Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raceremmen voor politie-Volvo’s

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Raceremmen voor politie-Volvo’s

Er is een oplossing bedacht voor alle nieuwe Volvo V50’s van de verkeerspolitie van het KLPD om te voorkomen dat de remmen na snelle ritten weer in brand vliegen. Zo krijgen de auto’s remblokken uit de racerij en wordt de koeling verbeterd.

De korpsleiding nam alle V50’s uit dienst nadat bij zeker twee voertuigen de remmen spontaan in brand waren gevlogen. Agenten moesten de zaak eerst blussen, voordat ze aan het werk konden. Het betreft alleen de V50 dieselversie met zes versnellingen, 180 pk en een topsnelheid van 225 kilometer per uur. De politie-Volvo’s zijn in onderhoud bij de dealer.
    Na een wekenlange studie heeft de Zweedse autofabrikant een oplossing gevonden voor het probleem. Zo krijgen alle voertuigen remblokken die zijn ontwikkeld voor extreem gebruik en wordt de koeling verbeterd. Pas in februari zijn alle V50’s weer inzetbaar voor surveillances. Wie de ombouwoperatie gaat betalen is onduidelijk.

bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/5...-Volvos__.html

---------------------

Zit er dan zo weinig marge in de remmen van die V50's? Ja, een setje goeie schijven en dito blokken lost het probleem op, dat snap ik ook wel. Maar ik had wat meer reserve's verwacht.
    Oliestoken voor het goede doel

Ik zag gisteren een V50 T5 in politie uniform langrijden (te herkennen aan links en rechts een uitlaat)en dacht nog: "hey, toch maar weer de T5 genomen"

Helaas dus niet, voor hen.
    Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
      Ik zag gisteren een V50 T5 in politie uniform langrijden (te herkennen aan links en rechts een uitlaat)en dacht nog: "hey, toch maar weer de T5 genomen"

Helaas dus niet, voor hen.

Volgens mij hebben de daisels D5 ook links en rechts een (afbuigend) pijpje.

Comment

"Na een wekenlange studie"

No shit Sherlock. Gewoon een paar Movit's op die V50's en gaan met die banaan! ;)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V70 Bekijk bericht
          "Na een wekenlange studie"

No shit Sherlock. Gewoon een paar Movit's op die V50's en gaan met die banaan! ;)
          Nah, ons belastinggeld moet wel goed en grondig besteed worden natuurlijk ;)
          Oliestoken voor het goede doel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
            Nah, ons belastinggeld moet wel goed en grondig besteed worden natuurlijk ;)
            Ach....het belastinggeld zou in goede handen komen volgens mij ;)

Comment

Grappig
              Ik zeg twee weken geleden nog tegen Jamie (naughty's GF) dat ze in die remmelarij van de pliesie moeten duiken.
              Ultieme reclame namenlijk.
              Setje nieuwe schijven + blokken das alles.
              :-)
              E
              يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

En daar zijn we ook nog mee bezig hoor ;)

De oplossing waar ze nu mee komen is namelijk het probleem verschuiven.
                Subaru Impreza GTT 10/1999 - 450+BHP
                Subaru Forester S-Turbo 10/2000 - 260+BHP
                Subaru legacy 2.5 10/2001 - 150BHP
                http://www.fineline-imports

Comment

Wat ook een goeie oplossing zou zijn is om die agenten eens echt te leren remmen...
                  Dus niet op je gemak de blokjes warm stoken, maar REMMEN.
                  Is ten slotte ook zo'n beetje les 1 als je een circuittraining krijgt.
                  Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

"Na een wekenlange studie...." sjongejonge wat voor slome gasten werken daar?
                    All you need to remember is the number '70' .

Comment

Nah, de media die het opklopt. Het berichtje is ongetwijfeld lekker overdreven. Als je met een auto te kort komt met je remmen, dan monteer je zwaardere blokken, remvloeistof met een hoger kookpunt, en eventueel zwaardere schijven. Klaar.
                      ''Thank God for the internet experts''

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KMvrtr Bekijk bericht
                        Wat ook een goeie oplossing zou zijn is om die agenten eens echt te leren remmen...
                        Dus niet op je gemak de blokjes warm stoken, maar REMMEN.
                        Is ten slotte ook zo'n beetje les 1 als je een circuittraining krijgt.
                        Ik vermoed dat die gasten voldoende rijvaardigheid hebben hoor.
                        All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Dat denk ik ook.
                          Aan de andere kant verwacht ik toch dat daar -vwb remtechniek- toch nog wel wat winst valt te halen.

Maar daarmee alleen zullen ze het probleem niet volledig op kunnen lossen nee.
                          Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

Het heeft ook te maken met het gewicht van de auto's. Een standaard V50 is volgens mij geen lichte verschijning, maar met de politie-goodies erop word dat zeker niet beter. Daarnaast rijden de heren regelmatig met serieuze snelheden rond. Al met al zal het aan de combinatie van factoren liggen.
                            Ik wacht met smart op de dag dat ik door een paar snelwegflikken aan de kant word gezet met rokende carbone lorraines in hun movit installatie. :D
                            De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Het is heel lastig om bij de overheid binnen te komen. Ik ben te weten gekomen dat er gepantserde politieauto's zijn die ook dergelijke problemen hebben. Het merk remmen dat ik vertegenwoordig heeft daar een speciale oplossing voor in het programma. Worden trouwens standaard door een zeer gerenomeerde fabriekant op de gepantserde versies gemonteerd. Heb diverse pogingen gedaan om binnen te komen bij de overheid om hun eens kennis te laten maken met mijn produkt. Valt niet mee kan ik zeggen.
                              www.movit-nederland.nl
                              www.driftdagen.nl

Comment

Je nadeel is dat de overheid liefst niet teveel aanbieders wil. Uitrusting en signalisatie kan nog apart aangekocht worden van het voertuig, maar vele overheden zijn daar ook al niet meer zo voor te vinden, willen één aanbieder voor het hele voertuig en jij met je remmen zal wel erg goeie producten hebben maar zolang ze niet OEM gemonteerd worden op die politiewagens, zal je moeilijk die markt binnenraken.

Ik kom in contact met politiewagens met mijn signalisatie-bedrijfje, maar de hogere overheid werkt liever rechtstreeks met een merkinvoerder die dan naar eigen goeddunken feestverlichting op zet, dan met mij te praten. Logisch ook. Dus ik praat met de invoerder :).

Lokale overheden die niet gebruik maken van de grote raamcontracten doen wel nog rechtstreeks zaken met een lokale verdeler, maar ook daar gaat mijn verkoop vaak via de verdeler ipv de eindklant.

Eigenlijk jammer, want als de verdeler denkt de inbouw wel zelf af te kunnen, worden we vaak geconfronteerd met erg amateuristische installaties. Of alleszins toch installaties die niet op ons niveau staan.
                                2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

@Dick: Over het algemeen moet de overheid als ze bepaalde aankopen willen gaan doen een Europees aanbestedingstraject in zetten. Oftewel eerst moet iemand dan bepalen waar het aan moet voldoen, vervolgens moet dat dan uitgezet worden in de markt, kandidaten kunnen reageren, toko evalueert de scores en pas daarna wordt er wat gekocht. Waarbij alle schijn van mogelijk bevoordelen van aanbieders natuurlijk voorkomen moet worden, om eventuele toestanden als omkoping en mogelijke beïnvloeding voor te zijn.

En voor dat het besluit genomen wordt voordat er überhaupt tot een aanbestedingstraject wordt overgegaan ben je zo ook weer een hele tijd verder.

Daar kom je dus inderdaad niet zomaar tussen.

Comment

das pas bij 2miljoen+ euro toch ?

Comment

Destijds heeft de UK politie door Volvo Zweden zelf een upgrade pakket laten samenstellen. Van 280mm schijven voor naar 330mm + andere klauwen/blokken.
                                      Probleem opgelost. Later is die kit standaard op de 850-R en de S/V70-classic gekomen.
                                      Die kit heeft ongetwijfeld ook op veel KLPD 850/V70's gezeten. OEM Volvo.

Dikke kans dat het ook nu weer zo opgelost wordt. Zullen ze wel verplicht zijn om voortaan 16" of groter te gaan rijden. KLPimpD ;-)

Dat het nodig is is wel begrijpelijk. Het schijnt dat zo'n V50 + apparatuur + hulpmiddelen + 2 donut-istas al bijna aan het max. toelaatbaar totaalgewicht zit. Tsja, als je dan ook nog 180+km/h wil kunnen rijden en vooral ook weer wil kunnen stoppen...
                                      something's gotta give!

Comment

@Jan,

Waren dat niet 302mm schijven? Die hebben we laatst op de 850 T5 van m'n broertje gemonteerd ter vervanging van de 280mm versie. Hiervoor had je naast de grotere schijven alleen andere remklauw-houders nodig (ong 50eu p/s bij de dealer als ik me niet vergis). Remklauwen, dus ook de remblokken bleven gelijk. Aangezien de schijven versleten waren was dit een goedkope upgrade.

Comment

M'n eerste reactie na 't lezen was ook , huh wekenlange studie ? Gewoon upgraden die hap, of nog beter, voortaan van te voren een auto uitzoeken die ook geschikt is voor dat soort werk. Laten we eerlijk zijn ; ga 3 daagjes met een proefmodel rondsjezen , gedeeltelijk openbare weg en gedeelte circuit en je bent er snel genoeg uit of je als politiecorps daar 300 stuks van wilt kopen...

Maar goed de nederlandse politie heeft geen solide historie mbt het uitzoeken van autos. Van Golf Mk1 via Cabrio Porsches (cabrio whyyyyyy) naar 850 T5's (die -wel- goed waren) naar bergen Mondeos tot deze huidige dieselmeuk. Goedkoop wordt zo duurkoop. Of nog erger ; dat je als politieapparaat door gebrekkig materieel de orde niet kan handhaven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Daniel Bekijk bericht
                                            @Jan,

Waren dat niet 302mm schijven? Die hebben we laatst op de 850 T5 van m'n broertje gemonteerd ter vervanging van de 280mm versie. Hiervoor had je naast de grotere schijven alleen andere remklauw-houders nodig (ong 50eu p/s bij de dealer als ik me niet vergis). Remklauwen, dus ook de remblokken bleven gelijk. Aangezien de schijven versleten waren was dit een goedkope upgrade.
                                            302mm zou kunnen, het is ook al weer zo lang geleden.
                                            Goeie upgrade. Toen ik mijn T5R ( met 280 schijven) had heb ik 2x met 200+ een 'momentje' gehad op de Duitse autobahn die ik beiden niet snel zal vergeten. Gewoon vette blokfading! Hard pedaal maar nauwelijks vertraging. Uitwijken naar vluchtstrook en er gewoon langsschieten.... dat soort ongein. Als ik dan stopte om even stoom af te blazen en adrenaline te laten zakken dan waren de velgen zo heet dat je ze niet aan kon raken...
                                            Mijn upgarde kit toen: Tarox G88 (nog steeds 280mm) en EBC rood erop. Stofkappen er achter weg. Toen was het probleem weg. (maar kreeg ik er gratis brommende remmen bij vanwege de groeven ;-) Op deze manier kon ik de 15" wintervelgen gewoon blijven gebruiken.
                                            Last edited by janspeed; 27-11-09, 22:47.

Comment

Voor ons is het natuurlijk vanzelfsprekend om raceremmen te monteren, maar in zo een opdracht is het natuurlijk de vraag ofdat het bestek gevolgd is, en als men betere remmen wil, ofdat de betere remmen passen in het bestek. Als het bestek vereist dat het aangeboden model een Europese typegoedkeuring moet hebben, maar de betere remmen natuurlijk niet bestaan onder een europese typegoedkeuring, zit je daar al vast: wie gaat de verantwoordelijkheid dragen? Hoe zetten we op papier dat we het originele bestek gaan negeren?
                                              2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                                                das pas bij 2miljoen+ euro toch ?
                                                Ik weet het exacte bedrag niet meer, ligt dus aan de hoeveelheid auto's en verdere kosten die ze meerekenen.

Comment

Aanbestedingsgrens ligt op ruim 2 ton, niet 2 miljoen..

Comment

Is toch zeker belachelijk, 2ton !

Comment

Dan is het dus waarschijnlijk een aanbestedingstraject.

@E: Waarschijnlijk door allerlei (bouw)fraudes en andere toestanden relatief laag om de schijn van bevoordeling cq. fraude te voorkomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht
                                                        Dan is het dus waarschijnlijk een aanbestedingstraject.

@E: Waarschijnlijk door allerlei (bouw)fraudes en andere toestanden relatief laag om de schijn van bevoordeling cq. fraude te voorkomen.
                                                        Heheh...komt door jullie soort TSM! ;)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht
                                                          @Dick: Over het algemeen moet de overheid als ze bepaalde aankopen willen gaan doen een Europees aanbestedingstraject in zetten. Oftewel eerst moet iemand dan bepalen waar het aan moet voldoen, vervolgens moet dat dan uitgezet worden in de markt, kandidaten kunnen reageren, toko evalueert de scores en pas daarna wordt er wat gekocht. Waarbij alle schijn van mogelijk bevoordelen van aanbieders natuurlijk voorkomen moet worden, om eventuele toestanden als omkoping en mogelijke beïnvloeding voor te zijn.

En voor dat het besluit genomen wordt voordat er überhaupt tot een aanbestedingstraject wordt overgegaan ben je zo ook weer een hele tijd verder.

Daar kom je dus inderdaad niet zomaar tussen.
                                                          Daar kom je dus wel zomaar tussen zolang je maar de publicaties in de gaten houdt. Het mooie van een openbare aanbesteding is juist dat 'ie openbaar is. Iedereen die denkt te kunnen leveren mag inschrijven.

Het grote nadeel van een aanbesteding is de tijd die in het schrijven van de offerte gaat zitten, die kosten moet je willen nemen met het risico dat je het niet haalt.

Overigens zou ik als componentenleverancier dan toch gaan praten met de installateur (Terberg in IJsselstein doet veel politievoertuigen bijvoorbeeld) aangezien de kans klein is dat er een aparte aanbesteding komt voor alleen de remmen van patrouille Volvo's.

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                                                          Is toch zeker belachelijk, 2ton !
                                                          Is al heel lang twee ton. Het was namelijk vroeger 5 ton in guldens en die limiet is toen netjes omgerekend. Het officiële bedrag is dus 226.890
                                                          Last edited by MartijnL; 29-11-09, 19:56.
                                                          ------------------------------------------------
                                                          We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

@MartijnL: Met er zo maar tussen komen bedoel ik als willekeurige leverancier op een willekeurig moment rechtstreeks contact opnemen met hen om iets verkocht te krijgen. Dat werkt niet, zoals het in de niet-publieke sector wel vaak kan werken. Jan belt Piet, maken een afspraak en er kunnen zaken gedaan worden. Of niet ;)

De publicaties in de gaten houden in/op o.a. aanbestedingskalender.nl is dan handig. En iedereen kan zich er inderdaad op inschrijven.

Goed idee voor Dick om dan met Terberg contact op te nemen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janspeed Bekijk bericht
                                                              Dat het nodig is is wel begrijpelijk. Het schijnt dat zo'n V50 + apparatuur + hulpmiddelen + 2 donut-istas al bijna aan het max. toelaatbaar totaalgewicht zit. Tsja, als je dan ook nog 180+km/h wil kunnen rijden en vooral ook weer wil kunnen stoppen...
                                                              something's gotta give!
                                                              Nou, mijn V50 zit al bijna aan het max. toelaatbare totaalgewicht met 2 superhuge Volvo-kinderzitjes, een Bugaboo, een extra buggy de boodschappen en oh ja, ikzelf ;-)
                                                              All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Ik vond dit wel een toepasselijk voorbeeld van dit specifiek type aanbestedingen:

http://www.aanbestedingskalender.nl/...6-a2aa1418033d

Comment

Working...
                                                                X