Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

KM heffing en fiscale bijtelling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • KM heffing en fiscale bijtelling

    Misschien al ergens gevraagd, maar kon het zo snel niet vinden:
    Hoe zit het met de fiscale bijtelling in geval van KM heffing?
    Je gaat het pas zien als je het door hebt

  • #2
    SGO: wat denk je zelf?
    CT: hoe kan je maximaal gepakt worden?

    Vooruit: het is nog niet duidelijk hoe de kmheffing verwerkt wordt in je leaseovereenkomst (e.e.a. natuurlijk afhankelijk van de insteek van je werkgever), maar de bijtelling blijft gewoon (alleen over een wellicht IETS lagere waarde als de CO2Tax minder is dan de BPM).
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

    Comment


    • #3
      De prijs van wagens, waar de fiscale bijtelling op dit moment op is gebaseerd, gaat toch fors omlaag?
      Je gaat het pas zien als je het door hebt

      Comment


      • #4
        Kilometerheffing die je moet betalen voor rijden in privé-tijd, en door de baas wordt vergoedt (want de baas zal wel de hele rekening betalen, en gespecificeerd kunnen inzien), voor hoeveel procent zal je daarover aangeslagen worden? Is immers ook verkapt loon.
        Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Starred Bekijk bericht
          De prijs van wagens, waar de fiscale bijtelling op dit moment op is gebaseerd, gaat toch fors omlaag?
          Nee, de BPM gaat omlaag en tegelijk de CO2 tax omhoog. Daarnaast wordt de BPM heffing vervangen door een kmprijsdeel. Heel erg eerlijk allemaal en we gaan er gemiddeld op vooruit. Echt waar. Eurlijk.
          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

          Comment


          • #6
            Wordt ook nog een leuk rekensommetje: niet bijtellen en privé-km's rijden in een sportieve auto met een (veel) hogere km-prijs of toch bijtellen en dan alle km's tegen een lagere km-prijs.
            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Kiwi Bekijk bericht
              Kilometerheffing die je moet betalen voor rijden in privé-tijd, en door de baas wordt vergoedt (want de baas zal wel de hele rekening betalen, en gespecificeerd kunnen inzien), voor hoeveel procent zal je daarover aangeslagen worden? Is immers ook verkapt loon.
              Niet, net zoals je nu niet belast wordt voor (privé-)parkeerkosten, extra olie, extra ruitensproeiervloeistof, veer- en tolgelden, etc. Onder de huidige regelgeving is dat onderdeel van het forfait voor privé-gebruik.

              Groet
              GJ

              Comment


              • #8
                Wat GJ zegt. KM-heffing zal onderdeel zijn van de total-cost-of-ownership.
                De bijtelling is een vast gegeven op basis van catalogusprijs. Accesoires achteraf ingebouwd hebben ook geen invloed.
                Is natuurlijk al eerder onderwerp van draadjes geweest, maar de bepaling van die bijtelling slaat helemaal nergens op, alleen het eerlijk en juist berekenen wat nu echt het loon in natura is, dat is zo goed als onmogelijk.

                En, als de overheid beweert dat het allemaal niet duurder wordt, dan zouden ze zichzelf wel tegenspreken wanneer ze wel de bijtelling gaan aanpassen :-).

                Comment

                Working...
                X