Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning toch traceerbaar?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Chiptuning toch traceerbaar?

Volgens deze melding over chiptuning wel:

Plus: Niet zichtbaar, moeilijk te detecteren tot 2006.
    Min: Te detecteren in nieuwe ECU's, kan niet overgezet worden in Uw volgende auto.
    Met een service-Updates is er een grote kans dat de manufacturer's update de file overschrijven zal.
    http://www.dieseltuning.nl/Extra-Ver...t-dieseltuning

Klopt dit?
    Je gaat het pas zien als je het door hebt

Ja, maar dat is altijd al geweest....

Bij Smart kwam er bijvoorbeeld een bommetje te staan als foutmelding in het scherm ( en was dan ook een indicatie dat er gerommeld was..), en de wijzigingen werden ongedaan gemaakt bij het uploaden van de nieuwe software.

Vandaar ook dat je weer terug mag komen bij de "tuner"(voor gratis...) om de software aan te laten passen.
    Veritatis simplex oratio est

Comment

Als ze zelf al zo eerlijk zijn om het erbij te zetten zal het wel zo zijn he... :)
      Last edited by Rossi; 24-06-08, 09:05.
      Aprilia RSV Mille '01

Comment

Het moet gewoon te traceren zijn. De vraag is hoeveel moeite moeten ze er voor doen.
        BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

de software an sich zie je het niet 1-2-3 aan
          je moet al op zoek gaan naar tuning wil je het kunnen vinden
          bij de VAG wagens zijn de aantal flashes van de eprom uit te lezen, niet welke software erop heeft gestaan
          ik weet dat mijn wagen van importeur uit al 3 flashes gehad heeft waarbij op een gegeven moment allerlei alarmlampjes gingen branden
          dus ?
          E
          يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Als de maps in een los te plaatsen EPROM zaten, en die wissel je weer met de originele is het nooit te zien uiteraard.
            Updates overschrijven sowieso alles, dus ook de tuning. ik werd ervoor gewaarschuwd door de dealer. Die update heb ik dus nog 'te goed'.

Verder staat er ergens een checksum in de software. Kun je gelijk aan zien of er originele software in zit. Vraag is of ze er wel naar kijken.
            Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Hoi
              Als je getuned geweest bent via de diagnose poort en daarna is er een update door de dealer geplaatst dan is niet meer te traceren dat ie gechipped geweest is.
              E
              يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Je moet gewoon een dealer hebben die weet dat er getuned is.
                Mijn dealer zou dan bv niet de software gaan updaten als het niet strikt noodzakelijk is.

Dus, gewoon vragen aan dealer of die er problemen mee heeft en hoe verre garantie blijft bestaan.

Van bijna elk merk is er wel een dealer te vinden die chippen goedkeurt (al was het maar omdat hij dan meer zou verkopen dan de concurent die dat niet goedkeurt. garantiegevallen kost hem ook geen geld, gaat naar importeur)

Comment

Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎