Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

redonzeprivacy.nl

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • redonzeprivacy.nl

    Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
    Die site mag wel wat meer aandacht krijgen hier dan alleen verstopt in een draadje
    www.redonzeprivacy.nl

    Ik ben maar even zo vrij ;-) spam met een hoger doel.


    http://www.redonzeprivacy.nl/achtergrond/

    Bij achtergrond hebben we ook gummen.org vermeld.
    Last edited by Rico; 21-11-09, 23:27.
    ...

  • #2
    Ingevuld.

    Comment


    • #3
      Hey Rico,

      Ik heb het ook even op Zapruder en Zaplog neergezet.
      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

      Comment


      • #4
        #912,

        als extra argument kun je de kosten nemen:

        Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
        Wordt allemaal lastig want ik denk dat het gros van de particuliere benzinerijder de 10.000km er jaar niet/net zal halen, en die betaalt voor zijn bv 10jaar oude 406 2.0benzine 500E HSB per jaar.
        Die denkt: oh, 200gram CO2 is 3,1 cent is 310 per jaar, beetje spits erbij wordt 400 en de tweedehandjes schijnen goeiekoper te worden. Lamakomme dat kastje.

        En bij die leasende veelrijder zijn de hogere kosten toch voor de werkgever, die ze toch zal moeten doorberekenen in de kostprijs van n'importe welk product of dienst hij levert.
        Yep, terwijl hij dus volgens de voorbeeldtabellen 10,5 ct/km gaat betalen (uiteindelijk). dan betaalt hij dus ineens 1000 plus beetje spits (100) plus koppentax (100) en is hij dus wel ff flink duurder uit. En dat kastje moet ook eens vervangen worden (kostprijs onbekend).

        Wat dat betreft zijn die voorbeeldtabellen wel 'handig'.
        Je kunt dat dus op verschillende manieren gebruiken:
        'het wordt niet goedkoper'. De overheid zegt dat het goedkoper wordt voor 59% van de autogebruiker. Maar sinds wanneer kan de overheid rekenen (betuwelijn, hsl, noord-zuidlijn, ov-chipkaart). Ja de eerste jaren is het wellicht goedkoper. Maar die miljardeninvestering moet ook eens terugverdiend worden. .....
        Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
        Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

        Comment


        • #5
          ook even ingevuld.
          Rij gezond, rij een kiwi.

          Comment


          • #6
            De link al rondgemaild

            Gisteren of vannacht :-) ingevuld, nr 873.

            Intussen staat de stand op 1073,

            Comment


            • #7
              http://www.volkskrant.nl/binnenland/...lometerheffing

              "AMSTERDAM - Ongeveer de helft van de Nederlanders (53 procent) is voor de invoering van een prijs voor elke in een auto gereden kilometer. Dat blijkt uit een peiling van Maurice de Hond, die hij zondag gepubliceerd heeft. De steun is het grootst onder kiezers van GroenLinks (98 procent), maar ook nog iets meer dan een op de vijf PVV-aanhangers (21 procent) staat erachter."

              ( De peiling van De Hond wordt via internet gehouden onder tenminste 2500 mensen, uit een steekproef onder ruim 40.000 personen die zich ooit voor zijn panel hebben aangemeld. De peildagen zijn vrijdag en zaterdag)

              Jaja...
              Veritatis simplex oratio est

              Comment


              • #8
                1093 hier en laat ik niet merken dat mijn gegevens voor iets anders gebruikt worden.
                Nico

                "Great thinkers have always encountered opposition from mediocre minds." - Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                  http://www.volkskrant.nl/binnenland/...lometerheffing

                  "AMSTERDAM - Ongeveer de helft van de Nederlanders (53 procent) is voor de invoering van een prijs voor elke in een auto gereden kilometer. Dat blijkt uit een peiling van Maurice de Hond, die hij zondag gepubliceerd heeft. De steun is het grootst onder kiezers van GroenLinks (98 procent), maar ook nog iets meer dan een op de vijf PVV-aanhangers (21 procent) staat erachter."

                  ( De peiling van De Hond wordt via internet gehouden onder tenminste 2500 mensen, uit een steekproef onder ruim 40.000 personen die zich ooit voor zijn panel hebben aangemeld. De peildagen zijn vrijdag en zaterdag)

                  Jaja...
                  Dit is een prachtig stukje propaganda.
                  Telkens weer die onzinonderzoekjes van De Hond die ons moeten vertellen dat het wel goed zit en men zich geen zorgen hoeft te maken dat het niet democratisch geborgd is. Total fucking bullshit.

                  Los van het feit dat je helemaal niet weet wat de vraagstelling is geweest ("bent u voor een eerlijkere tarifering die alleen afrekent wat u gereden heeft?" en meer van dat soort suggestieve zooi) zet het helemaal niks en is het vooral bedoeld om de bevolking koest te houden, niet om de stemming te peilen.

                  Onze regering wordt steeds schamtelozer. Steken de VS naar de kroon.
                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                    ( De peiling van De Hond wordt via internet gehouden onder tenminste 2500 mensen, uit een steekproef onder ruim 40.000 personen die zich ooit voor zijn panel hebben aangemeld. De peildagen zijn vrijdag en zaterdag)
                    Hmpf. Waarom heb ik het vermoeden dat het soort mensen dat zich vrijwillig aanmeldt voor De Hond-peilingen, hetzelfde soort mensen is dat roept dat ze geen bezwaar hebben omdat ze niets te verbergen hebben?

                    EDIT: op www.peil.nl vind je een PDFje met dat onderzoek. Wat de pers dus weer minder benadrukt of helemaal niet vermeldt, is dat gemiddeld 60 procent zich zorgen maakt over de privacy. Ook gelooft slechts een kwart dat de files afnemen en gemiddeld 63 tot 68 procent rekent erop dat ze meer gaan betalen en dat de overheid het als melkkoe gaat gebruiken.
                    Last edited by brun; 22-11-09, 11:30.
                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                    Comment


                    • #11
                      Oh.

                      Ik wil eigenlijk ook hier reageren. Lopen du twee discussies:

                      http://www.gummen.org/forum/showthre...?t=152&page=19

                      Comment


                      • #12
                        Rico, ik stel voor dat je de disclaimer dat de ingevulde gegevens niet voor andere doeleinden worden gebruikt explicieter op de site komt te staan. Nu is dat nog te zwak. In dit geval erg belangrijk gezien het onderwerp.


                        Niet dat mensen straks bang zijn dat ze de oudjaarsopruimingsfolder van een zekere matrassenboer in de bus krijgen ;)
                        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                        Comment


                        • #13
                          Ook op de site van de Pravda:

                          http://www.volkskrant.nl/binnenland/...lometerheffing

                          Zijn de files straks opgelost?
                          Onderzoek heeft uitgewezen, aldus het departement, dat dankzij de kilometerheffing het aantal gereden kilometers met 15 procent zal afnemen. De files zouden met de helft verminderen. Ook het aantal verkeersdoden zou met 7 procent teruglopen. Voorts gaat het milieu erop vooruit, CO2 en fijnstof nemen met 10 procent af.
                          Is dat onderzoek al eens gepubliceerd en door onafhankelijken gecheckt?
                          Files met de helft verminderen (in tijd of kilometers?)

                          Comment


                          • #14
                            Ha Paco, dat gaat ook gebeuren, we melden deze actie ook aan bij het CPB. Er zijn 3 mensen die toegang tot deze gegevens hebben. Tom, Snipe/Perry en ik. En we zijn er zuiniger op dan onze eigen bankgegevens. Maw we weten drommels goed dat we een grote verantwoordelijk dragen over de gegevens. Behalve voor het aanbieden aan de politiek in Den Haag zullen ze nergens voor gebruikt worden. Maar zoals ik al zei dat zetten we ook nog op de site.
                            ...

                            Comment


                            • #15
                              Ach wat, straks zit Wilders in de regering en draaien we de hele zaak weer terug :-)

                              Bij een volgend kabinet liggen de kaarten weer anders...
                              Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                Ook op de site van de Pravda:

                                http://www.volkskrant.nl/binnenland/...lometerheffing

                                Is dat onderzoek al eens gepubliceerd en door onafhankelijken gecheckt?
                                Files met de helft verminderen (in tijd of kilometers?)
                                Over die 15% minder kilometers in het Volkskrant-artikel:

                                http://www.autoweek.nl/autonieuws/13...starief-3-cent
                                De kilometerheffing start in 2012 met een bedrag van drie cent per kilometer; in de zes jaar daarna loopt dat op tot 6,7 cent. Daarbij wordt er van uit gegaan dat er tegen die tijd vijftien procent meer kilometers worden gereden dan nu
                                .

                                Het kabinet gaat er dus vanuit dat er in 2018 15% meer kilometers gereden wordt!
                                Anders komen ze niet rond.

                                Apart he. In beide gevallen is er dus sprake van 15%, maar of dat nou méér of minder is, dat hangt van de blijde boodschap af...
                                All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                                Comment


                                • #17
                                  Ik ben overigens niet tegen betalen voor wat je rijdt, maar wél tegen de nu voorgestelde oplossing ivm de privacy-aspecten daarvan.

                                  Mijn inziens werkt een accijnsverhoging beter en worden de evt. effecten van tanktoerisme daarbij ruimschoots gecompenseerd doordat er dan geen miljarden geinvesteerd hoeft te worden in een systeem dat effectief de bewegingen van elke Nederlander bijhoudt.

                                  Het enige wat niet kan met accijnsverhoging is een progressief stelsel waarbij mensen met een hogere uitstoot onevenredig meer gaan betalen.
                                  Een accijnsverhoging is daarmee ook de meest eerlijke manier van afrekenen. Je betaalt voor wat je gebruikt. Verbruikt je auto meer, stoot je dus meer uit dan, betaal je ook meer. Moet je elke dag in de file naar je werk? Dan is je verbruik ook hoger en betaal je automatisch meer.

                                  En nee, electrische auto's betalen geen accijns. Maar die betalen nu ook geen MRB/HSB, geen BPM en geen bijtelling. En hebben geen CO2-uitstoot tijdens het rijden. Maar wel tijdens het opladen.
                                  All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                                  Comment


                                  • #18
                                    @tiPanda: Scherpe en snelle analyse!

                                    @Rico:
                                    Heb je al die gegevens echt nodig van de stemmers? Is bijvoorbeeld een online-poll met uniek IP-adres niet voldoende?

                                    Let wel: respect voor jullie actie!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
                                      Het enige wat niet kan met accijnsverhoging is een progressief stelsel waarbij mensen met een hogere uitstoot onevenredig meer gaan betalen.
                                      Juist wel, want brandstofverbruik staat in directe relatie met CO2-uitstoot. Je kunt alleen meer CO2 uitstoten als je meer brandstof verbrandt.
                                      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Dat geldt ook voor mij tiPanda.
                                        Ik vind meer betalen niet erg, en snap ook dat die inkomsten noodzakelijk zijn. Dus accijnsverhoging is de way to go vind ik.
                                        Blackboxen die alles loggen, ga ik niet doen.

                                        Maarja, dat tanken is zo anoniem he?

                                        Is het misschien zo dat excessieve brandstof accijnzen ook bij Europese wet verboden zijn? Dat zou wel een verklaring zijn voor de KM-heffing (buiten de reguleringsdrift).
                                        Zou wel lachen zijn. Worden in een klap twee instrumenten (BPM en brandstofaccijnzen) onze regering ontnomen. En ze waren nog wel zulke voorstanders van 1 Europa :)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                          @tiPanda: Scherpe en snelle analyse!

                                          @Rico:
                                          Heb je al die gegevens echt nodig van de stemmers? Is bijvoorbeeld een online-poll met uniek IP-adres niet voldoende?

                                          Let wel: respect voor jullie actie!
                                          Nee, zijn helaas allemaal nodig. Zie: http://www.tweedekamer.nl/hoe_werkt_...tief/index.jsp

                                          Comment


                                          • #22
                                            Nu ook op Nu.nl het onderzoekje van de Hond onder 2500 Volkskrant-lezers.

                                            http://www.nu.nl/politiek/2128277/he...erheffing.html

                                            Veel belangrijker dan die ruim 10000 stemmer op Geenstijl:
                                            Last edited by scuderia; 22-11-09, 13:08.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Dan hier ook maar even uit het andere draadje.

                                              Mooie site. Zwakste punt; het is direct duidelijk dat het initiatief uit de hoek van autoliefhebbers komt. Dat zal voldoende reden zijn voor iedere voorstander om de site in de hoek van de "auto-aso's" in te delen ipv in de hoek van degene die met onze privacy begaan zijn. Maw men zal zeggen dat voor die groep privacy slechts een gelegenheidsargument is. In dat opzicht zou het sterker zijn als de site zou vermelden dat je niet tegen kilometerbeprijzing an sich bent, maar wel tegen deze wijze van beprijzing. Het zou dus goed zijn om al direct aan te geven wat een alternatieve oplossing is (zoals verhoging accijns bijv.).

                                              Just my 2 cents.

                                              Groet
                                              GJ
                                              Groet
                                              GJ

                                              Comment


                                              • #24
                                                GJ, ja en nee.
                                                Ja, omdat de privacy idd het belangrijkste onderdeel is (voor mij) maar nee omdat je als autobezitter wel een goed duidbare (lees: politiek goed identificeerbare) groep bent die wezenlijk is voor de overheidsfinanciën. Automobilisten zijn ook direct belanghebbende in deze en de kans dat organisaties als ANWB/Route Mobile en wat al niet meer zich zullen aansluiten is dan groter.

                                                Onze ervaring met petities en het verzamelen met mensen is dat het vaak spaak loopt omdat het een te amorfe groep mensen is met te ver uit elkaar liggende belangen. Het is voor activistische en politiek doeleinden makkelijker om wat meer "one-issue" te zijn om dingen voor elkaar te krijgen. Te vaak gezien dat dingen dood bloeden omdat iedereen wel weer een nuance of toevoeging heeft, terwijl je je beter op één ding kunt focussen dat iedereen begrijpt.

                                                Helaas begrijpen nog te weinig mensen hoe belangrijk onze privacy is, maar als ze in de portemonnee denken te worden geraakt, zullen ze dat wel zeker begrijpen.
                                                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Van mij mag die kilometerheffing wel doorgaan (oke Wilders is dus tegen) en wat mij betreft moet iedereen fors betalen. Op die manier wordt het een stuk rustiger op de weg ;-)
                                                  Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kennen we deze al?

                                                    SP heeft nu ook een site: www.geenfilebelasting.nl, waarbij de km-heffing zelfs - knappe demagogie kan die partij toch niet worden ontzegd! - 'ordinaire limousinesubsidie' wordt genoemd. :)

                                                    Niets over privacy, maar van een ouderwetse arbeiderspartij kun je natuurlijk verwachten dat ze eerder op de oneerlijkheid gaan zitten.
                                                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Nr 1529 al.
                                                      "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                      BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Je hebt dus de tegenstemmers die wel bereid zijn meer te betalen, maar grootse problemen hebben met de privacy-schending;

                                                        En je hebt de tegenstemmers die "nie wille betoale" (vertegenwoordigd door het SP-electoraat).
                                                        Schrikbarend dat Privacy niet boeit voor deze groep.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Nr.1613
                                                          Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Er wordt door politiek geroepen dat privacy is gewaarborgd vanwege het feit dat ze privacy-protocollen gelijk aan die van mobiele telefonie gebruiken.
                                                            2019 Volvo V60 T6

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                                              Ach wat, straks zit Wilders in de regering en draaien we de hele zaak weer terug :-)

                                                              Bij een volgend kabinet liggen de kaarten weer anders...
                                                              OK ok ok hap wel.

                                                              Ik wou er de volgende zin aan vuilmaken:

                                                              CM, wat ben je toch een ongelofelijk domme mongool.
                                                              You know that reality is immaterial

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                                                Ach wat, straks zit Wilders in de regering en draaien we de hele zaak weer terug :-)

                                                                Bij een volgend kabinet liggen de kaarten weer anders...


                                                                Welkom in Utopia

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X