Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ikke, ikke, ikke

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• ikke, ikke, ikke

Bizar,
    Zoals gebruikelijk was ik gisteren weer voor dag en dauw onderweg naar m'n Broodheer onder de rook van Eindhovuh. Het was dan ook nog aarde donker toen ik op de A16 ri Breda het tankstation voor de Moerdijkdbrug passeerde. Alle rijbanen afgekruist !!!! Ik dacht )(&(^% wat gaan we nu krijgen?
    Het verkleer stroopte op maar reed gewoon langzaam door. Even later zag de oorzaak van dit alles: er stond op de onverlichte Moerdijkbrug een onverlichte donkere MPV, temidden van allerlei brokstukken, achterstevoren op de middelste rijbaan. Alle ruiten nog intact maar de voorkant was volledig verwoest en ook de achterkant had betere tijden gekend.
    Gelukkig stond de bestuurder er naast te kijken wat de schade was. Draaide m'n raampje open om te vragen of alles OK was en besloot vervolgens om toch maar even te stoppen om te kijken of ik een handje kon toesteken.
    Jas en hesje aan en eerst een kort praatje gemaakt met de ongelukkige bestuurder die al aan het bellen was om zijn onfortuin bij de hulpdiensten te melden. Ik moest uitwijken voor een stuk loopvlak wat van een wiel van een vrachtwagen afkwam was z'n verhaal , tja en toen ....
    Er was in wat eens een fraaie MPV was geen beweging te krijgen dus wegduwen richting vluchtstrook was geen optie. Toen maar in afwachting van KLPD/ RWS de grootste brokstukken naar de vluchtstrook verplaatst en een beetje het verkeer geregeld.
    De blauwe flashlights van de KLPD waren vrij snel ter plekke en zij stopten het verkleer. Ik wenste de bestuurde veel sterkte met de verdere afwikkeling en vervolgde m'n weg.
    Natuurlijk heeft de beste man al het geluk van de wereld gehad maar wat ik nog steeds niet begrijp is dat iedereen maar dan ook echt iedereen, zonder zich ook maar 1 seconde te bekommeren, gewoon doorreed.
    De IK maatschappij optima forma.
    Toyota Prius 2 - my 09 - editione Tech - 203K+83K km

*stapt in z'n Delorean en gaat 10 jaar terug in de tijd*

Rond 1 uur 's nachts rijden we terug van de verjaardag van mijn oom. Bij het inrijden van een dorp hier in de buurt zien mijn ouders iets liggen op de vluchtheuvel bij de ingang van het dorp.

"Was dat een mens of een pop?" vraagt mijn moeder.

Stoppen, keren, lampen erop...inderdaad, daar ligt iemand.

Pap stapt uit, deuren op slot (je weet maar nooit) en geeft met een voet eens een duw. "Help mij, help mij."

Gezien zijn uiterlijk hebben we wel een idee waar die man vandaan komt...het AZC wat 200 meter verderop is. In de auto, daarheen. Bij het verhaal dat er iemand versuft op de vluchtheuvel ligt wordt meteen een naam genoemd wie dat waarschijnlijk is. De ambulance wordt direct gebeld. Nachtportier rijdt met ons mee naar waar de man ligt, en verteld ons dat die persoon geen alcohol mag vanwege een bepaalde aandoening en als hij dat dus wel drinkt buiten bewustzijn kan raken.

En ondertussen vliegen meerdere auto's ons voorbij als we bij de vluchtheuvel staan. En waarschijnlijk lag die man al een redelijke tijd daar. Maar stoppen...ho maar.

Gr Jeroen
    Alle Baur's in de Baurnhof

Comment

Hoef geen 10 jaar terug

Oorspronkelijk geplaatst door v164 Bekijk bericht
      Erg fijn met dit hondenweer in het donker zonder licht langs een n weg.
      Als een speer van mijn werk vertrokken om haar en de kinderen uit die benarde positie te halen, leuk al die mensen die dan stoppen, NOT ze nemen niet eens gas terug als je staat te kl-oten met een te zwak/oud sleepkabeltje, gelukkig kwam er even later iemand wiens ouders niet uit NL kwamen naar ons toe gereden, na ik de wagen in mijn eentje van de weg een busstop had opgeduwd, met een splinternieuwe stevige sleepkabel die ik kon lenen, top. Vriend gebeld die achter ons aan reed aangezien er geen spatje stroom meer beschikbaar was en zonder licht ga ik niet rijden.
      fka v164

Comment

Ik ben zelf ook ooit iemand tegengekomen in de berm......midden in de nacht in de stromende regen. Gevallen met zijn fiets en daarbij onwel geraakt. Veel bloed verloren door hoofdwond en onderkoeld. Had zo maar anders af kunnen lopen zal ik maar zeggen....

Zelf heb ik ooit op een 3baans afrit van de snelweg stilgestaan zonder benzine. Naar een minuut of 20 stopte de 65443045e auto die langsreed. Bestuurder gaat verkeer regelen, bijrijder komt met een jerycan aanrennen en vraagt in gebrekkig nederlands of het een diesel is. Antwoord was nee dus werd ik afgesleept naar een tankstation. Dankjewel en doei. Dat daarna bleek dat de betaalautomaat niet werkte is een beetje jammer :-) Toen is Rossi me benzine komen brengen 's avonds laat :-) (thnx nogmaals Rossi :-))

Comment

Ik denk helaas dat er dagelijks wel soortgelijke situatie zich voordoen :(

Ook een jaar of 8 terug, vlamde ik m'n mooie E30 325i de vangrail in, onderaan een afrit. Ik stond gespind op de oprit van de snelweg, en er lag overal bagger, kromme vangrail, E30 aan puin.

Na de eerste 10 seconde besefte ik dat 1) m'n mooie RWD aan poeier lag, 2) dat ik zelf nog helemaal heel was en 3) dat iedereen een beetje langs me heen manouvreerde zonder te stoppen of te vragen wat er was gebeurd/ of het wel ging. Eigenlijk kreeg ik alleen maar boze blikken toegeworpen.
          Onvoorstelbaar vond ik dat.

Nadat ik was uitgestapt, rondje om de auto had gedaan en m'n oom had gebeld (heeft autobedrijf met autoambulance) stopte er eindelijk de eerste behulpzame Nederlander. Althans, dat dacht ik.
          De beste man stapte roepend uit z'n bouwvakkers bus; "Ik heb de politie gebeld hoor, de hele vangrail is krom! Aso!"

...

Ik heb de botte l*l maar genegeerd, maar hij bleef zelf ook half de oprit blokkeren totdat de politie er zou zijn. Toen m'n oom er was, hebben we 'm bijna moeten dwingen om op te sodemieteren omdat ik de auto anders niet op de ambulance kreeg. wat een zak hooi, ik word er gewoon weer kwaad om als ik er aan denk.
          Forza!

Comment

Zojuist de A12 voorbij Gouda Richting Utrecht ongeveer rond 17:30 uur net voor Shell Andel hm 27.9. (heeft iemand het gezien?)

Een Seat cordoba wordt door een vrachtauto geraakt op de rechterbaan van de drie en begint te tollen en schiet van uiterst rechts naar uiterst links (waar je me doorgaans kan vinden). Het scheelde 2 meter of hij had nog een tik van mij gehad. Hij kwam links tegen de vangrail tot stilstand.

Anyway, hesje aan skoda op knipperen gezet en naar de meneer toe. Die mankeerde niks gelukkig. Er kwam een brandweerman in prive auto voorbij en zetten 3 rijstroken af zodat de Seat de vluchtstrook op kan alwaar de vrachtauto ook aan de kant was. Ik ben daarna doorgereden, mijn vrouw had aardappeltjes met zalm en spinazie gemaakt.

Alles bij mekaar heeft het denk ik een kwartier geduurd, heel efficiënt allemaal...
            ----------------------------------------------------
            F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive

Comment

Omgekeerde kan ook. Zelf een keer een ongeluk gehad vlakbij Waalre, jaar of 8 geleden. Die bocht is sinds kort trouwens weg, maar dat terzijde.

Hoe dan ook, flinke klap gemaakt en daardoor stond mijn auto deels op de linker rijstrook en deels op de vluchtstrook links. Auto was niet meer rijdbaar. Ik had zelf niets gelukkig. Ik ben toen een stukje terug gelopen om mensen te waarschuwen om niet op die baan te rijden. Ondertussen 112 gebeld voor politie en om door te geven dat wegdeel af te kruisen (rood kruis). Waar ze uiteraard ook geen gevolg aan gaven omdat ze het eerst zelf moesten zien.

Iedereen reed gewoon door, terwijl ik in de stromende regen iedereen stond te waarschuwen. Niemand, helemaal niemand die ook maar de moeite nam om te stoppen.

Later hoorde ik van de politie dat mensen wel gebeld hadden omdat ze dachten dat ik weg zou lopen van de plaats van het ongeval. Daar nemen mensen dan wel de moeite voor :P Terwijl ik GVD hen stond te waarschuwen zodat er niet nog iemand bovenop mijn auto zou klappen. Iets wat ik ook zeker een keer of 3 bijna heb zien gebeuren.

Comment

Het gele vestje was trouwens die in het donateurspakket zat een aantal jaar geleden, was ook de laatste keer dat ik netjes een pakketje thuisbezorgd kreeg :)
                F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                  Ik heb de botte l*l maar genegeerd, maar hij bleef zelf ook half de oprit blokkeren totdat de politie er zou zijn. Toen m'n oom er was, hebben we 'm bijna moeten dwingen om op te sodemieteren omdat ik de auto anders niet op de ambulance kreeg. wat een zak hooi, ik word er gewoon weer kwaad om als ik er aan denk.
                  Maar uiteindelijk heb je het ongeval wel gemeld en heeft je verzekeraar de schade vergoed ????
                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                    Maar uiteindelijk heb je het ongeval wel gemeld en heeft je verzekeraar de schade vergoed ????
                    Lijkt mij van wel, aangezien de plisie kennelijk reeds onderweg was. En dan wegrijden na een ongeval is zeg maar erg onhandig ;)

Comment

Ja precies. En privé een vangrail ophoesten is niet te doen. Het is grof gerekend iets van €1000,- per meter hoorde ik toen. :|
                      Forza!

Comment

Tsja, tegenwoordig worden ambulancebroeders op hun bek getimmerd als ze ergens hulp komen verlenen... Het is te erg gewoon en ik begrijp wel dat mensen doorrijden. Gewoon angst. Ze zullen niet allemaal asociaal zijn, maar een heleboel desondanks toch wel vrees ik..
                        Het is orde van de dag. In het verkeer merk het heel erg. Mensen zijn alleen met zichzelf bezig. Ze zijn tegenwoordig ook echt verbaasd als je iemand de ruimte geeft. Dat verwachten ze niet meer.

Comment

En smaakten de aardappeltjes, VeeJay ?

Het doet mij denken aan een vriend die op zijn brommer na een lange avond drinken van Hilversum naar Laren reed. In die tijd, wij spreken over 1972, was er slechts een metertje gras tussen de hoofdbanen en het fietspad. Hij valt dus in slaap en komt op de hoofdbaan tot stilstand, en ligt half op/onder zijn Tomos met hoog stuur.

De vriendelijke automobilist die stopte verklaarde tegen de politie dat hij dacht dat er een hert op de weg lag.
                          Vriend had ook geen idee hoe lang hij daar gelegen heeft.

Zelden zo gelachten !

Maar je moet er niet aan denken als iemand net even een cassette aan het verwisselen was geweest..

Comment

Hmm, was net bij een ongeval, net even erachteraan... waar weinig meer aan te helpen viel ben ik bang. Denk dat de traumaheli ook weinig te vervoeren had behalve poloot en broeder.

Dan denk je nog even een keer na wat er met je auto gebeurd bij 220+ de vangrail in...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht

Maar je moet er niet aan denken als iemand net even een cassette aan het verwisselen was geweest..
                              A-track?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boris - Djurre Bekijk bericht
                                Dan denk je nog even een keer na wat er met je auto gebeurd bij W220+ de vangrail in...
                                Eh, ik heb geen vangrail voor de deur... ;-)
                                Veritatis simplex oratio est

Comment

Working...
                                X