Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ING Car Lease bezuinigt op onderhoud...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• ING Car Lease bezuinigt op onderhoud...

Niet ik gelukkig, een collega.
    Maar vind het toch wel waard om het hier te melden.

Beste man rijdt een Mitsubishi Outlander. Full operational lease bij ING Car Lease.

Bracht van de week de auto naar de dealer voor de 40.000 km beurt.
    Krijgt ie 'm 's avonds mee met de mededeling dat de onderhoudsbeurt maar ten dele was uitgevoerd. Meer mocht niet van NIG.
    Beurt kost volgens dealer ongeveer € 400,00. ING wil max € 230,00 voor zo'n beurt betalen. Daarom mogen een aantal (voorgeschreven?) zaken niet uitgevoerd worden. O.a. controle van de remmen en vervangen brandstoffilter.
    Volgens dealer doet ING altijd moeilijk, en hebben ze sinds dit jaar dergelijk gedonder bij iedere onderhoudsbeurt.
    Over het algemeen hoort de klant daar niets van. Maar helaas voor NIG is de dealer al 20 jaar bevriend met mijn collega, en tevens zijn buurman. Dus dan wordt je net wat uitgebreider geïnformeerd.

Iemand hier bekend met dit soort praktijken? Doen meer leaseclubs dat?
    Lijkt mij dat als je full operational lease hebt, je redelijkerwijs aan mag nemen dat daar alle voorgeschreven periodiek onderhoud bij in zit.
    Last edited by KMvrtr; 20-11-09, 17:25.
    Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

als dat niet bij aanvang contract zo is gecommuniceerd zou ik hier een flink punt van gaan maken.
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Ik had er al ING van gemaakt, maar er staat een paar keer NIG.
      Bestaat dat misschien ook? :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
        Ik had er al ING van gemaakt, maar er staat een paar keer NIG.
        Bestaat dat misschien ook? :-)
        God ja, zie het nu pas.
        Ja, die bestaan ook. Spreek ze dagelijks, concullega waar we regelmatig zaken mee doen. Geen leasetoko dus.

Zal het even corrigeren...

Edit: hell, kan de titel niet zelf aanpassen. HELP! Paniek! Stressssss...
        Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

Zit ook bij de ING, nog niks van gemerkt.
          Anderzijds is dat ook wel te begrijpen met mijn jaarkilometrage...betekent ongeveer 1 servicebeurt tijdens de gehele looptijd van het contract:-)
          2 x ouwe premium meuk
          BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
          Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Wij hebben de helft van ons wagenpark (10 auto en 5 busjes) bij ING.
            Ik heb er ook nog niets van gemerkt.

Comment

Frappant. De BMW dealer verteld mij vandaag dat zij van de ING leasetent weer wel bv de banden mogen verzorgen. Hiervoor zou je dus als ING-leasetent klant niet meer naar BandenBoer-X toe hoeven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KMvrtr Bekijk bericht
                Niet ik gelukkig, een collega.
                Maar vind het toch wel waard om het hier te melden.

Beste man rijdt een Mitsubishi Outlander. Full operational lease bij ING Car Lease.

Bracht van de week de auto naar de dealer voor de 40.000 km beurt.
                Krijgt ie 'm 's avonds mee met de mededeling dat de onderhoudsbeurt maar ten dele was uitgevoerd. Meer mocht niet van NIG.
                Beurt kost volgens dealer ongeveer € 400,00. ING wil max € 230,00 voor zo'n beurt betalen. Daarom mogen een aantal (voorgeschreven?) zaken niet uitgevoerd worden. O.a. controle van de remmen en vervangen brandstoffilter.
                Volgens dealer doet ING altijd moeilijk, en hebben ze sinds dit jaar dergelijk gedonder bij iedere onderhoudsbeurt.
                Over het algemeen hoort de klant daar niets van. Maar helaas voor NIG is de dealer al 20 jaar bevriend met mijn collega, en tevens zijn buurman. Dus dan wordt je net wat uitgebreider geïnformeerd.

Iemand hier bekend met dit soort praktijken? Doen meer leaseclubs dat?
                Lijkt mij dat als je full operational lease hebt, je redelijkerwijs aan mag nemen dat daar alle voorgeschreven periodiek onderhoud bij in zit.
                zowel dealers als leasemaatschappijen zijn parasitaire geldwolfen
                vraag eens aan die buurman van je waarom zon flutbeurtje 400 euro moet kosten , en wat daar eigenlijk voor wordt gedaan

uir je verhaal lees ik dat de leaseclub daar 230 voor wil betalen
                niet dat er dingen expliciet achterwege mogen blijven
                ze vinden het terecht te "duur"
                vervolgens doen ze er "minder" voor en geven de leaseclub er expliciet de "schuld" van dat niet "alles" is gedaan

de dealer weet ook wel dat bepaalde zaken gewoon gedaan moeten worden
                omdat ie anders in zn eigen voet schiet bij mankementen (distributieriem bijv)
                dealer maakt blijkbaar afwegingen dat bepaalde "onzin" dingen wel achterwege kunnen blijven bij zon grote kritische klant
                een dicht brandstoffilter komt niet zoveel voor en veroorzaakt hooguit ongemak en geen schade
                terwijl het bij piet particulier het lekker de rekening spekt
                met de talloze "inspectiepunten" die geen reet voorstellen
                "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Lijkt me nogal subjectieve info. Er zijn gewoon vaste bedragen bekend per merk/model/type in Aldi/ROB wat een reparatie of beurt mag kosten.

Ik kan mij wel voorstellen dat ING dergelijk beleid voert, alleen is deze info natuurlijk wel eenzijdig.

Een aantal jaar geleden hebben wij onderzoek gedaan naar werkplaatsfacturen van dealers en daaruit bleek dat 25% (!!!!!) gewoon frauduleus was. Dit is inmiddels teruggebracht naar 16%, wat nog altijd veel is. ING zal ook dergelijke cijfers kennen en ik vind het eigenlijk niet vreemd, dat leasemaatschappijen hier tegenwoordig veel scherper op zijn. Het is gewoon oplichterij wat er gebeurt.
                  Heb werkplaatstarieven voorbij zien komen, en dan praat ik over 3 jaar geleden, van 120 euro ex BTW per uur!! (BMW) Zijn ze van de pot gerukt of zo?!

Comment

@kmvrtr

raar standpunt, zeker wat betreft dat controle van de remmen niet mag.?
                    Da's 'n kwestie van op remmenbank en visueel de blokken/schijven controleren.

men doet eerder lastig/moeilijk als er zaken vervangen moeten worden die niet passen in het onderhoudsplan bij een bepaald kilometerage.
                    ik geef ze in deze geen ongelijk.
                    en het ligt ook een beetje aan de 'status' van de dealer.....

edit: zohee, ik zie motroosjes post....zo had ik het in mijn hoofd maar tijdens het typen vond ik het toch beter om het anders onder woorden te brengen ;)
                    Last edited by Harold; 20-11-09, 19:01.
                    Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
                    A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

collega van me moet nog 10k met zijn 307 SW.Airco stuk.
                      Mocht niet meer gerepareerd worden van de lease.
                      Je betaalt er toch voor? Kom dat ding dan maar ophalen en geef wat anders. Airco is juist in deze tijd van het jaar erg handig!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                        Heb werkplaatstarieven voorbij zien komen, en dan praat ik over 3 jaar geleden, van 120 euro ex BTW per uur!! (BMW) Zijn ze van de pot gerukt of zo?!

het dubbele tarief bij een flut advocaat die geeneens gereedschap hoeft in te kopen of resultaat hoeft te leveren vinden we blijkbaar wel normaal
                        "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                        "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                        "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                        "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Mijn een na laatste leaser had een lekke band. Moest gerepareerd worden (geen probleem), maar bleef lek. Na 6 pogingen gevraagd waarom ik niet een nieuwe band mocht. Was tegen het leasebeleid kreeg ik te horen.

Oplossing: ik had opeens een band met abnormale slijtage volgens de garage.

Wellicht valt dat ook onder die 16% fraude, maar ik had er iig geen zin in om elke tweede dag de band op te pompen van 1.6 naar 2.5 bar.
                          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

6x een 'lekke' band ligt aan de bandenboer die niet goed kan plakken.
                            of te lui is om het ventieltje te vernieuwen
                            of een andere reden ;)

kom zeg...6x terug voor een lekke band...prutsers
                            Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
                            A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

Tja het was natuurlijk wel een Renault garage (* wacht op reactie van John *)
                              Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                              Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Gelukkig lees ik niet elke draad op dit forum :-)
                                2 x ouwe premium meuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                  Gelukkig lees ik niet elke draad op dit forum :-)
                                  Dat wordt betwijfelt...

Comment

Ben je weer aan het stalken?

Ga liever ff die DTPers van jou achter de vodden zitten:-)
                                    2 x ouwe premium meuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                      Ben je weer aan het stalken?

Ga liever ff die DTPers van jou achter de vodden zitten:-)
                                      Ja wat denk je dat ik doe! Pfff... en ik maar denken dat het crisis is en iedereen om werk zit te bedelen. Hebben die media monkies het opeens 'druk' zeggen ze.

Comment

Volkomen eens met motroosje.

40.000 km-beurt is dus gewoon een kleine beurt hè. Als de monteur 'm naar binnenrijdt, pakt ie direct even de remmentestbank mee (vier minuten werk) en zet de Outlander vervolgens op de brug. Nieuwe olie en oliefilter, eventueel een pollenfiltertje en brandstoffiltertje wisselen, visuele inspectie van onderen, even kijken of schijven en blokken nog dik genoeg zijn (dat is dus *kijken* hè, meer niet), eventueel nog de foutcodes uitlezen en ruitenwisservloeistof bijvullen en dat is 't wel.

Een allemerkengarage kan voor 230 euro makkelijk zo'n beurt uitvoeren.

De dealer begint te mekkeren dat je voor dat geld helaas niet naar de remmen kunt kijken.

En dan krijgt de ING de schuld. Jaja.
                                        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Leaseplan is er mee groot geworden.
                                          Gladde banden ?
                                          Kan nog best 20.000km mee doorgereden worden.
                                          Dat soort zaken.
                                          Je moest die soap over mijn Leon eens uitgeschreven op Seat leon lezen.
                                          Te erg voor woorden.
                                          E
                                          يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Ik heb ook jaren lang een lease-auto gereden van TOP-lease, later ING carlease. Binnen het bedrijf waar ik destijds werkte, vroegen veel collega's expliciet ernaar de nieuw te bestellen auto's onder te brengen bij ALH ipv ING. Dat waren de twee bedrijven destijds die een offerte mochten uitbrengen bij ons. Ook al was ALH duurder, en moest je zelf wat geld bijpassen, ING carlease was echt een drama.

Even los van het feit dat zo'n 40K beurtje geen € 400 mag kosten, voel je je als leaserijder wel een beetje klant. Dan wordt je niet graag voorgelogen (2-4 keer per jaar), en rijd je niet graag je laatste 20K kilometers op kale banden. Wel wat ING carlease doet, en vooral met veel, heel veel liegen tegen de berijders, en je met rotte auto's de weg opsturen.

ING carlease betaalt een puike kick-back aan de eigenaars/beslissers/aandeelhouders, waardoor het aantrekkelijk wordt voor ondernemers om ervoor te kiezen.
                                            Medewerkers hebben een lease-budget van bijvoorbeeld € 700,- en blijkt dat je daar krap aan een golf sdi van kunt leasen. Wiedes als ze 200 terugstorten op een nader te specificeren rekening.

Onlangs twee leaseauto's besteld voor medewerkers, maar no way dat wij daar zaken mee doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                              Onlangs twee leaseauto's besteld voor medewerkers, maar no way dat wij daar zaken mee doen.
                                              Met welke leasemaatschappij doe je nu dan zaken? Want ik neem aan dat je over hen wel tevreden bent?

Comment

mijn ervaring met ing is dat ze duur zijn, maar makkelijk zijn met onderhoud.
                                                Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 6bakkie Bekijk bericht
                                                  mijn ervaring met ing is dat ze duur zijn, maar makkelijk zijn met onderhoud.
                                                  Idem. 4 jaar zonder al teveel problemen mijn toenmalige 147 bij hen in de lease gehad.

Groet
                                                  GJ

Comment

Leaseunlimited, maar ik was ook erg tevreden over ALH hoor. Heet tegenwoordig anders geloof ik.

Ook een leuk akkefietje met ING-carlease dat mij te binnenschiet. Ooit is mijn autoradio uit mijn leaseauto gejat. Die autoradio was meegeleased als accessoire.
                                                    Ik had verder weinig schade (Alfa 156: kun je met een potlood openmaken).

Omdat ik veel km's reed in die periode was ik met ING carlease overeengekomen dat ik zelf een vergelijkbare autoradio zou kopen voor een bepaald bedrag, dat ik dan bij hen weer zou declareren via het standaard declaratieformulier. Tevens zou ik hem zelf inbouwen. Ik wilde niet te lang zonder radio zitten.

Enige tijd later diende ik mijn declaratie in, en ik kreeg het geld maar niet. Na veel geëscaleer bood de afdelingsmanager mij een "coulanceregeling" aan waarbij ING Carlease 50% van de autoradio zou vergoeden. WTF! Ik kreeg de man niet tussen zijn oren dat ik de radio had meegeleased, dus dat het HUN eigendom en dus probleem was dat hij gestolen was, en dat ze waarschijnlijk ook nog de verzekeringspenningen hadden opgestreken. Ik kon wel accoord gaan met mijn declaratie niet uitbetalen, maar dan wilde ik een aanpassing van mijn leasebedrag met terugwerkende kracht, en bovendien de verzekeringspenningen uitgekeerd krijgen. Bovendien had ik ze een dienst bewezen door de radio zelf in te bouwen.

Enfin, niet te veel tijd meer aan besteed en de accountant het op laten lossen. Uiteindelijk wel mijn geld gekregen. Ik kan me herinneren dat er een hilarische mailwisseling mee gepaard ging.

Zo heb ik nog wel een paar tenenkrommende verhalen van mezelf en naaste collega's van destijds.

Comment

Tegen het einde (laatste paar maanden) van de leaseperiode worden schades niet gerepareerd maar wel geclaimed, uiteindelijk kost het de leaserijder zijn schadevrije jaren.. Zowel ING als Leaseplan doen dat.
                                                      ----------------------------------------------------
                                                      F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
                                                      ----------------------------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door veejay Bekijk bericht
                                                        Tegen het einde (laatste paar maanden) van de leaseperiode worden schades niet gerepareerd maar wel geclaimed, uiteindelijk kost het de leaserijder zijn schadevrije jaren.. Zowel ING als Leaseplan doen dat.
                                                        Waar de leasetent de dealer van beticht (16% fraude bij rekeningen) doen ze zelf net zo hard met dit soort zaken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door veejay Bekijk bericht
                                                          Tegen het einde (laatste paar maanden) van de leaseperiode worden schades niet gerepareerd maar wel geclaimed, uiteindelijk kost het de leaserijder zijn schadevrije jaren..
                                                          Reparatie is ook niet relevant.
                                                          Het veroorzaken van de schade wel.
                                                          Niet gerepareerd heeft ook waardevermindering tot gevolg, dus dat is ook schade.
                                                          Ik snap daar de logica wel van.

Comment

Hier ook leasING, nog geen problemen gehad. Corsaatje was een jaar oud had 15.000 km op de klok toen ik 'm mee kreeg. In het onderhoudsboekje stond dat-ie om de 30K of na 1 jaar een beurt nodig had. Z'n eerste moest-ie nog krijgen. Dus ik dat ding braaf naar de garage brengen, beetje onzin na 15K maargoed het is voorgeschreven nietwaar? Deed ING dan ook niet moeilijk over.

Dutchlease deed een keer moeilijk bij de Volvo-dealert over de prijs van een paar nieuwe Michelins. (wel gekregen) Dat snap ik dan niet, kennelijk worden er geen maximumprijzen afgesproken.

Comment

Zo reed ik twee maanden(aan het volle tarief) met het reserve wiel omdat ze te zuinig waren de band te vervangen.
                                                              Gelukkig ben ik nu van ing af.
                                                              $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

goeie reclame hier voor ING Carlease, ben benieuwd of wij representatief zijn voor hun klanten, dan mogen ze wel eens wat gaan doen. Ik kan kiezen tussen Athlon en ING en kies bewust voor Athlon

Comment

Working...
                                                                X