Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto importeren uit Belgie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Auto importeren uit Belgie

Wat heb je nodig qua papieren, APK/CT etc om een auto uit Belgie te importeren?

Do's & Don'ts?

Ik denk dat je hier behoorlijk wat info kunt vinden: LINK

- Je hebt in ieder geval het roze papier nodig, het zgn. "inschrijvingsbewijs". Die is vergelijkbaar met onze Deel I en II; technische gegevens + tenaamstelling.
    De verkoper behoudt de kentekenplaten en levert deze in bij de Belgische evenknie van de RDW, de DIV. Daarmee wordt de auto in BelgiŽ uitgeschreven.
    - Officieel moet een wagen ook recent gekeurd zijn bij de Technische Controle, ik meen een week of 8 (ik neem aan dat daar voor export / handel geen noodzaak voor is).
    - Tegenwoordig heeft men in BelgiŽ ook een zgn. CarPass: deze bevat historie op met kilometerstanden (link en link).

Ga je de wagen naar huis rijden of op een trailer?

Dat eerste is (/ was) een heel gedoe. De verzekering van 'transit'-platen moet je ter plaatse regelen bij een Belgische verzekeraar. Ingewikkeld en kostte best wat geld. Als ik het vergelijk met de Duitse import-verhalen (dat heb ik zelf nog niet gedaan), dan lijkt dat sneller geregeld.

Het formele verhaal over de transitplaten vind je hier (stukje naar beneden scrollen): link

Comment

En DickT5 heeft vlgs mij heel kortgeleden er ook eentje uit Belgie gehaald, dus die heeft hier wel ervaring mee.
      2 x ouwe premium meuk
      BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
      Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Ton heeft z'n 850 toch ook uit Belgie gehaald?

Comment

En ik m'n E21.

De auto werd bij me thuis afgeleverd, dus dat was geen gedoe.

Comment

Import uit BelgiŽ is net zo makkelijk gebleken als uit Duitsland. Ruud omschreef de benodigde papieren en documenten reeds. Let er dus op dat de verkopende partij alles uit handen geeft. Ik heb de auto op de trailer gehaald.
            www.movit-nederland.nl
            www.driftdagen.nl

Comment

Bedankt voor de info.

Ik zag wat interessants voorbij komen in Belgie, maar verder dan dat ben ik nog niet.
              Trailertje is ook zo gehuurd, hoewel rijdend wel makkelijker is.

Comment

**harde schop omhoog**

Komende zaterdag wil ik ook een auto uit Belgie gaan halen met een oprijwagen. Ik heb inmiddels een scan van het roze papiertje en het gelijksvormigheidsattest ontvangen. Op dit roze papier staat niet de huidige eigenaar, maar de vorige (?). Voor zover ik weet heeft de huidige eigenaar deze auto nooit op kenteken gehad (trackracer), maar kan dit op de 1 of andere manier nog problemen opleveren bij invoer? Ik wil er wel weer een NL kenteken op hebben.
                Let's kick some ass and chew bubblegum...
                ----------------------------------------------------------------------------
                '71 Alfa Romeo Giulia Super
                '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                '00 BMW E39 528iA Touring
                '06 BMW Z4M Roadster
                '96 BMW E36 328i trackracer
                '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boertje Bekijk bericht
                  **harde schop omhoog**

Komende zaterdag wil ik ook een auto uit Belgie gaan halen met een oprijwagen. Ik heb inmiddels een scan van het roze papiertje en het gelijksvormigheidsattest ontvangen. Op dit roze papier staat niet de huidige eigenaar, maar de vorige (?). Voor zover ik weet heeft de huidige eigenaar deze auto nooit op kenteken gehad (trackracer), maar kan dit op de 1 of andere manier nog problemen opleveren bij invoer? Ik wil er wel weer een NL kenteken op hebben.
                  is geen probleem komt wel vaker voor in belgie.
                  Maar laat de huidige eigenaar wel even een brief ondertekenen dat hij hem aan jou verkoopt.

Comment

Ik heb wel ervaring met het omgekeerde en inderdaad, het is belangrijk om de aankoop/verkoop schriftelijk vast te leggen en te ondertekenen. Daarnaast uiteraard de papieren en evt. GVA overdragen.
                    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Ik heb zeer kort geleden een auto geÔmporteerd vanuit BelgiŽ. In mijn geval ben ik verhuisd van BelgiŽ naar Nederland en dan kan je een vergunning aanvragen voor vrij stelling BPM. In het geval dat je al in Nederland woont, moet je natuurlijk gewoon de BPM betalen. De BPM kan je laten bereken m.b.v. een website: Autotelex. Dit kost je 19,95 euro, maar dan hoef je niet dat vervelende formulier "Berekening BPM bij aangifte melding, BPM014" in te vullen. Ook moet je bij de keuring het formulier "Aangifte BPM niet vergunninghouders BPM013" invullen en meenemen. Nadat ik die formulieren en het Belgische kentekenbewijs had was het een eitje. Drie dagen later een brief met je Kentekendelen en overschrijfdelen gekregen. Met dat kentekenbewijs kentekenplaten laten maken en in de tussentijd de auto verzekerd.

Comment

Working...
                      X