. His plan was to drive it for a year and sell it for close to the same price. This way, he could drive a Ferrari for a year and not cost too much. Unfortunately, he didn't have insurance when he crashed into a guardrail at 150 mph"
Een paar weken geleden zag ik een F50 bij mij in de buurt (omgeving Rotterdam) rijden....de kans lijkt me redelijk groot dat dat deze auto was. Vreselijk, vooral als je kind bij zoiets gewond raakt.
Ja dat zou je zo niet zeggen aan de schade te zien, maar als ik zo de verhalen op dat forum lees dan is de snelheid echt niet zo hoog geweest (waren getuigen e.d.), gewoon dikke pech i.c.m een auto met RWD, veel vermogen en geen enkele vorm van electronische hulpjes.
Wel bizar veel schade, is duidelijk niet gebouwd om een 5 sterren Ncap rating te behalen. Kan dus gelijk van het lijstje van Panda worden geschrapt ;-)
Wel bizar veel schade, is duidelijk niet gebouwd om een 5 sterren Ncap rating te behalen. Kan dus gelijk van het lijstje van Panda worden geschrapt ;-)
Als je dat linkje leest, dan staat ergens dat de voorkant net een kartonnen doos is qua stevigheid...
Ik zat net 15 minuten in de wacht. Mooie gelegenheid om het hele draadje te lezen. God, wat valt dat tegen i.d.d. Je mag toch wel iets verwachten van zo'n auto aan veiligheid. Of moet ik zeggen.... JUIST verwachten?
Zoontje heeft dubbele beenbreuk. Zat in zijn stoeltje. Waarschijnlijk gebroken door de velg die naar binnenkwam. Brrrrrrrr moet er niet aan denken.
Ik ben sowieso geen grote fan van moderne Ferrari's, maar op deze manier wordt dat er niet beter op.
Als ie echt zo rustig heeft gereden verwacht ik toch wel wat meer passieve veiligheid van zo'n ding. Het zal je maar overkomen met je koter aan boord.
Brrr...
*schrapt Ferrari nu definitief van de wishlist (stond al ver, vèr onderaan)*
Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié
Ehhh moderne Ferrari's Kmvrtr? Zo'n F50 is niet bepaald modern natuurlijk en ook niet te vergelijken met de 'reguliere' productiemodellen. Het is gewoon een circuitracer voor op straat.
Daarbij zit er voorin gewoon bijna niks doordat de motor achterin ligt en het plaatwerk zal ook geen staal zijn, maar een of andere lichtgewicht composiet materiaal. En dat heeft deze auto die boom ook gewoon heel beroerd overdwars gepakt. Dat is over het algemeen vaak het zwakste punt van een auto. Ik verwacht niet dat een andere exoot het echt heel veel beter doet nee, maar verwacht wel dat een moderne Ferrari echt niet onder doet voor een gewone personenauto op gebied van veiligheid. Als ik de knaken had stond er nog steeds een F40 voor de deur (F50 doet mij wat uiterlijk betreft weinig, maar schijnt wel de meest racy Ferrari te zijn).
Ehhh moderne Ferrari's Kmvrtr? Zo'n F50 is niet bepaald modern natuurlijk en ook niet te vergelijken met de 'reguliere' productiemodellen. Het is gewoon een circuitracer voor op straat.
Ehmm, voor mij begint modern bij Ferrari zo ongeveer bij de 208/308/328.
Voor wat betreft racy is de F50 inderdaad wel interessant. Als ik dat in een Ferrari zoek zou ik mogelijk ook bij de F50 uit komen, inderdaad. Vond hem destijds als daarom wel gaaf.
Maar geef mij maar gewoon die ouwe meuk van de seventies of ouder. Daar maak je mij veel blijer mee.
Back on topic: ik hoop echt dat dat menneke er goed van af komt!
Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié
Comment