Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom een Touareg 5.0 V10 TDi?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Waarom een Touareg 5.0 V10 TDi?

Ik zat me te verbazen over deze auto. De Touareg 5.0 V10 TDi. Toegegeven, het klinkt impressive, het het heeft voor een container best een aardig voorkomen. Maar wat is de meerwaarde van dit model op een prijsgelijke tegenhanger met benzinemotor?

Stel, je wil een SUV en je hebt 125k tot je beschikking. Je kijkt in het rond en je ziet dat de 5 liter diesel VW voor dat geld op te halen is. Maar ook, bijvoorbeeld, een Cayenne GTS. Even een kort vergelijk van beide.

Even niet naar de vormgeving gekeken; Cayenne heeft 100 pk meer, 20 km/h hogere top (250), en is een sec. sneller op de 100. De VW is iets zuiniger met 1 op 8 (tov 1 op 7) en loopt dus op diesel. Maar dat zijn veel km's om die wegenbelasting goed te maken.

kortom, wie kan me uitleggen wat de pluspunten zijn van koning roetpartikelfilter?
    Forza!

Volgens mij wijst de praktijk uit dat het makkelijk is om met een TDI bij de fabriekswaarde te komen dan met een V8 benzine.

Met zulke verbruiken is het verschil in verbruik toch al 14% en de prijs van een liter Euro98 ligt nog 16% hoger dan de duurdere diesel.

De Touareg rijder zal vanuit te rijden kilometers dan waarschijnlijk bij de V10 TDI uitkomen en de GTS met dezelfde kilometers per jaar te duur vinden in de kilometerprijs.

Aardig voorbeeld dat TG zondag natuurlijk of wat verbruik kan betekenen. Het lijkt niet veel uit te maken of je 1 op 2,5 of 1 op 3,3 rijdt maar als je de afstanden vergelijkt is het verschil enorm.

Comment

De diesel zal in de praktijk idd duidelijk zuiniger zijn dan de benzine als je hard gaat rijden.
      Maar of dat echt uitmaakt in deze klasse? Misschien wel voor de zakelijke rijder. Tevens rijdt zo'n V10 TDI echt goed hoor!
      Althans in de Phaeton.
      W12 was fijner, maar 750NM is lekker hoor!

Het lijkt me toch voornamelijk een smaak kwestie.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Pasgeleden iemand gesproken die met zo'n überdiesel Touareg reed.
        Hij prees de power, maar was helemaal ziek van alle reparaties die hij er al aan had gehad: had de kar nieuw aangeschaft en tijdens 2 jaar gebruik was zo'n beetje alles van de aandrijflijn vernieuwd en ook nog diverse andere mankementjes. Zijn conclusie: enorme power maar de aandrijflijn kan het niet aan.
        Hij zou zo'n ding gezien de vele reparaties niet meer aanschaffen.

Comment

Q7 was kwalitatief ook al niet helemaal wat je er van kon verwachten toch? Leuk interieurtje, maar alleen de monteurs zien het ;-)
          Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RenéNSX Bekijk bericht
            Pasgeleden iemand gesproken die met zo'n überdiesel Touareg reed.
            Hij prees de power, maar was helemaal ziek van alle reparaties die hij er al aan had gehad: had de kar nieuw aangeschaft en tijdens 2 jaar gebruik was zo'n beetje alles van de aandrijflijn vernieuwd en ook nog diverse andere mankementjes. Zijn conclusie: enorme power maar de aandrijflijn kan het niet aan.
            Hij zou zo'n ding gezien de vele reparaties niet meer aanschaffen.
            Denk ook dat 750 nm bij zulke lage toeren niet bevorderlijk zijn voor de aandrijflijn.

Dat is ook mijn vrees bij moderne power-house dieseltjes. Stel je koopt een 535d (580nm) met bijv. 150k op de klok. Is zo een ding dan nog wel helemaal fris?

Comment

Ha, die Gummers;

Zo'n Touareg V10-TDI is anders wel verrotte handig voor als je eens een 747 met pech tegenkomt.
              Scherven brengen gelul.

Comment

Wat Hansv zegt, ik denk dat mensen die dit hok kopen ook graag hun 747/Bayliner/ander-zwaar-speelgoed er meer verplaatsen. En dan is zo'n daisel met koppel gewoon relaxter dan een benzine motor. Los van de prijs per km want die lijkt niet echt relevant als je in de 125k regionen shopt.

Comment

je kon er toch bomen mee wegtrekken voordat ze gekapt zijn ?
                  يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Working...
                  X