Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fietsende Gummers?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Fietsende Gummers?

Nu bedoel ik niet de stoeren verhalen uit de Sportschool of de zondagtripjes eindigend in het cafe maar gewoon Gummers die deelnemen aan het dagelijks stadsverkeer...

Gister dus een ritje gemaakt van 2x7 kilometer. Op de terugweg dus bijna twee keer aangereden (dikke lamp voor). Vooral auto's die afslaan hebben moeite met opletten op aankomende fietsers.

Maar dus echt gewoon grove fouten maken he. Pfffffff

Ach Arje,

welkom in de wereld der 'zwakke' weggebruikers. Juist als fietser, jogger moet je in het verkeer rekening houden met de inschattingsfouten van anderen.
    Trouwens ook fietsers zijn soms ziende blind.
    Ik pleeg zo 1 tot 2 maal in de week in de vroege ochtend uurtjes een rondje hard te lopen. Nu doe ik dat gehuld in een geel wind jack, geel honkbalpetje en zo'n geel reflecterend hesje. Moet toch opvallen zou je denken, zo'n gele kanariepiet die voor dag en dauw zich in het zweet loopt te werken. Nou niet dus
    Een week of wat geleden liep ik op een kaarsrecht fietspad en kwam me zo'n polderstoemper tegemoet met zo'n dubbel high-end lichtkanon op z'n stuurtje.
    De beste man was kennelijk zo in trance dat hij me volledig over het hoofd zag en alleen door ijlings de berm in te stappen kon ik nog net m'n vege lijf redden.
    Toyota Prius 2 - my 09 - editione Tech - 203K+81K km

Comment

polderstoemper = boer op fiets die als sinds 1945 in gebruik is, hard aan het stampen om weer op tijd terug te zijn bij Mien nadat hij net klara 1 t/m 25 gemolken heeft, de koeienstront nog aan de voeten en licht in trance van de na al die jaren werk in het boerenbedrijf nog steeds niet te harden meur van koeienstront?
      When life gives you lemons ask for salt and tequila

Comment

Nee J,

Polderstoemper als in bovenmodale (semi)intellectueel die er bewust voor kiest om de 25+ kilometers tussen huis en werkplek het hele jaar door op de fiets te overbruggen. En daarvoor kilometerslang over de kaarsrechte wegen in het open zuidhollandse polderlandschap aan weer en wind wordt blootgesteld.
        Doorgaans in het bezit van meerdere fietsen, alle voorzien van de laatste technische snufjes
        Toyota Prius 2 - my 09 - editione Tech - 203K+81K km

Comment

Hier hetzelfde verhaal Kleintje....

Ik fiets iedere dag Amstelveen - Museumplein vice versa. Afgelopen jaar heel veel aanrijdingen kunnen voorkomen, maar helaas 2 ook niet. Ik heb daarbij 2 keer de motorkap en het dak van een auto mogen proeven....

Nummer 1 testpiloten zijn vrouwen Ún ABN AMRO personeel....Die rijden de parkeergarage uit en zonder kijken knallen ze het fietspad over. Ik schreeuw meestal erg hard, waardoor ze zich alsnog kapotschrikken.....wellicht leren ze wat.

Comment

@Oops; Waar woon je eigenlijk? Misschien zijn we wel buren..... (ik...1181 AM)

Comment

mwoaah, 1186, naast Groenhof. 0,5 keer modaal huurflatje :-)

Comment

Of de fietsers die denken dat ze "god" zijn en overal langs kunnen vliegen.

Zo een heb ik over de auto heen laten vliegen met 50 km/u, die vloog gewoon de weg op zonder links of rechts te kijken. Fullspeed aan het fietsen ook nog (levensmoe?) Stond ook een meter of 10 aan remspoor (van mijn wagen, en nee geen abs). Maarja. Bij elkaar geraapt, gezegd dat ie echt heel veel geluk heeft en weer verder gereden. Die zal nooit meer zoeits doen (hoop ik voor hem).

Comment

Working...
                X