Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maximum snelheid in ItaliŽ naar 150?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Maximum snelheid in ItaliŽ naar 150?

Minister ItaliŽ wil 150 km/h op snelweg
    Uitgegeven: 7 december 2009 17:32
    Laatst gewijzigd: 7 december 2009 17:32

ROME - De Italiaanse minister van Verkeer, Altero Matteoli (69), is voorstander van de verhoging van de maximumsnelheid op autostrade (snelwegen) tot 150 kilometer per uur.

Dat moet echter alleen gelden voor veilige auto's met een sterke motor.

''Zeker niet voor kleine auto's'', aldus de ex-neofascist, die nu bij de partij van Berlusconi hoort.

Matteoli wil de hogere snelheid ook alleen toestaan op snelwegen met drie rijbanen en vluchtstrook en met signalering van files en mist, aldus Italiaanse media maandag.
    Lijkt me geen slecht plan. :)
    Iedereen heeft recht op mijn mening!

Was/is dacht ik buiten de zomermaanden al zo. Zo grappig trouwens, 150 mag dan niet in een 1.2 Punto maar wel in een 2.0 Croma.

Comment

mooi dus de nieuwe limiet is 150+30 std te snel = 180 ?
      يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Niet meer dan redelijk :)

Dat moet echter alleen gelden voor veilige auto's met een sterke motor.
        ''Zeker niet voor kleine auto's''
        Dat die veilige sterke auto's met 150 km/h tussen de kleine zwakkere doorblaffen, maakt niet uit.

Comment

*insert image X5 bovenop Punto 1.2 geklapt*

Verstandig hoor :)

Of "godver die remmen werken toch minder goed dan ik had gedacht"

Comment

Mooi land dat Italie! :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ha, die Gummers;

Nee, dat zal in de praktijk wat uitmaken, zeg. Typisch plan uit de Berlusconi-hoek; zou me niet verbazen als ze het er nog doordrukken ook, die zwarthemden; gewoon gekoppeld aan het belastingsysteem een ander nummerbord voor auto's boven de twee liter bijvoorbeeld.
              Scherven brengen gelul.

Comment

lol... een golf 5, 2.0 met 115 pk mag dan wel...en mn golf 6, 1.4 met 160 pk kan dan weer niet...

Comment

Hoe kun je nou ex-neofascist zijn als je bij Berlusconi in de partij zit? :)
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Halleh-fucking-lujah....

http://www.nu.nl/politiek/2318182/ka...msnelheid.html

Kamer wil onderzoek naar hogere maximumsnelheid

AMSTERDAM - Een Kamermeerderheid van VVD, PVV en CDA wil een onderzoek laten doen naar het verhogen van de maximumsnelheid op snelwegen. Dat schrijft De Telegraaf dinsdag.

"Wij hebben natuurlijk geen Duitse situatie zonder al te veel op- en afritten, maar als de minister kans ziet tot een hogere snelheid, dan horen wij dat graag", zegt CDA-Kamerlid Sander De Rouwe.
                    De VVD ziet volgens de krant een maximumsnelheid van 130 kilometer per uur wel zitten. De PVV wil de snelheid verhogen naar 140 kilometer per uur.

Rustige tijden
                    Minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) zei zaterdag in De Telegraaf dat hij de maximumsnelheid op de verbrede A2 tussen Utrecht en Amsterdam op rustige tijden wil verhogen naar 120 kilometer per uur. VVD, CDA en PVV willen nu dat de minister bekijkt of dat op meer plaatsen mogelijk is.
                    VVD-Kamerlid Charlie Aptroot heeft al wat locaties in gedachten. Zo denkt hij aan de A16 tussen Dordrecht en Breda en de A4 tussen Leiderdorp en Den Haag. Volgens hem houden mensen zich slecht aan de maximumsnelheid omdat die vaak onredelijk is.
                    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Op de A4 is het idd van de gekke: wie woont daar aan de snelweg en heeft 's nachts last van het geluid van 20 km/h harder veroorzaakt? Het is gewoon niet uit te leggen...

Van mij mag de formatie nog wel even duren, kan Emiel er nog even wat doorheen drukken.

Comment

Inderdaad! Dat geldt overigens net zo goed voor de A16 of A2 volgens mij. En wat dachten we van de A4 tussen Burgerveen en Schiphol, of de A6 vanaf Almere. Goed zo kan je nog wel even doorgaan.

Heb nog met de zoons van de heer Aptroot op school gezeten. Goeie pik, heb ik altijd al gezegd.
                        :)
                        BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                          Op de A4 is het idd van de gekke: wie woont daar aan de snelweg en heeft 's nachts last van het geluid van 20 km/h harder veroorzaakt? Het is gewoon niet uit te leggen...

Van mij mag de formatie nog wel even duren, kan Emiel er nog even wat doorheen drukken.
                          Ik woon dichtbij de A4 en de enige geluiden die er uitspringen zijn die van sommige vrachtwagens en motorrijders die proberen zich dood te rijden op de oprit Rijswijk/Plaspoelpolder.
                          Dat je daar dan wel weer 100km/u handhaaft tot aan Prins Clausplein lijkt me niet zo gek, gezien het aantal afritten en splitsingen, maar Leidschendam tot aan Leiden is 2x3 baans, loopt door leeg gebied en mag van mij best naar 140-150km/u. Legaal dan.
                          All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Dat stuk bedoel ik ook. Rond Den Haag/Rijswijk/Delft 100 km/h, ik denk dat mensen daar geen moeite mee hebben.

De verlengde A4 richting Vlaardingen mag ook 140 km/h zijn. Maar dat is pas in 2048. Dan rijden we niet eens meer....:)

Comment

Wat me zo snel te binnen schiet kan de legale Vmax prima naar 160 op de:

A73 Nijmegen - Venlo
                              A15 Oostelijk van Gorinchem
                              A50 Boven Arnhem
                              You know that reality is immaterial

Comment

Ha, die Gummers;

Lagere V-maxen omwille van geluidshinder is sowieso een drogreden; Šls de geluidsbelasting bij 120km/h al merkbaar hoger is dan bij 100km/h dan is die bij de hogere snelheid ook weer eerder verdwenen. Vestzak, broekzak....
                                Scherven brengen gelul.

Comment

Heren,

Dit is Nederland. No WAY dat hier ooit nog een maximumsnelheid wordt verhoogd. Want hoe willen ze dat uitleggen? Dat Spee en z'n flitspieten, die jarenlang hebben geroepen dat 140 veel te gevaarlijk is, ineens ongelijk blijken te hebben en dat 't tůch kan?
                                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ha, die Brun;

140km/h is volgens mij politiek niet haalbaar, maar moet je opletten hoe Europees met name de PVV straks blijkt als een 130km/h-limiet draagvlak blijkt te hebben. Lekker scoren, hoor.
                                    Scherven brengen gelul.

Comment

130 zou hier en daar prima kunnen in NL, maar 160...? Nah, dan krijg je veel te grote snelheidsverschillen waar het gros niet mee om kan gaan.
                                      Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                        Wat me zo snel te binnen schiet kan de legale Vmax prima naar 160 op de:

A73 Nijmegen - Venlo
                                        A15 Oostelijk van Gorinchem
                                        A50 Boven Arnhem
                                        A28 boven Zwolle niet te vergeten
                                        A6/A7 vanaf Lelystad met uitzondering rond Joure, Heerenveen, Drachten en Groningen natuurlijk.

Comment

130 is prima. zeker op de 5 baans A2. ik rijd daar zeker drie keer in de week en die 100 is echt krankzinnig en gewoon niet te handhaven.

maar goed, die 130 gaat er toch niet komen.
                                          Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

Ik ben voor een hogere max snelheid voor enkel (room) witte auto's.
                                            M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
                                            Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
                                            Rally organisatie: Rally-Events
                                            Facebook: Model Car Workshop & SFRC

Comment

Ja, en ik voor een hogere snelheid voor auto's met een nieuwprijs van 130K+ ...
                                              Veritatis simplex oratio est

Comment

Flauwekul. Als je langzamer rijdt dan kan je langer van alle luxe genieten.

Ik rijd gewoon wat door zodat ik 'er' ben voordat de benzine op is.

Comment

Willen jullie niet gewoon een eigen rijbaan?
                                                  Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

JA. Prima idee. Een gumstrook. Alleen open voor donateurs.
                                                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                                      JA. Prima idee. Een gumstrook. Alleen open voor donateurs.
                                                      die is er al op de A2...

Alleen de contributie is wel aangepast.
                                                      Veritatis simplex oratio est

Comment

Mag het geen dubbele baan zijn? Anders heb ik continu een rij 3 maal modaal of + 130k(g?) op mijn bumper hangen.

Comment

Ik zou zeggen aparte banen voor auto's met een verbruik van 1 op 6 of minder. Die milieuvervuilende, brandstofslurpende dingen zijn dan zo snel mogelijk op plaats bestemming.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                            die is er al op de a2...

Alleen de contributie is wel aangepast.
                                                            rofl!
                                                            All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Working...
                                                            X